PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dil Balığı hakkında bilgi LÜTFEN


derya__kuzusu
10-09-2007, 11:41
Arkadaşlar bilenlerden bir ricam olucak,,,

DİL, Balığı için kimileri ,Çocuklara yedirmeyin ,kimileride yedirebilirsiniz diyorlar..

Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatırsa sevinirim..

Neden yedirmemeli,bana yapılan açıklama şu:Çünki DİL balığı dipte yaşıyor ve diptede ağır metallar bulunuyor ,dolayısı ile DİL balığı çocuklar için sakıncalı dendi..

Acaba bu konuda ne yapmamız gerekiyor,yedirelimmi yedirmiyelimmi?

Şimdiden teşekkür ederim..

Tuna Hunter
10-09-2007, 11:56
Arkadaşlar bilenlerden bir ricam olucak,,,

DİL, Balığı için kimileri ,Çocuklara yedirmeyin ,kimileride yedirebilirsiniz diyorlar..

Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatırsa sevinirim..

Neden yedirmemeli,bana yapılan açıklama şu:Çünki DİL balığı dipte yaşıyor ve diptede ağır metallar bulunuyor ,dolayısı ile DİL balığı çocuklar için sakıncalı dendi..

Acaba bu konuda ne yapmamız gerekiyor,yedirelimmi yedirmiyelimmi?

Şimdiden teşekkür ederim..

Kültür baligi yedirebiliyorsak, dil baligida yedirebilirsin ;)
Sana bu aciklamayi kim yapti :confused: ??

derya__kuzusu
10-09-2007, 12:04
Kültür baligi yedirebiliyorsak, dil baligida yedirebilirsin ;)
Sana bu aciklamayi kim yapti :confused: ??


Deniz kardeşim selam umarım iyisindir .

Sanırım ben biraz eksik yazdım.benim kastım 2-3 yaşlarındaki çocuklar,O yaştaki çocuklara genelde Doktorlar balık yedirmeyin,kılçığı falan batabilir derler,ve onun için genelde DİL balığını önerirler.Ama bir başka Doktorda yedirmeyin çünki dipte beslendiği için ve diptede ağır metaller olduğundan dolayı sakıncalı olacağı söyleniyor .

Şimdi hangi Doktorun dediğine itibar edelim..

Tuna Hunter
10-09-2007, 12:10
Deniz kardeşim selam umarım iyisindir .

Sanırım ben biraz eksik yazdım.benim kastım 2-3 yaşlarındaki çocuklar,O yaştaki çocuklara genelde Doktorlar balık yedirmeyin,kılçığı falan batabilir derler,ve onun için genelde DİL balığını önerirler.Ama bir başka Doktorda yedirmeyin çünki dipte beslendiği için ve diptede ağır metaller olduğundan dolayı sakıncalı olacağı söyleniyor .

Şimdi hangi Doktorun dediğine itibar edelim..

Simdi ben dokturculuk oynamiyacagim :D

Oturdugum ülkede, denizlerin pek temiz oldugunu söylemiyecegim.... Ancak Dil baligi veya dipte yasayan baliklar icin herhangi bir kisitlama yok.

YANLIZ.... yagli ve etcil balikcilara karsi, hamile kadinlarin ve kücük cocuklarin yememesi lazim diyorlar. Besin zincirin sonunda olanlar yani. (Hanim öyle diyor :D )...... Yani özellikle Dil baliginin yenmesini tavsiye ediyorlar ;)

kykh
10-09-2007, 12:29
Arkadaşlar bilenlerden bir ricam olucak,,,

DİL, Balığı için kimileri ,Çocuklara yedirmeyin ,kimileride yedirebilirsiniz diyorlar..

Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatırsa sevinirim..

Neden yedirmemeli,bana yapılan açıklama şu:Çünki DİL balığı dipte yaşıyor ve diptede ağır metallar bulunuyor ,dolayısı ile DİL balığı çocuklar için sakıncalı dendi..

Acaba bu konuda ne yapmamız gerekiyor,yedirelimmi yedirmiyelimmi?

Şimdiden teşekkür ederim..


sanırım bu formda gerekli bililer var gibi ben öle bi göz gezdirdim ama sizde bakın bi isterseniz en faydalıların dip balıkları olduğunu söleyenler var çocuklar için

flexmen
10-09-2007, 12:37
Arkadaşlar çocuk gelişimi için balığın besin değeri oldukça değerli.Aslında her iki doktorunda söylediği doğru deniz kirliliği haliyle tüm deniz canlıları gibi balıklarında kirlenmesini beraberinde getiriyor.Özellikle ağır metalleri ve diğer zehirli maddeleri vucutlarına alan küçük deniz canlılarını yiyen balıklara ordan onları yiyen daha büyük balıklara ve derken soframıza kadar ulaşıyor bu zehirler.Doğa aslında bi yerde intikam alıyor.Aslında kirlettiğimiz denizler değil bizim sofralarımız daha doğrusu geleceğimiz....

Avciperdeci
10-09-2007, 12:47
Özellikle hamilelerde ve ufak çocuklarda tavsiye edilen balıklar. Sardalya, hamsi, istavrit, ve Somondur. Nedeni ise omega3 yağlarının en fazla bu baıklarda olmasıdır. Geçen ay olan kontrolümüzde özellikle bu balıkları tavsiye etti. Örneğin Çipura, Levrek gibi balıklardansa özellikle yukarıda saydıklarımın yenmesinin ve yedirilmesinin gerekli olduğunu belirtti.

korni
10-09-2007, 12:51
Arkadaşlar bilenlerden bir ricam olucak,,,

DİL, Balığı için kimileri ,Çocuklara yedirmeyin ,kimileride yedirebilirsiniz diyorlar..

Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar beni aydınlatırsa sevinirim..

Neden yedirmemeli,bana yapılan açıklama şu:Çünki DİL balığı dipte yaşıyor ve diptede ağır metallar bulunuyor ,dolayısı ile DİL balığı çocuklar için sakıncalı dendi..

Acaba bu konuda ne yapmamız gerekiyor,yedirelimmi yedirmiyelimmi?

Şimdiden teşekkür ederim..

valla abi benim 2 yaşındaki ufaklık 1 senedir ne balığı versen yiyiyor ne kılçık dinliyor ne dip balığı gayet te sağlıklı maşallah maşallh ama güzel bir konuya deyindin bakalım bizde bilgilenelim

crazy_fısher
10-09-2007, 12:52
Arkadaşlar çocuk gelişimi için balığın besin değeri oldukça değerli.Aslında her iki doktorunda söylediği doğru deniz kirliliği haliyle tüm deniz canlıları gibi balıklarında kirlenmesini beraberinde getiriyor.Özellikle ağır metalleri ve diğer zehirli maddeleri vucutlarına alan küçük deniz canlılarını yiyen balıklara ordan onları yiyen daha büyük balıklara ve derken soframıza kadar ulaşıyor bu zehirler.Doğa aslında bi yerde intikam alıyor.Aslında kirlettiğimiz denizler değil bizim sofralarımız daha doğrusu geleceğimiz....

Bir yerde doğru olabilir.Ama bildiğiniz gibi balıkların ağır metallerle doğrudan bir ilişkisi yoktur.Midye yiyen bir insanla bu zehirlerinilgisi kadardır ilgisi.Karagöz çupra dilbalığı kalkan vs.Yelpazeyi genişletebiliriz.Bunlar hep midyeyle beslenir.Ve denizde yalnız midyeler ağır metali süzer.Bir nevi arıtma tesisidir.Özellikle çocuklara protein kalsiyum fosfor gibi maddeleri en iyi balıkla verebiliriz.Gerçi fosfor hamsi gibi kılçığıyla yenen balıklarla sağlanır ama neyse.Ama dil balığı çocuklar için birebirdir hem yumusaklığı hem lezzeti hemde besin değeri olarak.Yinede bir uzmana danışmak şart.
Burdan ozana sesleneyim.Kardeşi mesut su ürünleri mühendisi.Bu metaller konusunda bilgi edinip yardımcı olabilir.
Sayglar man....pardon müjdat abi:D:D:D

cakometti
10-09-2007, 17:43
Slm,:)

Ne kadar ilgilidir bilemem ama bilgi bilgidir;

Hatırladığım kadarı ile bir zamanlar köpekbalıkları ile ilgili yapılan bir araştırma vardı, Konu köpekbalığını insanlardan uzaklaştırmak ve saldırmalarını önlemekle ilgiliydi. Bu araştırma doğrultusunda, köpekbalıklarının dil balıklarını yemedikleri, sebebinin ise dil balığının yan yüzgeçlerinin dibindeki bir dokuda üreterek kullandıkları bir nevi köpekbalığı savar sıvı.....

Bu sorunun ne kadar cevabıdır bilemem :confused: Siz yinede evlada iyice bir bakın, eyer solungaçları ve keskin dişleri yoksa yedirin derim ( hoşgörünüze sığınarak ):)

56561
10-09-2007, 19:23
asıl kefal yemeyin bee, kirli sularda dipteki tortudan beslenen kefallerde 20 kat fazla kurşun cıva kadmiyum çıkıyo, dil balığı nispeten avcı balık diğer ufak balıkları ortada gezen karides ve kurtları yiyo, bence yiyebileceğin en sağlıklı balıklardan biri, ama deniz çok da kirliyse ordan çıkan hiçbir balığı yemeyin, bu arada dil balığındaki zehir bir gerçektir, ama bu zehir dilbalığını sadece avcı balıklardan korur yani insana bir zararı yoktur, denenmiş ve görülmüştür, ipe dizilmiş balık parçalarından köpekbalıkları sadece dil balığına ait olmayan parçaları yemektedirler, dil balığını yiyen köpekbalığı ağır ağır gelen bir felçle yavaş yavaş ölür, ancak bu zehir sadece diğer avcı balıkları etkiler endişeniz olmasın

ozan
11-09-2007, 11:17
müjdat abi konuyu şöyle özetleyebiliriz ağır metal birikmesi olan yerlerde (sanayi ve şehirlere yakın denizlerde) dip balıklarının ağır metallerden etkilenme oranı yüksek olabilir. bu bakımdan böylesi yerlerde dip balıklarına şüpheli bakılıyor. İkincisi etcil balıkların besin zinciri açısından üstte olmalarından kaynaklı bu birikimin fazla olduğu söyleniyor. bu sebeblerden sardalya palamut vb. orta su ve yüzey balıkları tavsiye ediliyor.

ancak temiz sularda avlanan dip balıklarının herhangi bir sakıncası yok. ayrıca benim iki çocuğumunda ilk ek besini (anne sütünden sonraki İlk gıdası) balıktır. öyle olmasını istedim ve oldu. ayıklanmış balık etini rendelenmiş domatesle karıştırıp yedirirdik. şimdi ikisininde maşallahı var balık dedinmi pişene kadar zor dayanırlar. biri altı öbürü iki yaşında. yani bence 3 yaşına kadar balık yedirmemek çok yanlış bir uygulama olur çünkü beyin hücrelerinin gelişmesi açısından deniz kaynaklı proteinler çok önemli. bence herzaman her yaşta haftada enaz 2 kere ( bizim evde bu 3-4 olur genelde bazen hergün balık yediğimiz olur özellikle hamsi mevsiminde) balık yemek ve çocuklara yedirmektir.


fakat benim kızın 3 yaşındayken bi teorisi vardı küçük balık yersek küçük kalırız diye hamsi yemezdi :) buna dikkat edelim başka bi kısıtlamaya gerek yok

ozan
11-09-2007, 11:24
konuyla ilgili açıklayıcı bir makale eklenebilirmi araştırayım fakültede böyle çalışmalar vardı. belki bölgesel çalışmalar varsa iyi olur nereler tehlikeli görebiliriz belki.

derya__kuzusu
11-09-2007, 11:29
müjdat abi konuyu şöyle özetleyebiliriz ağır metal birikmesi olan yerlerde (sanayi ve şehirlere yakın denizlerde) dip balıklarının ağır metallerden etkilenme oranı yüksek olabilir. bu bakımdan böylesi yerlerde dip balıklarına şüpheli bakılıyor. İkincisi etcil balıkların besin zinciri açısından üstte olmalarından kaynaklı bu birikimin fazla olduğu söyleniyor. bu sebeblerden sardalya palamut vb. orta su ve yüzey balıkları tavsiye ediliyor.

ancak temiz sularda avlanan dip balıklarının herhangi bir sakıncası yok. ayrıca benim iki çocuğumunda ilk ek besini (anne sütünden sonraki İlk gıdası) balıktır. öyle olmasını istedim ve oldu. ayıklanmış balık etini rendelenmiş domatesle karıştırıp yedirirdik. şimdi ikisininde maşallahı var balık dedinmi pişene kadar zor dayanırlar. biri altı öbürü iki yaşında. yani bence 3 yaşına kadar balık yedirmemek çok yanlış bir uygulama olur çünkü beyin hücrelerinin gelişmesi açısından deniz kaynaklı proteinler çok önemli. bence herzaman her yaşta haftada enaz 2 kere ( bizim evde bu 3-4 olur genelde bazen hergün balık yediğimiz olur özellikle hamsi mevsiminde) balık yemek ve çocuklara yedirmektir.


Ozan kardeşim vermiş olduğun bilgiler için teşekkür ederim:)

Bu arada Allah evlatlarını sasna bağışlasın yanaklarından öperim onların..

Ben bu soruyu bir arkadaşım için sormuştum ,Benimkliler artık büyüdüler ve her türlü balığı yiyorlar çok şükür ..Benimkilerde büyük olanı 9 küçüğü bu sene ilk okula başladı 7 yaşında .Zaten görmüştün Foçada..;)

Ben bu bilgileri arkadaşıma aktarıcam artık karar onun ..

Bu sorumu yanıtlayan her arkadaşıma ayrı,ayrı teşekkür ederim ..

mersinli
11-09-2007, 11:29
Benimde duyduğum kolestrol miktarı en yüksek balık dil balığıymış.Artık yorum sizlerin.

ozan
11-09-2007, 11:36
Benimde duyduğum kolestrol miktarı en yüksek balık dil balığıymış.Artık yorum sizlerin.

ozaman çocuklara mutlaka yediriyoruz.
kolesterol demek herzaman tehlike demek değildir. beyin enerji kaynağı olarak bir tip kolesterol kullanıyor.

56561
11-09-2007, 20:53
balıklarda kollestrol bulunmaz, kollestrol sadece karides,istakoz gibi kabuklularda bulunur sanırım istiridyede de var, ancak balıkların hiçbirinde kolestrol bulunmaz

SİNARİT
18-09-2007, 16:25
Eğer yakalandığı deniz temiz ise hiç bir sorun yok ve dil balığı lüferle yarışacak lezzete sahip bir balıktır :)