PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zehirli Balıklar


sodda
07-11-2007, 10:06
Arkadaşlar, site içeriğinde çeşitli yerlerde zehirli balıklar hakkında bilgiler var, ama ben hepsinin bir arada olduğu bir yazı göremedim. Bu yüzden bulduğum zehirli balıkların bir listesini yaptım. Sizin de bildiğiniz zehirli balık varsa listeye ilave ederseniz, herkes için yararlı bir liste çıkar ortaya. Çünkü Gürpınar'da irice bir balık tuttum. Ne olduğunu bilmiyordum, tipini beğenmeyince çevredeki balıkçılara sordum. Meğer denizlerimizdeki en zehirli balık olan Trakonya'yı tutmuşum. Allah'tan hiç elimi sürmedim. Tanımadığınız balıklara sakın dokunmayın. Zehirli Balıkların listesi aşağıda. Paylaşımlarınızı bekliyorum. Resimli olursa çok güzel olur... Ben resimleri yapıştıramadım:(


ELEKTRİK BALIĞI Torpedo Marmorata ZEHİRLİ

FENER Lophius Piscatorius ZEHİRLİ

KEDİ BALIĞI Scyliorhinus Canicula ZEHİRLİ

KUM TRAKONYASI Trachinus Araneus ZEHİRLİ

LİPSOS Scorpaena Scrofa ZEHİRLİ

MÜREN Murenea Helena ZEHİRLİ

RİNA Dasyatis Pastinaca ZEHİRLİ

TRAKONYA Trachinus Draco ZEHİRLİ

VATOZ Raja Clavata ZEHİRLİ

İSKORPİT Scorpaena Porcus ZEHİRLİ

İSKORPİT HANİSİ Polyprion Americanus ZEHİRLİ

BALON BALIĞI (fufu) (Yenmesi durumunda zehirliyormuş)

ALİCO
07-11-2007, 10:16
[/IMG] (][IMG)

ELEKTRİK BALIĞI
Torpedo Marmorata,Zitterrochen,Torpille Marbree
Bir köpek balığı türüdür. Sıcak ve ılıman denizlerin 100 - 150 m'ye varan diplerinde fazla göç etmeden yaşar. Boyu 150 cm. olabilir. Genelde avlanmak için veya tehlike halinde 100-220 volt'a varan, insan için tehlikeli fakat öldürücü olmayan kısa süreli elektrik çarpması yapar. Bahar - yaz aylarında çiftleşerek ürer. Dişileri 14 - 15 canlı yavru yapar. Eti yenebilir, fakat ülkemizde fazla tüketilmez

ALİCO
07-11-2007, 10:47
[/IMG] (][IMG)



FENER BALIĞI
Vücut koni şeklinde olup arkaya doğru küçülmektedir. Gözleri gövdesinin yarısından fazlasını oluşturan kafanın üzerindedir. Ağız çok geniş ve yukarı doğru kalkık olup, içinde kesici, tutucu ve batıcı dişler sıra halinde oluşmuştur. Baş üstten yassılaşmıştır. Sırt yüzgecinin önünde 2 tane büyük diken vardır. Vücut ince pullarla kaplıdır. Sırt yüzgeci iki tanedir. 1'incisi anten durumundadır. Yan yüzgeç gelişmiştir. Renk sırtta koyu esmer, karında beyazdır. 300-350 m. kadar derinliklerde, kırma taşlık yerlerde ve dipte yaşarlar.

ALİCO
07-11-2007, 11:00
[/IMG] (]B]İnsanlara karşı zararsızdır.[/B]

mallaca
07-11-2007, 11:04
Paylaşım için teşekkürler.

suates
07-11-2007, 11:16
mercanı bilemedim :cool:

mkirac
07-11-2007, 11:23
teşekkürler dragon balığı da var mı?

sodda
07-11-2007, 11:24
mercanı bilemedim :cool:

Haklısın, Mercan balığı zehirli değil. Denizdeki Mercanlar'ın bazıları zehirliymiş. Bizim konumuzdan biraz bağımsız sayılır. Uyarın için teşekkürler... Kafaları karıştırmamak için listeden çıkarıyorum...

sodda
07-11-2007, 11:25
teşekkürler dragon balığı da var mı?

Bilmem, araştırıp bizi de bilgilendirirsen çok sevinirim...:D

mkirac
07-11-2007, 11:27
Bilmem, araştırıp bizi de bilgilendirirsen çok sevinirim...:D
belki bu ilk elektrik balığı dragon dur
resimleri olsa güzel olacaktı

simendifer
07-11-2007, 11:27
Sanırım siz mercanları karıştırmışsınız arkadaşlar. Orada behsedilen mercan balık değil evet, sanırım mercan kayalıklarında bulunan zehirli mercanlardan bahsedilmek istenmiş. Ama latince ismi, mercan balığını işaret ediyor. Orda bir yanlışlık yapılmış olabilir.

ALİCO
07-11-2007, 11:32
belki bu ilk elektrik balığı dragon dur
resimleri olsa güzel olacaktı

değerli arkadaşım 2. mesajda elektrik balığının resmi mevcut diğer balıkların resimlerinde ekleyeceğim arkadaşın yazdığı listeye uygun olarak.


sevgiler

sodda
07-11-2007, 11:35
Ali Bey ilginize teşekkürler... Diğer arkadaşların da paylaşımlarını bekliyorum. Mutlaka benim atladığım zehirli balıklar vardır...

seckinacar
07-11-2007, 11:59
Zehir Danışma: O 800 314 79 00 (ücretsiz telefon) her balıkçının telefon rehberinde olmasında fayda var

ÜMİTTAMİS
07-11-2007, 12:12
herkeze merhaba gerçekten çok iyi bir konuya değinmişsiniz bundan dört yıl önce izmir ahmetbeylide kardeşimle tekneden balık avlıyorduk o zamanlar bilmedigimiz bir balık yakaladık[trakonya] kardeşim iğneden çıkarmak için balığı tuttu balığın sırtındaki üç adet diken eline battı batar batmaz elinde bir yanma ve ardından sancı hemen kıyıya çıktık polikliniğe gidinceye kadar ağrı ve yanma kalbine kadar ulaştı daha sonra iki şişe serum ve dört adet iğne buda bize ders oldu birdaha bilmediğimiz balıkları daha dikkatli çıkardık

ALİCO
07-11-2007, 12:23
herkeze merhaba gerçekten çok iyi bir konuya değinmişsiniz bundan dört yıl önce izmir ahmetbeylide kardeşimle tekneden balık avlıyorduk o zamanlar bilmedigimiz bir balık yakaladık[trakonya] kardeşim iğneden çıkarmak için balığı tuttu balığın sırtındaki üç adet diken eline battı batar batmaz elinde bir yanma ve ardından sancı hemen kıyıya çıktık polikliniğe gidinceye kadar ağrı ve yanma kalbine kadar ulaştı daha sonra iki şişe serum ve dört adet iğne buda bize ders oldu birdaha bilmediğimiz balıkları daha dikkatli çıkardık

Maalesef trakonya cinsi balıklar dikenleri ile zararlı olabiliyorlar iskorpiti ağzından tutarsanız herhangi bir zararı olmaz ama trakonyanın yan yüzgeçleri dahil dokunmamak gerekli. kalbe yakın bir noktadan darbe almışsanız. zaten direkt kalbe vurur. Bazı bünyelerde bu zehirlerden hiç etkilenmez Rumeli kavak ve Beykozda oturduğumuz yıllarda dedem İskorpiti normal istavrit gibi ayıklardı. ama ben hiç denemedim tabii.Bu gibi balıklarda kan akışını engelleyebilme şansımız var ise engellemekten ziyade basınç uygulayabılırsek. ve amonyak takviye edebilirsek acıyı kesebiliriz eğer derseniz amonyak yok. o zaman bu işi idrar yardımıyla belli bir süre çözebilirsiniz. Zaten eski balıkçılar soyler trakonyaya çarpılan denizin üstünde koşmaya başlar diye.


sevgiler

MURAT44
07-11-2007, 13:42
eyv.olcay kardeşim bu konuyu açtığın iyi oldu bu arada dün konuştuğumuz mevzuyu ibrahim abiye sordum özel bir avlanma cinsi değilmiş kardeşim normal bizim yaptığımız sadece adı oymuş :D :D :D

MURAT44
07-11-2007, 13:43
arkadaşlar biz olcay kardeşimle şöyle bi karar aldık bildiğimiz zehirli balıklar zaten belli eğer bilmediğimizde olursa tipine bakıyoruz zaten zehirli balıklar tipten kaybediyo biraz kumar misali oluyo ama mecbur yaşamayı herşeye rağmen seviyorum;) ;)

56561
07-11-2007, 15:11
müren,fener ve elektrikli folya balığı zehirli sınıfına girmiyor bence

PAŞŞA
07-11-2007, 20:19
Benimde faydam dokunsun..
[/IMG] (][IMG)
TRAKONYA
Trachinus Draco,Grosses Petermanchen,Grand Vive
Denizlerimizde (tüm Akdeniz havalisinde: Karadeniz-Kızıldeniz ve Marmara'da) yaşayan en zehirli balıklardandır. Ortalama 17 - 18, en çok 35 - 40 cm. boya erişir. Hareketsiz bir balıktır. Fakat deniz dibinde avlarına karşı çok süratlidir. Zehiri (kendi vücut proteini) bir insanı sakat bırakabilir. Çare: çarpılan yere 40 derecenin üzerinde ısı uygulanması ve proteinyapısının parçalanmasının sağlanmasıdır. (Balıkçı ayağını egzos amyantına dayar) Bu nedenle dikkat edilmelidir. Denizden çıktıktan, hatta öldükten sonra dahi zehirliliği devam eder. Özel olarak avcılığı yapılmaz. Aynı zamanda Çarpan Balığı olarak adlandırılan Trakonya, küçük balık ve kabuklularla beslenir. Kış aylarında derinlere çekilir. Eti lezzetli olmakla beraber, az avlandığından ekonomik değeri yoktur.

ayastafanos Balıkçısı
08-11-2007, 00:48
Maalesef trakonya cinsi balıklar dikenleri ile zararlı olabiliyorlar iskorpiti ağzından tutarsanız herhangi bir zararı olmaz ama trakonyanın yan yüzgeçleri dahil dokunmamak gerekli. kalbe yakın bir noktadan darbe almışsanız. zaten direkt kalbe vurur. Bazı bünyelerde bu zehirlerden hiç etkilenmez Rumeli kavak ve Beykozda oturduğumuz yıllarda dedem İskorpiti normal istavrit gibi ayıklardı. ama ben hiç denemedim tabii.Bu gibi balıklarda kan akışını engelleyebilme şansımız var ise engellemekten ziyade basınç uygulayabılırsek. ve amonyak takviye edebilirsek acıyı kesebiliriz eğer derseniz amonyak yok. o zaman bu işi idrar yardımıyla belli bir süre çözebilirsiniz. Zaten eski balıkçılar soyler trakonyaya çarpılan denizin üstünde koşmaya başlar diye.


sevgiler

iskorpitin çarpması,dikenlerdeki maddenin insansvücudunda protein parçalanmasına neden olmasındandır. balıkçılar ağ çekerken fazlaca iskorpite çarpıldıkları için de vücutta bir bağışıklık oluşuyor. benim de burda tanıdığım bir balıkçı var iskorpit çarpınca biraz şişlik oluşuyor. ayrıca aynı şey arı zehiri içinde geçerlidir. Arıcılar arının soktuğunu genellikle anlamazlar (bir zamanlar benimde arılarım vardı) ama sizler genede iskorpiti ağzından tutun ve dikkatli olun.

MURAT44
08-11-2007, 07:54
Günaydın arkadaşlar

ayastafanos Balıkçısı
08-11-2007, 11:27
Günaydın arkadaşlar

herkese ve murat a günaydın.

MURAT44
08-11-2007, 22:07
herkese ve murat a günaydın.

şimdide iyi akşamlar ibrahim abi bi sabah bi akşam başka vakit yok abi giremiyorum :)

PANDORMA
19-10-2008, 02:32
MÜREN (Murenea helena)

Merina balığı da denir. Boyları 2 metre hatta daha da fazla olabilir. Etçil ve yırtıcı bir balıktır. Ürkütüldüğü veya tahrik edildiğinde fazla saldırgan olup, çevresindeki insanlar için tehlikeli olur. Avlanmasının tehlikesi ve denizlerde az bulunuşu nedeniyle fazla ekonomik sayılmaz. Ancak, eski Roma çağlarından beri etinin çok lezzetli oluşu bilinmektedir. Bütün denizlerimizin az derinliklerinde ve kuytu yerlerde yaşar. Üremeleri, ilkbahardan başlayarak sonbahara kadar sürer.

Crazy_Fish
21-10-2008, 20:02
Arkadaşlar yani abilerim o elektrik balığına çok dikkat edin o balık babamın bi arkadaşının kardeşini komaya soktu dokununca elektrik çarpıyor adam komalık oldu dikaat !!!!!!!!!!!!!!:confused:

ooztekin
21-10-2008, 21:11
Trakonya ya bodrum ve çevresinde dragon denildiğini duydum...Bodrum ve civarında dragon tuuttuk dediler baktım trakonya idi.Bu nedenle net söyleyebiliyorum.
teşekkürler dragon balığı da var mı?

tarcan
10-02-2009, 22:38
Bu linkden alıntıdır.







21 fugu - ölümcül lezzetEtiketler: bilim, sağlık, balık, japonya, deniz ürünleri, meraklı ol, toksik, toksisite, geleneksel gıda, fugu

Fugu, Guinness Rekorlar Kitabı'na göre dünyanın en zehirli balığıdır ve Japonya’da gıda olarak tüketilmektedir.

Fugu ayrıca dünya üzerindeki en zehirli ikinci omurgalı. (birincilik bir kurbağa türüne ait)

Fugu, balon balığı, kirpi balığı gibi isimlerle anılmaktadır ve dünyada 122’den fazla fugu türü bulunmaktadır. En çok tropik sularda rastlanır ancak son yıllarda Akdeniz’e kadar inmiştir. Fugu çok büyük bir balık olmamakla birlikte 100cm’ye varan birkaç tür bulunmaktadır.


Birçok türü yenilebilir (t. Vermicularis, t. Pardalis) ancak en prestijli olan t. Rupripes, yani torafugu, bir diğer adı ile kaplan balon balığıdır.

Bahar aylarında yakalanan fugular, Pasifik Okyanusu’ndaki çiftliklerde yetiştirilmektedir. Fugu türleri av sezonlarında avlanır ve popülasyon korunmaya çalışılır. Toksisitenin minimalize edilmesi için artık özel balık çiftliklerinde fugu yetiştirilmesi desteklenmektedir.


Fugu fiyatları kışın inanılmaz pahalı olur çünkü bu dönem balığın yağ rezervlerinin dolduğu ve çok daha lezzetli olduğu zamana denk gelir. Fugu avlandıktan sonra ölmeden restoranlara getirilir ve burada servis edilene kadar canlı tutulur. Fugu hazırlamak özel lisanslı şeflerin işidir. Ancak hazır da satılmaktadır. Hazır paketlenmiş fugu üretimi de özel izinler gerektirir.

Fugu Japon İmparatoru’nun yemesinin yasaklanmış olduğu tek gıdadır. Fugu karaciğerinin satışı da Japonya’da yasalara aykırıdır. Hatta atıkları yiyip ölen insanlar olduğundan zehirli atıklar tıbbi atık gibi özel olarak kutulanıp yakılarak imha ediir.

Japonya’da her yıl fugu zehirlenmesinden 100'den fazla insan ölmektedir. 2007 yılında fugu zehirlenmesi şüphesi ile hastaneye başvuran insan sayısı 117.

Japonya’da fugu yiyecekseniz Takefugu, Zuboraya gibi ünlü restoranları tercih etmenizde fayda var.

1958 yılında fugu kaynaklı ölümler Japon otoriteleri mutlak bir tedbir almaya itiyor ve bu tarihten sonra fuguyu hazırlamak ve sunmak sadece ehliyetli personel için mümkün oluyor. Fugu şefi olmak için iki-üç yıllık bir eğitim alıyorsunuz ve eğitimin sonunda önce yazılı sınavdan geçiyorsunuz, bundan sonra balığı tanımak üzerine bir sınav ve ardından da hazırladığınız fuguyu kendiniz yiyerek geçmek durumunda olduğunuz bir sınav var. Başvuru yapan her on kişiden üç kişi sınavı geçme şerefine nail oluyor.


Fugu şık restoranlarda 200 dolardan başlayan fiyatlarla servis ediliyor. Pahalı olduğu için mümkün olduğu kadar tasarruflu hazırlanıyor ve en ince dilimleri elde etmek için özel bir bıçak olan fugu hiki kullanılıyor.


Fugunun karaciğer, yumurtalık ve derisi inanılmaz toksik. Nasıl oluyor da bu kadar toksik madde taşıyan bir organizma kendisine zarar vermiyor sorusunun cevabı fugunun sodyum kanal alıcılarında gizli. Bu sayede balık kendini zehirlemiyor. Peki zehrin kaynağı ne? Büyük bir ihtimalle zehrin kaynağı maddeyi taşıyan su yosunları; dinoflagellatelerdir. Dinoflagellate Latince ürkütücü ve girdap anlamlarındadır. Bu yosunlar çok zehirlidir ve balık kendini koruyabildiğinden balığın vücudunda depolanıp beklerler. Nagasaki Üniversitesi bu konuda özel çalışmalar yapmış. Balık özel ortamda ve özel bir diyetle beslenmiş. Beslenme rejimi değiştirilen balıkların toksisitesi olmadığı görülmüş ve bunun için çalışmalar devam ediyor. Fugu kaynaklı ölümler üzerinde yapılan bir çalışma bu ölümlerin % 50’sisinin karaciğer, % 43’ünün yumurtalık ve % 7’sinin de derinin yenmesi sonucu meydana geldiğini göstermiş.

Fugu zehirlenmesinin çok basit bir mekanizması var. Nörotoksin sodyum kanallarını bloke ediyor bu da sinirlerin elektrik sinyalini kesiyor. Felç başlıyor. Ancak burada ürkütücü bir durum var. Zehir kan beyin bariyerini aşmıyor yani bilinciniz açık kalıyor bu olaylar sırasında. Kaslarda başlayan felç sonunda solunumunuzu tamamen engelliyor ve solunum yetersizliğinden ölüyorsunuz. Ölüm maksimum altı saat içinde gerçekleşiyor ancak bir şekilde kurtulacaksanız bunun için belirlenen kıstas yirmi dört saat. Yani balığı yedikten yirmi dört saat sonra hala yaşıyorsanız bu tamamen iyileştiğinizi gösteriyor.


Fugunun içindeki zehir ışık ve ısıya karşı stabil, yani pişirmenin hiçbir önemi yok.
Zehrin adı tetrodotoksin.

Vücudunuza alacağınız kilogram başına on mikrogram zehir öldürücü doz oluyor ve bu zehrin bilinen bir antidotu yok. Daha somut ifade ile toplu iğnenin topu kadar zehir sizi öldürüyor. Başka bir deyişle bir tek balon balığı ortalama 30 insanı öldürebilir ve bu hesap yapılırken balığın her yerinde zehir olmaması detayı olayın ürkütücü boyutunu daha net ifade eder. Tetrodotoksin siyanüre oranla 1200 kat daha zehirlidir. Ancak Japonya’da bir çok tıbbi tesiste antidot geliştirilmesi için çalışmalar yapılıyor ve bazı çalışmalar antikolinesterazların tedavide etkili olabileceğini gösteriyor. Standart tedavi ise yaşam desteği, midenin yıkanması, aktif kömür uygulaması vb…

Tetrodotoksin bir nörotoksindir. Yani sinir sistemini etkileyerek çalışır. Bu sayede kalp, böbrek gibi birçok organınızı geçici olarak ya da sürekli devre dışı bırakabilir. Tetrodotoksin alıp zehirlenen ancak ölmeyen insanların metabolizmayı bazaldan daha yavaş bir seviyeye çekmesi söz konusudur ki sevdikleriniz helvanızı kavururken şansınız varsa sıcak sıcak siz de bir tabak yiyebilirsiniz. Zehrin bir başka türü olan ve kurbağalarda bulunan bufotoksinleri de en az bu madde kadar ilginçtir. Tetrodotoksin ismi balon balıklarının ait olduğu familyaya has bir özellik olan dört dişli ağızdan gelen ve familyayada ismini veren bir kelimeden gelir; tetraodontidae.

En ünlü fugu yemeği sashimi fugudur. Burada tabağın dibini bile görebileceğiniz incelikte dilimler kesiliyor. Üstelik bu dilimlerden herhangi birini tabaktan aldığınızda diğerlerinin şekli bozulmuyor. Sashimi ustaları bazen zehrin çok minik miktarlarını bilerek dilimlerden birkaçına sürerek servis ediyorlar. Böylece dilinizde zehirden kaynaklanan uyuşukluğu hissediyorsunuz ancak bu sadece çok profesyonel şeflerin uyguladığı bir teknik.

Yubiki bir salata türü. Balığın en zehirli bölümlerinden biri olan derisi kullanılarak hazırlanıyor.


Bence en ilginç fugu yemeği balığın zehirli bölümleri kullanılarak, uzun yıllar sake veya tuzda bekletilerek hazırlanan turşular ki bunları heryerde yiyemiyorsunuz ve nasıl hazırlandıkları konusu sır gibi saklanıyor.

Tetrodotoksin uzay araştırmalarında suni kış uykusu yaratılmasında test edilen bir madde. Ayrıca bu maddeden kanser gibi kronik ağrılı hastalıklarda kullanılmak üzere bir ilaç bile geliştirilmiş. Migren ve eroin bağımlılığı tedavisinde de kullanım alanları var.

Bu kadar zehirli bir madde neden yenir sorusunun cevabı ise tipik Japon muammasının içinde gizli. Zerafetin, delikanlılığın simgesi fugu yemek. Rus ruleti gibi direk zehirli bölgelerinin tüketilmesi bile söz konusu olmuyormuş. Şehir efsanesidir değildir bilinmez.

FaTsALı
11-05-2010, 20:17
yani şunu anlıyoruz balığın tipi biraz korkunçsa en iyisi bulaşmamak tabi acemiler için :)

Hooijdonk
11-05-2010, 20:19
yani şunu anlıyoruz balığın tipi biraz korkunçsa en iyisi bulaşmamak tabi acemiler için :)

Fatsalı, selamlar :)

FaTsALı
12-05-2010, 08:33
Eyvallah hemşerim Memleket koktu buram buram şimdi orda olmak var. Selamlar size...

Hooijdonk
12-05-2010, 08:50
Eyvallah hemşerim Memleket koktu buram buram şimdi orda olmak var. Selamlar size...

Selamlar abi, havalar ısınmaya başladı :)

SmH
19-05-2010, 11:25
Merhabalar. Bizim buralarda iskorpit balığı tuttuğumuz oluyor. Bu balık sokunca hastahaneye direk gitmelimiyiz yoksa kendimiz zehri yok edebilmek için bir ilaç falan bulundurmalımıyız. Yada hiç bir şey yapmasak zehir kendiliğinden geçermi ?

Sevgiler
Saygılar

cemsahıne
21-09-2010, 10:11
Arkadaşlar bir düzeltme yapim istedim

Müren Balığı Zehirsizdir. Çok Güçlü Çenesi Olmasından Dolayı ve Dişlerinin Geri Olmasından Ötürü Tuttuğu Yeri Koparmadan Bırakmaz; vede Aynı Bir Timsah Gibi Dönerek Koparır. Balığın Ağzında Yaşayan Bakterilerden Dolayı Isırılan Bölgede Çürüme Gerçekleşir Eğer Hemen Amonyak Tedavisi Uygulanırsa Sorun Olmayabilir. Unutmayın Arkadaşlar Müren Çok Korkak ve Meraklı Bir Balıktır. Sadece Korktuğu Zaman Saldırır ve Müthiş Kuvvetli Bir Balıktır. SAYGILAR

TurkBoys
24-09-2010, 20:59
allah bizi bunlarla karşılaştırmasın :)

Evrim
05-12-2011, 17:26
Evet müren en azından bizim denizlerdeki mürenler zehirli değil Ben dalış eğitmeni olduğum için defalarca elimle beslemişliğim ve elimle tutmuşluğum vardır.

Kadir Altuntaş
05-12-2011, 18:42
:mad: Arkadaşlar Sokar Balığının Dikenleride Zehirli!..Ama yeniyor.

Bunlar Yenmezmi?..banghead Yardım Lütfen.

Teşekkürler... :)

savannah
10-04-2012, 09:03
Yanlis anlasilma olmasin zehirli baliklar ilgimi cektide yanlislik yapmayalim diye yanliz 2. sey dikkatimi cekti listedeki baliklarin bazilarinin zararsiz ve lezzetli oldugu daha dogrusu bir cok kaynak oyle soyluyor benim biraz kafam karisti sanirim diger arkadaslarinda oyle tam olarak konuya hakim biri bu baliklari aciklarsa sevinirim
KEDİ BALIĞI ( Scyliorhinus canicula )
Köpekbalığı ailesindendir. Sıcak ve ılıman denizlerin 3 m.' den 1000 m.' ye kadar derinliklerinde fazla göç etmeden yaşar. Kabuklular, omurgasızlar ve balıklarla beslenir. Boyları ortalama 80 - 150 cm. olur. Kuşlar gibi çiftleşip, yumurtlayarak ürer. Bahar aylarında yumurtalarını bir torba içinde kayalıklar arasına bırakır. Bir mevsimde birkaç kez yumurtlayabilir. Kuluçka süresi 15 gündür. Eti lezzetli olup yenilebilir. Ayrıca sportif avcılığı da yapılır

FENER ( Lophius piscatorius )
Kıyılardan 500 m. ye kadar derinlerde yaşayan, boyları 2 m. ye erişebilen, bir dip balığıdır. Hareketsiz yatar ve antenleriyle avını kendine çekerek çok büyük ağzıyla kendi büyüklüğündeki balıkları bile yutabilir. Pulsuz ve çıplak vücudunu kapsayan sıvı insan cildi için tehlikelidir. Mart – Ağustos arası derinlere inerek ürere 6 – 7 yaşında bir dişi 1 milyon yumurta bırakır.eti beyaz ve çok lezzetlidir. Ekonomik değeri çok yüksektir. Şeker hastalığı tedavisinde kullanılan ensülin ilacı ilk kez fener balığı pankreasından elde edilmiştir.
mesela bu balik cok ilginc tehlikeli ama bi o kadar faydali

İSKORPİT HANİSİ ( Polyprion americanus )
Boyu 2 m. olabilen bu balık Hani cinsinin en iri örneklerindendir. Deniz diplerinin taşlık, kayalık oyuklarında 100 - 200 m. yetişkinleri 1 000 m. ye kadar derinliklerde yalnız yaşar. Etçil bir balıktır, küçük balıklar, kabuklular ve diğer hayvanlarla beslenir. Eti lezzetli ve bol olmakla beraber az avlandığı için ekonomik yönü zayıftır. İnceleme olanağı az olduğu için yaşam ve üreme şartları Hani türüne uygulanabilir.

Abilerimiz daha iyi bilir ama yaklasmasi ve yemesi tehlikeli baliklari biraz aydinlatsak fena olmaz yanlis yorumlarla kafam bulansin istemiyorum

ozkanderya22
01-05-2012, 15:16
sarozda da özellikle mecidiye kıyılarında da trakonya balığına sıkça rastlanmakta.. genelde bilmeyenler balığı kavradığında dikenlerin batması sonucunda soluğu hastanede almaktalar.. diğerlerine pek denk gelmedim. umarım hiç de gelmem..