PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 220 bot aldım hız yapabilmek ve bota uygun olacak kaç beygir motor almalıyım


onur1872
03-03-2009, 07:25
merhabalar.aranızda yeniyim.220 ahşap tabanlı bot aldım.bot çok eski olmasına ragmen iyi durumda.hava sibop bölümünden hava kaçırmaya meyilli.bu sorunu yeni sibop alarak halledebilirmiyim?yeni sibopları(hava basılan yeri)nereden alabilirim.birde 220 ahşap tabanlı bot için hız yapabilmek için kaç beygir motor almalıyım?6 hp durgun suda iki kişi hız yapabilirmiyim?istanbulda bogazda ve adalar civarında kullanacağım.yorumlarsanız ve bilgisi olan arkadaşlar için de bütün sorulara cevap verebilirseniz sevinirim.

56562
03-03-2009, 09:48
Uzun süre bot ile avlanmış ve 3 Adet bot değiştirmiş birisi olarak kendimi bu konuda biraz tecrübeli sayıyorum. Size önerilerim ;

1- 2,60 a kadar boyu olan botlar genellikle yatlardan kıyıya servis amaçlı olarak kullanılıp, gezi yada avcılık için pek uygun değildir.

2- Özellikle dalgalı havalarda botunuzun dalgalardan aşarken ön tarafının su altına girmesi ( 2 kişi iken ) ve içeri su alması kaçınılmazdır. Kesinlikle açılmanızı önermem.

3- Kullanabileceğiniz max. motor gücü botunuzun üzerinde, seri numarası v.s. olan bir levha üzerinde olmalı. Eğer bulamazsanız buna muadil botları araştırmanız gerekecek.Joker Boat web sitesinde 2.20 boy için önerilen motor gücü 2-3 Bg. Daha fazlasını kullanırsanız omurgayı kırmanız ( eğer ahşap ise ) yada taban parçalarına zarar vermeniz kuvvetle muhtemeldir.

4- Siboplardan hava kaçırma olasılığına karşı, her sibop için ayrı vidalı kapakların olması lazım. Eğer kapaklar takılı olduğu halde hala hava kaçıyorsa büyük ihtimal ile kaçak ek yerlerindendir.

5- Gezi, avcılık ve hız amaçlı bir bot edinmek istiyorsanız min. konfigrasyon olarak 3,50 boy ( alüminyum taban ), şişme omurga ( darbe alıp kırılma derdi yok ) ve 15-20 Bg. bir motor öneririm.

denizci_kaptan
03-03-2009, 16:45
merhabalar.aranızda yeniyim.220 ahşap tabanlı bot aldım.bot çok eski olmasına ragmen iyi durumda.hava sibop bölümünden hava kaçırmaya meyilli.bu sorunu yeni sibop alarak halledebilirmiyim?yeni sibopları(hava basılan yeri)nereden alabilirim.birde 220 ahşap tabanlı bot için hız yapabilmek için kaç beygir motor almalıyım?6 hp durgun suda iki kişi hız yapabilirmiyim?istanbulda bogazda ve adalar civarında kullanacağım.yorumlarsanız ve bilgisi olan arkadaşlar için de bütün sorulara cevap verebilirseniz sevinirim.

2.20 bir botla İstanbulda hiçbiryere çıkamazsınız. Hakan beyin dediği gibi ancak tekneye gidiş geliş için veya tahliye botu olarak kullanılır. Tüp kalınlığı düşük olduğundaniçeri su girer. Ve 6 beygir motorla hız yapmaya kalkarsanız ilk dalgada arkaya devrilirsiniz. 6 beygir 2.80 lik bir motorda uygun olabilir. Aradaki 60 cm fark az gelebilir ama denge açısından hayatidir. Şöyle açıklayayım. 220 bota sudan tırmanmaya çalıştığında dikkat etmezsen alabora olabilir. Ama 2.80 botu bu şekilde deviremezsin.

Açıkçası boğaz ve adalar diyorsun. Kaç bin metre derinlik var biliyormusun? Yada adalar civarı kaç metrelik CAMGÖZ(hakiki camgöz) köpekbalıkları çıkıyor biliyormusun.? İnan bana altı fiber taban 360 ın altında bir botla İstanbulda açılmak cesaret işi. Ben 8 metre tekneyle adalara giderken bile tırsıyorum. Giderken herşey güzelde gelirken hava bir patlıyor. Bildiğim bütün duaları oluyorum inan.

bot hız falan diye sorduğun için neler hissettiğini anlıyorum en azından mimarsinan taraflarında gezebilirsin. Çok daha güvenli olacaktır senin için

onur1872
03-03-2009, 17:33
herkese çok çok teşekkür ederim.ben denize yabancı değilim.ailemde birçok denizci var.18 metre gırgır tekne var 5.15 3 adet tekne var..3 5 metre dalgada yüzmüş bir karadenizliyim.

bota gelince, botu yazları eglence amaçlı kıyıda gezinti amaçlı aldım.yani maltepe,caddebostan,bostancı sahilde gezinti yapabilirim.botu tabiri caizse temiz yüzlü bir agabeyimizden aldım.kendisi açık açık botta oluşabilecek her türlü sorunu anlattı ve bana 4,5 beygir motor önerdi.daha fazlasını takarsam botun önünü kaldıracagını ve arkadan su alacagını söyledi.botumun ağırlığı 30 35 kg civarı.6 hp fazla gelir diyorsunuz.ama max 5 hp kaldırdıgını,bu tarz botlara 5 hp önerildigini(botların kendi sitelerinde boylarına göre önerdikleri hp gücü)biliyorum.youtube gibi sitelerde 2.30 botun 5 hp ile sakin suda çok hızlı ve güzel gittigini de gördüm.dalgalı havada kullanmayacagım.bogazda da kullanmak gibi bir niyetim yok.o nedenle sorayım dedim.peki 6 hp alsam tam gaz vermesem nasıl olur?motorun agırlıgı nedeniyle mi tavsiye etmezsiniz?5 hp ile 15 mil yapabilirmiyim?size sordugum sorular saçma gelebilir bu nedenle de kusuruma bakmazsanız sevinirim.birde bir sitede 3.5 hp motor gördüm fakat biraz eski.3.5 hp ile kaç mil,5 hp ile kaç mil sürat yapabilirim.dedigim gibi açılmayacagım kıyıdan 100 mt max.ayrıca yazları kullanacagım(mayıs eylül arası durgun suda).35 kg ahşap taban 220 bot ve 5 hp kombinasyonu ile düz suda(durgun deniz suyunda) 15 mil sürat yapabilirmiyim?bu soruma da yanıt verirseniz sevinirim.iyiki bu siteye üye oldum.birde 15 hp motor 15 kg diyorlar bir tane 6 hp var 30 kg bu nasıl oluyor?tek beygir farkı iki kat ağırlık fark edermi?teşekkürler.

yanlış anlaşılmasın.dedigim gibi bot motor kombinasyonu hakkında hiçbir bilgim yok ve sadece bilgi almak ve teorik olarak tecrübe sahibi olmak istiyorum.herkese çok teşekkürler.yazan ağabeylerimin yazdıkları oldukça faydalı oldu.

denizci_kaptan
03-03-2009, 19:23
herkese çok çok teşekkür ederim.ben denize yabancı değilim.ailemde birçok denizci var.18 metre gırgır tekne var 5.15 3 adet tekne var..3 5 metre dalgada yüzmüş bir karadenizliyim.

bota gelince, botu yazları eglence amaçlı kıyıda gezinti amaçlı aldım.yani caddebostan sahilde gezinti yapabilirim.botu tabiri caizse temiz yüzlü bir agabeyimizden aldım.kendisi de bana 4 5 beygir motor önerdi.daha fazlasını takarsam botun önünü kaldıracagını ve arkadan su alacagını söyledi.botumun ağırlığı 20 25 kg civarı.6 hp fazla gelir diyorsunuz.ama max 5 hp kaldırdıgını biliyorum.yanlış anlaşılmasın youtube gibi sitelerde 2.30 botun 5 hp ile güzel gittigini de gördüm.o nedenle sorayım dedim.peki 6 hp alsam tam gaz vermesem nasıl olur?motorun agırlıgı nedeniyle mi tavsiye etmezsiniz?5 hp ile 15 mil yapabilirmiyim?size sordugum sorular saçma gelebilir bu nedenle de kusuruma bakmazsanız sevinirim.birde bir sitede 3.5 hp motor gördüm fakat biraz eski.3.5 hp ile kaç mil,5 hp ile kaç mil sürat yapabilirim.dedigim gibi açılmayacagım kıyıdan 100 mt max.ayrıca yazları kullanacagım(mayıs eylül arası durgun suda)teşekkürler.

herkese çok teşekkürler.iyiki bu siteye üye oldum.

Öncelikle unutulmamalıdır ki bu tip motorlar zamanla mutlaka biraz güç kaybeder. Yani 5 denelik devamlı kullanılan 6 beygir motor belkide yeni 5 beygir kadar tork üretemez veya aynıdır. Bu sadece motorun yıpranmasında değil tuzlu suyun metali eskitmesi milleri ve keçeleri çürütmesi vs etkilerden de olur. 3.5 hp motor eskiyse 3 olarak belkide 2.5 olarak düşünmeli.
Bir motor aldınmı helede hız seven bir gençsen mutlaka tam gaz denersin. Sonuçta ne olur Motorun ağırlığından ne olacak. 5 kg fazlası bişi yapmaz. Ancak bu tip motorlar devamlı botu ileri ittirmekten ziyade aşağıdan yukarı kaldırmaya çalışır. Burnunu yukarı diker. Hız arttıkça da daha fazla burnu kalkar. Senin botta iki kişi binersen eğer dalka yoksa tam gazdada hiç bişi olmaz. sadece önce oturan biraz ıslanır. Dalgalı havada ise zaten tam gaz veremezsin. İkinizde dalgadan ıslanırsınız. Sonuçta dalgada ya bot devrilir yada bottan düşersiniz.
Tek başına bindiğinde ise mutlaka botun ön kısmına oturup arkaya uzanarak kumanda etmelisin. Hele iki zamanlı bir motorda birde arkada oturursan ani gaz verdiğinde bot arkaya devrilecektir. Ancak önde otururken botu kullanmak zordur. Zaman zaman bot sudan kesilir ve bu anlarda bottan düşebilirsin.

onur1872
03-03-2009, 20:56
Öncelikle unutulmamalıdır ki bu tip motorlar zamanla mutlaka biraz güç kaybeder. Yani 5 denelik devamlı kullanılan 6 beygir motor belkide yeni 5 beygir kadar tork üretemez veya aynıdır. Bu sadece motorun yıpranmasında değil tuzlu suyun metali eskitmesi milleri ve keçeleri çürütmesi vs etkilerden de olur. 3.5 hp motor eskiyse 3 olarak belkide 2.5 olarak düşünmeli.
Bir motor aldınmı helede hız seven bir gençsen mutlaka tam gaz denersin. Sonuçta ne olur Motorun ağırlığından ne olacak. 5 kg fazlası bişi yapmaz. Ancak bu tip motorlar devamlı botu ileri ittirmekten ziyade aşağıdan yukarı kaldırmaya çalışır. Burnunu yukarı diker. Hız arttıkça da daha fazla burnu kalkar. Senin botta iki kişi binersen eğer dalka yoksa tam gazdada hiç bişi olmaz. sadece önce oturan biraz ıslanır. Dalgalı havada ise zaten tam gaz veremezsin. İkinizde dalgadan ıslanırsınız. Sonuçta dalgada ya bot devrilir yada bottan düşersiniz.
Tek başına bindiğinde ise mutlaka botun ön kısmına oturup arkaya uzanarak kumanda etmelisin. Hele iki zamanlı bir motorda birde arkada oturursan ani gaz verdiğinde bot arkaya devrilecektir. Ancak önde otururken botu kullanmak zordur. Zaman zaman bot sudan kesilir ve bu anlarda bottan düşebilirsin.

öncelikle alperen agabey ve hakan agabeylere çok teşekkürler.teorik olarak çok faydalı bilgiler verdiler.ben performans düşmesini ahşap teknelerde kullandığımız pancar ve lombardini motorlardan biliyorum.kullandığımız pancar motor 6 hp ve evladiyelikti..1960 lardan beri 45 senedir bizde..lombardiniyi ise 1983 84 gibi almıştık ve 10 hp idi..yıllar geçtikçe torkdan düşmüş bizimkilerin dedigine göre.


daha önce outboart kıçtan takma deneyimim olmadı..bu motorlar (5-6hp civarı)saatte ortalama kaç litre benzin tüketir.sonuçta dizel motorlarla akşama kadar çıkıyorduk..fakat benzinliler hele ki iki zamanlılar çok yakıyorlarmış.dedigim gibi hiç outboard deneyimim yok cahilligimi mazur görün.tam gazda ve yarım yolda ortalama saatte kaç litre benzin tüketir.

alperen agabey botu iki kişi kullanacagız.5 hp ideal gibi duruyor.verdigin bilgiler ve benim ne demek istedigini anlayıp tam 12 den çok olumlu ve tam cevaplar vermenden zaten çok iyi bir denizci oldugun belli.hakan abi de botun sorununu çok iyi anladı onun da botlar konusundaki tecrübelerinden faydalanmak isterim.sorularımı üşenmeden cevapladıgın için de teşekkür ederim.(hakan agabeye de aynı şekilde teşekkür ederim)en iyisini sizin verdiginiz teorik bilgilerin ardından pratikte yaşayarak görecegim.herkese selam sevgi ve saygılarımla.

denizci_kaptan
03-03-2009, 21:32
daha önce outboart kıçtan takma deneyimim olmadı..bu motorlar (5-6hp civarı)saatte ortalama kaç litre benzin tüketir.sonuçta dizel motorlarla akşama kadar çıkıyorduk..fakat benzinliler hele ki iki zamanlılar çok yakıyorlarmış.dedigim gibi hiç outboard deneyimim yok cahilligimi mazur görün.tam gazda ve yarım yolda ortalama saatte kaç litre benzin tüketir.

.

Dizel motorlar yakıtları çok ekonomik ve randmanlı motorlardır. Rolantiyle tamgazda aşırı fark yoktur.

Ancak dıştan takma benzinli motorlarda bu çok belirgin bir fark oluşturur.
5 beygir iki zamalı motorda rölanti hızında yani sıyırtma hızında saatte 1-1.5 litre civarı yakarsın. Yarım yolda saatte 2-2.5 litre arası yakarsın. Tamyolda ise saatte 7-8 litre arası yakarsın.
4 zamanlı bir motoralırsan %15-20 azalır. Ancak 4 zamanlı motorlar bakım zorluğu ağırlığı seriliğinin düşüklüğü sadece dikey taşınma ve takılma zorunluluğu nedenleriyle tercih edilmez. Arabanın bagajında rahat taşınmaz.

Yazdığım değerler hava durumu botun ağırlığı dalga boyu rüzgara göre ilerleme yönü yağ karışımı ayarı gibi nedenlerle aşırı derecede fark gösterecektir. Gün güne uymaz, şaşırtır.

onur1872
03-03-2009, 23:27
Yazdığım değerler hava durumu botun ağırlığı dalga boyu rüzgara göre ilerleme yönü yağ karışımı ayarı gibi nedenlerle aşırı derecede fark gösterecektir. Gün güne uymaz, şaşırtır.

bu yağ karışımı olayı nedir?onu duymuştum ama o konuda da bilgim yok.ne yağı karıştırıyoruz?benzine mi karıştırıyoruz?yağı nerden bulabiliriz?bu konuda da ne yazıkki hiçbir bilgim yok tecrübelerinize dayanarak yanıtlarsanız sevinirim.

56562
04-03-2009, 01:06
15 Hp motor 15 Kg değil 2 zamanlı ise yaklaşık 35, 4 zamanlı ise yaklaşık 45 Kg. dır. Botu sürat amaçlı aldığına göre yakıt tüketim değerlerini max. noktalarda düşünmen gerekecek. 2 zamanlı motorlar çabuk devirlenme avantajı yanında yaklaşık % 30-35 oranında fazla benzin tüketirler.
Yakıta yağ karıştırma olayı 2 zamanlı motorlar için geçerlidir. 4 zamanlı motorlarda karter olduğu için yakıt alındığı gibi kullanılır. Yakıta karıştırılan yağ, özel bir yağ olup motorun kendi markasından ve servisinden almanı öneririm ( benzincilerden motorsiklet motoruna konulan yağları alıp kullananlarda var ) Karışım oranı genelde 1/100 olmakla beraber 1/50 oranında kullananlarda var. Eğer sıfır bir motor alırsan, rodaj süresince 1/20 oranında yağ karıştırman gerekecek. Bu konuda en doğru bilgiyi satın alacağın motorun servisi verecektir.

denizci_kaptan
04-03-2009, 01:11
bu yağ karışımı olayı nedir?onu duymuştum ama o konuda da bilgim yok.ne yağı karıştırıyoruz?benzine mi karıştırıyoruz?yağı nerden bulabiliriz?bu konuda da ne yazıkki hiçbir bilgim yok tecrübelerinize dayanarak yanıtlarsanız sevinirim.

İki zamanlı motorlarda pistonları yağlamak için benzinle beraber bir miktar yağ koymalıdır. Benzinciler bu yağı koyabilir ama onların yağı genelde kalın olduğundan marin motorlarda çok duman atar, koku yapar. Bu nedenle sadece marine motorlar için 2 zamanlı özel yağlar vardır. Üstünde marine yazar. Biraz pahalıdır ama bir kutusu bir sezon rahat yeter. Bunlar birçok benzincide bulunabildiği gibi marin malzeme satanlarda da olur.

karışım yağın markasına ve kalınlığına göre değişsede genelde binde beş olarak tavsiye edilir. 5 litrelik bir su şişesi benzine 3 kola şişesinin kapağı kadar yeterli olur. Yağ çok gelirse motor çok duman atar buji kirlenir motor tıkanır. Az gelirse hiç duman atmaz pistonlar sürtünmeden dolayı yıpranır. Ama iki zamanlı motorlar artık üretimi azalsada hafifliği seriliği bakım kolaylığı taşıma rahatlığı vs nedenlerle özellikle botlar için en uygun motorlardır.

onur1872
04-03-2009, 06:13
birde eklemek istedigim bu bot normal ahşap tabanlılar gibi degil.yani alt tabanı benden önceki sahibi kendisi 150 liraya yaptırdığını söyledi.hakikaten ahşap bir omurgaya vidalarla sabitliyorsunuz ve 4 tahta bölme var ayrı ayrı takıyor ve sabitliyorsunuz.tahta bölmelerin birinin kalınlıgı 5 cm yi buluyor yani gördüğüm diger 1 2 cm kalınlıgındaki bütünleşik katlanabilir ahşap tabanlılar gibi degil bunu özel yaptırmış tek tek vidalıyorsunuz.fiber gibi sağlam görünüyor tabi kullanmadan anlayamam.yağ konusunu hiç bilmiyordum beni bilgilendirdigi için her iki agabeyime de sonsuz teşekkürler.keşke yorumlar daha fazla olsaydı.lakin agabeylerimin bilgisinden ben tam olarak istedigim cevapları fazlasıyla aldım.her ikisine de tekrar tekrar çok teşekkür ederim.

yağ katkılarının fiyatları nekadar?bakabilecegimiz bir site yada link verebilirmisiniz?

motor olarak sıfır almayı düşünmüyorum.bir adet 90 lardan kalma motor buldum 750 lira.uygunmu alsammı diye soracagım lakin görmeden nasıl bilelim diye düşünebilirsiniz.birde motor tamircileri var.oralardan almayı düşünüyorum.önerebileceginiz biryer varmı?kadıköyde hasanpaşada biryer var oraya soracagım

hakcet
07-03-2009, 13:02
Merhaba , konunun dişana çıkmak istemem fakat bilgilerinizden faydalanmam gerekiyor.Hakan bey bilgiler için teşekkürler güzel konulara değinmişsiniz.
Ben amator tatlı su balıkçılığı ile uğraşan biri olarak(sazan,ala,turna, yayın) şöyle bir sorum olacaktı.yamula barajında kullanmak üzere tabansız bir bot alarak içine taban yaptırsam sorun olur mu?Tabansız botların çabuk devrildiğini duydum bu doğrumudur.
Ayrıca fiber bir tekne alacak olursam, boy,en,takılabilecek max. motor gücü,motor olarak kısa,uzun şaft,2 ,4 zamanlı ne olmalı.9,9HP lik motordan daha yüksek bg gücü olan teknelerin sanırım amator balıkçılıkta kullanılmıyor.Şimdiden bütün arkadaşlara teşekkür ederim.Rasgele.
:confused: :confused: :confused:

onur1872
07-03-2009, 16:01
merhabalar.bu konuda benim söyleyebilecegim benim botumun alt tabanı orjinal olarak ahşap tabanlıydı.fakat benden önceki sahibi sanırım eskime yada yeterli görmeme gibi sebeplerden dolayı kalın bir ahşap kestirmiş.birde ona uygun omurga yaptırmış.yani olmayacak diye birşey yok.sadece iyi bir marangoz bulmak gerekiyor.hatta sunta dedigimiz kontraplak hatta fiber kestiren bile var diye biliyorum.altına da bir omurga yaptırırsanız sorun hallolacaktır.olmadı en uygun çözüm ahşap omurga üzerine ahşap tahtalar kestirmek.omurgaya da monte edersiniz sapasaglam olur ve botta ayakta rahatlıkla durabilirsiniz.asıl olarak alperen ve hakan agabeyler benden çok daha tecrübeli oldukları için daha iyi bilirler

maviay1980
08-03-2009, 23:56
900 kilo teknemde şanzumansız 6hp 2200 devir pancar motor var hız yapmasamda götürüyo.2.80m çin malı zodiac benzeri botum vardı altıda şişmeydi ve şişince ağırlığı 40 kg geliyodu kürekle 500-600mete açılıp çok izmarit gopez yakalıyodum.Tavsiyem Tohatsu 2 zamanlı 6 hp motor olacaktır 2.20m bot için fazlası yaramaz.Bol avlar iyi seyirler...

onur1872
09-03-2009, 16:36
birde 2.20 botu 5 hp motorla kaydettirmem gerekmiyor diye biliyorum doğrumu?yani ne adb nede ötb gerekiyor.kaç metreden büyük botları kaydettirmek gerekiyor acaba?birde sahilgüvenlik ne gibi ekipman istiyor(istedikleri can yelekleri,çapa,motorun faturası vb)

maviay1980
10-03-2009, 23:32
Dizel tek silindir içten takma 17 beygirden sonra ücretlendirmeye tabii;ama benzinli dıştan takma için bişey söyleyimeyecem.2.20 botun ötb olurmu bilemiyorum ama balık yakalıyorsan Tarım il müdürlüklerinden alınan amatör balıkçı belgesi alman şart 2 senede bir yenileniyo 30tlye çıkartılıyordu herhalde.Motorun faturasını yanında bulundur can yeleği ve kandil yağıyla gemici feneri istiyor sahil güvenlik mini lüksler var tüplü onlardan bulunduruyom sanırım aynı işi görür.Amatör belgen olduğundan Paragat ve ağ atmak yasak sadece olta serbest.Rasgelsin...

onur1872
14-03-2009, 19:41
motor olarak 10 beygir ve üzeri motorlar vergiye tabi.yılına göre beygir başına vergi alımı değişiyor.arkadaşlar konuşmak istedigim bir konu da sanırım botumun boyu 220 değil 2.50 yada 2.60 çunku aracım ile hemen hemen aynı boyutlarda.kendi boyum üzerinden ölçüm yaptım herhalde 220 falandır dedim o nedenle 220 şeklinde yazdım.lakin sanırım 2.50 veya civarı bir bot.bu yüzden şimdi 6 hp yi iyice düşünmeye başladım.yaza doğru motor aldığımda fotograflarını yüklemeye çalışır,tecrübelerimi aktarırım.alperen ağabey e ve herkese tekrar teşekkürler.

onur1872
27-03-2009, 20:25
arkadaşlar botum budur.salonda biraz şişirmeye çalıştım ama başaramadım.görüldüğü üzere ön tarafında başaltı deposu da var.sanırım boyu da 3 metre civarı

onur1872
01-04-2009, 02:35
alacağım motor konusunda arada kaldım.düşündüğüm motorlar 6 hp ve 9.9 hp gücündeki 2 zamanlı motorlar.amacım yaz aylarında yüzmek ve eğlenmek.boğazda ve marmara sahillerinde kardeşim ve kuzenimle birlikte botla dolaşacağım.sormak istediğim soru şu

1 saatte

6 hp ile rölanti hızında,4/3 hızda ve tam yolda kaç litre yakarım
9.9hp ile rölanti hızında,4/3 hızda ve tam yolda kaç litre yakarım

botu eğlence amaçlı kullanacağım için sürat önemli.6 hp isteklerimi karşılayacakmıdır?benim botuma 9.9 un fazla geleceğini düşünüyorum.o nedenle 9.9 alırsam tam yolda gitmemeyi düşünüyorum

alperen ağabey sen anlarsın bu işlerden ayrıca bilen arkadaş ve büyüklerim de yazarlarsa ve bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.

adventurer
01-04-2009, 10:49
botun boyu 3mt ise 9.9 la tam yol gidebilirsin sorun olmaz ama 250 260 civari bisey ise 8 bg uygun olur. 6 bg sen assagi inmemeni tavsiye ederim özelliklede gezi amacli düsünüyorsan tat vermez

motor aradigim zamanlarda yaptigim arastirmalarda johnson un 15 bg inin tam yolla bir saatte 4.5 lt harcadigini ögrenmistim tabii sifir makina ile test sartlarinda...alacagin makinanin durumuna göre tüketim degerleri cok degisecektir.
son olarak kücük motor herzaman ekonomik olmaz botunu plane e kaldiramazsan hem daha cok yakit harcarsin hemde gerek gezilerinden gerek avlarinda hicbisey anlamazsin....bot kesinlikle deplasman teknesi gibi kullanilacak bir arac diil bi sekilde sudan kesmek sart

onur1872
01-04-2009, 16:27
4.5 litre çok az değilmi?yani tam yol için 9.9 7-8 litre yakacaktır tahminim.4.5 litre motor 4 zamanlı olsa bile az değilmi?

adventurer
02-04-2009, 07:58
4.5 litre çok az değilmi?yani tam yol için 9.9 7-8 litre yakacaktır tahminim.4.5 litre motor 4 zamanlı olsa bile az değilmi?

bu degerleri 2006 boat show da johnson standinda görevli arkadastan almistim tabii test verileri deniz ortamina ne kadar uyar orasini bilemem rüzgar,kisi saysi vs bunlar hep etkiliyo tüketimi

onur1872
04-04-2009, 10:35
boat show daysa 4 zamanlı makinalar olabilir.bende 15 beygir alacağım gibi duruyor. uygun fiyata 15 hp buldum.fazla gaz vermezsem sorun yaşamam diye düşünüyorum?(tam yol vermeden 2-3 kişi)1/2 yolda giderim diye düşünüyorum.cevaplar için teşekkürler.2.5 metre fiber sandalları kaydettirmek gerekiyormu?birde bunu sorayım.

adventurer
05-04-2009, 07:50
bana sorarsan sakin 15 beygiri 4 zamanli alma....hem daha yavas hem cok daha agir 2 zamanliya göre....tasirken canindan beziyor insan. ben 2 zamanli da kullandim simdiki motorum 4 zamanli ve inan tüketim acisindanda pek bi fark yok

kayit olayina gelince sanirim fiberlerin tamami kaydettiriliyor ama genede yanlis bilgi vermis olmayim sitedeki bilen arkadaslar daha dogru bilgi verecektir
ben kaydettirmedim zira bi kere kaydoldunmu her sene motorun vergisini vereceksin....sadece faturalar yanimda idare ediyorum zaten yazlikta kullanicam sadece istanbulda avlanmak icin daha pratik bir bot düsünüyorum zira güvenli barinaklar el yakiyor....seninde yer sorunun varsa gene söylüyorum 4 zamanliya hiç bulasma 2 zamanliyi zor da olsa günübirlik indirebilirsin

onur1872
06-04-2009, 13:53
biri alacağım 15 hp yi almış.ne yazıkki geç kaldım:)şimdi daha küçük birşey düşünüyorum.6 hp yeterli olacakmıdır?6 yada 9.9 düşünüyorum.eski motor tavsiye edermisiniz?30 yaşında bir motor var bakımlı duruyor lakin çok eski teknoloji.15 yaşında 6 hp mi 35 yaşında 9.9 mu?hangisini tavsiye edersiniz?6 hp hız için yeterli olacaksa hiç kasmadan 6 lık alayım diyorum.tavsiyelerinize çok ihtiyacım var çunku bir hafta içinde düşünüyorum.

adventurer
06-04-2009, 15:25
hiz olarak ne aradiginiz da önemli tabii her iki motorda ortalama olarak sizi tatmin edecektir heyecan verici süratlere zaten iki motorda ulasamiyor
30 lu yaslarda 5 yasindaki makinalara tas cikartacak makinalar var ancak bir nevi piyango tabii bana sorarsaniz 15 yasindaki 6 beygir daha mantikli bir secenek gibi duruyor....
bu arada çin mali makinalarda piyasaya ciktilar vede fiyat olarak oldukça avantajlilar....ben bi tane 15 bg 4 zamanli parsun kullanmaktayim yamahanin metal çapaklarina kadar aynisi.....üstelik sifir makinanin tadi hicbiseyde yok ayrica kredi kartina taksit seçeneklerinide sorarsiniz

zaten oldukça ucuz olan fiyatlat sanirim kriz yüzünden dahada inmis bence gerek siz gerekte ihtiyaci olan diger arkadaslar bu alternatifi de degerlendirmeli

firma karaköyde orka marin sen siteside var bakip motorlari inceleyebilirsiniz

onur1872
06-04-2009, 15:55
çin malı parsunlar uygun gibi duruyor.geçenlerde karakye gidip sordum 5 hp sıfır 1200 dolar civarı.fiyatları da uygun hem yeni makina oldukları için uzun süre sorun çıkarmayacaklardır.fakat eski makina alırsam fiyatları çok daha uygun .sonuçta henüz öğrenciyim ve krizin durumu da ne olacak belli değil.inşallah seneye sıfır bir makina düşünüyorum.


şimdilik 6 hp yada 9.9 hp düşünüyorum bu motorları denemeye giderim.motorlara bakarken,çalışmalarını ve motorları kontrol ederken nelere dikkat etmeliyim?ne tavsiye edersiniz?

adventurer
06-04-2009, 19:35
ben dün aradim 2 haftaya kadar 2 zamanlilarda geliyormus o zaman daha da hesapli fiyatlar bulabilirsin taksitte yaptirdinmi ayni hesaba gelir ikinci el motorlarla üstelik yepyeni motor hem yakit hemde performans açisindan kendini amorti eder
birde bu isler heves iside ayni zamanda....kimbilir kimlerin ne sartlarda kullanip eskittigi motora sahip olmak var birde yepyeni mis kokulu motorunu kutusundan çikartip teknene takmak var:))

onur1872
06-04-2009, 19:44
yeni iki zamanlılar tahminen nekadar olur?5 hp kaç dolar civarında alabiliriz?ona göre bekleyebilirim belli de olmaz.aralarında nekadar bir fark olur?yarıyarıya olmaz herhalde.ben karaköye tekrar uğrarım olmadı.

adventurer
06-04-2009, 19:47
herseye ragmen buldugun motorlar çok çok hesapli ise al.... bana sorarsan 6bg in hakki maksimum 500tl....ve o motor iyi de bakilmamissa 3.5 , 4 bg veren ama 15 gibi yakan bir makina olmustur....tabiii tekrar söylüyorum iyi bakilmamissa.... o zamanda onun yerine ben olsam onun yerine kendimi biraz daha zorlayip 800 dolara 4 zamanli 2.5 parsunu alirim.... teknen hafif oldugu için pervane ile oynayarak hizini da arttirabilirsin

adventurer
06-04-2009, 19:50
onlarin fiyatlarini henüz bende alamadim ama bikacyüz dolar oynar sanirim

onur1872
06-04-2009, 21:32
eski motor alma taraftarı değilim.dedigim gibi neresine bakmak gerekiyor?tek çekmede çalışması vs nelere dikkat etmeliyiz?zaten alışırsam yaz sonuna doğru yeni bir motor düşünüyorum.dediğim gibi henüz öğrenciyim.sıfır motor alacak kadar para bulamayabilirim.parsun satan yerde ikinci el motorlar da vardı.onlardanda düşünülebilir aslında.çunku onlar da servis bakımlı olarak veriliyorlar diye biliyorum.6 hp 750 liraya buldum.nuh diyor peygamber demiyor az birşey pazarlık payı var diyor ama 700 ün altına vermiyor.onu 600 e verirse almayı düşünüyorum olmadı başka bir motor bakacağım.bilgiler için teşekkürler.peki 2.75 sandal önerirmisiniz?bir tane de sandal alayım diyorum

adventurer
07-04-2009, 07:27
sandali eger uygun bir barinak sansin varsa önerebilirim. istanbulun hangi yakasindasin bilmiyorum ama anadolu yakasinda ben uygun barinak bulamadim henüz. ya güvenli diil yada fiyatta marinalarla yarisiyorlar ben gecen yaz suadiyede 310 luk botum için 3 aylik 1000 tl fiyat alabildim hemde baya hatirli kisileri araya sokarak.... ha çok daha ucuzada barinaklar var ama orda birini bulup beslemen lazim her hafta bir büyük raki biraz da meze sigara vs. cebinede az harçlik derken gene belli bir masraf yaptigin gibi teknende allaha emanet duruyor....bunlar ne yazikki ülkemize has gerçekler devlet yada belediyeler bu ise dogru dürüst el koymadikça bunlari hep yasiyagiz....
ben sirf bu yüzden benim ekipmani yazliga tasiycam istanbulda avlanmak içinde 2.5 motor ve küçük izgara taban bot alacagim tavsiyem tekne almadan önce yer bakmandir olmadi bot alirsin

onur1872
07-04-2009, 13:26
bot için bir 6 hp düşünüyorum kısmetse şu sıralar fırsat bulursam gidip alacağım.ayrıca yaz sonu gibi sıfır motor düşünüyorum fiyatları düştüğünde almayı palanlıyorum.olmadı 2.80 sandal da düşünüyorum hem aldığım motora da uygun olur. yaza doğru.kısmetse haziran gibi olabilir.2.80 tekneyi minibüsün arkasında taşımayı düşünüyorum yani barınağa bırakmayı düşünmüyorum.evin deposuna koyarım diye düşünüyorum.bilgiler için teşekkürler.birde motorda pervaneyi büyütmeyi düşünüyorum ne tavsiye edersiniz?nekadara bulabilirim.bilgiler için teşekkürler.

adventurer
07-04-2009, 17:26
pervane için kendi markasinin temsicisinde gidebilirsin tüm markalar için pervaneler bulunan marintek ede ayrica internet ortamindada arama motorlarindan ulasabilecegin özel yapin pervane yapan yerler var bu arada hizi arttirmak için motorun içindede yapabilecegin modifikasyonlar var

onur1872
07-04-2009, 20:50
motorun içinde ne gibi modifikasyonlar yapabilirim?bunu biraz açabilirmisiniz?

adventurer
08-04-2009, 08:18
en basta devir kesiciyi iptal edebilirsin sonrasinda yetmezse motorun sanziman oranlari ile oynayabilirsin karbüratörde modifikasyon yapip daha
zengin yakitla performans kazanabilirsin
tabii bütün bunlar yakit tüketimini arttirdigi gibi motorununda ömründen çalacaktir
anladigim kadari ile bütçeni fazla zorlamadan nispeten doyurucu süratlere ulasmak istiyorsun tekneborsasi com ve sahibinden com da rus mali benepox marka makinalar vardi bildigim kadari ile türkiyede 8lik ve 25 likleri mevcut ben bu sitelerde birkaç ay önce ilanlarina rastlamistim bi yokla istersen fiyatlari ise 8 lik için 400, sifir 25 lik içinse 1000 tl idi

onur1872
08-04-2009, 23:00
8 lik uzun şaft.onlara baktım yalnız uzun şaft olduğu için bota olmuyor.iki tanesini 800 e veriyordu en son.kısa şaft olsa almayı düşünürdüm.6 beygir için pervaneleri uygun fiyata yada ikinci el nereden bulabilirim?baktıgım pervaneler 200 lira civarında.200 lira pervaneye vermek istemiyorum açıkcası.ikinci el yada daha uygun fiyata bulabilecegim pervaneleri nerede bulabilirim.benepox lar uzun şaft mı fotograflarda kısa gibi duruyorlar ama satan kişiye sordum uzun şaft dedi

adventurer
09-04-2009, 10:56
uzun saft fazla problem yaratmaz bot un aynasini biraz yükseltirsin sorun hallolur
modifiyeli pervaneler ne yazikki genelde özel yapim olduklarindan maliyetli olabiliyorlar

onur1872
09-04-2009, 15:27
umut ağabey çok teşekkür ederim.benepox motor ile konuştum 600 lira civarına iki motoru da veriyor yani tanesi 300 liraya geliyor.lakin uzun şaft almayı düşünmüyorum.motorları tecrübe etme şansım da oldu.sahibinden.com da 9.5 hp bir motor var ama 1971 model:) 500 liraya veriyor fakat çok eski olduğu için düşünmüyorum.amacım hem bot hem performans hemde yakıt açısından bir seneye yakındır tecrübe ettiğim 5-6 hp ikinci el motor almak.ve ilk fırsatta da sıfır motor almak olacaktır.uzun şaft alıp aynaya aparat takabilirim bunu da düşünüyorum.

onur1872
14-04-2009, 21:33
6 hp evinrude aldım.bakımını da yaptırdım.lakin denize daha indirmek nasip olmadı.en kısa zamanda denize indirip bot ile tecrübelerimi aktaracağım.şu sıralar hava 3-5 civarında seyrediyor.rüzgar olduğu için denize indirmeyi düşünmüyorum.sanırım mayısa doğru havalar 1-3 şeklinde olacaktır hatta yazın -- şeklinde olacağı için sorun yaşayacağımı zannetmiyorum.birde bu botla boğaza çıksam sorun yaşarmıyım?bebek parkının oradaki barınaktan 2 hp botlar bile denize çıkıyor fakat bana 6 hp ile çıkmamın zor olacağını söylediler.6 hp iki kişiyle bot için güçlü bir makina değilmi? ne gibi sorunlar yaşayabilirim?

onur1872
23-04-2009, 04:46
daha önce de belirttiğim gibi botu denize indirdik.yalnız bir sorum daha olacak.bir tane 9.9 almayı düşünüyorum.fakat botun benden önceki sahibi 9.9 ile kullanıyordu ve önermedi.bazı sitelerde 3 metre botların max 6 hp bazılarında da 15 hp kaldırabileceğini söylüyor.mesela zodiac bombard 305 sitesinde 6 hp motor ile max.kullanılabileceğini yazarken quicksilver aynı büyüklükteki bota 10 15 hp kaldırabilir diyor.bu tarx farklılıklar neden kaynaklanmaktadır.teşekkürler.