Birtakım görüş ve önerilerinizi bu adrese bildirebilirsiniz. http://195.140.196.201/bimerwebform/default.aspx Forumda aslında hangi durumlarda hangi mercilere ne şekilde müracaat edileceği konusunda da bir başlık açılabilir. Çeşitli olumsuzluklarla karşılaşan arkadaşlarımızın en azından hangi mercilere başvurabileceğini bu sayede öğrenmiş olur. BİMER, bilişim ve iletişim teknolojileri kullanılarak hayata geçirilen bir halkla ilişkiler uygulamasıdır.İyi ve sağlıklı işleyen bir halkla ilişkiler uygulaması için günümüz iletişim teknolojilerinin kullanılması bir zorunluluktur. BİMER ile oluşturulan sistem sayesinde vatandaş ile devlet arasındaki iletişim kanallarının tümü açık tutularak müracaatların her zaman ve her yerden yapılabilmesi yanı sıra, müracaatlara cevapların da hızlı, etkin ve daha ekonomik bir şekilde verilebilmesine imkan sağlanmıştır. BİMER Uygulamalarının Çalışma Şekli Nedir? BİMER uygulaması kapsamında Kaymakamlık, Valilik ve Bakanlıkların tümünde “Halkla İlişkiler Müracaat Büroları” kurulmuştur.Ancak “Alo 150” hattını cevaplamak üzere sadece valiliklerimizde çağrı merkezleri bulunmaktadır.Kaymakamlık ve Bakanlıklar’ a “Alo 150” hattı üzerinden ulaşılamaz. “Alo 150” numarası herhangi bir ilimizden arandığında o ilin valiliğinde ki halkla ilişkiler görevlisi telefonu açar.Önündeki bilgisayarda Başbakanlık web sayfası üzerinden telefonla arayan vatandaşın kişisel bilgilerini ve müracaatının konusu ve detaylarını kaydeder.Daha sonra kayıt altına alınan bu müracaat Valilik’ teki yetkili tarafından Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü’ne sistem üzerinden gönderilir.Gönderilen müracaat Kaymakamlık, İl Müdürlüğü veya Bölge Müdürlüğü tarafından sonuçlandırılır ve müracaat sahibine cevap verilir. “Alo 150” numarasına yapılan müracaat herhangi bir Bakanlığı veya Başbakanlığı ilgilendiriyor ise yine valilik halkla ilişkiler görevlileri aracılığı ile Başbakanlık web sayfası kullanılarak sistem üzerinden Başbakanlığa gönderilir.Buradaki değerlendirme sonrasında müracaat Bakanlık Yetkilisi tarafından Bakanlığın ilgili birimine yine sistem üzerinden gönderilir ve müracaat ilgili birim aracılığıyla cevaplandırılır vatandaşa da cevap verilir. Verilen cevaba ilişkin detaylar sisteme kaydedilir. Bu sayede yerel düzeyde çözülebilecek müracaatlar Bakanlık ve Başbakanlığa gelmeden cevaplandırılır.Böylece zaman ve paradan tasarruf edilmiş olur. BİMER uygulaması bir yazılım ile web üzerinden yapıldığı için yurdumuzun en ücra köşesinden yapılan müracaat ve bu müracaata ilişkin yapılan işlemler Başbakanlık’ tan koordine ve takip edilebilmektedir. BİMER sistemde Valilik ve Valilik kapsamındaki Kaymakamlık, İl Müdürlüğü ve Bölge Müdürlükleri ile Bakanlıklar’ ın Merkez Teşkilatı, Genel Müdürlük, Müstakil Daire Başkanlığı ve yine Bakanlıklar’ ın bağlı, ilgili ve ilişkili kamu kurum ve kuruluşlarına kullanıcı adı ve sisteme giriş şifresi tahsis edilmiştir.Tüm kullanıcılar her gün kullanıcı adı ve şifresi ile BİMER programına girer ve o gün kendisine gelen müracaatları cevaplandırır. BİMER uygulamasında valilikler , il kapsamındaki kaymakamlıkların, il müdürlüklerinin ve bölge müdürlüklerinin koordinasyon ve takibinden sorumludur.Yine Bakanlıklarda merkez, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarına BİMER aracılığı ile gönderilen müracaatların takip ve koordinasyonundan sorumludur. Her ay Valilik ve Bakanlıklara yapılan müracaatların sayılan, konularının ne olduğu, müracaatların ne kadarının olumlu, ne kadarının olumsuz cevaplandığı ve müracaatların cevaplandırılma süresi sistem tarafından rapor haline getirilir.Bu rapor her ay Sn. Başbakan, tüm Bakanlıklar ile Valiliklerimize (Valiliklere ilişkin rapor İçişleri Bakanlığı’na) gönderilir. BİMER’ e Yapılacak Müracaatların Kapsamı Nedir? Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkındaki Kanun, Kamu Görevlileri Etik Kurulu’na yapılacak müracaatlar ile İnsan Hakları İhlallerine ilişkin müracaatlar BİMER’ e yapılabilir. Bilgi Edinme Hakkı Kanunu Kapsamındaki her türlü bilgi BİMER aracılığı ile talep edilebilir. Ancak bilgi edinme talebinin yazılı yapılması zorunluluğu bulunduğundan “Alo 150” hattı üzerinden sözlü bilgi talebinde bulunulmaz.Kaymakamlık, Valilik ve Bakanlıklar’ ın Halkla İlişkiler Müracaat Bürosu’na şahsen gelinerek bilgi edinme talebinde bulunulabileceği gibi, Başbakanlık web sayfası üzerinden de bilgi edinme talebinde bulunulabilir. Dilekçe Hakkının Kullanılması Kanun kapsamındaki her türlü istek, şikayet ihbar, görüş ve öneri BİMER üzerinden tüm iletişim seçenekleri kullanılarak yapılabilir. BİMER’ e Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkındaki Kanun kapsamında yapılacak ihbar veya şikayet müracaatlarında, müracaat sahibinin kişisel bilgilerini bildirme zorunluluğu yoktur.Ancak müracaat sahibinin kişisel bilgilerini vermeme durumunda kendisine müracaatına ilişkin bilgi verilemez.Bu durumda müracaat sahibi sistem tarafından kendisine verilen numarayı bildirerek “Alo 150” hattından veya www.basbakanlik.gov.tr adresinden müracaatının durumunu öğrenebilir. Kamu Görevlileri Etik Kurulu'na yapılacak müracaatlar BİMER aracılığı ile yapılabilir. En az genel müdür veya eşiti seviyedeki kamu görevlilerinin etik davranış ilkelerine aykırı uygulamaları hakkındaki müracaatlar sistem üzerinden Kamu Görevlileri Etik Kurulu'na gönderilir. Kurul tarafından müracaata ilişkin yapılan işlem sisteme kaydedilerek müracaat sahibine bilgi verilir. Diğer kamu görevlilerinin (genel müdür seviyesi altındaki unvanlar) etik davranış ilkelerine aykırı uygulamaları hakkındaki müracaatlar, ilgili kurumun yetkili Disiplin Kurulu'nca incelenmek üzere sistem üzerinden ilgili kurumlara gönderilir. Burada yapılacak işlemler sisteme kaydedilir ve müracaat sahibine bilgi verilir. KAYNAK:http://www.basbakanlik.gov.tr/bimer/index.htm
Bünyamin Bey çok güzel anlatmışsınız.Ama uygulamalar nasıl.Ben başımdan geçen bir takım olaylar yüzünden valilik te BİMER'e başvurmak için gittim.Ama bana böyle bir birimin olmadığı söylendi.Bende başvuruyu valiliğe yaptım.Bir hafta sonra gittiğimde bir de ne göreyim.Başvuru yaptığım yerin iki yan odasının kapısında BİMER yazıyor.Memurlara neden böyle yaptıklarını sorduğumda cevap veremediler.Neyse konu için müfettiş görevlendirildi.Teftiş sonucu benim haklı olduğum ortaya çıktı.Ama iş sümen altı edildi.Konu ulusal basına çıkınca ilgili kişiler hakkında dava açıldı.Ama sümen altı eden kişilerle ilgili hiçbir işlem yapılmadı.Şimdi yine aynı şeyleri yaşıyorum.Adam benden intikam almak için evrakta sahtecilik yapıp hakkı olmayan kişiyi müdür atadı.Dava açacağımı söyleyince beni tehdit etti.Ama davayı açtım.İşi uzatacağım da.Bu uygulamalar güzel de maalesef bir çok kişi korkusundan hakkını aramıyor.BİMER e yazarsın olay yine haksızlık yapan bürokratın önüne geliyor.O da sümen altı ediyor ya da sehven zırhına sığınıyor.Halkımız hakkını aramıyor bunu bilen bürokratta her türlü pisliği yapıyor.
Başvuruları Bimer'den ilgili kurumlara yönlendirme olayı gayet hızlı. Başvurular ilgili birimlere anında iletiliyor. Tarih-sayı ile müracatınızın durumu hakkında bilgi alabiliyor ve hangi süreçte olduğunu öğrenebiliyorsunuz. Ancak ilgili birimlerin başvurunuza cevap vermesi biraz zaman alabilir. Sonuçta güzel bir uygulama.
Öğretici ve yönlendirici bir konu çoğu zaman ne yapmamız yada nereye müracat etmemiz gerektiğini bilmiyoruz bu konu bu gibi eksikleri birazda olsa giderebilir. Teşekkürler Bünyamin bey.
Milli Eğitim Bakanlığında bir konu ile ilgili Bilgi Edinme Kanunu gereği bilgi istemiştim.Konu milli eğitim müdürlüğüne intikal ettirilmesine rağmen cevap verilmedi.Bende BİMER'e konuyu yazdım.İşlemleri takip için bir numara verildi sistemden.Dün müfettiş aradı beni.Bugün görüşeceğim kendisiyle.Bakalım ne çıkacak?
Bilgi Edinme Kanununa aykırı davranan kurumu BİMER'e şikayet ettim.Konu dönüp dolaşıp şikayet ettiğim kurumun önüne gelmiş.Zaten mahkemeliğim usulsüz atama yüzünden.Onlarda müfettiş görevlendirmiş.Göstermelik işte.Şikayet ettiğim kurum olayı araştırıyor.
BİMER e 1 yıl önce özel bir hastaneyi şikayet etmiştim Konu parmağımda küçük bir kesik vardı kan ı dindiremedim acil giriş yaptım benden 5 tl ücret talep ettiler ben de bu para Özel Hastaneler Acil Yönetmeliğine aykırı diye ödemedim gücünüz yetiyor ise alın benden bu ücreti diye çıkıp gittim konuyu başbakanlığa intikal ettirdim (internet üzerinden) daha sonra BİMER il sağlık müdürlüğüne göndemiş sağlık müdürlüğü olayın takipcisi oldu uyarı verdiler.... Tesadüf 2 ay önce tekrar acil giriş yaptım ücret sorum ücret almıyoruz dediler daha önce alıyordunuz dedim Şikayet etmişler şimdi almıyoruz dediler.... Yani amacına ulaşıyor BİMER şikayetleri...
Bimer Başvuru adresi değişmiştir. Aşağıdaki linkte görüldüğü gibidir. https://www.turkiye.gov.tr/bimer-basvuru