PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor konusunda yardım, tavsiye ve çeşitli bilgiler


Mehmet Demirörs
16-09-2006, 22:23
değerli arkadaşlar bugün motorumu büyüttüm mariner 5 likten yamaha 15 e terfi ettim sevincimide sizinle paylaşayım istedim.sizlerede daha iyisi olur inşaallah.çünki denizde baya zahmetler çektim zamanında hele o rüzgarsız ölü dalga tabir edilen dalgalarda neler çektim allah kurtardı hayırlısı olur inşaallah.

cankut
05-01-2007, 21:02
4.oo mt safter tekne ve 9.9 Bg. 2 zamanlı motor almak istiyorum.teknenin teknik bilgileri:
-BOY:4.00MT
-EN:1.50 MT
-AĞIRLIK:180 KG
Sizce 9,9 motor bu tekneye yeterli gelir mi?:rolleyes:


(TEKNEYİ GÖRMEK İSTERSENİZ BU LİNKİ KULLANABİLİRSİNİZ)

Iskarmoz
05-01-2007, 21:24
Cankut, insan kahveye bile girse etrafındakilere bir " merhaba " der.. Burası "Danışma Masası" değil . Burada herkes birbirine gönlünden koptuğu ile yardım ediyor, biilgisini paylaşıyor.
Önce tanışalım bölümünde kendini bizlere bir tanıtsaydın.. Merak etme sorduğuna cevap alacaksın.. Kaçmıyoruz ki biz..:( Ama adaba uymak gerek birşey istemeden önce..

Dicentrarhus Labrax
05-01-2007, 21:58
yazmıs oldugun 9.9 luk motor 4 metrelik tekneye uygun ama tekneyi nerede kullanacagına baglı eger denizde kullanıcam dersen hic tavsiye etmem deniz bu bozarsa allah muhafaza kotu kazalar olabilir (daha once gordugum ve duydugum kazalardan esinlenerek) ama golde kullanıcaksanız baska... tavsiyem usenmeyin amator denizci belgesi alin daha buyuk ve daha guclu motorlularla acılın ne siz zarar gorun ne de baskası :)))

Salihreis
06-01-2007, 10:00
Sevgili Dostum, öncelikle hoş geldin.
Cihangir abimizin serzenişine aynen katılıyorum.:(

Soruna gelince,
daha önceden bende de 4.20 tekne ve 9,9 2 zamanlı suzuki bir motor vardı.
genelde 4 kişi balığa gittiğimiz için büyütmek ihtiyacı hissettim ve değiştirdim.
ordu civarında denizin durumunu bilmem ama 2-4 havalarda bu tekne işini görür, 3-5 hava oldumu tası tarağı toplayıp dönmen gerekir.
2. bir husus 2 zamanlı motorların yakıt sarfiyatı biraz fazla olur, 4 zamanlı alırsan yarı yarıya tasarruf etmiş olursun.
3. husus ise tekne ve motorun mutlaka tolinato denilen denize elverişlilik belgesi bulunması gerekir. aksi takdirde başına iş alabilirsin.

aramıza hoş geldin. izmir den sevgiler...:)

oumariu
06-01-2007, 13:21
Ben bu motoru 4 metrelik sea master botta kullanıyorm.denizde gayet iyi.ancak sizin alacağnız tekne bota benzemez.yani kaldıracağını sanmıyorm.onun için bence 40 hp lik denizde harika olur.biraz tuzlu olur ama iiyide olur.

cankut
06-01-2007, 16:24
daha yeni olduğum için kusura bakmayın...yorumlar için teşekkürler.benim tekneyi kullanacağım yer ordu perşembe burası koy olduğu için dalga çok fazla çkmıyor ve balık bakımından çok olumlu bir yer..herkesi buraya bekleriz:D :D :D

sentha
06-01-2007, 16:48
cankut kardesim,

yanlis anlamadiysam 15 yasindasin. o yuzden oncelikle belirtmeliyim ki, tekne aldigin zaman kullanabilmen icin gerekli olan evraklari temin etmen durumunda 18 yasindan kucuk oldugun icin velinin muvafakati istenecektir. en azindan amator denizci belgeni almak icin bu sart. tekne icin de ozel tekne belgesi (ÖTB) almak ve teknende bu belge uzerinde de belirtilen guvenlik donanimlarini bulundurman sart. gerekli tum bilgileri adresinden ogrenebilirsin.
kavram karmasasi olmamasi icin yaziyorum;

2,5m-24m arasi ticari amacli kullanilmayacak tekneler "ozel tekne" sinifina girer ve tonilato belgesi ve/veya denize uygunluk belgesi aranmaz. salih hocam uzunca bir zamandir tekne sahibi oldugu icin eski uygulamayi biliyor ve bundan bahsediyor zannimca, ancak artik ozel tekneler icin gerekli tek belge ozel tekne belgesidir, liman baskanliklarinca duzenlenir. salih abi siz de tonilato belgenizi liman baskanligina iade edip yerine ÖTB'nizi alsaniz iyi olur..beraber urladan cikarsak sahil guvenlik bizi geri cevirsin istemem hani:D

Ayrica yeni alinan bir teknenin (sifir) OTBsinin cikarilmasi icin faturasi ve CE belgesinin olmasi sarttir. tekneyi alacaginiz firma eger adiniza OTB'si hazirlanmis sekilde yani anahtar teslim satmiyorsa, faturasiyla birlikte CE belgesini muhakkak isteyin. bu iki belge yani fatura ve CE belgesi olmadan ÖTB alamazsiniz, dolayisiyla da tekne ile seyredemezsiniz.

cankut
06-01-2007, 17:22
onur abi verdiğin bilgiler için teşekkürler.teknemi bugün aldım ve ce belgesi ve faturası var zaten almadan önce ötb vb. için bilgi toplamıştım..;) ama bişe sormak istiyorum adb sınavına ben girebilirmiyim?:confused:

sentha
07-01-2007, 02:56
onur abi verdiğin bilgiler için teşekkürler.teknemi bugün aldım ve ce belgesi ve faturası var zaten almadan önce ötb vb. için bilgi toplamıştım..;) ama bişe sormak istiyorum adb sınavına ben girebilirmiyim?:confused:

evet girebilirsin, zaten girmeden adb alamayacagin icin o guzel tekneni de kullanamazsin. ancak basvuruda da gorecegin gibi velinin muvafakatini (yani onayini) isteyecekler sinav giris belgeni velin imzalayacak, boylece sen de sinava girebileceksin.

senden daha kucuk yaslardan beri tekne kullanan biri olarak, oncelikle teknen hayirli ugurlu olsun der, kazasiz belasiz, guzel gunlerde iyi seyirler dilerim. ve bir abin olarak lutfen su cumleyi asla ve asla unutmamani rica ederim:

herseyden once guvenlik.

daha onceki bir mesajinda, burasi koy, fazla dalga almiyor demissin ya, goreceksin deniz ve balik her zaman daha uzaga cekecek seni, asla bulundugun koyla yetinmeyeceksin. lutfen her zaman cok dikkatli ol. en basit bir hatanin telafisi olmayacak sonuclara yolacabilecegini unutma. bu yasta bir tekne sahibi olabilmenin sevincini her zaman yasamani dilerim.

denizbilimci
12-04-2007, 16:52
Fuardan aldığım sea master 270lik küçük botuma 8hplik motor alacağım.
Bu konuda tecrübesi olan kardeşlerim bilgi verirse sevinirim.

1 . Sıfır mı çıkma mı?
2. 2 zamanlı mı 4 zamanlı mı?
3. Hangi marka?
4. Nereden?
almalıyım.

Teşekkürler

Matchbox
12-04-2007, 20:51
Fuardan aldığım sea master 270lik küçük botuma 8hplik motor alacağım.
Bu konuda tecrübesi olan kardeşlerim bilgi verirse sevinirim.

1 . Sıfır mı çıkma mı?
2. 2 zamanlı mı 4 zamanlı mı?
3. Hangi marka?
4. Nereden?
almalıyım.

Teşekkürler

Hasan merhaba...

Bende geçen sene 2.90 lık bir SeaMaster bot aldım...Geçen sezon hemen her hafta kullandım...Gerçekten bottan son derece memnun kaldım...

Motor olarak geçen sene 4 HP Johnson 2 zamanlı 2.el gerçekten çok temiz bir motor aldım...Motor beni geçen yaz hiç yarı yolda bırakmadı...

Bu sene bende sıfır bir motor almak istiyorum...Geçen hafta biraz araştırma yaptım...Amacım 6 HP 4 zamanlı bir motor almak...Johnson fiyat/performans açısından en iyisi duruyor gibi...İstersen birlikte alırız belki iyi bir indirimde alabiliriz...

Kolay gelsin.

ozan
13-04-2007, 16:25
hasan arkadaş sıfır alma çok pahalı temiz bir ikinci el motor gayet iyi olur
ben iki zamanlı kullanıyorum memnunum 4 zamanlıların bakımı biraz zor oluyor

Canazor
09-06-2007, 08:37
;)

Canazor
09-06-2007, 09:06
nedir bu uzaktan kumanda sitemi ben bilemedim.
Bir uzaktan kumanda, bir cihazın uzaktan kontrol edilmesini sağlayan elektronik cihazdır.
Uzaktan kumandanın ilk örneklerinden biri, 1893 yılında Nikola Tesla tarafından “Hareket Eden Araç Veya Araçların Mekanizmalarının Kontrolü İçin Cihaz Tekniği” ismi ile geliştirilmiştir.:)

Teknenin motorunu manuel olarak değil ,uzaktan kumandayla yönetiyorsunuz;)

istavrit
09-06-2007, 09:30
özellikle sırtı çekmek için süper ...teknede ikinci bir kişiyi gereksiz kılıyor :p

nolongerregistered
09-06-2007, 17:32
Aslında bana lazım bitane.Benim botla ikidebir taş üstüne çıkmaktan bıktım:D
Katlanabilir taban artık bozyap gibi oldu taşlardan seke seke:D :D

erol hoca
09-06-2007, 19:17
Arkadaşlar bu modelden ülkemizde var mı? Bilgisi olan varsa lütfen bir link verebilir mi?

vedatba
11-06-2007, 21:29
Arkadaşlar bu uzaktan kumandalı aletin bir bot olmadıgı açık açık belli bu nesne sadece olta atmayı sevmeyenler için oldugu belli mantarlı veya dip oltasını diledigimiz yere bırakmak için.

kancacı
24-06-2007, 11:40
arkadaslar sımdı abım benım bota bi motor getırdı ama uzun saft botun yukseklıgı 45 cm uzun saft olurmu bu bota sımdı sızce yanı kısacası botlarda neden kısa saft???? da uzun degıl

macir_ertan
24-06-2007, 12:02
arkadaslar sımdı abım benım bota bi motor getırdı ama uzun saft botun yukseklıgı 45 cm uzun saft olurmu bu bota sımdı sızce yanı kısacası botlarda neden kısa saft???? da uzun degıl

valla Ufuk hiç farketmiyor benim bot 3 metre 4 hp kısa şaft kullanıyorum,fakat deneme amaçlı saroza gittiğimde arkadaşımın 6 hp uzun şaftı taktığımda eksi bir tarafını göremiyorum.zaten ikisinin arasında bir karış fark var.daha teknik bilgiler verecek muhakkak arkadaşlar çıkabilir biraz daha beklemeni tavsiye ederim.malum bu gün pazar millet dışarıda

macir_ertan
24-06-2007, 12:21
bencede oyle ama bılen arakdaslardan cvp beklıyorum

23 senedir uzun kısa şaft kullandım sadece zodiak tipi botlarda,kısa şaft önerilen botlar diyeyim.bakalım ben de merak ettim şimdi bilen arkadaşlar ne diyecek:cool:

esabi
24-06-2007, 12:55
23 senedir uzun kısa şaft kullandım sadece zodiak tipi botlarda,kısa şaft önerilen botlar diyeyim.bakalım ben de merak ettim şimdi bilen arkadaşlar ne diyecek:cool:

selam ertan selam ufuk benim emin olduğun nokta kısa şaft ile sığ sularda daha güvenle hareket edersin emin olmadığım nokta ise avcılardaki motorcu arkadaş söylemişti uzun şaft denizde kullanılır çünki botun burnunu yere yapıştırır gelen dalgayla botun ters takla atmasını engeller demişti kısa şaft sığ ve durgun su içindirdemişti (ben demedim o dedi):)

macir_ertan
24-06-2007, 13:06
doğrudur aytekin ben fark göremedim.zaten ben isterse 50 hp olsun motor, gazlamayı sevmediğim için belki bu farkı hissedemedim.benim tercihim rolantide balığımı tutup işimi görmek.benim kullandığım motorlar bu güne kadar 6 hp'yi geçmemiştir.ayrıca duruma göre motorun burnu yere yapışırsa trim ayarını yaparsın:)şaftın uzun veya kısa oluşu fiber teknenin veya botun motorun bağlanan yerinin suya olan mesafesi ile alakalı

esabi
24-06-2007, 13:28
hala bınet cvp gelmedı ama aralarında cok fark yok boy olarak bence sıg su ıcn bota neden kısa onerılır merak edıyorm hala bklıyorm cvp

ufuk kardeş sığ suda uzun şaft yere sürter ve pervanenin pimini kırarsın
kısa şaft onun için önerilir
boy olarak bir karış az değil

kancacı
24-06-2007, 14:23
sıg suda dıkkat edersem takılırmı bı sakıncası varmı

mufi
24-06-2007, 15:17
arkadaslar sımdı abım benım bota bi motor getırdı ama uzun saft botun yukseklıgı 45 cm uzun saft olurmu bu bota sımdı sızce yanı kısacası botlarda neden kısa saft???? da uzun degıl

Ufuk merhaba bende uzun süre kısa şaftlı fiber tekne kulandım bot kullanmamıştım
ama benim deniz motoru (marmarisli) ustanın ifadesinde 41/51 şaft arasında bg ne göre bot boyu kısa ise uygun değilse..
hız esnasında burun tarafından aşagıya dugru basma . yapar derdi..
yani bot kısa gerektiriyor ise uygun olanı kısa şafftır der....:)

ozan
25-06-2007, 10:24
arkadaslar sımdı abım benım bota bi motor getırdı ama uzun saft botun yukseklıgı 45 cm uzun saft olurmu bu bota sımdı sızce yanı kısacası botlarda neden kısa saft???? da uzun degıl


uzun şaftın bi problemi olmaz ama kısa şaft bazı teknelerde suya yetişmeyebilir dezavantajı odur

esabi
25-06-2007, 12:03
uzun şaftın bi problemi olmaz ama kısa şaft bazı teknelerde suya yetişmeyebilir dezavantajı odur

gece problem olmaz:eek: dediğiniz uzun şaftla gezerken veya avlağınıza ulaşmaya çalışırken sular çekilmiş ise pervanenin pimini kırınca anlarsınız:D ....
bilmiyorum hiç kış günü sabaha karşı bot içinde kırılmış ve sıkışmış pimi değiştirmeye çalıştınızmı insan resmen donabiliyor :(

Suatreis
25-06-2007, 12:33
şafta paralel vaziyette botun burnundan dibe doğru kılavuz bir tahta çubuk indiripte şafta oranla 2 karış daha uzun bıraksanız olmazmı ucuna bide zil bağlayın.......

..ilkel ama derinliği tesbit eder dibi yabancı nesnelere karşı tarar

....ne var yaaaa niye olmasın..:D tedbir işte...

ozan
26-06-2007, 09:56
gece problem olmaz:eek: dediğiniz uzun şaftla gezerken veya avlağınıza ulaşmaya çalışırken sular çekilmiş ise pervanenin pimini kırınca anlarsınız:D ....
bilmiyorum hiç kış günü sabaha karşı bot içinde kırılmış ve sıkışmış pimi değiştirmeye çalıştınızmı insan resmen donabiliyor :(


aynı gün üç kere. artık benim makinede pim yok. şaftın ucunda dişli bir mil var kuma dibine kadar otursa bile başına bişey gelmiyor. tavsiye ederim. sadece pervane kulakları yamuluyor fazla zorlarsanız onuda eye yardımıyla düzeltmek mümkün çıkınca. pim işi sakat;)

esabi
26-06-2007, 11:58
aynı gün üç kere. artık benim makinede pim yok. şaftın ucunda dişli bir mil var kuma dibine kadar otursa bile başına bişey gelmiyor. tavsiye ederim. sadece pervane kulakları yamuluyor fazla zorlarsanız onuda eye yardımıyla düzeltmek mümkün çıkınca. pim işi sakat;)

okey ozan kardeş sen girebilirsin ama yanında iyi bir eğe götür ;) pim'liler girmesin yasak var:D

ozan
27-06-2007, 10:20
okey ozan kardeş sen girebilirsin ama yanında iyi bir eğe götür ;) pim'liler girmesin yasak var:D

:D :D ;) yamaha motorda öyle bi problem vardı şimdi motor mercury. araba akslarının ucundaki dişli mil sistemi var harika bişey. pim işi gerçekten sakat hele bide motor direksiyonlu ve vites gaz ayrı koldan veriliyosa
gazı ver vitese tak pim kırılır iner pimi değiştirirsin. dertli iş alırken dikkat etmek lazım

kancacı
29-06-2007, 12:55
su sogutmalımı hava sogutmalı motorlarmı daha ıyı aralarındakı fark ne fıyat farkları ne dır cok fark edermı hangısı daha kullanıslı olur

yilmaztaha
29-06-2007, 13:16
Denizde Su soğutmalı motorlar daha yaygın olarak kullanılmakta.Tuzlu suda çalışan kıçtan takma motorların kanallarında tuz biriktiği için kısmi tıkanmalar yapabiliyor. Ancak sezon sonunda motoru kışlık bakıma almadan önce tatlı suda en az 5 dakikka çalıştırmak gerekiyor. Kanalları bu şekilde temizleyebiliriz.Uzun süre sür motoru kullanıyorsak tatlı suda çalıştırma işlemini arada bir yapmak yararlı olur. Motorları tekne haricinde taşırkan kuyruk kısmını aşağıda, baş kısmını yukarıda taşımanız gerekir.Kıçtan takma motorların optimum çalışma sıcaklığı 80 derecedir. Ancak deniz suyu 60 derecede ayrıştığı için hiç bir zaman optimum sıcaklıkta çalışamazlar. Bu yüzden ömürleri normal değerden daha kısa olmakta.

kancacı
29-06-2007, 15:24
denızde kullanmak ıcın yanı hangısı daha kullanıslı pratık ve aralarındakı fıyat farkı nedır

yilmaztaha
29-06-2007, 15:46
Nasıl bir tekne kullanıyorsunuz? Ahşap,fiber, ayna kıç veya karpuz kıç, tekne kaç metre, ağırlığı nedir? bu tip bilgilerini verirseniz bilen arkadaşlarda daha iyi yardımcı olurlar.

FreakQuency
29-06-2007, 21:08
arkadaşım bende motor arıyorum ve mercury 5hp düşünüyorum.Su soğutmalı deniz için daha iyi diye duydum ama araştırın bunlar sadece söylenti :D

mach1
30-06-2007, 12:41
5hp düşük bizim fiber tekne var üstünde suziki 9.9 su soğutmalı var ve ondan vergide alınmıyor eğer 10hp olsaydı yine vergisi var ama performans açısında suziki yamaha mercury johson iyidir diğerlerini önermiyorum

jack1988
01-07-2007, 02:40
arkadasim bi defa tekne tipine gore motor alicaksin.Mesela sen sportif amacla yapcam diyosan fiber tekneyi oneririm,4-4.50 metre idealdir.Ona uygunda 2 veya 4 zamanli motor alman lazim oda en az 10 beygir olmali.Tabi eger diyosan ben bi defa motor alirim 2 zmanla yok yagiymis falan ugrasmam ozman direk 4 zmanli alirsin.Aralrinda 10 beygirde mesela 200 dolar falan fark war.

motora gelince fiberler arkadan takma motor kullaniliyo.Sana onerim mercury benim bildigim ve kullandigim bi marka .Gayet memnunum.3 senedir beni hic yolda birakmadi..



BU arada arkadsim motor alirken 9,9 beygirden sonra belli bir miktar vergisi war.Zaten 10 beygir motor yok turkiyede hepsi 9.9 diye gecer :)

ozan
03-07-2007, 15:26
arkadaşalar motorda mesele su yada hava soğutmalı olması değil mil yada pimli olması mesele bence.
Mercury kullananlara sorarsanız yolda kalmadıklarını söylerler ( benim gibi) çünkü şaft pervaneye mil olarak giriyor. ama yamahada pervane bir pim aracılığı ile hareket ediyor buda sıklıkla pim kırılması sonucu yolda kalmaya sebeb oluyor. motorunuz çalıştığı sürece yolda kalmamak için buna dikkat edin derim. mesela pim kırılınca motor çalışır ama pervane dönmez. yoksa motorun çalışmadığı bir durumla ben hiç karşılaşmadım

mufi
03-07-2007, 20:57
ben yamaha dıştan takma kullandım sorun çıkartmamıştı kaliteli alet yanlız gürültüsü fazla idi

SİNARİT
15-07-2007, 21:46
Herkese selamlar sonbahara doğru 9.9 dıştan takma motor alıcağım yaptığım araştırmalar sonucu yamaha ve johnson arasında kaldım sizce hangisi daha iyi,performans ,sorun çıkarma veya fiyat bakımından,bu konuda tecrübeli birinden bilgi bekliyorum..herkese iyi avlar...:)

macir_ertan
15-07-2007, 21:56
ben yamaha dıştan takma kullandım sorun çıkartmamıştı kaliteli alet yanlız gürültüsü fazla idi

Muvaffak bey yamahanız merak ettiğim için soruyorum imal yılı,kaç zamanlı ve kaç Hp idi?

reprezant6
31-07-2007, 23:40
bende 5 mt ahşap ( kestane ) tekne var .. geçen sene 6.5 lik palmera benzinli motor aldım su motoruydu. kafasındaki pompayı çıkarttırdım kaplin yaptırdım. şaft klen kovan derken 560 ytl olan pompalı motoru 350 ye aldım. neyse bu gerekli klen kovan vs ile yine 500 e geldi bana. ve çok rahat yetiyor. oldukça memnunum. 3 lt deposu var bi dolduruyorum tüm gün geziyorum.. en büyük arızası buji. onun dışında büyük bişi yapmadı hiç. plamera motor alacaklara tavsiye ederim. içten takma.

ozyy
04-08-2007, 16:47
2 ay önce 4.30 fiber tekne ve yamaha motorlu tekne aldım. Fazla tecrübem olamsada artık alıştım diyebilirim. Hava şartları ve rüzgar şartları 4-6 ve 5-7 oldugu zamanlar kartaldan adalara felan gittim. 5-7 de 4 kişiyken biraz zorlansamda 4-6 fazla etkilemedi. Acaba 4-6 ve 5-7 rüzgarlı havalarda çok riskli ve çok büyük tehlikeler olurmu??? Ayrıca ölü dalga diye tabir edilen dalganın ne gibi riski vardır?

ozan
05-09-2007, 12:58
2 ay önce 4.30 fiber tekne ve yamaha motorlu tekne aldım. Fazla tecrübem olamsada artık alıştım diyebilirim. Hava şartları ve rüzgar şartları 4-6 ve 5-7 oldugu zamanlar kartaldan adalara felan gittim. 5-7 de 4 kişiyken biraz zorlansamda 4-6 fazla etkilemedi. Acaba 4-6 ve 5-7 rüzgarlı havalarda çok riskli ve çok büyük tehlikeler olurmu??? Ayrıca ölü dalga diye tabir edilen dalganın ne gibi riski vardır?


birincisi 5-7 hava özellikle 7 ye yaklaştığı anlarda tehlikeli olur böyle bi hava tahmininde denize çıkmanız sanırım 2 aylık tecrübeden sebeb olsa gerek. unutmayın ölümle yaşamın arası dalga bastığında su alacak kadar bir zamandır.
ikincisi çok tecrübeli balıkçılar bile böylesi kazalarda hayatını kaybedebilir. ben 5 senedir fiber kullanıyorum 3-5 in üstü rik oranını katlar demektir.

ölü dalga kıyıya çıkacağınız yer dalga alıyorsa büyük tehlike demektir ama liman içi bir yere girecekseniz zorlasa bile batıracak hareketler yapmaz düşüncesindeyim. düzenli ve yüzeyi düzgün dalgalar oldukları için rahat hareket edilebilen bir dalga tipidir. Ama unutmayın ölü dalga deniz üzerindeki yüksek basıncın göstergesidir ve bu hava durumunun heran değişebileceğinin göstergesidir. yani yüksek ölü dalgalarınız bir anda sizi yutabilecek bir fırtına dalgasına dönüşebilir.

ozyy
09-10-2007, 09:59
birincisi 5-7 hava özellikle 7 ye yaklaştığı anlarda tehlikeli olur böyle bi hava tahmininde denize çıkmanız sanırım 2 aylık tecrübeden sebeb olsa gerek. unutmayın ölümle yaşamın arası dalga bastığında su alacak kadar bir zamandır.
ikincisi çok tecrübeli balıkçılar bile böylesi kazalarda hayatını kaybedebilir. ben 5 senedir fiber kullanıyorum 3-5 in üstü rik oranını katlar demektir.

ölü dalga kıyıya çıkacağınız yer dalga alıyorsa büyük tehlike demektir ama liman içi bir yere girecekseniz zorlasa bile batıracak hareketler yapmaz düşüncesindeyim. düzenli ve yüzeyi düzgün dalgalar oldukları için rahat hareket edilebilen bir dalga tipidir. Ama unutmayın ölü dalga deniz üzerindeki yüksek basıncın göstergesidir ve bu hava durumunun heran değişebileceğinin göstergesidir. yani yüksek ölü dalgalarınız bir anda sizi yutabilecek bir fırtına dalgasına dönüşebilir.

Tşkr ederim bilgilerin için. :) cevap beklememe ragmen biraz uzun zaman sonra geldi ama yinede teşekkürler. Bu yaz 4-6 , 5-7 de çok çıktım adalara, ama önümüzdeki yaz 5-7 de limanda kalmayı tercih edicem :) Bu yaz 5-7 de bir kaç tehlike atlattım. Motor gücü 25 hp iki zamanlı yamaha. 2 kişi sorun olmuyor ama 4 kişi 5-7 de işkence.

promap
13-10-2007, 21:41
yamaha motorda öyle bi problem vardı şimdi motor mercury. araba akslarının ucundaki dişli mil sistemi var harika bişey. pim işi gerçekten sakat hele bide motor direksiyonlu ve vites gaz ayrı koldan veriliyosa
gazı ver vitese tak pim kırılır iner pimi değiştirirsin. dertli iş alırken dikkat etmek lazım

Şimdi bende 15 Hp 4 zamanlı yamaha bir motor var. Bunun pimini değişmem daha mı sağlıklı olur? Burdan onu çıkardım. Araba akslarının ucundaki dişli mil sistemi nasıl birşeydir ve bu motora nasıl uygulanır. Bilgilendirirseniz memnun olurum.
Rastgele...

redbullah
12-11-2007, 19:12
Sevgili arkadaşlarım
Ufak bir tane dıştantakma Yamaha motorum var.Geçenlerde benzinin karbüratöre giriş yaptığı,hortumun takıldığı uç kırıldı.Karbüratörün bu kısmının yapısı siyah bir madde.İsmini bilmiyorum ama çelik tencere saplarının maddesine benziyor.Ama daha sert.Bu parçayı yerine takmak için Patex in ikisi karışan yapıştırıcısını denedim ,olmadı.Daha sonra İran malı yine ikisi karışan bir yapıştırıcı var,onu denedim.Yine olmadı.Japon tepkimeye giriyor.
Şimdi bir bilen varsa bu parçayı yapıştırmak için ne yapabilirim.
Vereceğiniz bilgiye şimdiden teşekkürler.

BARIŞ
12-11-2007, 19:25
japon yapıştırıcısının üstüne bide sigara külünü döküp deneyin

ozan
13-11-2007, 08:16
Şimdi bende 15 Hp 4 zamanlı yamaha bir motor var. Bunun pimini değişmem daha mı sağlıklı olur? Burdan onu çıkardım. Araba akslarının ucundaki dişli mil sistemi nasıl birşeydir ve bu motora nasıl uygulanır. Bilgilendirirseniz memnun olurum.
Rastgele...

o mil şaftın bağlantı sistemine bağlı. yani değişecek bişey değil

chn_35
05-12-2007, 21:04
4.oo mt safter tekne ve 9.9 Bg. 2 zamanlı motor almak istiyorum.teknenin teknik bilgileri:
-BOY:4.00MT
-EN:1.50 MT
-AĞIRLIK:180 KG
Sizce 9,9 motor bu tekneye yeterli gelir mi?:rolleyes:


(TEKNEYİ GÖRMEK İSTERSENİZ BU LİNKİ KULLANABİLİRSİNİZ)

merhaba arkadasım benim bi arkadasımda 4.20 bi fiber tekne var üstünde 9.9 jhonson var tekne izmir limanına kayıtlı ve tüm belgeleri var eger istersen sizi konusturabilirim....

nolongerregistered
08-12-2007, 14:55
:) selam kardeşler siteye yeni üye oldum ismim kıvanç itü gemi inşaatı öğrencisiyim.olta balıkçısıyım tekne ile açılmak hobimdir.şu an fiber tekne ve motor arıyorum 5 metre ve ona uygun bir motor varsa haber verirseniz çok iyi olur selamlar:)

selam abi yeni kayıt oldum gemiciyim 5 metre fiber tekne alacağım ama ucuz ve bakımlı birşey bulamadım bir yardımcı olurmusun

aşağıdaki linkte binlerce tekne var..eminim size uyan bir teknede aralarındadır;)

avanti
09-12-2007, 01:35
MERHABA
arkadaşlar bir acemiyi bilgilendirirmisiniz? denizden ve tekneden hiç anlamam,yazın güneye yerleşmeyi düşünüyorum...kendime ufak bir tekne alıp balık tutarak ve gezerek emekliligimin tadını çıkarmak istiyorum..internette biraz tekneler üstünde arastırma yaptım ve burak tekne yamımı 5.70+1.95 cm 650kg lik bir tekneyi begendim..teknenin iki motor şeçenegi var içten ve dıştan takma,bir acemi için hangisi daha uygundur? ayrıca bu büyüklükteki bir tekneye kaç hp motor takmak lazım ne agır nede sürat motoru hızı istiyorum..hangi tip motorlar daha az arıza çıkarır vb...birde bu tekneyle mesela kıyıdan antalyadan çanakkaleye kadar güvenli bir şekilde gidilebilirmi?bu sorulareı deneyimli insanlar olarak çogaltabilirsiniz...şimdiden teşekkür ederim hepinize....birde 25-30 hp içten takma motorları inceledim nette,çok farklı fiatlar var...lombardini-katana-atamarin-pancar-yanmar bunlardan hangisini tercih edersiniz?
teknenin linki...

skbmiselkusto
09-12-2007, 21:03
abiler 5 metre fiber tekne ve 9,9 yamaha,mercury,johnson motor arıyorum.beni bilgilendirirmisiniz.5 metreye ne tür motor gider,2,el mi sıfır mı daha iyi, model yılı bu gibi konularda bilgilendirirseniz çok iyi olur:)

yiv
11-12-2007, 00:07
2.el motor alırken nelere dikkat etmek lazım? Alacağımız motorun ne belgeleri olması lazım? Satış işlemi nasıl oluyor noterden mi? Alım satım masrafı ne kadar oluyor? şu an teknem yok, önce motoru alsam 2-3 ay sonra da tekneyi alsam olur mu?Bu konularda bilgi rica ediyorum tecrübeli arkadaşlardan..

ozan
11-12-2007, 08:40
2.el motor alırken nelere dikkat etmek lazım? Alacağımız motorun ne belgeleri olması lazım? Satış işlemi nasıl oluyor noterden mi? Alım satım masrafı ne kadar oluyor? şu an teknem yok, önce motoru alsam 2-3 ay sonra da tekneyi alsam olur mu?Bu konularda bilgi rica ediyorum tecrübeli arkadaşlardan..

motor alırken motorun temiz bakımlı olmasına dikkat edin. birincisi görüntüsü temiz olsun motor kapağını kaldırdığınızda altında çok fazla kir pas görüntüsü olmamalı. ikincisi çok para vermeyin 2. el 2. eldir yani sıfırın yarısı gibi bir para genede çoktur. ikincisi evrak olarak hiçbir evrak olmasa bile olur sahiplik belgesi düzenler kaydını yaptırırsın. ama faturası varsa satışı noterden yapar ötv ödemezsin (noter masrafı ötv kadar tutar yani aynı masrafı yapmış olursun)

tekneye gelince fiber teknede elinle bastırınca çıtırtılar geliyormu kontrol et. tamiri zor değil ama vereceğin para bakımından zarara uğrama. çürümeler varsa teknenin her tarafında vardır. ama darbe sebebiyle oluşmuş çatlak ve kırıklar varsa ve tamir edilmişse sorun oluşturmaz çünkü polyesterin eskisi ve yenisi birbirine tamamen kaynar yani ek yeri olmaz. bu bakımdan önemli değil küçük tamiratlar

yiv
11-12-2007, 22:50
6bg uzun şaft (sıfır)motor alacağım,
*hangi marka önerirsiniz?
*nereden alayım?
*kendinden benzin depolu mu harici depolu mu önerirsiniz, ne farkı var?

ozan
12-12-2007, 09:29
6bg uzun şaft (sıfır)motor alacağım,
*hangi marka önerirsiniz?
*nereden alayım?
*kendinden benzin depolu mu harici depolu mu önerirsiniz, ne farkı var?

ben mercury kullanıyorum ve çok memnunum. ama 6 bg kötü havaya yakalanırsanız problemli olabilir 9.9 tavsiye ederim. hem yıllık vergi sınırında yani vergisiz kullanabileceğiniz en güçlü motor.

yedekte yeteri kadar yakıt olması bakımından harici depolu modelleri tercih etmenizi öneririm. ayrıca herzaman denize deponuz tam dolu olarak çıkmanızı tavsiye ederim. gidenin ne zaman geleceği ve başına ne geleceği belli olmaz tedbirli olmakta fayda var.

skbmiselkusto
12-12-2007, 16:52
4 veya 5metre fibere ne tür motor önerirsiniz.

ozan
13-12-2007, 09:12
4 veya 5metre fibere ne tür motor önerirsiniz.


4 m ye 9.9 bir motor iyi olur
5 m için 15 hp daha uygun olur diye düşünüyorum

yiv
19-12-2007, 23:39
2.el 9.9 veya altında bir motor alırken noter satışı yapılıyor mu yoksa ver parayı al motoru ve faturasını yeterli mi??

skbmiselkusto
20-12-2007, 15:53
kardeş benimde pek fazla bilgim yok ama galiba 10hp den küçüklerde vergi yok

ozan
24-12-2007, 08:34
2.el 9.9 veya altında bir motor alırken noter satışı yapılıyor mu yoksa ver parayı al motoru ve faturasını yeterli mi??

faturayı kullanacaksan kayıt yaptırırken noter satışı gerekiyor.
sahiplik belgesi ile kayıt yaptıracaksan parayı ver motoru al muhtardan sahiplik belgesi düzenle yeterli

YABAN
07-04-2008, 21:21
selamlar,30hp bi honda motor aldım ama rolantide stop ediyor ayrıca vitese takıncada stop ediyor ama bir hızlanınca sürat fevkalade.biraz duman felanda çıkarıyor ilk marşa basınca ne yapmalıyım sizce??

omurulutan
28-04-2008, 17:07
Arkadaşlar herkese selam, bugün (28.04.2008) itibariyle forma üye oldum.

Mayıs 15 te teslim edilmek üzere 4,30 m. boyunda; 1,80 m. eninde ve 175 kg ağırlığında fiber bir tekne yaptırıyorum.

Söz konusu sandala 9,9 dıştan takma bir motor almayı düşünüyorum. Sizce yeterli olur mu? 2 zamanlı mı yoksa 4 zamanlı mı tercih etmeliyim? Mümkün mertebe gerekçeleri ile birlikte cevap yazabilirseniz çok sevinirim.


Bu arada sandalı sadece yazları denizde kullanmayı planlıyorum.

Saygılarımla,

nboran
29-04-2008, 13:28
Merhabalar sezonun yaklaşmakta olduğu bu günlerde öncelikle herkese bereketli bir yaz sezonu diliyorum. Yaz aylarında botla deniz sevdamızı gidermeye çalışıyorum. Geçtiğimiz sene 3.2 botta elektrik motoru kullandım fakat bazı sorunlar yaşadım (akü bağlantı kablosunun alev alması dolayısıyla ) bu konuda kullanan arkadaşlardan yorumlarını almak isterim böyle bir sorunla karşılaşan oldumu . Şu an itibariyle elektrikli motor olayı maalesef cazibesini yitirmiş durumda yavaş yavaş benzinliye geçiş yapmayı düşünür oldum. Benzinli kullanan arkadaşlarıma da bir sorum olacak acaba ikinci el motorlarda belirli bir yıl ve model üstü olmalı gibi bir yaklaşım var mı , motoru almadan önce gösterip fikir alabileceğimiz servisler varmı (istanbul için ) 96 model 5hp çok temiz görünen bir yamaha motor buldum sizin önerileriniz ne olur şimdiden teşekkürler

muratrb
29-04-2008, 18:30
bende 2 zamanlı yamaha 4 hp motor var ,bu motorların benzin/yağ oranı tam olarak kaçtır,yani kaç litre benzne ne kadar yağ katmalıyız,bilen arkadaşlar yardım ederse sevinirim,
iyi akşamlar

nboran
29-04-2008, 18:37
özel 100 : 1 yakıt/yağ oranı uygulamasıyla, yakıt ekonomilerine de katkıda bulunulmaktadır.

benim anladığım 100 e 1 gibi bir oran tabii kullananlar daha iyi bilir

muratrb
30-04-2008, 08:24
Benim kafamı karıştıranda bu tip internet siteleri,bazılarında 100:1,bazılarında 50:1 ve genelde de 20:1 oranı tavsiye ediliyor,acaba bu oranlar yağın cinsine göremi değişiyor,yoksa keyfi bir uygulamamı.bilen arkadaşlar en cok hangi oranı tercih ediyor,iyi günler.

bluestar
15-05-2008, 13:11
merhaba arkadasım benim bi arkadasımda 4.20 bi fiber tekne var üstünde 9.9 jhonson var tekne izmir limanına kayıtlı ve tüm belgeleri var eger istersen sizi konusturabilirim....

PM atmayı denedim. ama 5 mesajım olması gerekiyormuş. Arkadaşınız teknesini sattımı acaba?

ozan
15-05-2008, 23:54
Benim kafamı karıştıranda bu tip internet siteleri,bazılarında 100:1,bazılarında 50:1 ve genelde de 20:1 oranı tavsiye ediliyor,acaba bu oranlar yağın cinsine göremi değişiyor,yoksa keyfi bir uygulamamı.bilen arkadaşlar en cok hangi oranı tercih ediyor,iyi günler.



bu oran motorun üreticisine göre değişiyor bende mercury var 1/100- 1/50 aralığında yağ konuyor.bende göz kararı 1/50 ye yakın bişey yapmaya çalışıyorum

bu arada kullanacağınız yağlar mercury yamaha vb. motor üreticilerinin yağları olsa iyi olur.

ozan
15-05-2008, 23:59
selamlar,30hp bi honda motor aldım ama rolantide stop ediyor ayrıca vitese takıncada stop ediyor ama bir hızlanınca sürat fevkalade.biraz duman felanda çıkarıyor ilk marşa basınca ne yapmalıyım sizce??


sanırım motor iki zamanlı ? eğer durum rahatsız edici düzeyde ise ve 2 zamanlı ise
1. bujileri kontrol et. (değiştir)
2. denizden çıkarken yakıt hortumunu çıkar ve benzin bitene kadar motor çalışsın kendi kendine stop etsin. (böylece bir sonraki sefer rahat çalışır.
3. çalışır çalışmaz gazla ve motor ısınana kadar gaz kesme 30 sn . falan sürer .
özellikle denizden çıkarken motordaki benzini 2. madde gereği bitirirsen bu sorunu bir daha görmezsin

ozan
16-05-2008, 00:01
Arkadaşlar herkese selam, bugün (28.04.2008) itibariyle forma üye oldum.

Mayıs 15 te teslim edilmek üzere 4,30 m. boyunda; 1,80 m. eninde ve 175 kg ağırlığında fiber bir tekne yaptırıyorum.

Söz konusu sandala 9,9 dıştan takma bir motor almayı düşünüyorum. Sizce yeterli olur mu? 2 zamanlı mı yoksa 4 zamanlı mı tercih etmeliyim? Mümkün mertebe gerekçeleri ile birlikte cevap yazabilirseniz çok sevinirim.


Bu arada sandalı sadece yazları denizde kullanmayı planlıyorum.

Saygılarımla,

9.9 4 zamanlı al. gerekçesi vegi ödemezsin ve teknoloji artık bu

ozan
16-05-2008, 00:04
Merhabalar sezonun yaklaşmakta olduğu bu günlerde öncelikle herkese bereketli bir yaz sezonu diliyorum. Yaz aylarında botla deniz sevdamızı gidermeye çalışıyorum. Geçtiğimiz sene 3.2 botta elektrik motoru kullandım fakat bazı sorunlar yaşadım (akü bağlantı kablosunun alev alması dolayısıyla ) bu konuda kullanan arkadaşlardan yorumlarını almak isterim böyle bir sorunla karşılaşan oldumu . Şu an itibariyle elektrikli motor olayı maalesef cazibesini yitirmiş durumda yavaş yavaş benzinliye geçiş yapmayı düşünür oldum. Benzinli kullanan arkadaşlarıma da bir sorum olacak acaba ikinci el motorlarda belirli bir yıl ve model üstü olmalı gibi bir yaklaşım var mı , motoru almadan önce gösterip fikir alabileceğimiz servisler varmı (istanbul için ) 96 model 5hp çok temiz görünen bir yamaha motor buldum sizin önerileriniz ne olur şimdiden teşekkürler


deniz motorlarında önemli olan kaç saat çalıştığıdır. temiz görünüyorsa muhtemelen temizdir. çünkü deniz suyu mutlaka izini bırakır. ben tekne alırken motoru gördüğüm anda hayrını gör demiştim

Bandırmalı
16-05-2008, 00:09
bende 2 zamanlı yamaha 4 hp motor var ,bu motorların benzin/yağ oranı tam olarak kaçtır,yani kaç litre benzne ne kadar yağ katmalıyız,bilen arkadaşlar yardım ederse sevinirim,
iyi akşamlar

aynı motordan arkadaştada var ve 1 litre benzine 40-50gr arası yağ konuluyor vemotoru 30sn kadar jikle ile çalıştır yağını fazla koyarsan sık sık buji söküp zımparalamak zorunda kalırsın:rolleyes:

Bandırmalı
16-05-2008, 00:25
bende biraz sizlerden yardım isteyeyim :confused: 3'60 bir fiber tekne ve 2 zamanlı 4hp bir motor var bu tekneyi kullanmak için ne gibi evraklar almamız gerekli ;) bilgiler için şimdiden teşekkürler;)

nolongerregistered
16-05-2008, 00:27
bende biraz sizlerden yardım isteyeyim :confused: 3'60 bir fiber tekne ve 2 zamanlı 4hp bir motor var bu tekneyi kullanmak için ne gibi evraklar almamız gerekli ;) bilgiler için şimdiden teşekkürler;)

Ben teknede olursam ..yeter;)

Bende tüm evraklardan var..geçen sahil.güv.deki arkadaş kontol etti herşey tam dedi;) :D

Bandırmalı
16-05-2008, 00:36
Ben teknede olursam ..yeter;)

Bende tüm evraklardan var..geçen sahil.güv.deki arkadaş kontol etti herşey tam dedi;) :D

iyi bu sene senden geçiniriz o zaman :rolleyes: evrakları cumartesi geçerken bırakıver :p :D

Bandırmalı
16-05-2008, 00:40
Motor konusunda en deneyimli arkadaşım açık farkla Ozan;)

Yılın motorcusu olarak ilan ediyorum:D :D :D :D

ozan 15
kancacı 4
esabi 4
macir_ertan 4
Bandırmalı 3

aman aman iyi ben dereceye girememişim :eek:

nolongerregistered
16-05-2008, 00:42
iyi bu sene senden geçiniriz o zaman :rolleyes: evrakları cumartesi geçerken bırakıver :p :D

Evraklar teknede ben olursam geçeliymiş...;)

aksi takdirde ve durumda...:cool:

Geçersiz sayılabilir:rolleyes:

Bandırmalı
16-05-2008, 00:48
Evraklar teknede ben olursam geçeliymiş...;)

aksi takdirde ve durumda...:cool:

Geçersiz sayılabilir:rolleyes:

tamam işte sen varken bizim için geçerli olacak sen yokkende yine bizim için geçerli olacak :D :p en kısa zamanda tatlı su tarafına bırakacağız galiba tekneyi :o

nolongerregistered
16-05-2008, 00:52
tamam işte sen varken bizim için geçerli olacak sen yokkende yine bizim için geçerli olacak :D :p en kısa zamanda tatlı su tarafına bırakacağız galiba tekneyi :o

:eek: Tatlısu tarafımı:eek:
tahta iskelenin yanına bırakacaktık..Sorunmu var:confused:
Ben oraya bırakalım derim..;) kimse karışamaz..hiçkimsede bana hesap soramaz..yasal hakkım..;)

Bandırmalı
16-05-2008, 00:57
:eek: Tatlısu tarafımı:eek:
tahta iskelenin yanına bırakacaktık..Sorunmu var:confused:
Ben oraya bırakalım derim..;) kimse karışamaz..hiçkimsede bana hesap soramaz..yasal hakkım..;)

arkadaşın aklını çelmişler heralde oraları daha güzel istevrit yapıyor diye :confused: bende büyük düşün bırak istavritle uğraşmayı diyorum ;) bakalım kim üstün gelecek:rolleyes:

nolongerregistered
16-05-2008, 01:09
arkadaşın aklını çelmişler heralde oraları daha güzel istevrit yapıyor diye :confused: bende büyük düşün bırak istavritle uğraşmayı diyorum ;) bakalım kim üstün gelecek:rolleyes:

İstavrit yakalamak istiyorsa gitsin dutlimanının kayalara tutsun 5kg..5 kişi gitsinler tutsun 25kg;)

Demek arkadaş pullu balık tutmak istemiyor..
desene tekne işi yaş..:(

Ben yeni bot alacam..yeter bize..;)

Bandırmalı
16-05-2008, 01:24
İstavrit yakalamak istiyorsa gitsin dutlimanının kayalara tutsun 5kg..5 kişi gitsinler tutsun 25kg;)

Demek arkadaş pullu balık tutmak istemiyor..
desene tekne işi yaş..:(

Ben yeni bot alacam..yeter bize..;)

yaptıracaklar bana bitane motosal o olacak ;) 4 varile bide benim motoru monta ettikmi tekerede sert plastikten palet :confused: a-2 ehliyette var sahil güvenliğe ehliyeti gösteririz:D :D :D

ozan
16-05-2008, 09:20
Motor konusunda en deneyimli arkadaşım açık farkla Ozan;)

Yılın motorcusu olarak ilan ediyorum:D :D :D :D

ozan 15
kancacı 4
esabi 4
macir_ertan 4
Bandırmalı 3

saol abi :D :cool:

Feridun
17-05-2008, 21:50
Merhabalar sezonun yaklaşmakta olduğu bu günlerde öncelikle herkese bereketli bir yaz sezonu diliyorum. Yaz aylarında botla deniz sevdamızı gidermeye çalışıyorum. Geçtiğimiz sene 3.2 botta elektrik motoru kullandım fakat bazı sorunlar yaşadım (akü bağlantı kablosunun alev alması dolayısıyla ) bu konuda kullanan arkadaşlardan yorumlarını almak isterim böyle bir sorunla karşılaşan oldumu . Şu an itibariyle elektrikli motor olayı maalesef cazibesini yitirmiş durumda yavaş yavaş benzinliye geçiş yapmayı düşünür oldum. Benzinli kullanan arkadaşlarıma da bir sorum olacak acaba ikinci el motorlarda belirli bir yıl ve model üstü olmalı gibi bir yaklaşım var mı , motoru almadan önce gösterip fikir alabileceğimiz servisler varmı (istanbul için ) 96 model 5hp çok temiz görünen bir yamaha motor buldum sizin önerileriniz ne olur şimdiden teşekkürler

Naci 96 model yamaha sağlam bir model yaklaşık 2 yıl kullandım çok randımanlı
şu an kullandığım 3 adet motor var bence 3.20 bota en uygun olanı 9.9 4 zamanlı bir motordur yakıt olarak cimri avlak değişimi için seri olur.

07hoca
28-01-2009, 23:19
merhaba arkadaşlar...umarım herkes keyifli,sağlıklıdır.ben uzun yıllar dıştan takma motor kullandım,şimdi içten takma motor alma ihtimalim var.eğer bilgisi olan arkadaş varsa bana atamarin marka diğer adıyla yangdong motorlar nasıldır,insanı yorarmı, üzermi?beni aydınlatırsanız sevinirim.şimdiden teşekkürler.

denizci_kaptan
29-01-2009, 00:08
merhaba arkadaşlar...umarım herkes keyifli,sağlıklıdır.ben uzun yıllar dıştan takma motor kullandım,şimdi içten takma motor alma ihtimalim var.eğer bilgisi olan arkadaş varsa bana atamarin marka diğer adıyla yangdong motorlar nasıldır,insanı yorarmı, üzermi?beni aydınlatırsanız sevinirim.şimdiden teşekkürler.

Atamarin motorların kalitesi hakkında yorum yapamam ama içten takma motorlar hakkında bir kaç şey söyleyeceğim. İçten takma motorlar zordur. Motoru almakla iş bitmez şanzıman almanız gerekirki bu da çok para tutar. Motorun şanzımanın tekneye bağlanması ayrı bir derttir. Motorun altına koyacağınız 4 tane takoz en azından 400 kağıt eder. Şarz dinamosu marş motoru kayışları falan dünya parası. Bu işleri yapacağınız usta zaten bir sürü para isteyecek. Bu iş size öyle böyle 6000 tlyi geçer. Tekneyi deldireceğiniz için geri dönüşü yoktur. Sesi devamlı kulağınızın dibinde baş ağrısı yapar. Devamlı suyla temas edeceği için hersene bir iki defa arıza çıkarır ve 3 senede bir motor yaptırmak ister. Beygir gücü tekne oratısı çok önemlidir. 6 m altında bir tekneyse zaten takılmaz üstündeyse takılır ama kaç beygirlik olacağı çok önemli. 6 m bir tekneye en az 26 beygir ister. Dizel olacağı için 26 beygirlik bir dıştan takmanın vereceği hızıın yarısını vermez. Ama içten dizel motorlar yakıtı iyidir. Fırtınada dalgada insanı üzmez. Torku iyidir. Sonuç olarak markası değilde içten takma sistemi çok masraflı ve problemi eksik olmayan bir iştir. Bir kaç sene sonra tekneye her bindiğinizde elinizde motor yağları ve teçhizatla inmeye başlarsınız:) Bence çok çok uzun yol yapmıyorsanız dertsiz başınıza dert almatın. Yani hafta sonu bir iki binmek için değmez.

07hoca
31-01-2009, 03:10
Alperen kardeşim merhaba ilgine teşekkürler...sözettiklerini bende biliyorum,7 m. kamaralı tekne içindi motor.

denizci_kaptan
31-01-2009, 10:47
Alperen kardeşim merhaba ilgine teşekkürler...sözettiklerini bende biliyorum,7 m. kamaralı tekne içindi motor.

Anladım. Birşey soracağım. Teknenize kaç beygir motor düşünyorsunuz? Eni ve ahşap fiber, kamara yüksekliği nedir? Benimde 740m bir teknem var. Arzu ederseniz beygir gücüne göre yakıt performans dengesi hakkında bilgi verebilirim. Kanaatimce Çin malı olmadıktan sonra motor markası bir teknede birinci derecede önemli değil. Çok büyük farkları yok. Su deymezse hepsi çok randmanlı su değerse hepsi arıza yapıyor. Ses dersen en sesli eski süperstar motorlara bile sulu susturuculardan takınca kuzu gibi oluyorlar.

07hoca
31-01-2009, 11:45
fiber,boy 7 , en 2.50 , tek kat yarım kamara denen tür , davlumbazı filan,48 HP motor düşünüyorum.daha da açıkçası şu anda bu tipte motorların minimum fiat 10 civarlarından başlıyor,ama bu atamarin tabir edilen motorlar 5 - 5,5 civarı fiatlarda , ama ucuz etin yahnisi misali olurmu diye düşünmedende edemiyorum,anlıyorsun umarım.teşekkürler

denizci_kaptan
31-01-2009, 13:28
10000 bu zamanda büyük para. 7m tekneyi motoruyla 2. el alabilirsin. Daha doğrusu 10000e motoru alsan sanzıman vs 13-14.. Tekneyi komple satmaya kalksan o fiyata zor. Balıkçı tekne değilse vergiside 48 beygirin aşırı aşırı yüksek. Kuvvetli motor iyi de 48 liğe bence gerek yok. 28 lik bilemedin 32 lik bir motorla saattte 8-9 mil rahat gidersin. Bence çıkma motor düşün. Düşünmüyorsan tak gitsin atamarini. Yılda kaç saat çalıştıracaksınız ki. Su izelasyonu iyi olsun gerisi önemli değil. Tabiki ekonomik durumalar çok iyiyse bu dediklerimi dikkate almayın.

Bu arada teknenin belgesi varmı?

07hoca
31-01-2009, 21:31
memur adamın ekonomisi iyi olsa ne olur =) diyeceksinki tekne neyine o zaman ama 40 yıllık bulaşıklık var,kolay terkedilmiyor=) hele birde arkadaşların gıdıklamasını eklersen anlarsın...muabetçi işleri bu işler.30 senedir fiber indir kaldır bıktırdıda,atamarini takacaz artık cok olsa tamircilerle halvet oluruz=))

07hoca
01-02-2009, 21:09
ayrıca isteyene antalyada 4.10 fiber ve 9.9 yamaha motor,römorkuyla hatta brandasıyla uygun fiata satılık benim emektarımdır bunlar.

07hoca
01-02-2009, 21:10
telim 0544 229 0590

grslnnr
01-02-2009, 23:24
herkese iyi akşamlar arkadaşlar (iyi geceler mi demeliyim bilemiyorum) bende bu sene kısmet olursa bir fiber tekne almak istiyorum. ancak araştırmalarıma rahmen bir türlü güzel birşey bulamadım (begenemedim) begendiklerimde gidemiyecegim bölgelerde burada olanları ise ya gözüm tutmuyor yada fiyatları pahalı geliyor. bu akşam gene araştırma yaparken bir kaç ilan gördüm. onu sizlerle paylaşmak istiyorum
NOT: Arkadaşlar sakın ola ki reklam filan yaptıgımı düşünmeyin gerçekten tekne piyasında yeni bile degilim henüz bir teknem yok çünkü o yüzden ince eleyip sık dokumak zorunda hissediyorum kendimi bu yüzden buldugum en ufak bir şeyi bile siz ustadlarımdan yardım alarak sindirerek yapmak istiyorum.
velhasılı böyle bir ilan ile karşılaştı
ÜRETİCİSİNDEN SIFIR 4,50 MARIN BOAT CIFT KAT HAVA YASTIKLI TEKNE diye.
NOT:(2)Teknelerimiz 2 yıl garantilidir...

NOT(3) TURKIYE NIN HERYERINE ADRESE TESLIM NAKLIYE MARIN BOAT TAN

NOT(4) KUREKLER CAPA VE İP HEDİYE

TEKNELERİMİZ TS EN ISO 10087 VE CE

BELGELİDİR

BOY:4,50

EN:175

KENAR YUKSEKLIGI:80 CM

KAPASİTE:7 KİŞİ
(NAKLIYENIN %100 U marin boat tan YANI ADRESE TESLIM TURKIYE NIN HERYERINE)
diye gidiyor. ama sorun şu ki motorsuz fiyat yazıyor altta :) sonra başka bir sitede sıfır motora baktım (anlamadıgım için ikinci el düşünmüyordum ama beni buna teşvik edicek sanırım. çok pahalı 3500dolardan filan bahsediyorlar. sizce böyle bir tekne bu fiyata uygun mu ? 2500ytl !! motorsuz ama..

07hoca
01-02-2009, 23:52
gürsel kardeşim merhaba fiber tekne fiatları aşagı yukarı aynı yani alışılmış klasik fiber tkneler 2,5 dan başlayıp 4,5 arası gidiyor sıfır olanlar,ancak sıfır motor gersen birde römork eklersen...ortalama 15 i buluyor,belirleyici olan motor fiatları yani.ikinci el fiatları uygun görünüyor motorların ama ne derece güvenirsin allah kerim çünkü deniz bu,kaldın poyrazda al solugu libyada =) biz bu durumları 25 sene önce yaşadık epey bi kürekler cektik fazla degil 8 saat gibi =)) allahtan şimdi cep tel var o yıllarda yoktu=)şaka bi yana...3000 ytl ya motor tekne cook...ama sansına kalmıiş bilmem acıklayabildimmi?

denizci_kaptan
02-02-2009, 08:40
herkese iyi akşamlar arkadaşlar (iyi geceler mi demeliyim bilemiyorum) bende bu sene kısmet olursa bir fiber tekne almak istiyorum. ancak araştırmalarıma rahmen bir türlü güzel birşey bulamadım (begenemedim) begendiklerimde gidemiyecegim bölgelerde burada olanları ise ya gözüm tutmuyor yada fiyatları pahalı geliyor. bu akşam gene araştırma yaparken bir kaç ilan gördüm. onu sizlerle paylaşmak istiyorum
NOT: Arkadaşlar sakın ola ki reklam filan yaptıgımı düşünmeyin gerçekten tekne piyasında yeni bile degilim henüz bir teknem yok çünkü o yüzden ince eleyip sık dokumak zorunda hissediyorum kendimi bu yüzden buldugum en ufak bir şeyi bile siz ustadlarımdan yardım alarak sindirerek yapmak istiyorum.
velhasılı böyle bir ilan ile karşılaştı
ÜRETİCİSİNDEN SIFIR 4,50 MARIN BOAT CIFT KAT HAVA YASTIKLI TEKNE diye.
NOT:(2)Teknelerimiz 2 yıl garantilidir...

NOT(3) TURKIYE NIN HERYERINE ADRESE TESLIM NAKLIYE MARIN BOAT TAN

NOT(4) KUREKLER CAPA VE İP HEDİYE

TEKNELERİMİZ TS EN ISO 10087 VE CE

BELGELİDİR

BOY:4,50

EN:175

KENAR YUKSEKLIGI:80 CM

KAPASİTE:7 KİŞİ
(NAKLIYENIN %100 U marin boat tan YANI ADRESE TESLIM TURKIYE NIN HERYERINE)
diye gidiyor. ama sorun şu ki motorsuz fiyat yazıyor altta :) sonra başka bir sitede sıfır motora baktım (anlamadıgım için ikinci el düşünmüyordum ama beni buna teşvik edicek sanırım. çok pahalı 3500dolardan filan bahsediyorlar. sizce böyle bir tekne bu fiyata uygun mu ? 2500ytl !! motorsuz ama..

Bahsettiğin fiyatlar başlangıç fiyatlarıdır. Arkasından hergün birşeyler ister. Çapa ip birşey değilde her anı yeni masraftır. Ekonomik durumun çok iyi değilse bir süre düşüncene ara ver derim. Aldığın teknenin boyunun 5. mden aşağı enininde 180 den aşağı olmamasına dikkat et.

grslnnr
02-02-2009, 17:41
gürsel kardeşim merhaba fiber tekne fiatları aşagı yukarı aynı yani alışılmış klasik fiber tkneler 2,5 dan başlayıp 4,5 arası gidiyor sıfır olanlar,ancak sıfır motor gersen birde römork eklersen...ortalama 15 i buluyor,belirleyici olan motor fiatları yani.ikinci el fiatları uygun görünüyor motorların ama ne derece güvenirsin allah kerim çünkü deniz bu,kaldın poyrazda al solugu libyada =) biz bu durumları 25 sene önce yaşadık epey bi kürekler cektik fazla degil 8 saat gibi =)) allahtan şimdi cep tel var o yıllarda yoktu=)şaka bi yana...3000 ytl ya motor tekne cook...ama sansına kalmıiş bilmem acıklayabildimmi?

Sevgili abim yorumun gayet güzel :) okuması zevkli ve evet bilinmezlikler o derece çok. benim hesapta 3 kuruşa 5 köfte istemek gibi bişey oluyor.

Bahsettiğin fiyatlar başlangıç fiyatlarıdır. Arkasından hergün birşeyler ister. Çapa ip birşey değilde her anı yeni masraftır. Ekonomik durumun çok iyi değilse bir süre düşüncene ara ver derim. Aldığın teknenin boyunun 5. mden aşağı enininde 180 den aşağı olmamasına dikkat et.

kaptan ekonomik durumum ( ailemle yaşıyorum hem çalışıyorum hem 2. okulumu okuyorum ne kadar iyi olabilir ki) ailemin durumu allaha şükür çok iyi ama ben kendim birşeyler yapmak istiyorum her kuruşu benim cebimden çıkmalı yoksa o tekne ile gidip deniz sefası sürmenin- bu kalabalıkta yanlız kalıp çok degil bir kaç saat kendimi dinlemenin ve hepsi kadar önemli olan balık tutmanın bir anlamı kalmaz benim için. bilemiyorum çok istiyorum ama... hele ki motor fiyatının bu kadar yükseklerden uçacagını tahmin etmiyordum ne yalan atayım.

Okan Gül
03-02-2009, 16:32
Öncelikle herkeze selamlar :) .

Tekne boyu ; 4.80
Tekne eni ; 1.65

Acaba kaçlık ve hangi marka motor öneriyorsunuz ?:confused:

Okan Gül
05-02-2009, 11:32
Cevap geLmedi ama yinede teşekkürler :) 25 lik motor aldık ..:)

wonder
08-04-2009, 21:41
selamlar herkese fikir alış verişi mükemmel bu kadar nezih birde bulunmaktan mutluluk duyuyorum öncelikle söyleyebileceğim budur açıkçası benimde diğer arkadaşlar gibi kafamı kurcalayan bi konu var daha doğrusu kararsızım sizlerle paylaşmak ve önemli bilgileriniizi dinlemek ve uygulamak istiyorum
sıkıntım şu: orca marka 2.70 bot almayı düşünüyorum fakat bu bota uygun olarak motor seçimini yapamıyorum ekonomik olarak 3.5 hp 2 zamanlı mercury ilgimi çekiyor fakat eğer hava kötüleşirse beni 3.5 hp motor kenara dalgaları yenerek ulaştırırmı hem izmirde hemde antalyada kullanmayı düşünüyorum iki denizin birbirinden farklı karakterde olmasıda kafamı bulandırıyor açıkçası yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşşeür ederim herkese

denizci_kaptan
08-04-2009, 23:21
selamlar herkese fikir alış verişi mükemmel bu kadar nezih birde bulunmaktan mutluluk duyuyorum öncelikle söyleyebileceğim budur açıkçası benimde diğer arkadaşlar gibi kafamı kurcalayan bi konu var daha doğrusu kararsızım sizlerle paylaşmak ve önemli bilgileriniizi dinlemek ve uygulamak istiyorum
sıkıntım şu: orca marka 2.70 bot almayı düşünüyorum fakat bu bota uygun olarak motor seçimini yapamıyorum ekonomik olarak 3.5 hp 2 zamanlı mercury ilgimi çekiyor fakat eğer hava kötüleşirse beni 3.5 hp motor kenara dalgaları yenerek ulaştırırmı hem izmirde hemde antalyada kullanmayı düşünüyorum iki denizin birbirinden farklı karakterde olmasıda kafamı bulandırıyor açıkçası yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşşeür ederim herkese

3.5 hp motor sağlamsa 270 bota okyanusları aştırır. Hiç korkun olmasın. Yeterki motor sağlam olsun. 0 rüzgarda saatte 8 mil 2-4 havada 6 mil civarı gidersin. 3-5 te biraz ıslanırsın. Ama rahatlıkla ulaşırsın. korkma. Benzin parası derdin de olmaz.

wonder
09-04-2009, 15:10
abi senden Allah razı olsun beynimi kurt gibi kemiriyordu bu soru çok çok teşekkürler :)

TA7R
21-04-2009, 18:36
Arakadaşlar Lombardini dizel motorlar modifiye edilip güç artışı sağlanabiliyor mu ?

denizci_kaptan
21-04-2009, 18:39
Arakadaşlar Lombardini dizel motorlar modifiye edilip güç artışı sağlanabiliyor mu ?

Neden böyle birşey düşünüyorsun? Dizel motor sonuçta başına iş açarsın bence.

hakan özgenc
03-06-2009, 09:14
selam arkadaşlar benim derdim baya bi buyuk 9,9 yamaha motorum var ve yurt dışından girme bu motorun faturası kayıp fatura sı olmadıgı için sorun oluyor ben ne yapmam lazım tşkler

denizci_kaptan
03-06-2009, 10:11
selam arkadaşlar benim derdim baya bi buyuk 9,9 yamaha motorum var ve yurt dışından girme bu motorun faturası kayıp fatura sı olmadıgı için sorun oluyor ben ne yapmam lazım tşkler

Faturası yoksa yapacak bir şey de yok. Faturayı bulsan da resmi belge çıkartmak için 1 Temmuz 2009 dan sonrası için faturanın yanında CE belgesi de gerekli.

Bu nedenle motorunu teknede kullanamazsın. Sahil Güvenlik kontrollerde bağlayıp hurdaya çıkaracaktır.

Ancak 4 m altı şişme botlarda kullanabilirsin. Motor uzun şaft bile olsa aparat takarak bota monte edilebilir. 4. m altındaki şişme botlara ÖTB belgesi çıkartma zorunluluğu yok. Ancak bu durumda da motorun çalıntı olmadığının ıspatı için bağlı bulunduğun muhtardan alacağınız bir sahiplik belgesini yanında bulundurmanız iyi olacaktır.

Ya da motoru internetten satışa çıkartıp onun yerine faturalı ve CE belgeli yeni bir motor almak daha pratik bir çözüm.

mallaca
03-06-2009, 14:24
Faturası yoksa yapacak bir şey de yok. Faturayı bulsan da resmi belge çıkartmak için 1 Temmuz 2009 dan sonrası için faturanın yanında CE belgesi de gerekli.

Bu nedenle motorunu teknede kullanamazsın. Sahil Güvenlik kontrollerde bağlayıp hurdaya çıkaracaktır.

Ancak 4 m altı şişme botlarda kullanabilirsin. Motor uzun şaft bile olsa aparat takarak bota monte edilebilir. 4. m altındaki şişme botlara ÖTB belgesi çıkartma zorunluluğu yok. Ancak bu durumda da motorun çalıntı olmadığının ıspatı için bağlı bulunduğun muhtardan alacağınız bir sahiplik belgesini yanında bulundurmanız iyi olacaktır.

Ya da motoru internetten satışa çıkartıp onun yerine faturalı ve CE belgeli yeni bir motor almak daha pratik bir çözüm.

Motoru internetten satmak bana daha cazip geldi.Yanlız Sahiplik belgesi sadece teknelerde var diye biliyorum.Tabi emin değilim motor içiin söz konusu ise sahiplik belgesi çıkarmak internette ucuza satmaktan daha mantıklı.

denizci_kaptan
03-06-2009, 14:49
Motoru internetten satmak bana daha cazip geldi.Yanlız Sahiplik belgesi sadece teknelerde var diye biliyorum.Tabi emin değilim motor içiin söz konusu ise sahiplik belgesi çıkarmak internette ucuza satmaktan daha mantıklı.

Sizin ayrı kaldığınız dönemde teknelerde Sahiplik belgesini kullanarak ÖTB çıkartma olayı kaldırıldı. Konuyu sitede birçok kez duyurduk. Artık tekneler için sahiplik belgesi diye bir belge yok. Sadece fatura ve CE belgeleriyle ÖTB çıkartılabiliyor. Sahiplik belgesi ise 4.m den küçük botlarda belge zorunluluğu olmadığı halde çalıntı olup olmadığını ıspatlamak için faturalarını soran sahil güvenliğe faturalar yoksa gösterilecek bir belge olarak bulundurulmasını tavsiye ediyoruz. Yani SGK bazen kardeşim bu botun çalıntımı ben nerden bileyim diyebiliyor. Botlar için motor ve botun faturası yoksa en azından muhtardan onaylı bir sahiplik belgesi bulunsun yanınızdaki başınız ağrımasın.

mallaca
03-06-2009, 15:34
Bilgilendirme için teşekkürler.Artık eski formumuza dönene kadar böyle ufak kazalar olacaktır.

yaban-cı
29-04-2010, 17:31
arkadaşlar cehaletimi bağışlayın benim araba megane 2 hb
biliyorsunuz ki hb modellerde bagaj sıkıntısı oluyor.yanılmıyorsam bagaj kapasitesi 330 lt. kısa şaft bir motor almak istiyorum ama bagaja sığarmı yanlamasına bilmiyorum. bilmeden alarak ta düşeşe gelmek istemiyorum. kısacası kısa şaft derken kaç cm uzunluktan bahsediyoruz?

adventurer
29-04-2010, 18:08
motor kapaginin seklide boya etken. bu arada benim motorda kisa saft vê bagaja enlemesine sigmiyor.benim arabamda hatchback proton satria ve sinifinin eni en fazla arabalarindan biri....yani sonuç olarak bir koltugu yatirmak durumundasiniz

yaban-cı
29-04-2010, 18:22
motor kapaginin seklide boya etken. bu arada benim motorda kisa saft vê bagaja enlemesine sigmiyor.benim arabamda hatchback proton satria ve sinifinin eni en fazla arabalarindan biri....yani sonuç olarak bir koltugu yatirmak durumundasiniz

tüh bu hiç olmadı şimdi. enlemesine sığar diye tahmin ediyordum 2 çocuk bir sürü de bagaj oluyor tatile çıkarken bir de koltuğu motora ayırırsak hanıma yer kalmayacak :)

adventurer
29-04-2010, 21:41
ancak arzertigim gibi motorun kafa kisminin büyüklügü-sekli bunlarda motorun genel uzunluguna etki etmekte; sadece saft olarak düsünmemek lazim. kafa kismi yassi-küt bir dizayna sahip motorla belki bir sansiniz olabilir zira benim 4 zamanlida kilpayi bi farkla sigamadi....2 zamanli motor yada daha ufak hacimli bir 4 zamanlinin sigma ihtimali var

yaban-cı
29-04-2010, 21:57
ben bu gün mallaca kardeşimle yaptığım görüşmeden sonra kesinlikle tavan bagajı almaya karar verdim aksi halde ne motor ne de bot taşımam olanaksız. aceba port bagaj için karayolları bir sınırlama getirmiş midir bileniniz var mı?

adventurer
30-04-2010, 06:05
bendede port bagaj var zaten botum fiber taban oldugundan baska sansim yoktu....sinirlama konusunda kesin bir bilgiye ulasamadim bilen arkadaslar varsa bende bilgilerinden faydalanmak isterim. botu port bagaja koyacak arkadaslara tavaoyem kesinlikle gergili kayis kullanmalaridir. yurtdisindan gelen tirlar kayislarini sadece bir kere kullanip gergileri ile beraber birakiyolar. bem 2 sene önce oldukça kaliteli holllanda mali kayisi gergisi ile beraber pazarlikla 25tl ye almistim bostanci sanayiden. sansima dükkan sahibide denizle alakali biri idi ve onunda botu vardi. oda kesin emin olmamakla beraber aracin tavaninda tasinan yüklerin tavanin boyundan uzun olmamasi gerektigini söyledi
en garantilisi port bagajda tasima isini kisa mesafelerde yapmak, 60 km hizi asmamaya çalismak vede mümkünse polisle hiç karsilasmamak....

adventurer
30-04-2010, 06:29
gene önemli bir konu, ayni sene 2 adette yerli mali kayis aldim sifir,posetinde port bagaji taktirdigim yerden almistim. inanin hollanda mali kayisla arasinda korkunç bir uçurum var.....aman diyim botun seyir esnasinda yola düsmesi faciayla sonuçlanabilir yerli kayislar çok çok ucuz ama mümkünse bu konuda kaliteyi kolluyalim. geçen iki senede olsun olsun 50 tl olmustur tanesi.... 2 adet alinacak evladiyelik olacak risk almaya kesinlikle degmez....
kayislarlada yetinmeyin ama, halatla destekleyin, özellikle botu tam sisik tasiyacaksaniz botun burnundaki yedekleme halkasi ile aracin burnundaki çekme halati yuvasi arasinda iki kat saglam-gergin bir halat hatti kurun. bu durum botun burnunun havalanmasini engelleyecektir....
botu ufak olanlar yada araci büyük olanlar mümkünse botu ters kapak yüklesinler, çok daha rahat ederler (benim 310 da ve arkadasimin 290 inda mümkün olmadi-sigmadi ters kapak olarak)
umarim yazdiklarim bi ise yarar vede heves kaçirmaz....gerekli önlemleri almak çok az bir harcama vede hazirlik asamasinda az bir zaman gerektiriyor sadece ama inanin buna deger

mallaca
30-04-2010, 13:25
Bursa Trafik Tesçil Denetleme Müdürlüğü ile görüştüm.Aslında Teknik değişikliğe girer port bagaj dediler.Fakat internette 150-200TL ye satılan aracın üstteki oluklarına kolayca takılan bir nevi seyyar port bagajların denetlemelerde sıkıntı yaratmayacağını söylediler.En kötüsü çıkar kardeşim der sen de çıkarırsın. şeklinde cevap aldım.Kanımca sıkıntı olmaz.Ama ceza kotasını doldurmamış bir polise denk gelirseniz belki biraz sıkıntı yaratır :) Ben olsam taktırırım.Hatta taktıracağım.

yaban-cı
30-04-2010, 23:57
değerli üstadlarım Umut ve Barış beyler verdiğiniz bilgilerden dolayı sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

mnnqccq
27-05-2010, 21:09
Merhaba Arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var yenı yamaha 9.9 luk motor aldık ama gaz yemıyor galıba gazı yarıya kadar veriyorum normal gidiyor ama azıcık dha veriyorum sesi cok cıkıyor ama motor gitmiyor yavaşlıyor neden acaba beni bilgilendirirseniz sevinirim
Şimdiden
TeşşekürleR ;)

alpargun35
27-05-2010, 21:34
Merhaba Arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var yenı yamaha 9.9 luk motor aldık ama gaz yemıyor galıba gazı yarıya kadar veriyorum normal gidiyor ama azıcık dha veriyorum sesi cok cıkıyor ama motor gitmiyor yavaşlıyor neden acaba beni bilgilendirirseniz sevinirim
Şimdiden
TeşşekürleR ;)

Motor yeni , diye belirtmişsiniz ,acentamı yani , bu motorun şaftı ve motoru bağladığınız deniz taşıtının şaft özellikleri birbirine uyumlumu ? Gazı bıraktığınızda rölantede duruyormu veya tam gaz vermeye devam ettiğinizde stop ediyormu ? Kaç zamanlı ,devir daimi normal çalışıyormu ? benzin akıtıyormu ? tam gazda patlatma yapıyormu ?

Sen bizlere bilgi vereceksin ki ,yardımcı olalım yani biraz daha bilgi rica ediyoruz !!
Bir çok sebebi olabilir ve senden bilgi gelmeden teşhisler sağlıklı olamaz.

tekila01
12-03-2011, 10:44
tekneniz 9.9 ile gider ama motoru zorlarsınız buda yakıt sarfiyatını arttırır ve motorun yıpranma payını yükseltir bence en az 15 kullanın derim motor seçeneği olarakta markaya yüksek paralar vereceğinize aynı kalitede size selva (italyan) yada yunuka (çin) tavsiye edebilirim selva yamahayı italyaya stikersiz getirip gümrüksüz avrupay sürmek için üzerine selva markası yapıştırıyor yunuka ise yamahayı çinde üretip satıyor düşünürseniz yardımcıda olabilirim saygılarımla

EKARTAL
07-10-2011, 15:22
Merhabalar arkadaşlar;3.60 lık botumda kullanmak üzere 9.9 Hp sunwaves marka sanırım tayvan malı 4 zamanlı 2010 model motor aldım.Motor markasını araştırdım açıklayıcı tatmin edici bir bilgiye ulaşamadım.içime pek sinmedi.Hele servis ve yedek parça konusunda terettüdlerim artınca sıkıntım daha da arttı.Bilinen ve HP gücü daha fazla olan bir motor almaktı niyetim ama maddi gücüm yeterli olmadı.Ankara'dayım mersine motoru denemek için gideceğim.Bu motor boto yeterli olacakmı, motor yeteri kadar randuman verecek mi bilmiyorum.Artık tek beklentim beni 2-3 sezon idare etsin yeter.Sizlerden ricam bu motoru bilen tanıyan veya kullanan varmı.Bu konuda bilgi ve görüşlerinizi bekliyorum.sıkıntıdan kurtulmak için sizlere ulaşmayı denedim.şimdiden teşekkürler.selam ve saygılarımla
EKARTAL Ankara

ALİCO
07-10-2011, 15:29
Merhabalar arkadaşlar;3.60 lık botumda kullanmak üzere 9.9 Hp sunwaves marka sanırım tayvan malı 4 zamanlı 2010 model motor aldım.Motor markasını araştırdım açıklayıcı tatmin edici bir bilgiye ulaşamadım.içime pek sinmedi.Hele servis ve yedek parça konusunda terettüdlerim artınca sıkıntım daha da arttı.Bilinen ve HP gücü daha fazla olan bir motor almaktı niyetim ama maddi gücüm yeterli olmadı.Ankara'dayım mersine motoru denemek için gideceğim.Bu motor boto yeterli olacakmı, motor yeteri kadar randuman verecek mi bilmiyorum.Artık tek beklentim beni 2-3 sezon idare etsin yeter.Sizlerden ricam bu motoru bilen tanıyan veya kullanan varmı.Bu konuda bilgi ve görüşlerinizi bekliyorum.sıkıntıdan kurtulmak için sizlere ulaşmayı denedim.şimdiden teşekkürler.selam ve saygılarımla
EKARTAL Ankara

erdal makinaya ne verırsen onu alırsın sürekli yağını tam bakımlarını yaparsan hiçbir sorun çıkmaz makinada, yukarı çıkartınca su kanallarınıda tatlı suyla iyice yıkarsın (tatlı su ile çalıştır)benzını tuketene kadar da kullanırsan karburatorde tıkanmaz ve pislik üretmez tıkanmaz. zannederım yağ haznesi ayrıdır o zaten kendını sureklı tutar. endişe etmeyiniz. Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin. sıkıntı yapmayınız.

EKARTAL
07-10-2011, 16:09
teşekkürler ALİCO rahatladım biraz

EKARTAL
07-10-2011, 16:16
teşekkürler ALİCO rahatladım biraz

Foçalı
11-11-2011, 11:06
Herkese Merhaba,
Ben denizciliğe çok yeni gönlünü kaptırmış bir amatörüm.
İş-güç dolayısı ile ancak senede 3-4 hafta izmir Eski Foça'da bu hevesim ile alakalar olabiliyorum.
Az zaman ayırabildiğim için de; düşük bir bütçe ayırarak ufak bir sandal almak istiyorum, mesela 3 - 3,5 metre boylarında... (koy içlerinden fazla uzaklaşmadan olta balıkçılığı amaçlı)
İnternette fiyat araştırması yapıyorum ancak, bir iki konuda tecrübeleri arkadaşların fikirlerine ve desteğine ihtiyaç duymaktayım. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim;
- 4-5 beygir içten takma bir motor tercih ettiğim takdirde, montaj ve ilave malzemeler için ne kadar bir bütçe ayırmam gerekiyor?
- bir ilanda çok komik bir fiyata 4 zamanlı 2,5 beygir bir motor buldum, sizce ne kadar kullanışlı olur? (ilan detayını aşağıda bulabilirsiniz)



Şimdiden çok teşekkür eder, herkese iyi günler dilerim.

sarpbengu
19-12-2011, 00:06
öncelikle tüm dostlara merhabalar.uzunca süredi üye olduğum halde bu yazılımdaki setelerde başarılı olamadığım bir gerçek .Yine de denemekten vazgeçmiyorum :)
bu kez dikey şaftlı çim motorları bu güzel ortama girmeye vesile oldu.geçen yıl sahibinden com sitesinde bir usta genelde çim motorlarında kullanılan dikey şaft bir motoru motoru bitmiş bir uzun şaft lı motora takmış ,sonra denizde başarılı bir başka eşini gördüm sesi çoktu ancak motor kalitesizdi .geçenlerde bir arkadaşın motoruna parça almak için karaköye indim ve çok iyi markalarda 21 beygirlere kadar varan güçlerde bir dıştan takmaya monte edilebilicek boyutta nitelikli dikey şaftlı motorlar gördüm üstelik dizelleri de var.mursan lucy tipi teknem içten takma yatay şaft dizele müsait olmadığı için ve böylesi bir modifikasyon gerçekten çok ucuz olduğu için bu işi yapan tanıdık ustaları olanlar var mıdır diye düşünür oldum
tabii bir ikinci ihtimal sail drive ünitesi bularak bu motorları kullanmak sezon sonlarında bakımı sorun olsada tekneye uygulama ve nitelikli bir dizel kullanmak için ikinci şansım bu ama nerede burum kaça bulurum ikinci elini nereden bulurum sorunları var
bu nedenle yine dıştan takma motorda modifikasyon çekici geliyor
çünkü böylesi motoru şüpheli bir dıştan takma en çok ikiyüz lire ve motor da 600 lira nitelikli bir dört zamanlı motor takıldığında ucuza nitelikli bir yardımcı motor elde etme avantajı gerçekten çekici
herkese yeniden merhabalar en güzel avlar rüzgarlar sizin olsun

aslında tabii tüm bunlardan önce hangi konuyu sitenin neresinde soracğımı dahi bilmiyorum neyse herşein bin ilki vardır hatam varsa affola

İHTİYAR_BALIKÇI
19-12-2011, 10:36
öncelikle tüm dostlara merhabalar.uzunca süredi üye olduğum halde bu yazılımdaki setelerde başarılı olamadığım bir gerçek .Yine de denemekten vazgeçmiyorum :)
bu kez dikey şaftlı çim motorları bu güzel ortama girmeye vesile oldu.geçen yıl sahibinden com sitesinde bir usta genelde çim motorlarında kullanılan dikey şaft bir motoru motoru bitmiş bir uzun şaft lı motora takmış ,sonra denizde başarılı bir başka eşini gördüm sesi çoktu ancak motor kalitesizdi .geçenlerde bir arkadaşın motoruna parça almak için karaköye indim ve çok iyi markalarda 21 beygirlere kadar varan güçlerde bir dıştan takmaya monte edilebilicek boyutta nitelikli dikey şaftlı motorlar gördüm üstelik dizelleri de var.mursan lucy tipi teknem içten takma yatay şaft dizele müsait olmadığı için ve böylesi bir modifikasyon gerçekten çok ucuz olduğu için bu işi yapan tanıdık ustaları olanlar var mıdır diye düşünür oldum
tabii bir ikinci ihtimal sail drive ünitesi bularak bu motorları kullanmak sezon sonlarında bakımı sorun olsada tekneye uygulama ve nitelikli bir dizel kullanmak için ikinci şansım bu ama nerede burum kaça bulurum ikinci elini nereden bulurum sorunları var
bu nedenle yine dıştan takma motorda modifikasyon çekici geliyor
çünkü böylesi motoru şüpheli bir dıştan takma en çok ikiyüz lire ve motor da 600 lira nitelikli bir dört zamanlı motor takıldığında ucuza nitelikli bir yardımcı motor elde etme avantajı gerçekten çekici
herkese yeniden merhabalar en güzel avlar rüzgarlar sizin olsun

aslında tabii tüm bunlardan önce hangi konuyu sitenin neresinde soracğımı dahi bilmiyorum neyse herşein bin ilki vardır hatam varsa affola
Ömer bey bu dediklerinizi yıllardır hepimiz düşünür dururuzda motor imalatçılarını işinemi gelmez yoksa teknik olarak zor yada maliyetlimidir bilmem hiç uygulamasıı görmedik.
mesela neden hiç dıştan takma dizel bi makine yapılmaz. anladık sesi çok pahalıda hiçmi alan olmada yapmaıyolar.
sizin söylediğiniz işi yapacak usta çokta o işi yapmaya merakı olan usta bulmak zor. sadece ustalık değil yani meraklı biri olmak lazım.
bırakın yeni motorları tuzlada bi adam 25 beygir javamıydı mzmiydi eski bi motorsikletin motorunu söküp teknesine içten takma motor yapmıştı. ama adamın elinden geliyordu. motorsikleti satsan 500liraya kimse almaz ama 25 beygir motor arasan piyasada ikinci elini bile bu paralara asla bulamazsın.
yani abicim bunları hepimiz düşünür dururuzda ya kendin biraz anlayacaksın bu işten yada bu işlere merakı olan anlayan birini bulacaksın. Parayla olacak iş değil yani.

adventurer
19-12-2011, 19:56
dıştan takma dizel motorlar var ama çok pahalı.....yanmarın selvanın, ruggerininin çok güzel motorları var.....
çim biçme makinasından outboard yapmak o kadarda zor bir iş değil, ayriyeten maliyetlerde düşündüğünüzden bile daha ucuz.....motorumu almadan önce bende bir araştırma yapmıştım. motoru satan yerlerden bazıları şaftla motorun montajını yapan yerlere yönlendirebileceklerinide söylemişlerdi.....siz yeterki şaftı bulun, gerisi kolay.....

sarpbengu
21-12-2011, 19:22
Ömer bey bu dediklerinizi yıllardır hepimiz düşünür dururuzda motor imalatçılarını işinemi gelmez yoksa teknik olarak zor yada maliyetlimidir bilmem hiç uygulamasıı görmedik.
mesela neden hiç dıştan takma dizel bi makine yapılmaz. anladık sesi çok pahalıda hiçmi alan olmada yapmaıyolar.
sizin söylediğiniz işi yapacak usta çokta o işi yapmaya merakı olan usta bulmak zor. sadece ustalık değil yani meraklı biri olmak lazım.
bırakın yeni motorları tuzlada bi adam 25 beygir javamıydı mzmiydi eski bi motorsikletin motorunu söküp teknesine içten takma motor yapmıştı. ama adamın elinden geliyordu. motorsikleti satsan 500liraya kimse almaz ama 25 beygir motor arasan piyasada ikinci elini bile bu paralara asla bulamazsın.
yani abicim bunları hepimiz düşünür dururuzda ya kendin biraz anlayacaksın bu işten yada bu işlere merakı olan anlayan birini bulacaksın. Parayla olacak iş değil yani.

yanıtınız için teşekkürler .Biliyorsunuz yanmarın 27 ve 39 beygirlerde (hatırladığım kadırıyla ya yakın rakkamlarda) iki modeli var dizel ve su so ğutmalı outboard.Türkiyede hiç görmedim .İnternet satışfiyatları 10 bin pound civarlarında .Dizel bir dıştan takma yabancı ülkeler için anlamsız sanırım çünkü yakıt fiatları bizdeki gibi değil:).Ruggerininin hava soğutmalı dıştan takma dizel makinası da var sesi de evlere şenlik kınalıdan yola çıksa burgazdan anlıyorsunuz:) şimdilerde ünkar marine isimli bursa kökenli bir şirkettt de bir dıştan takma aparatı yaparak internette kanadalı mod hod markası altında bulabiliceğmiz bir ürünü yapmış yani içten takma motorları bir uyarlama ile dıştan takma yapıyorlar ancak sanırım tornistanı yok Şanzmana çim motoru ugulaması son yıllarda arttı sahiinden com siteinde gördüm hatta bir kişle temastayım ama yeri antalya da tanımadan görmeden bir ilişkiye girecek durumda değilim istanbulda arıyorum. Yaklaşımıma ilgi gösterdiğiniz için teşekkür ederim

sarpbengu
21-12-2011, 19:27
dıştan takma dizel motorlar var ama çok pahalı.....yanmarın selvanın, ruggerininin çok güzel motorları var.....
çim biçme makinasından outboard yapmak o kadarda zor bir iş değil, ayriyeten maliyetlerde düşündüğünüzden bile daha ucuz.....motorumu almadan önce bende bir araştırma yapmıştım. motoru satan yerlerden bazıları şaftla motorun montajını yapan yerlere yönlendirebileceklerinide söylemişlerdi.....siz yeterki şaftı bulun, gerisi kolay.....

Konuya gerçekten aşınasınız .İlginize çok teşekkürler .Şaft olarak motoru sorunlu 8 beygir birbemepok var, gerçekten kime gideceğim yöntem ne .Satıcıya mı sormalıyımBiraz açar mısınız

adventurer
21-12-2011, 20:39
datsu bayisindeki satıcı gerekli yerlere yönlendirebileceğini söylemişti, tabii birkaç yıl geçti aradan; şu an tekrar gidip görüşmek, araştırmak lazım. bu arada çok yüksek beygirli olmamakla beraber bir yöntem daha var, sırt tipi motorlu tırpanının bıçağının yerine pervane takarakta çok kolayca bir deniz motoru dönüşümü yapmak mümkün.....sırt tipi tırpandaki spiral şaftta gücü aynı normal şaft gibi iletebilmekte, üstelik istenilen her açıya sokarak vede teknenin hiçbir yerini delip biçmeden.....spiral şaft ayrı olarakta satılıyor, yani daha kuvvetli bir dizel yada benzinli motora takılabilir, hem bu motorların dikey olmasıda gerekmiyor, daha hesaplı vede daha kolay ulaşılabilen klasik yatay motorlardanda olabilir. tek sorun spiral şaftın kuvvet transferinde bir sınırın olup olmadığı, bunuda satıcıya danışmak lazım.....

mehmetmeral
26-11-2012, 23:18
arladaşlar herkeze selamlar motorumu ve teknemi değiştiricem daha büyük bişe alıcam tercihim 2.el (mercury 30hp efi 4 zamanlı) modeli bilen duyan veya satan arkadaşların benimle irtibata geçmeleri rica olur numaram 0546 854 37 92 kendi motorum ve teknemde satılık 4.50 çift katlı akesuarları ile çavşa boat fiber tekne
2010 model 15 hp 4 zamanlı suzuki df 15 satılıktır ilgilenen arkadaşlar numaram ile ulaşabilirler