PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karacaören Baraj Gölleri


N@mık
27-01-2007, 17:24
Antalyada tatlı su avcılığı yapacak tembel arkadaşlarım için, hiç bir emekten kaçınmayıp gidip araştırdım..:D

Efsane avlağın aslı aşağıdaki gibidir...

Antalya-Alanya karayolu Isparta üst geçitinden 45 km de başlayan avlakklar 55 km ye kadar uzanıyor..Göl kenarından uzanan yol bayundaki balıkçılarla ve de bulabildiğim bir kaç oltacıyla yaptığım sohbet sonrası alınan bilgilere göre...

Yukarı Baraj(karacaören-1) daha verimli bir avlak. Sudak, pullu sazan, gökkuşağı alabalık ve malesef israil sazanı avlanabiliyor. Sudak çok nadir bir oltaya geliyor, ama havuz kaçkını somon ve alabalıklar bol miktarda mevcut. Yöre halkının avlandığı yemleri aşağıda balık resimlerinde açıklanmıştır. Yayın bekir ve yılan balığıysa 5 yıldan beri hiç görülmemiş..???

Barajlardaki su seviyesi azalmış ve aşağı baraj(karacaören-2) nin santrali hemen hemen durma düzeyinde su çok az ve kısıtlı salınabiliyor ve bu su ile beslenen Akçay,Karaçay,Tatlısu, Aksu, Karaöz ve Boladan dereleri ya tamamen kurumuş yada bir birinden ayrılmış sığ göletler halinde bulunuyorlar. Aşağı baraj santral çıkışında biraz canlı gibi duran su akarı, kurak tarlalara aşırı su çekilmesi dolayısıyla 8-10km sonra durma noktasına ulaşmış..Bir zamanlar Alabalık siraz yılan balığı kaynağı olan bu derelere su bir gün gelir ama içinde balık tekrar ürer mi? sorusunun cevabı hayli sıkıcı görünüyor.:(

Yol kenarında ölmeyecek kadar yiyebileceğiniz oranla hijyenik restorantlar bulunmakta.
Hatta GAVE hadi içebilirsiniz:D

kaya caglar
27-01-2007, 18:21
buyuksun kardeşim bu olay budur işte anlatmadın yaşattın valla :)

avcımurat
27-01-2007, 18:26
namık anı muhteşem yerler buraları.balık ceşitlerıde fena degıl.benım duydugum kadarı ıle bu sunı yolla beslenen alablıklar dogal ortamda uremıyorlarmış.benım koyumdede bı cıftlık var ara sıra derde alabalık yakalardık.ama cıftlık sahıbı bu alabalıkların dogal ortamında uremedıklerını soylemıştı.ama antalya gercekten guzelmış:D :D

turna
27-01-2007, 18:51
Valla böyle muhteşem yerde çadır kurar bir hafta yaşarım.

iboonline
27-01-2007, 19:14
o sıcakta da anca 1 hafta hayatta kalınır zaten...:D :D :D

doğru dedin namık abi
yazın kütahyada yorganla yatarsın:D
yazın antalyadada don kilotla yatarsın:D

cem_korsan
27-01-2007, 19:21
abi ben oraya sadece GAVE içmeye gidicem :D

mder55
27-01-2007, 19:28
Güzel görüntüler Namık,teşekkürler..

afet
27-01-2007, 19:37
Karacaören gölleri belgeseli için ,
teşekkürler N@mık,
emeğine sağlık, :)

3182
27-01-2007, 21:29
Namik ne guzel hazirlamissin eline saglik. Boyle guzel fotolar anlatim 10 numara.

sazan_ustası
27-01-2007, 21:41
Takımlar dizili,gece fosforlar takılmış zillere,ziller yerle arasında 2 cm..birden yapıştırıyor zili kamışa,ortalık çin çin sesleriyle toz duman..Tam sazanlık yerler.Teşekkürler.

tatlisoy
27-01-2007, 22:54
Namık Bey;
Yine çok güzel bir çalışma olmuş. Tebrikler. Manzara çok güzel. GAVE Türk GAVE simi yoksa NESGAVE mi?:D :D :D Bu arada bir türlü balığa gidemedik.

AKIN74
28-01-2007, 01:21
Namık güzel ve kaliteli bir çalışma olmuş, bu arada sende hazır gitmişken bir gave içtin mi kardeş???:D

Birahas
28-01-2007, 10:55
Ellerine sağlık kardeş...
Bir ara faturayı gönder de sitenin muhasebesi senin benzin parasını ödesin.:D :D

kral balıkçı
28-01-2007, 20:33
namık abi ellerine kollarına ayaklarına sağlık harika
resimler anlatım hikaye gerçekten güzel hazırlamışsın sağolasın abi
resimlerde gördüğüm
abi o çanak anten vardıya yeri çok güzel
ve levhada yazıyorki balık tutmak tasaktır
balık tutmak yasak ise söyle kurutsun lar o gölü bizim işimize yaramaz:D

teşekkürler abicim emeğine sağlık:)

Entomorph
28-01-2007, 20:46
Harika çalışma Namık Hocam. Zevkle okudum.

Bizim arkadaşlar Korkuteli'nden bahsettiler barajda alabalık sazan falan varmış. Antalya'lılar olarak benzin, otel, yemek harcırahlarını toplayalım da bi de orayı araştırıver:)

Bi de geçen bi elektrikçi gelmişti eve. Düzler Çamı tarafında bikaç derede bol siroz tutuyorlarmış. Yem olarak ne kullanıyorsunuz dedim, ne yemi kim uğraşacak yemle dedi. Tırıvırı ile çuval çuval tutup, mahallecek yiyorlarmış:confused: :(

Canazor
28-01-2007, 20:49
Bi de geçen bi elektrikçi gelmişti eve. Düzler Çamı tarafında bikaç derede bol siroz tutuyorlarmış. Yem olarak ne kullanıyorsunuz dedim, ne yemi kim uğraşacak yemle dedi. Tırıvırı ile çuval çuval tutup, mahallecek yiyorlarmış:confused: :(

Verseydin 220 yi ellerine utanmazın:mad: :D :D

steelrock
28-01-2007, 20:57
Karacaören'i de görmüş olduk,teşekkür ederiz Namık abicim :)

DARKSIDE
29-01-2007, 11:13
Namık Abi geçen yaz 3 ay boyunca haftada bir gün iş dolayısıyla ıspartaya gidip geliyordum.Karacaörenin yanında her geçişimde hangi balıklar vardır , nasıl av yapılır diye kendi kendime sorardım.Vallahi yine o günlere götürdün beni , eline sağlık. Gerçekten çok hoş bir yer

MGB
29-01-2007, 12:58
Namık,
Abi sen hiç boş durmaz mısın be kardeşim.... Anaaa bak şimdi de Karacaören diyor ya hu... Yazın oraya grupları gönderiyoruz, bizim Ruslar'a Picnic&Fishing diye tabir edilen bir turumuzu satıyoruz. Önce aşağı gölde platformlar üzerinde gölün ortalarına taşınıp orada balık tutuyorlar, sonra da üst tarafa çıkıp orada piknik yapıyorlar...

Yazın en çok şikayet orada balık çıkmamasından geliyordu... :D:D:D
EEeee nasıl çıksın be kardeşim biz sadece bir turda 3 otobüs adam gönderiyoruz hafta da 3 defa var, hangi birinize gelecek garibim sazanlar, alabalıklar :):):)

Aşağıda görülen santralin hemen altında ki yerleri soracak olursan, sen yeter ki orda balık olduğunu söyle girmesine gireriz biz oraya.

Bak bir gün gidelim şöyle geceden ertesi gün full av yapalım. Sonra da piknik yerlerine gidip yer, içer, muhabbetin dibine vururuz...

Ayrıca ellerine kollarına, kesene sağlık bu ne güzel bir anlatım, bunlar ne güzel fotolar...

Hay yaşa sen....

SWORD_Fish
29-01-2007, 13:18
Namık bu su seviyesi nekadar düşmüş biraderim.
Resimleri görünce çok üzüldüm çok... Önceki senelerde görenler bilirler agaçların altına kadar çokıyordu. Çok kötü olmuş çok...:mad: :confused: :mad:

excalibur
29-01-2007, 13:54
Belgesel tamam da , balık tutmak isterseniz beni bulun :D
;)

SWORD_Fish
29-01-2007, 14:01
Alıntı:
N@mık ' isimli üyeden Alıntı:
ve baş belası israil sazanı burada karşımıza değişik bir pasoportla çıkıyor.Çin Sazanı..


Evet tam bir baş belası ve igrenç bir balık ( Lezzet olarak ).
Geçen senelerde Isparta tarafından gelir iken yol kenarında durup bu balıkdan aldım.İyi bir sazan almaktı niyetim.Bir önceki geçişimde aldığım sazan lezzetliydi ama İsrail sazanı değildi o.Bu sefer de bunu deneyeyim dedim . Aslına bakarsanız satıcıda biraz gaza getirdi, bizde yedik işte..Bu balığın lezzeti hakkında da bir bilgim yoktu. Yaptık bir cahillik aldık işte İsrail Sazanını sevine sevine.
Yedikten ( yiyemeden ) sonra anladım o igrenç tadını :mad: :D :D Şimdi hiç karıştırmıyorum artık sazanları :D :D Aynalı, aynasız, İsarail,Çin.
Bir müsibet , bin nasihat olayı oldu bizimkisi.:o
Hayvanın ettinde resmen yosun tadı vardı, yosunmu yiyorsun :confused: balık mı :confused: belli değil.Yaptık bir cahillik işte almış olduk.
Hayvan Büyük de birşeydi. Satan adam sudan çıkardı canlı canlı Kafasına 3 kere bıçagın arkası ile vurup bayıltı hayvanı, temizleyip verdi bize.5 - 6ytl arasıydı kilosu. (2 kg - 2,5 kg ) gelmişti yanlış hatırlamıyorsam. Yoldan heyecanla evi aradım akşama yemek yapmayın balık aldım diyee.Eve geldim büyük bir zevk ile pişirdik balıgı , yemeye başladık oda ne yosun kokuyor ve yemenin imkanı yok. Attık hepsini çöpe dolaptan peynir zeytin çıkartıp kahvaltı yaptık ( Rakı boşa çıktı o koydu en çok ):D . Kahvaltı bin kat daha lezzetliydi..
Buda bölee bir anımdır İsrail sazanı ile ilgili . Resmini görünce hatırladım tekrar.

DARKSIDE
29-01-2007, 14:16
Gökhanım şaşırttın vallahi beni .Sen ağzının tadını bilirsin yahuu nasıl oldu şaşılcak bişey hakikatende.Sen boşver bilemediğin balıkları... Konyaaltı - Lara sargoslarından , mırmırlarından vazgeçme:D :D

Dostum bu arada Konyalatından güzel sargos almışsın Cumartesi akşamı ; hadi hayırlısı kısmetin açıldı :D :D

SWORD_Fish
29-01-2007, 14:30
Dostum bu arada Konyalatından güzel sargos almışsın Cumartesi akşamı ; hadi hayırlısı kısmetin açıldı :D :D


Ya sorma biraderim Evimizin önunde balık dururken biz Laralara taşındık durduk. Aldım balığı cumartesi akşamı Şeytanın bacagınıda kırdım artık.19:30 da geldi balık 23 cm sargoz resmini isterseniz koyarım. 21:00 da kalktım fazla duramadım, malum bir haftanın yorgunlugu vardı.

serhan83
24-02-2007, 18:07
selam namık abi! ya bu başlığı açtığın çok iyi olmuş. ben karacaören 1 e ve 2 ye de gittim ama elim hep boş döndüm! ne 1 de nede 2 de bırak tutmayı oltaya balık bile vurmadı :( ben tam bir amatörüm ama balık tutmayı iyi bilen arkadaşlarda vardı yanımızda giderken. arkadaşın söylediğine göre mevsimi de geçmiş olabilirmiş. karacaören 2 de yolun karşı tarafına araba ile geçip tam bir camel trophy macerasından sonra inip oltaya balık bile vurmadan geri döndük :) moralimiz çok bozuldu. sen ne tavsiye edersin? hangi yem, mevsim ve hatta olta?

erkan15_1974
02-03-2007, 21:55
selam arkadaşlar.karacaören belgeseline bende katılmak istedim çünkü her hafta sonu oradayım.manzara güzel ama balık yakalanması enzor yerlerden biri.neden?baraj kurulurken dip temizligi yapılmadı,suyun içi çalı,çamağacı dolu.dip oltası atılmıyor.şamandıralı bazı yerlere atılabilir.karacaören-1 de çevre halkı ağla balık avcılığı yapıyor vebu onların geçim kaynagı yasaklara pek uyulmuyor.arkadaşların dedigi gibi bir ara sert rüzgarlarda alabalık çiftliklerinin dubaları patladı vebayağı bi balık serbest kaldı.çevre halkının ağları alabalıkla doldu. günlük 50-60 kilo yakalayanlar oldu.ongün sonra bubalık gölde çıkmaz oldu biranda oda bitti.karacaören-1 çevresinde alabalık eniyi yazılıkanyonda çıkar.sudak ve sazan barajın her yerinde vardır olta atabilirsen.karacaören-2 barajında ise ağla balık avlamak yıl boyu yasaktır.balık populasyonu gayet iyidir.alabalık,sudak,sazan bu barajda bollamak vardır.ama sakın dip oltası atmayın veya balıkmalzemesi satan mağazalardan güzel bir alış veriş yapın ondan sonra buraya gelin.

cete
20-04-2007, 19:50
merhaba arkadaşlar aranıza yeni katıldım. Karacaorene yakın olduğum için bi kaç bilgi de ben vereyim. Bundan yaklaşık bir 10 sene once balık avlamasını burada oğrendim, fakat şimdi karacaorende balık yakalamak gercekten cok zor sazan için 15-30 mart arasını kaçırmayın derim 2 kişi 3 saat içinde yaklaşık 15 kg a yakın balık aldık kargı ile dip oltası bir işe yaramıyor kullandığımız yem ekmek içi bir parantez daha ekmek içini olta ya takarken sıkmıyoruz sıktığımız zaman balık geri bırakıyor yemi. Kamp için düşünen arkadaşlara tavsiyem karacaoren 2 barajını geçinde kargı kısığı dediğimiz yer var tam onun karşısında itfayetinin tesisleri var orada hem su sıkıntınız olmaz hemde düz yeşil ve ağaçlık bir alan şiddetle tavsiye edebileceğim bir yer, geceleri balıkların zıplama sesi ile uyanabilirsiniz :) kaşık ile 13 kg a kadar sazan çıkaran arkadaşlarımız oldu ağustos ayında bilgilerinize...

carp
20-04-2007, 20:33
Emrah öncelikle hoş geldin. Tanışma bölümünde bir başlıkla bize kendini tanıtırsan memnun oluruz. Sonra sana soracaklarım var :)

cete
20-04-2007, 20:43
Hoşbulduk kardeş elimden geldiği kadar yardımcı olmaya calışırım sorularını bekliyorum ;)

carp
20-04-2007, 20:58
Hoşbulduk kardeş elimden geldiği kadar yardımcı olmaya calışırım sorularını bekliyorum ;)

Aslında kargı nedir diye soracaktım ama forumda bir arama yapınca öğrendim.
Bir de önceki mesajında 2 kişi 3 saatte 15 kg kadar sazan aldık demişsin. Herhalde fazlasını bıraktınız suya. Malum, sirküler kişi başı 5 kg kadar izin veriyor. Yanlış anlaşılma olmasın diye söyledim...

cete
20-04-2007, 21:13
Mehmet kardes tesekkurler evet kamış, yok kardes 15 kg baligi ne yapayim icinden 3 er tane buyuk alip digerlerini biraktik ayrica bu baraja gelmeyi dusunen arkadaslar icin amator balıkcı belgesi mutlaka yanınızda olsun jandarma denetleme yapıyor surekli.

carp
20-04-2007, 21:25
Teşekkürler. Suya dönen sazanlara da sevindim. Avların her daim bereketli olsun..