Hidrofoil hakkında

Konu, 'Tekne Donanımı ve Bakımı' kısmında EmreT tarafından paylaşıldı.

  1. EmreT

    EmreT Emre Toksöz

    Mesajlar:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Herkese merhaba

    Mursan Dolphin 4,55 bir kayığımız ve 9,9 Mercury 2 zamanlı uzun şaft bir motorumuz var.
    Genellikle limana dönerken-ki deniz patladığında daha da önemli oluyor motora tam gaz verdiğimde teknenin burnu çok fazla kalkıyor ve hızı azalıyor.
    Eğer teknede bir kişi daha varsa öne geçtiğinde burnun kalkması azalıyor ve teknenin hızı artıyor.
    Yada gazı kesmek durumunda kalıyorum.
    Bu duruma tam gazda pervanenin kavitasyon-çürük su yaratması mı sebep oluyor,yoksa teknenin yapısı neden oluyor çözemedim.
    Bir kısım tanıdıklarım motoru bulunduğu yerden yaklaşık 5 cm aşağıya almamla (fiber olduğu için kesmeye cesaret edemiyorum)yada Trim ayarıyla (bizimkinde elle yapılan 3 mekanik ayar var)bu durumu azaltabileceğimi söylüyorlar.
    Linkte göreceğiniz ürünlerin benzerlerini Türkiyede birçok tekne markette satılmakta ve dikkatimi çekmeye başladı.
    http://www.savvyboater.com/c-19-hydrofoil-stabilizers.aspx
    Birçok faydasının olduğu yazılıyor.Yabancı forumlarda baktım ama çok işime yarar bilgi bulamadım.
    Kullananlar ve bilgisi olanlar fikir verebilirlerse çok sevinirim.

    Hepinize rastgele.
    EMRE
     
  2. 56562

    56562 xxx xxxxx

    Mesajlar:
    1.145
    Şehir:
    Apapa
    Ben kullanıyorum. Denge konusunda olumlu katkısı olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca yüksek hızda yapılan sert dönüşlerde teknenin aşırı şekilde sağa sola yatmasını kesinlikle engelliyor. Bence sakıncaları, montajı için makinenin orijinal flapları üzerine açılan ( 2 x 2 ) dört adet delik ve motoru taşırken yarattığı fazlalık. Kullandığınız motora uygun olanları 50 Tl civarına satılmakta.
     
  3. cüneyt yılmaz

    cüneyt yılmaz Cüneyt YILMAZ

    Mesajlar:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Herkese merhaba

    Mursan Dolphin 4,55 bir kayığımız ve 9,9 Mercury 2 zamanlı uzun şaft bir motorumuz var.
    Genellikle limana dönerken-ki deniz patladığında daha da önemli oluyor motora tam gaz verdiğimde teknenin burnu çok fazla kalkıyor ve hızı azalıyor.

    Benim teknedede tam tersi oluyor. 5.20 isatek fiber tekne ve 20 beygir honda motor ile yarım yolu geçtikten sonra teknenin burun kısmı daha çok suya giriyor. Hız ise artıyor ama feci serpinti suyu alıyoruz.:(
     
  4. ahmetseker1958

    ahmetseker1958 ahmet şeker

    Mesajlar:
    22
    Şehir:
    istanbul
    Emre senin sorunun bendede var tam gazda teknenin burnu kalkıyor ben şöyle hallettim gaz koluna uzun bir kol mota ediyorum teknenin ortasına oturuyorum gaz verdigimde etkilenmiyorum çok faydasını görürsün
     
  5. 56562

    56562 xxx xxxxx

    Mesajlar:
    1.145
    Şehir:
    Apapa
    Cüneyt Bey motorunuzun trim ayarını mutlaka değiştirmeniz gerekiyor. Trim ayar çubuğunu şu an takılı olduğu kanaldan bir yada iki kademe daha dışa doğru ( teknenin aynasının ters istikametinde ) takarak denerseniz sorunu çözebilirsiniz.
     
  6. esref surek

    esref surek eşref sürek

    Yaş:
    63
    Mesajlar:
    1.728
    Şehir:
    tekirdağ
    Favori Kamış:
    tekne ile olta balıkçılığı
    En İyi Avı:
    7 kiloluk sinarit
    Emre bu sorunu öncelikle motorun kendisinde bulunan trim ayar çubuğu ile denemeler yapmanı tavsiye ederim
    rastgele
     
  7. alpargun35

    alpargun35 c.alp argun

    Mesajlar:
    388
    Şehir:
    İZMİR
    [​IMG]


    Emre bey bu fotoyu yamaha kullanma klavuzundan çektim,umarım yardımcı olur.
    Birde şunları ilave edeyim,motorunuz uzun şaft,tekneniz kısa şafta uyarlıysa mutlaka başını dikecektir.
    Tabiyki birde ağırlık,denge olayı var,ağırlık baş taraftaysa başını suya gömer,ağırlık kıç taraftaysa haliyle başını dikecektir.Bahsettiğiniz aparat güvenli seyir,denge açısından önemlidir.
    ''ahmetseker1958''nikli arkadaşımızın tavsiyesini dene doğrudur.
     
    Son düzenleme: 28 Şubat 2010
  8. Mehmet Demirörs

    Mehmet Demirörs Mehmet

    Yaş:
    69
    Mesajlar:
    384
    Şehir:
    Ankara
    Favori Kamış:
    Oltanın her türü
    En İyi Avı:
    Hatırlamıyorum öyle çok ki
    bende sorunu ahmet şeker bey gibi hallettim.ne yaparsanız yapın sorunu çözemezsiniz.aşağıda görünen ayarlar hep durağan zamanlar için .gazlayınca denizde işler değişiyor.ayrıca az gaz çok gazlada ilişkili.hangi birine göre ayar yapılacak en iyisi bizim sistem zira gazı kendiniz motorun durumuna göre verebiliyorsunuz.mesela burnu fazlamı dikildi gazı azıcık kesebiliyorsunuz.baktınız iyi gidiyor bu seferde daha fazla gaz verebiliyorsunuz yani... bende 15lik 2004 model yamaha var.kısa şaft.
     
  9. EmreT

    EmreT Emre Toksöz

    Mesajlar:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Teşekkürler

    Hepine ilginiz için teşekkürler.
    Motorun yeke koluna aparat işi gerçekten makul.
    Mesajımı yazdığımdan bu yana bir set 20TL ye sanırım yerli imalat birçift kanat
    temin ettim.
    Sezon geldiğinde kanatları takıp,tavsiyelerinizin tamamını deneyerek gelişmelerden haberdar edeceğim sizleri.

    Rastgele.
    Emre
     
  10. umutoz35

    umutoz35 Umut Özden

    Mesajlar:
    47
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    Kaşık,Sahte yem, El Oltası
    En İyi Avı:
    300-400 gr kopez 3 tane:)
    Kanatların planinge hızlı geçme ve yakıt tasarrufu yaptığı söyleniyor. Botlar açısından durum nasıldır? Kullananların yorumlarını merak ediyorum? Dengeli gitmek dısında, yakıt tasarrufunu nasıl sağlıyor?
     
  11. onur1872

    onur1872

    Mesajlar:
    504
    umut geçenlerde bende bunu araştırdım. yalnız bizim motorlar yani 10 hp nin altındaki motorlarda pek farkedeceğini zannetmiyorum. yinede 20 25 liraya alınıp takabiliriz.
     
  12. umutoz35

    umutoz35 Umut Özden

    Mesajlar:
    47
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    Kaşık,Sahte yem, El Oltası
    En İyi Avı:
    300-400 gr kopez 3 tane:)
    Onur bu konuyu okudukça merak etmeye başladım.Benim sıkıntım 2 kişide planing konumuna cok zor gecmesi hatta bazen gecememesi. Biliyorum 5 HP 4 Zamanlı az diceksin ama en azından biraz katkısı olabilirmi bu kanatların? Birde dalgada bot çok sekiyor 3/4 gazda. Sanırım bunuda dengeleyebilir. Benzin konusu çok ilginç nasıl benzin tuketimine olumlu katkı sağlıyor? Erken planinge gecerekmi ?Ozellikle dusuk beygirde deneyenlerin yorumlarını bekliyorum ama gecen yazdığımda senin dışında ilgilenen olmamış.Neyse detaylı arastırmak lazm. Bişiyler bulabilirsen yada denersen bilgilendir mutlaka.
     
  13. adventurer

    adventurer umut yetişken

    Yaş:
    50
    Mesajlar:
    561
    Şehir:
    istanbul
    En İyi Avı:
    iki torba midye:)
    benim 4 zamanli 15 te çok fazla etkisi olmadi bide ani dönüslerde yan yatmayi engelliyor (benim hosuma gidiyordu yana yatmasi) ama daha büyük bir teknede yada botta sonuç farkli olabilir zira benim 310 botu zaten çok rahat hizlandiriyordu 15bg
    5 bg de botun plane e kalkmasi için alt yapisida çok önemli; derin omurgali botlar daha dengeli, daha denizcidirler ama plane e kalkmalari daha zordur
     
  14. umooth

    umooth umut

    Mesajlar:
    177
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    Silstar 300
    Favori Makine:
    Shakespeare Firebird
    En İyi Avı:
    Mahmuzlu Camgöz, 94cm
    bende de 9.9hp honda 4 zamanlı ve 4m safterim var. etkisi olur mu? nereden temin edilebilir?
     
  15. umutoz35

    umutoz35 Umut Özden

    Mesajlar:
    47
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    Kaşık,Sahte yem, El Oltası
    En İyi Avı:
    300-400 gr kopez 3 tane:)
    Re: Hidrofil

    Adaş Umut abi:) Su derin omurga kısmını tam anlayamadım?? Botun Resimlerini koyuyorum bi inceleyebilirsen sevinirim.Bot 2.77 Mt. Gercekten benzin tasarrufu falan sağlıyormu? Bu konu hakkında cok tartısma var.Gecen ingilizce forumları okuyorum, ki burda bi abimizde bahsetmiş, motor üreticileri milyonlarca dolar arge yapıp motor üretiyorlar, benzin tasarrufu için sayısız teknoloji değiştiriyorlar,karb, enjeksiyon vs..Su iki plastik,metal kanat parçasını akıl edemiyorlarmı? diye yazmışlar, diğer tarafan cok iyi performans olduğunu iddaa edenlerde var. Ikı ucu sivri değnek:). Motora delik açılma işi olmasa severek deneyeceğim ama motor sıfır olduğu için çekiniyorum.Bu kanatlar bu kadar etkilimi?
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Son düzenleme: 20 Temmuz 2010
  16. adventurer

    adventurer umut yetişken

    Yaş:
    50
    Mesajlar:
    561
    Şehir:
    istanbul
    En İyi Avı:
    iki torba midye:)
    su an telefonla mobil siteye baglanabildigimden fotolari göremiyorum ancak botu az çok tahmin edebiliyorum, zira katlanabilir tabanlarda zaten çok derin omurga olmuyor. benim botum resmen sandal gibi, inanilmaz derin bir omurga koymuslar her nedense....
    2.77 bir botun iki kisi ile suya iyice gömülecegi gerçek; bu durumda botu sudan çekip kopartmak için yüksek beygirler gerekecektir kanatlar burnu daha erken kaldirmaya yardimci olur ama bizim amacimiz burnu kaldirip havayi alta aldiktan sonra süratlenip botu suda sektirmek. esasen bot 3mt olsa idi is biraz daha kolay olurdu çünkü agirlik yayilacakti. genede dahada stabil bir seyir sunacaktir. yalniz yeke bir miktar agirlasiyor özelliklede hizlaninca buda aklinizda bulunsun

    9.9 motor ve 4 mt safterde ise daha önemli katkida bulunacaktir. temini kolay sayilir gerek internetten gereksede marin shoplardan kolaylikla ulasilabilir. hem hesapli hemde kaliteli olarak lalizas markasini öneririm
     
  17. umooth

    umooth umut

    Mesajlar:
    177
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    Silstar 300
    Favori Makine:
    Shakespeare Firebird
    En İyi Avı:
    Mahmuzlu Camgöz, 94cm
    Teşekkür ederim adaş..özellikle marka tavsiyen için. çünkü kötü mal alıp yarı yolda kalmak istemem doğrusu..
     
  18. umutoz35

    umutoz35 Umut Özden

    Mesajlar:
    47
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    Kaşık,Sahte yem, El Oltası
    En İyi Avı:
    300-400 gr kopez 3 tane:)
    Umut abi bunların vidasız takılanları 280 TL civarında. Acaba yerli üretim vidasız olanları bulunabilirmi? Cünki 0 motoru deşmek istemiyorum:) Yanlış acaarız falan.
     
  19. umooth

    umooth umut

    Mesajlar:
    177
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    Silstar 300
    Favori Makine:
    Shakespeare Firebird
    En İyi Avı:
    Mahmuzlu Camgöz, 94cm
    eğer öylesi varsa ben de onu tercih ederim adaş. çünkü benim motorum da sıfır sayılır, orginal kalmasından yanayım ;)
     
  20. mokur

    mokur Mustafa Okur

    Yaş:
    48
    Mesajlar:
    15
    Şehir:
    Mersin
    Dostum senin sorununu hydrofoil çözmez. 4,55 tekneye senin 9.9'un gücü yetmiyor. Her ne takarsan tak gaz verince önce teknenin burnu kalkar daha sonra plaining dediğimiz burun düşerek akışa geçme olayı olur. Senin 9.9 tekneyi plaining'e geçiremiyor. Zaten o teknenin hakkı en az 25 bg. ki ben 40 bg ile kullanıyorum.