konu daha önce açıldı ve forumda okuduğuma göre yeni yönetmelik şöyle diyor: 1. 1) ÖTB aşağıda sayılan özel teknelerde aranmayacaktır, bu tekneler için ÖTB düzenlenmesi sahibinin isteğine bağlıdır: a) Boyu 4 metreden az, yumuşak tabanlı, söndürülüp katlanabilen şişme botlar. ancak bugün joker bot merkeze gittim. yetkili bayana 4 metreye en yakın katlanır tabanlı botu sordum. Sonra liman kaydı konusu açıldı. 2.5 metre üzerine liman kaydı gerekir diye tutturdu... Sizce durum nedir? Saygılarımla
Muhtemelen yeni yönetmelikten haberleri yoktur. Ancak yeni yönetmelik sadece ötb zorunluluğunu düzenlemekte. Liman kaydıyla ilgili bir düzenleme yok. Liman kaydı ÖTB belgesinden bağımsız bir olay bu konuda bir düzenleme yok ancak yeni yönetmelik yorumlanarak liman kaydı olmadığı sonucuna varılabilir. Siz liman müdürlüğüne gidip kayıt yaptırmak isterseniz sanırım ordada bu hukuki boşlukla ve bilgisizlikle karşılaşaksınız. Burada yeni yönetmeliğin bize ışık tuttuğu nokta eskiden önce liman müdürlüğüne gidilip ötb başvurusu yapmadan kayıt yapılırdı. Şimdi önce ötb için başvuluyor Sonra liman kaydı için liman başkanlığına gidiliyor. Bu gerekçeyle sanırım 4 metrenin altında katlanr tabanlılara ötb istenmediği gibi liman kayıt da istenmeyeceği şeklinde yorumlanmalı. Ancak burda ötb istenmemesi evrak istenmediği anlamına gelmez. motor 9.9 un üstünde olursa mutlaka ADB ehliyeti istenir. Ayrıca her halde motorun ve botun faturalarının mutlaka yanınızda olması gerekir. Aksi taktirde sahil güvenlik botunuza ve motora el koyabilir.
serkan bey, işin ilginç yani, joker bot yerli bir bor üreticisi ve ithal botların yaklaşık 2 katı fiyata bot pazarlamakta. Genel merkezdeki bayan öyle bir diretti ki kayıt gerekir diye şaşırdım...
arkadaşlar yeni yönetmeliği liman başkanlığına sordum (ÖTB mi değiştirmek için müracaat ettim) bana henüz öyle bir uygulamanın başlamadığını söylediler. uygulam konusunda henüz bişey yok galiba.
Kimsenin gelirinde gözümüz yok ama yapmış olduğum araştırmalarda maliyetlerin üstüne okadar yüksek karların konulduğunu öğrendim ki inanın yüzde beşyüz civarı karlar ortalama kar olarak görülüyor. ve maalesef hiçkimse rekabete girmiyor. Rekabet piyasası maalesef bizim bot ve marin motor a yansımıyor. Düşünebiliyormusunuz 1.500 ytl ye sanzımanlı frenli tam sistem 30 beygir motorsiklet tam takım satılabiliyor ama çok daha basit bir sistemle çalışan marine motorlara bir adet bie yerli üretim rekabete girmiyor. Bot ve motorların Türkiyedeki pazarının genişliğinin farkında değiller inanın.
ilginç durum kendileri de bot ithal etmeye başlamışlar, o kadar yüksek fiyata sattılar ki herhalde zamanında kendi mallarını ucuzlatamıyorlar şimdi ayıp olucak diye.