Merhaba maddi sıkıntılar yüzünden güzel bir motor alamamamın sonucunda kendi motorumu yaptım.kürekten daha iyi olduğu kesin bütün bir yaz test ettim ve motor bence benim gibi kıyıya yakın sularda sırtı çeken ve küreğe talim etmekten fıtık olanlara tavsiye ederim. toplam maliyeti 300 ytl ama sıfır motor not : bu motoru 300cm seahorse ahşap katlanabilir taban botta kullanıyorum
ellerinize sağlık güzel olmuşa benziyor ama şaftı falan hurdacıdanmı aldınız acaba??, keşke yapım aşamasınıda resimleseydiniz
Eline emeğine sağlık. Esasında sitede üyelerin kendi imkanlarıyla yaptıkları ürünleri sergiliyebileceği ayrı bir bölüm olsa motordan tutunda rapala ,takımlar ve akla gelmeyen birsürü degişik fikir.Bunların yapım aşamaları paylaşılsa Diğer üyelerle fikir alışverişinde bulunulsa eminim çok degişik fikir ve görüşler ortaya çıkar... forum konuları arasında bence; "Kendin Yap Projeler ==Do it yourself==" "İkinci el ilanlar" Başlıklarını görmek Siteye ve üyelere çok şeyler kazandırır.
bu tip motorların alttan grank çıkışı olanları var onlar kullanılırsa motor yan değil dik durur.yaratıcı ruhu olan herkese saygı duyuyorum eline sağlık
Ellerinize sağlık çok güzel olmuş,denizde kullanılır,göl ve göletlerde elektriklinin dışındakiler yasak.
yok hayır hiç bir şeyi hurdacıdan almadım almak demek maliyet demek eski şaftı kısaltarak tornada yaptığımız kavramaya monte ettik çok kolay ve sağlam oldu. kullandığım çim biçme motoru dik çalışan modellerden . 1 saatte 1 litre benzin harcıyor 3/4 yüklemede ama hala küçük bir sorunum var yapabildiği en yüksek hız 5 mil/h (2 kişi 300 cm botta ) pervane çapı sanırım büyük geliyor bu nedenle yüksek devirlere çıkamıyor . Yakın zamanda pervaneyi küçülteceğim sanırım bu sorunda ortadan kalkar yinede ben çok memnunum 10 kg civarında bir ağırlığa sahip
bence çok haklısınız ben internette çok araştırdım ama malesef hiç bilgi bulamadım . Bu nedenle yapım aşamasında çok zorlandım . konuyu açmamdaki neden belki benim gibi birileri vardır ki eminim vardır motor fiyatları çok yükseldi onlara yardım etmek
bende öyle düşünmüştüm aslında ama kullandıktan sonra hiçte gerekli olmadığı kanısına vardım. Motor tam bir kapalı kutu suya düşmesin yeter düşersede küreklerim var
Vallahi helal olsun abi,sitede böyle paylaşımlar görmek süper. Önder abiye katılıyorum,bu siteye böyle başlıklar şart bencede.
Rüzgarlı havalarda hava emiş yerinden su sıçramasından dolayı motorun bir anda durabilir,kapak konusunu dikkate alsan bence daha iyi bir çalışma olur,ayrıca bu işin birde yağmur kısmı var.Bütün bu imalatı yaptığına göre kapağıda yaparsın,kolay gelsin..
ömer abi değerli yapıcı eleştirilerin benim için çok önemli çok teşekkürler. yeni daha anlaşılır resimleri çektim. yağmur yağması durumunda eksoz dan yağmur damlaları girebilir evet çok haklısın . emme gişi ise çok korunaklı ve kapalı çin liler zeki insanlar karbüratör girişini özellikle tekne içine bakacak şekilde ayarladık bu şekilde asla sorun yaratma ihtimali yok arka kısma doğru olsaydı evet serpintiden ve dalgalarda su girme ihtimali olurdu.
Benim hayalimi gerçekleştirdiğin için projen ile çok ilgilendim,ayrıca motor güzel görünüyor,hava emiş yerine sıvacıların kullandığı süngerden kesip takarsan hem hava girişi kesilmez,hemde su girişi biraz engellenir,zaten orjinal makinelerde süngerli,haberin olsun..
Tebrik ederim.Elinize sağlık.İnternetten ikinci el sitelerinde baktığım kadarı ile ikinci el motorlar çok uygun değil mi?
selamlar.çim biçme makinasına şaft yapmışsınız peki şaftın alt kısmını nereden bulabiliriz?ben bir adet motor buldum(üst kısım)lakin alt kısmı yani şaftı yok.hurdacılardan şaft bulabilirmiyim?5 hp ye uyabilecek bir şaft arıyorum.
Çok süratli gidilmediği için böyle bir sorun olacağını sanmıyorum ama denizde illaki bir yerde ıslanacaktır. Bence bu tip hava soğutmalı motorlara resimdeki menfez türü bir koruma kapakla etrafı kapatılarak gayet randmanlı kullanım sağlanabilir.