Bot ters döndü: 2 kişi boğuldu, 1 kişi kayıp ZONGULDAK'ın Ereğli İlçesi'nde içinde 5 kişinin bulunduğu şişme botun denizde ters dönmesi sonucu 2 kişi boğuldu, sahilde yüzen 1 arkadaşları da suda kayboldu. Uçaklarda,feribotlarda bile yelek varken bunlara yeleksiz binmek "bize bişey olmaz" mantığıdır bence. http://www.milliyet.com.tr/Yasam/So...rs dondu: 2 kisi boguldu, 1 kisi kayip&ver=81
yaa evet o bota 5 kişi nasıl bındınız be arkadaşım, olacak iş değil, üzüldüm ama ne fayda, böyle botları pıyasadan kaldırmaları lazım.
Olay botta değil kafada ! 40 milyonluk bota da binsen can yeleğin seni korur. Ben durgun göllere girerken bile bir sanıye bile yeleği çözmüyorum ki çok çok iyi yüzerim..Akıl var mantık var ?
standart araçlara haftasonu pikniğe gitmek amaçlı 10 kişi, tarlaya çalışmaya giderken traktör ardına balık istifi gibi 40 kişi, ufacık bota 5 kişi, 50 araçlık konvoy düğün ve asker uğurlama törenleri 'sözüm konvoylara değil,hiçbir şekilde aralarında mesafe bırakmamalarına' tüm bunların üzerine tedbirsizlik,vurdumduymazlık, yazıkdır yitirdiğimiz bunca cana, insan hayatı bu kadar ucuz olmamalı,
. Arkadaşlar 4.5 metrelik Fiber tekneye bile 3 kişiden fazla binilmezken aşağıdaki fotoda sağ tarafta bulunan bot'a 5 kişi nasıl biner? hangi düşünce ile biner? Allah rahmet eylesin.
Noldu bir anlık eğlence felakete dönüştü...Ne oldu o bota 5 kişi bindinizde başınız göğemi erdi...Bir de sarılmış ağlıyor yerde yatan arkadaşına bu kadar da olmaz ya...
Sakin sularda bile 1 kişinin zor bineceği oyuncak bot'a karadeniz de 5 kişi binerseniz facia kaçınılmaz olmakta.. Eğlencenin sınırını bilmek lazım..Yoksa böyle işte arkadaş kurbanı olunuyor..
Ben botu yazlıkta bırakıyorum.Ama giderken yanıma botun kürekleri ve pompasını alıyorum ki tecrübesizler botu şişirip denize inmesinler.Hem can yeleği hem de batmayan mayomu giyiyorum.Benim bildiğim o bot tek kişilik.Bunun yanında bir de Karadeniz.
Bir usta yada uzman değilim ama yıllardır binmediğim bot modeli boyu tekne modeli boyu ve bunlarla karşılaşmadığımız hava ortamı neredeyse kalmadı. Bir örnek verreceğim. Evvelki yaz 2.80 botumla 4.5 m motoru stoplamış bir tekneyi 3-5 havada kıyıya çektim. Bir mil kadar mesafeyi limana 1 saatten fazla bir sürdü ama çektim. Liman balıkçıları dalgadan tekneklerini çıkaramadılar. Kesinlikle iddia ederim ki 3m zodiak bot 5m. sandal-tekneden çok daha sağlam ve güvenlidir. İsteseniz bile botu alabora edemezsiniz. Ama 5m ve altı bir tekneyi 3 kişi basit bir şekilde batırır. Bot batmaz ama tekne anında batar. Ancak bu yazdıklarımı okuyan acemi arkadaşların asla unutmaması gereken bir şey var. Tehlike bot tekne motorda değil; TEHLİKE BİZZAT DENİZİN KENDİSİNDEDİR. Normalde kuzu görünen deniz bir kaç dakika içinde bir canavar olabilir. Yılların tecrübeli kaptanları bir anlık dalgınlıkla teknelerini batırabiliyorlar veya denize düşebiliyorlar. Canyeleği konusunda da şunu söylemek istiyorum. Can yeleği hayatının garantisidir. Arabada emniyet kemeri ne ise teknede de can yeleği o dur. Unutmayın ki dünyanın en usta rallicileri bile arabaya binerbinmez ilk önce emniyet kemerlerini takarlar. Ben yüzme biliyorum diye can yeleği takmamak büyük bitr hatadır. Çünkü denize düştüğünde bazen yüzme bilsende yüzemeyecek durumlarla karşılaşabilirsin bazende yüzmemen ve birilerini kurtarman gerekebilir. Amatör arkadaşlara önemli bir kaç hatırlatma; 1) Asla canyelekleri olmadan denize açılmayın 2) Asla yanyelekleri giyili olmadan denize çıkmayın., 3) Asla hava tahminlerin incelemeden denize açılmayın., 4) Asla yanınızda tecrübeli biri yoksa denize açılmayın 5) Karadenizdeyseniz asla botla açılmayın. 6) Zodiak kumaşı olmayan bir botla (tatlı su için olan vinly kumaş türü) denize açılmayın. 7) Çıktığınız botla kürek çekme konusunbda uzman olmadan botla açılmayın. Botta kürek çekmek bisiklete binmeye benzer. Botu düz götürmek için bir kaç gün antreman yapmanız gerekir., 8) Botta Kürek sistemleri çok sağlam değildir. Zorlandığında dünyanın en iyi markası da olsa kırılır. O nedenle güç harcamadan aheste aheste çekilmelidir. 9) Botlarda sıyırtma avı dışında yemli avlar zor ve zahmetlidir. Ayrıca bot patlamalarının ço0ğu yemli avlarda iğne batması sigara yanığı yemi kesen bıçağın kayması vs etkilerle olur. Bu nedenle botla yemli avlar tercih edilmemelidir. 10) Dümdüz boş bir denizde bile aniden koca bir tekne karşınıza çıkar. Nerden çıktığını asla anlamazsınız. Bu nedenle dalmadan tıpkı araba kullanıyor gibi dikkati elden bırakmamalısınız. 11) Deniz kazası ihtimaline sebebiyyet vermenin dahi TCK ya göre suç ve hapis cezasını gerektirdiğini unutmamalısınız. Bakın dikkat edin " deniz kazası değil, kazası ihtimali değil, bu ihtimale sadece sebep olmak diyorum... " Ayrıca her tekne yada botun bir kaptanı vardır. Arkadaşlarla aranızda bindiyseniz o anda kürek çeken yada hadi binelim diye fikir atan bile kaptan konumunda bottaki herkesin hayatından sorumludur. Bottan bir düşüp ölse kürek çekenin dahi başı belaya girebilir. Daha söylenecek çok şey var ama saymakla bitmez. Size tavsiyem bota bindiğinizde hayatınız ciddi bir tehlike altındadır. unutmayın.