4 Zamanlı Motor Çalıştırma ve Kullanım (Yardım)

Konu, 'Motorlar' kısmında alidag tarafından paylaşıldı.

  1. alidag

    alidag alişan

    Yaş:
    31
    Mesajlar:
    131
    Şehir:
    istanbul
    5hp 4 zamanlı bir motor aldım.Bu konuda acemiyim o yüzden sorularım olucak (ne yazıkki türkçe kullanma klavuzum yok) .Önden genel geniş kapsamlı bir soru sorıyim

    1-Yapmam gereken ve dikkat etmem gereken en önemli şeyler neler ?
    diğer sorularımsa şöyle

    2- Motoru çalıştırırken deponun kapağının üstündeki şeyi açıp hava alabilmesini sağlıyorum sonra daha ilk çalıştırma olduğu için jigleyi açıp , ipi çekiyorum motor çalıştıktan sonra veya çalışır gibi olup stop ettikten sonra jigleyi kapıyorum ve eğer stop ettiyse bile jigle kapalı haldeyken ipi çekip çalıştırıyorum buraya kadar doğrumudur yoksa jigle açık bir süre çalışmalı mı ?

    3-Bu jiglenin tam olarak amacı nedir yani depo tamamen boşalmadığı sürece tekrar hiç açmıycakmıyım yoksa motor soğuk olduğu her zaman onu açıp mı çalıştırıcam ?

    4-Gaz çok açıkken vitesi ileri alamam gerekli peki yine gaz açık giderken vitesi boşa alabilirmiyim yoksa hızı düşürmelimiyim ?

    5-Rodajı nasıl yapmalıyım vitestemi boştamı ne kadar gazla ne şekilde ?
     
  2. umutoz35

    umutoz35 Umut Özden

    Mesajlar:
    47
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    Kaşık,Sahte yem, El Oltası
    En İyi Avı:
    300-400 gr kopez 3 tane:)
    Merhabalar,

    Öncelikle yeni motorunuz hayırlı olsun. Bende 5HP 4 Zamanlı motor kullanmaktayım ve motordan çok memnunum. Kendi motorumdan yola çıkarak, genel olarak sorularınıza yardımcı olmaya çalışacağım. Aslında motor kullanma kılavuzunda faydalı ve referans almanız gereken bilgiler vardır. Ingilizce den çevirebilir veya türkçesini internetten aratabilirseniz motorunuz için gerekli en doğru bilgilere ulaşabilirsiniz.

    1-*Oncelikle motorun ilk çalıştırılmasının garanti kapsamında yetkili servis tarafından yapılması,
    *4 Zamanlı olduğu için kesinlikle benzine yağ karıştırılmaması,
    * Periodik bakımlara çok dikkat edilmesi, (Her kullanım sonrası imkanınız varsa tatlı su ile devirdaim yapılması ayrıca 100 saatte bir veya 1 yıl (hangisi önce gelirse) motor(SAE 10W30) ve kuyruk yağı değişimi, buji,impeller kontrolü değişimi, tüm hareketli aksamların gres ile yağlanması),
    *Motor kışın kullanılmayacaksa sezon sonu kışlama bakımı yapılması gerekmektedir.

    2/3-. Jiklenin temel görevi motora ilk calistirmada zengin karisim gonderip motorun daha rahat atesleme yapmasını dolayısıyla erken ısınmasını saglamaktir..Yaptığın yontem doğru,her seferinde motor soğukken ilk çalıştırmada jikle açıkken biraz bekleyip motor ısındıktan sonra boğulup stop etmeden jikleyi kapatman gerekir. Yazın bu süre 5-10 sn gibi kısa olabiliyor.

    4-Kuyruk kısmındaki dislilere zarar vermemek için kesinlikle ileri/bos/geri geçislerinde gazı idle'a doğru (en kısık) alıp vites değişimlerini yapmalısın.

    5-Rodaj süresi çok önemlidir,üreticinin belirttiği kurallara uyulması gerekmektedir.
    Örnek:
    * İlk 1 saatte 2000RPM'e kadar değişik devirlerde(yarım gaz),
    * 2. saatte değişik devirlerde max 3000 devire kadar (3/4 gaz) ve her 10 dakikada bir dakika tam gaz, *Sonraki 8 saat, değişik devirlerde 5 dakikadan fazla olmamak şartı ile tam gaz yapılabilir.
    *10 Saat sonrası (rodaj bitimi) mutlaka kuyruk ve motor yağı değişimi yapılmalıdır.

    Yukarıda belirttiğim konulardan anlaşılacağı gibi, dıştan takma motorlar narin motorlardır :) ..Bakımı aksatmadığınız sürece uzun yıllar kullanabilirsiniz. Güle güle kullanmanız dileğiyle...reeling