BALIK AVI Cengiz Balıkçılık Av İstanbul
SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'

















































Go Back   BALIK AVI > Güncel > Genel Konular
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol


Ülkelerin Gelişmişlik Göstergesi Demiryolları ve Türkiye

Cevapla
15-03-2007, 07:27   #1
Matchbox
 
Matchbox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mesajlar: 502
Question Ülkelerin Gelişmişlik Göstergesi Demiryolları ve Türkiye

DEMİRYOLLARI HAKKINDA BİLGİ

*Türkiye'de demiryolu yerine karayolu taşımacılığının tercih edilmesinin, ABD'nin yaptığı Marshall yardımının bir şartı (kriteri) olduğunu,

*Türkiye'de %95 olan kara yolu taşımacılığının payının; ABD'de %43 olduğunu, (St, tse.mart 2002)

*Türkiye'nin ulaşım ana planı olmadığını,

*2050 yılında, Japon uzmanların yaptığı çalışmaya göre, Ankara İstanbul arasında yılda 60 milyon yolcu taşınacağını,

*Mevcut durumdaki, Ankara İstanbul demiryolu hattının Abdülhamit zamanında 725 km olarak yapılmış olduğunu,

*Abdülhamit zamanında yapılan demiryolunun,yolu yapan yabancı şirketler tarafından, demiryolunun geçtiği yerlerdeki maden imtiyazı hakkından yararlanmak için bilinçli olarak uzatıldığını, Atatürk'ün 1936 yılında bu yolun düzeltilmesini istediğini,

*İstanbul, Ankara arasında elektrikli tren projesinin 1959 yılında hazırlandığını,

*1976 yılında Demirel tarafından 411 km olarak ihalesi yapılan Ankara İstanbul hızlı Tren hattının % 40'ının tamamlandığını, ancak bunun bitirilmesinin engellendiğini, Mesut Yılmaz'ın bu hattı tamamlamayacağız diye bir açıklaması olduğunu ve iktidar olduğu yıllarda da bu hattın tamamlanması için çalışma yaptırmadığını,

*8 Haziran 2003 tarihinde AKP'nin Ankara İstanbul hızlı tren hattını tamamlamak yerine, Abdülhamit zamanından kalan 725 km lik hattı modernize edecek şekilde Alarko ile ortak İspanyol şirketiyle bir anlaşma imzaladığını,

*Bu hattın Ankara-Eskişehir arası için 600 milyon dolarlık bir harcama yapılacağını ve bu projenin hızlı tren ile bir ilgisi olmadığını aksine hızlı treni engellemek için bir aldatmaca olduğunu,

*Ankara İstanbul arasında, Prof. Dr İlyas Yılmazer'in bir elektrikli demir yolu projesi hazırlamış olduğunu. Bu projeye göre 395 km olacak olan demir yolunun, boru tipi türbin ile Mudurnu çayından elde edilecek elektrikle bedava enerji ile çalışacağını ve bu bedava enerji ile günde 96 sefer yapılabileceğini,

*Atatürk zamanında 4075 km demiryolu yapıldığını, bundan sonraki 69 yılda ise sadece 1510 km demiryolu yapılabildiğini,


*1950 yılında %50 oranında olan demiryolu taşımacılığının, 2003 yılında %5 e düştüğünü,

*Tokyo'da yüksek hızlı trenlerin (200 km/s), 1964 yılında çalışmaya başladığını ve bu güne kadar bu trenlerin hiç kaza yapmadığını,

*İzmir, Denizli arasının (300 km) 27 yıl önce otobüs ile 5, trenle 6 saat, günümüzde ise bu mesafenin otobüsle 3,5 saat trenle yine 6 saat (ort. hız 50 km /saat) olduğunu,

*ABD, Fransa ve Japonya'da 450 km/s hız yapan trenlerin hava yolu taşımacılığı ile rekabet ettiklerini, (St,TSE.mart 2002 )

*600 km hız yapan elektrikli trenlerin artık kullanılmaya başlandığını, 800 km hız yapan elektrikli trenlerin ise deneme aşamasında olduğunu,

*Türkiye'de yılda 10-12 bin kişinin trafik kazalarında öldüğünü, (St, tse.mart 2002)

**Türkiye'de % 7 si trenle yapılan taşımacılığın,elektrikli trenle yapılan taşıma olarak %30 çıkarılması durumunda, yıllık 36 milyar dolar tasarruf edileceğini, (Prof. Dr. Atıf Ural),

*AKP'nin acil eylem planında söz konusu olan15 bin Km yolun, yapılabilirlik (fizibilite) çalışmasının, jeolojik ve jeofizik etütlerinin, şehir içi geçiş planlarının, bilimsel değerlendirmesinin olmadığını,(Prof. Dr. Atıf Ural)

*Tarsus, Adana, Gaziantep arasında yapılan yolun, keşif bedelinin, 360 milyon dolar, keşif uzunluğunun 243 km, öngörülen bitiş tarihinin 1991 yılı olduğunu, ancak bu yolun 258 km olarak, 2001 yılında 4,2 milyar dolara bitirildiğini, (Doç. Dr. İlyas Yılmazer)

*Otoyolların geçtiği alanların, 10 kilometre sağ ve 10 kilometre de solunun, kirlilik nedeniyle tarım alanı olmaktan çıktığını,

*Türkiye'nin en verimli ovalarından biri olan İzmir, Menemen Ovasının ortasından, otoyol geçirmek için proje hazırlandığını, otoyolun ovanın 4 bin dönüm arazisini yok edeceğini.

*Otoyolların verimli ovalar içinden geçirilmesinin Türk tarımını yok etme planının bir parçası olduğunu,

*Ovanın içinden geçen karayolları kenarlarındaki bağlardan ihraç edilen üzümlerin, zararlı madde bulunduruyor olmaları nedeniyle iade edildiğini,

*Taşımacılığını %95 oranında karayolu taşımacılığı ile yapan Türkiye'nin, kaza sayısında 195 ülke arasında 12. olduğunu,

*Trafik kazalarının 4 yıllık zararının,25 trilyon olduğunu,(2002)

*Yüksek hızlı demiryolunun km maliyetinin 1.4 milyon dolar, ömrünün 30 yıl, bölünmüş yolun km maliyetinin 1.5 milyon dolar, ömrünün 15 yıl olduğunu, (Prof. Dr. İlyas Yılmazer)

*Ankara İstanbul arasındaki yolda yapılan bolu tüneline (25 km) harcanan para ile, Ankara İstanbul arasını 1,5 saate indirecek demiryolu yapılabileceğini, bu demiryolunun tüm enerji ihtiyacının Mudurnu çayından karşılanabileceğini, (Prof. Dr. İlyas Yılmazer)

*Bolu tünelinin Kuzey Anadolu fay hattı üzerinde olduğunu, trilyonarca para harcanan bu tünelin soğuk hava deposu olarak kullanılacağını,

*Türkiye'de Avrupa'daki toplam sayıdan daha fazla, otobüs ve kamyon olduğunu,

*Avrupa ülkelerinde, elektrikli trenle yük taşımacılığının en düşük olduğu ülkede, bu oranın % 60, yolcu taşımacılığında ise en düşük oranın % 80 olduğunu,

*Japonların yaptığı araştırmaya göre, karayolu taşımacılığının, deniz yoluna göre %166 daha pahalı olduğunu, (St, tse.mart 2002 )

*1 km karayoluna yapılacak harcama ile 5 km demiryolu yapılacağını,

*Karayolunda 5 ila 10 birim harcanarak taşınan yükün, demir yolunda 1 birim harcanarak taşındığını,

*Ülkemizde, deniz yolunun yük taşımacılığındaki payının % 0.3 olduğunu, (2002)

*Demiryolu ulaşımının, komünist ülkelerin tercihi olduğunu öne süren Özal'ın, Türkiye'de Cumhurbaşkanlığı yaptığını,

*Gaziantep Adana arasında 4,5 milyara yapılmış olan çift yolun, günde 25 bin araç trafiği için ekonomik olduğunu, ancak bu yolda günde sadece 2.500 araç trafiği olduğunu,

*İstanbul Ankara arasını 3 saat, Ankara Mersin arasını da 3 saatte alacak olan bir demiryolu yapılsa bunun maliyetinin 4 milyar dolar olacağını,

*300 milyar dolar olan dünya deniz taşımacılığından, Yunanistan 60 milyar dolar pay alırken, bizim ise 2,5 milyar dolar dahi pay alamadığımızı,

*Batum'dan Hopa'ya bir TIR'ın 3 bin dolar, bir vagonun 2500 dolar taşıma ücreti aldığını, bir vagonun 3 TIR'ın taşıdığı yükü taşıdığını, (2003)

*Ulaşım, enerji, sağlık, eğitim gibi temel politikaları yanlış olan bir ülkenin kalkınamayacağını,

BİLİYOR MUYDUNUZ?
Matchbox çevrimdışı  
15-03-2007, 08:04   #2
sarpa
 
sarpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mesajlar: 26
Favori Kamışı: olta
En İyi Avı: 600 gr kurbaga balıgı , 400 gr domuz (çütre)
Smile

Sevgili Serkan Kardeşim,
Eskilerden bir etkili yetkili şahsiyetin söylediğini sana söyleyeceğim, sen komünist misin nesin.
sarpa çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
15-03-2007, 10:17   #3
smyrna
Sevil Kurtoğlu / İstanbul
 
smyrna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mesajlar: 8.235
Favori Kamışı: olta
En İyi Avı: olacak inşallah
Serkan şu aralar en önemli konumuz, kim cumhurbaşkanı olacak ? Seçim propagandalarında laf ebeliği yarışını kim kazanacak ? Hülya avşar evleniyor mu ? gibi konular Demiryolu dediğin nedir ki lütfen gündemi bu gibi boş konularla işgal etmeyiniz
smyrna çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
15-03-2007, 10:33   #4
ekaraketir
 
Mesajlar: n/a
smyrna
Serkan şu aralar en önemli konumuz, kim cumhurbaşkanı olacak ? Seçim propagandalarında laf ebeliği yarışını kim kazanacak ? Hülya avşar evleniyor mu ? gibi konular Demiryolu dediğin nedir ki lütfen gündemi bu gibi boş konularla işgal etmeyiniz
Binbir gece,ıhlamurlar altında,sıla.....bunlar da var Sevil Hanım.Treni kim ne yapacak.

Devlet derin bizde,içine giren boğulup kalıyor.
  Alıntı ile Cevapla
15-03-2007, 10:43   #5
smyrna
Sevil Kurtoğlu / İstanbul
 
smyrna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mesajlar: 8.235
Favori Kamışı: olta
En İyi Avı: olacak inşallah
ekaraketir
Binbir gece,ıhlamurlar altında,sıla.....bunlar da var Sevil Hanım.Treni kim ne yapacak.

Devlet derin bizde,içine giren boğulup kalıyor.
Özür dilerim bu önemli konuları atlamışım
smyrna çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
15-03-2007, 10:48   #6
Yakamoz
MUSTAFA / İSTANBUL--TRABZON
 
Yakamoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mesajlar: 903
Favori Kamışı: LINEAEFFE OYSTER CAST KAMIŞ 3.90
Favori Makinası: OKUMA TRAVERTINE TR55 MAKİNE
En İyi Avı: DOSTLARIM
Talking

Öncelikle bu tip konuları gündeme getirdiğiniz için çok teşekkürler
Ama maalesef toplum olarak birçoğumuz bu popüler kültürün etkisi altında kaldığımızdan bu tip konulara önem vermiyoruz ne yapalım daha gündemde olan biri bizi gıdıklıyor, zabah zabah bilmem kim, kumda dans ,acun kayıpta,gibi kültürel seviyesi yüksek toplumsal mesajlar veren proğramlar varken ne gerek var şimdi böyle şeylere değilmi...?
Yakamoz çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
15-03-2007, 10:48   #7
feyyaz
 
feyyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mesajlar: 733
Favori Kamışı: turna fresh 3,90 okuma
En İyi Avı: Lufer
Kardeşim bunları keşke yazmasaydın,sabah sabah yine tepemiz attı.
feyyaz çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
15-03-2007, 11:26   #8
smyrna
Sevil Kurtoğlu / İstanbul
 
smyrna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mesajlar: 8.235
Favori Kamışı: olta
En İyi Avı: olacak inşallah
Yakamoz
Öncelikle bu tip konuları gündeme getirdiğiniz için çok teşekkürler
Ama maalesef toplum olarak birçoğumuz bu popüler kültürün etkisi altında kaldığımızdan bu tip konulara önem vermiyoruz ne yapalım daha gündemde olan biri bizi gıdıklıyor, zabah zabah bilmem kim, kumda dans ,acun kayıpta,gibi kültürel seviyesi yüksek toplumsal mesajlar veren proğramlar varken ne gerek var şimdi böyle şeylere değilmi...?
Mustafa kardeşim özlettin kendini Hadi gel artık ,ceee deyip kaçma : Burada sana çok ihtiyacımız var
smyrna çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
15-03-2007, 11:27   #9
smyrna
Sevil Kurtoğlu / İstanbul
 
smyrna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mesajlar: 8.235
Favori Kamışı: olta
En İyi Avı: olacak inşallah
feyyaz
Kardeşim bunları keşke yazmasaydın,sabah sabah yine tepemiz attı.
Feyyaz abi arada bir de olsa kulağa kar suyu kaçırmakta fayda vardır .Belki birileri görürde vatandaş olduğunu anlar
smyrna çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
15-03-2007, 13:04   #10
mzfozt
 
mzfozt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mesajlar: 258
Favori Kamışı: olta
En İyi Avı: balık kaçtıkça büyür
konu için teşekkürler düşüncenize sağlık.

Konu mzfozt tarafından (15-03-2007 Saat 13:32 ) değiştirilmiştir.. Sebep: siyasi ve dini tartışma yasak olduğu için
mzfozt çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bu Konuyu Paylaş!
Bu Konuyu Facebook'ta Paylaş!
Facebook
Bu Konuyu Friendfeed'de Paylaş!
Friendfeed
Bu Konuyu Twitter'da Paylaş!
Twitter
Bu Konuyu Google Buzz'da Paylaş!
Google Buzz

Konu Araçları

Yetkileriniz
Yeni Mesaj yazma yetkiniz aktif değil dir.
Mesajlara Cevap verme yetkiniz aktif değil dir.
Eklenti ekleme yetkiniz aktif değil dir.
Kendi Mesajınızı değiştirme yetkiniz aktif değil dir.

Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-KodlarıKapalı
Forum navigasyonu




Bütün Zaman Ayarları WEZ +2 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 23:16 .


Powered by: vBulletin
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Her hakkı saklıdır. Copyright ©2004 - 2014, Balikavi.net