SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık

Balık bulucu Radar !

Konu, 'Tekneden Balık Avcılığı' kısmında balıkçı_mustafa tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. balıkçı_mustafa

    balıkçı_mustafa mustafa

    Mesajlar:
    14
    Şehir:
    istanbul
    Arkadaşlar bu balık bulucu radar çıktı çıkalı mertlik bozuldu ! bikere adil bir davranış değil , zaten bu radar çıktıktan sonra ,yani büyük balıkçı tekneleri en çok ta gırgırlar bunları kullanmaya başladığından beri, balığın kökü kazındı ! nesli tükendi nerdeyse ve tükendide yani ! balığı eğer doğal yolla radarsız yakalamaya çalışsan yine biyere kadar bir denge korunurdu ama radar la kaçma şansı sıfır ! birde küçük tekneler için çıkarmışlar bunu ! ne gerek var ki balığı bilen adam gider delikanlı gibi paşa paşa bulur balığını alır rıskını zaten ,denize bir bakar ,esen rüzgarı dinler , denizin rengine bakar , akıntıyı kollar , Allah'ın verdiği hissiyatını kullanır yani , adaletsiz, paçavra bi makine kullanmaz ! herzaman da balığı bulursun yada balık olur diye bişey yok bu doğanın dengesini sağlıyan bir olgudur zaten bence makine bu olguyu bozuyor ! hee ben makine kullanmadan balığı bulamam diyen varsa zaten bu deniz de işi yoktur ! saygılarımla Mustafa kardeşiniz .
     
    Son düzenleme: 1 Ekim 2009
  2. Sponsor

  3. ozan

    ozan Ozan

    Mesajlar:
    3.038
    Şehir:
    Antalya
    bravo işte budur. balıkçının hası.

    ama bi sorum olacak mesela 350-400 metrelerde derin su mercan avı yapacaksın. 50 metre çaplı kayayı nasıl bulmayı düşünüyosunuz. oltayı yukardan saldınmı olduğu yerden zaten 50 metre sapıyo varana kadar. bunuda çözebilirsek ben bu makinelerden almayı düşünüyordum bu fikrimden vazgeceyim.
     
  4. fish founder

    fish founder Özgür

    Yaş:
    44
    Mesajlar:
    1.875
    Şehir:
    istanbul
    bence bu konu teknolojiyi nasıl ve ne için kullandığınıza bağlı,
    dönüp dolaşıp aynı noktaya geliyoruz,
    bu makinaları gelişmiş ülke ticari balıkçılarıda kullanmakta,
    ama oralarda bu tip balık kıyımları bulunmamakta,
    sorun ne yazıkki bizim gibi gelişmekte olan ülkelerin sorunu,
    bu konuya amatör balıkçılık açısından bakıldığında ise 'hobi amaçlı olarak',amatör balıkçının kanuni tebliğlere uyduğu varsayılarak,bu hobisine ayırdığı kısıtlı zaman dahilinde maksimum keyif almasına yaradığına inanıyorum bahsi geçen balık bulucuların,
     
    Son düzenleme: 1 Ekim 2009
  5. dionyzos

    dionyzos A. Yavuz

    Mesajlar:
    58
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    arıyorum
    Favori Makine:
    arıyorum
    En İyi Avı:
    malesef :-(
    Ben bu balık bulucuyu, balık bulmasından çok dipteki zemin yapısını görmek için kullanıyorum,zaten dibi ve yerinizi biliyorsanız balık alırsınız demektir... Bu balık bulucu ile balık gördüğünüzde nişan alıp kafasına kurşun atamıyacağınıza göre çokta abartmamak lazım diyorum... Büyük boy balıkçı tekneleri açısından ağ atmak için balık sürülerini belirlemek konusu ayrı tabiii o da bizim dışımızda...:)))
     
  6. balıkçı_mustafa

    balıkçı_mustafa mustafa

    Mesajlar:
    14
    Şehir:
    istanbul
    Bence bu balık tutma işi tamamen dogal bir güzellik ,dogalbir keyiftir ,teknolojiden uzaktır deniz , kafa dinlersin ,maksimum keyfi bir makinede aramamak lazım ! balığı kendi başına zaman harcıyarak, emek harcıyarak arıya arıya tecrübe edinerek bulursun ,tekrar ediym şunu herzaman da bulamıya bilrsin bu da '' DOĞAL '' birşeydir
     
  7. ALİCO

    ALİCO AliCo

    Mesajlar:
    5.203
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    D.A.M El oltası
    Favori Makine:
    0,33 beden FC
    En İyi Avı:
    Herhalde Toriklerdir. Kofanalarda olabilir.ispendek 13,8 kg, Kırlangıçlar.vs.vs.
    Kullanmayanlar delikanlımı oluyor bu cihazı. ?
    teknolojiden uzak ne demektır. kıyı olsun denız olsun herşey teknoloji ürünü baştan aşağıya bu nasıl bır konudur arkadaşım boyle.
    230 metreye takımı neyle ındıreceksın. gps olmadan sonar olmadan kırmalıkları nasıl bulacaksın.
    Ne balıkçısı olduğunu bılmıyorum ancak bize neyin iddiasında bulunuyorsun?
     
  8. balıkçı_mustafa

    balıkçı_mustafa mustafa

    Mesajlar:
    14
    Şehir:
    istanbul
    Ozaman sana şöyle söliym peki bugüne dek o mercanları hep radarla mı alıdılar :) bahsettiğin derinlikte daha büyük dip balıkları yakalama imkanında var ,kardeşim sen ayarı çekiceksin ozaman olta inene kadar 50 metre sapıyor yazmışsın ne güzel işte pozisyonunu ona göre ayarla tekneni , bi bak akıntı nereye atıyo oltayı , biraz insiyatifini kullan gerçek balıkçılar da öyle yapar zaten dimi ,makineyi geçiceksin :)
     
  9. balıkçı_mustafa

    balıkçı_mustafa mustafa

    Mesajlar:
    14
    Şehir:
    istanbul
    kardeşim benim fikrim bu begenirsin yada beyen mezsin + kullanmayanlar delikanlıdır diye bir yazım varsa orda göster istersen ben göremedim ? mertlik bozuldu yazdım ve arkasındayım , ben ce arkadaş, radar sonar bilmem ne bunlar adil değil , balığa şans tanımayan aletler bunlar bu da, bilen ,bilmeyen, herkezin balığın dibini kazımasına neden oluyor ! ben ce adil değil ,ben büyük tekneler için de yazdım , ne oldu buralar da o büyük tekneler olmadan önce orkinoz lar vardı marmara da ? radar sız ken o tekneler balık yine kendini saklıya biliyordu , yani nesli tükenmiyordu , bu doğanın dengesini alt üst eden de bu teknoloji degilmi arkadaş !
     
    Son düzenleme: 1 Ekim 2009
  10. ALİCO

    ALİCO AliCo

    Mesajlar:
    5.203
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    D.A.M El oltası
    Favori Makine:
    0,33 beden FC
    En İyi Avı:
    Herhalde Toriklerdir. Kofanalarda olabilir.ispendek 13,8 kg, Kırlangıçlar.vs.vs.
    ne gerek var ki balığı bilen adam gider delikanlı gibi paşa paşa bulur balığını alır
    Bunu ben yazmadım herhalde arkadaşım.

    Bilmiyorsan öğren o zaman ne işe yaradığını sonra yorumlarını getir. balık bulucu sence ava kaçma şansı vermemekmidir.? gecenın 23:30 undan sabah saat 04,30 a kadar zargana süzdüm dün gece bunun teknede olan sonarla ne alakası vardır. ne olacak yanı varda. evet var. sen zannedıyorsunkı balık bulucu var balıklar altında gelın bızı alın dıyor bizde gidip tutuyoruz. o zaman oltayı sonara attırmak lazım. Hiç aklına gelmezmi Gece bu adamlar denızde dip sonarı var tekne kıyıya yaklaşınca alarm çalar karaya vurmazlar tekneleri oturmaz. bu işe yarar. ayrıca balık bulucu dediğin cihaz palamut ve lüferi maalesef göstermıyor. senın yapman gereken o hassas parmaklarını burda konuşturmak. yem balıklarını gösterır. ve sadece buyuk balıklarda sinyal verir. yoksa at ağzına tut balığı o zaman bizler neden 1-2 balıkla donuyoruz geri. neden av yapamadık dıyoruz varya sonarlarımız hergün boğmamız lazım dımı arkadaşım ancak sonar dediğin cihaz altında balık varken kapalı durur genelde altındakını urkutmemek adına.

    Ve kardeşin nerden oluyorum senın arkadaşım. öyle birşey de yok tanımam etmem seni.

    Önce balık tutmak lazım. teknolojiye laf etmeden once. O zaman şöylede denebılır. Neden teknende motor var. kurek çeksene. Teknoloji imkanı değilmi motorlar. evet sorun nerde neden müzük seti var? neden neden neden?
    Yada şöyle bir soru Sen hiç balık bulucu kullandınmı? ki ava kaşma şansı tanınıp tanınmadıını soruyorsun.

    Senin fikirlerin buysa zikirlerin boyle olmasın. delikanlı edebiyatına başlarsak konu balıkçılıktan çok uzaklara gider o yüzden. sen kullanma kullanan kullanıyor.
     
  11. tarcan

    tarcan ...

    Mesajlar:
    6.700
    Şehir:
    Hatay
    Favori Kamış:
    .
    Favori Makine:
    .
    En İyi Avı:
    Kefal 325 gram
    .

    Sen ne anlatıyorsun arkadaş.

    "BALIK AVI > Denizde Balık Avı > Tekneden Balık Avcılığı "
    " Balık bulucu Radar ! "

    diye bir konu açmışsın ama kendi şahsi fikirlerini yazmışsın.
     
  12. balıkçı_mustafa

    balıkçı_mustafa mustafa

    Mesajlar:
    14
    Şehir:
    istanbul
    1. si sen neden bu konuya özellikle bu kadar alındın anlamakta güçlük çekiyorum ? bu işin ticaretini falan mı yapıyorsun acaba ?yada bunsuz yapamam mı diyorsun !? neyse 2. si bütün konuyu küçük balıkçılıga vurgulamışsın büyük tekneleri söz konusu etmemişsin peki sana şunu söyliyim radarsız avlansa gırgırlar bukadar aşırı balık yakalıya bilirlermi ? 3. sü ben balık bulucu mulucu kullanmadım kullanmam da ben balığı bulurum sen merak etme ,ve ben yıllarca balığa kürekle çıktım halada çıkarım , balık bulucu sence ava kaçma şansı vermemekmidir demişsin , peki adı üstünde balık bulucu bu bu olmadan bence herkez herzaman bulamıyabilir bu da önemli dir 4.sü ,balığı bilen adam gider delikanlı gibi paşa paşa bulur balığını alır demişim hertürlü de arkasındayım burda yanlış bişeyyok ayrıca buna neden alındın oda muamma ? Tabi kardeşim de olmuyosun bu halk arasında mecazi anlam da kullanılır , arkadaşım yazmışsın bende senı tanımıyorum sen de arkadaşım falan değilsin !
     
    Son düzenleme: 1 Ekim 2009
  13. balıkçı_mustafa

    balıkçı_mustafa mustafa

    Mesajlar:
    14
    Şehir:
    istanbul
    kimin fikirlerini yazsaydım :)
     
  14. tarcan

    tarcan ...

    Mesajlar:
    6.700
    Şehir:
    Hatay
    Favori Kamış:
    .
    Favori Makine:
    .
    En İyi Avı:
    Kefal 325 gram
    .

    anlama güçlüğü yaşıyorsan çözümünü TIP da ara ,

    sen neye kızıyorsun önce ona karar ver.
    bi balıkbulucu diyorsun, bir gırgır diyorsun,

    yanlış yere konu açıp yanlış insanlarla tartışmaya girmeye çalışıyorsun.


    kimsin nesin necisin onu bile bilmiyoruz.

    gerçekmisin değilmisin bu bile belli değil.
     
  15. tarcan

    tarcan ...

    Mesajlar:
    6.700
    Şehir:
    Hatay
    Favori Kamış:
    .
    Favori Makine:
    .
    En İyi Avı:
    Kefal 325 gram
    .

    her fikri gelen konumu açacak?


    ha açar elbet ama önce bir bak bakalım doğru yeremi açıyorsun...
     
  16. ALİCO

    ALİCO AliCo

    Mesajlar:
    5.203
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    D.A.M El oltası
    Favori Makine:
    0,33 beden FC
    En İyi Avı:
    Herhalde Toriklerdir. Kofanalarda olabilir.ispendek 13,8 kg, Kırlangıçlar.vs.vs.
    Değerli arkadaşım
    KKGM denen bir birim var. knunlar var nizamlar var uyulması gereken tebliğler konulmuş. adamlar yasaklamamışlar sen neyın tartışmasını yapıyorsun.

    Balıpı ben bilirim oltama balıkçı denen kişileride takar atarım ama ya burda balık tutmasını bılmeyen arkadaşlarımın bulucuları varsa. ve bunu balık tutmak için aldılarsa delikanlılıktan tavizmi veriyorlar sence.

    2/1 de yasak varmı bu konuda yok
    2/2 de yasak varmı bu konuda yok. o zaman sen ne dıyorsun arkadaşım bize.

    o kadar çok konuşulacak mesele varkı desene gırgırların ağ gözleri neden ölçülmüyor. trolculara neden mudahale edilmiyor. neden kıyıdan 100 metre açığa ağ atılıyor sor bunları bızde sana guzelce yandaş olalım. Sen kanuni şartlar dahılınde kullanılan bir cihazı almışsın bize yok şöyledir böyledir diyorsun.


    Eeee ne yapalım yanı. motorlarımızı yok sayalım kurekle denize çıkalım. GPS kullamayalım. Uzak yollarda sıste kaybolalım. Blık bulucu kullanmayalım ava kaçma şansı vermek adına yok böyle şeyler o zaman elektronık pusulada kullanmayalım yonumuzu elektronık tesbit ediyor ya.

    O zaman Kamışta kullanmayalım sopadan yapalım. Hatta değerli serdarın bir lafı vardır. Misina yerine at kılı kullanalım olsun bitsin....
     
  17. balıkçı_mustafa

    balıkçı_mustafa mustafa

    Mesajlar:
    14
    Şehir:
    istanbul
    aslında konu gayet açık ve net çok basit kısaca tekrar özetliyim anlamıyanlara , konuyu açan benim anlama güçlüğü çekicek olan ben olamam, büyük ihtimalle dimi ,bu yüzden tıp ta çare flan arıyacak kişi ben olamam :) radar ,ile büyük tekne avcılığı ,yada , küçük tekne avcılığını ben kendi şahsi fikrimce ONAYLAMIYORUM , ve bu sitedeki insanlarla da herhangi bir fikir paylaşımı yapıla bilineceğini düşünmüyorum artık ! her insanın her konuya farklı bir bakış açısı vardır önemli olan karşındaki insana saygı , dersinki fikrini begenmedim onaylamıyorum eyvallah , ben fikrimi savunuyorum beyenmeyen begenmez , bu kişileri bağlar
     
    Son düzenleme: 1 Ekim 2009
  18. fish founder

    fish founder Özgür

    Yaş:
    44
    Mesajlar:
    1.875
    Şehir:
    istanbul
    sayın ve veya sevgili mustafa 'bey',
    herşeyden evvel imza ayarlarınızı tamamlarlasanız bu noktada size hitap şeklimizi ayarlamamız ve kendiniz hakkında daha detaylı bir tanışma konusu açmış olmanız halinde sizi ve dolayısı ile tecrübelerinizi daha yakından tanıma şansı bulabiliriz.
    sizinde bahsettiğiniz bu forum insanların belirli kurallar dahilinde tartıştıkları ve fikirlerini beyan ettikleri bir platform.amacımız farklı fikirlerden ortak bir fayda çıkarabilmek.
    bu noktada kırıcı olmamak ve savunulan fikri daha derin ve detaylı anlatmak sanırım konuya muhalif arkadaşlar için daha açıklayıcı olacak ve savınız daha iyi algılanacak.
    iyi paylaşımlar dilerim
     
  19. balıkçı_mustafa

    balıkçı_mustafa mustafa

    Mesajlar:
    14
    Şehir:
    istanbul
    Ozaman Tanrı'dan şunu diliyorum İNŞALLAH öyle birşekilde gelişirki Teknoloji :) hiçbir doğallık kalmadan, kıyıdan olsun tekneyle olsun Yemsiz misinasız , zaten yerini Garanti buluyoruz:) belli elektronik alatlerle balığı kovamıza sadece sinyaller yollayıp yönlerini değiştirerek istediğimiz miktarda alırız :)
     
    Son düzenleme: 1 Ekim 2009
  20. fish founder

    fish founder Özgür

    Yaş:
    44
    Mesajlar:
    1.875
    Şehir:
    istanbul
    teknoloji kesin o noktaya gidecek de,bakalım o teknoloji sizinde dediğiniz gibi hangi balığı sinyalleyip kovaya aldıracak :)
    sadece biz,amator balıkçılığa gönül vermiş insanlar değil,birçok platform yanlış ve yasa dışı avcılık sebebiyetiyle denizlerimizde balık soyunun azaldığı noktasında hem fikiriz.imkanlarımız dahilinde tebliğleri ve bu yanlışlıkları etrafımıza duyurmaya çalışıyoruz gücümüz yettiği kadarı ile,
    yani aslında hepimiz aynı sandalın içindeyiz,
    sevgiyle ve balıkla kalın
     
  21. balıkçı_mustafa

    balıkçı_mustafa mustafa

    Mesajlar:
    14
    Şehir:
    istanbul
    ona bence sen bırak ta Moderatörler karar versin
     
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.