Yaylı Olta Kullanımı Yardım

Konu, 'Takım Çantası' kısmında dilenci tarafından paylaşıldı.

  1. dilenci

    dilenci Orhan Yılmaz

    Yaş:
    33
    Mesajlar:
    46
    Şehir:
    Ankara(YOZGAT)
    beyler yaylı oltayı misinaya nasıl takmam gerekiyor? ben daha balık tutma şerefine nail olamadım o yüzden daha ne nedir ne ne değildir çok acemiyim oyüzden size sormak istiyorum. makinaya sarılı olan misinanın ucunda fır döndü var ve bende aslında dip olta vardı dip oltayıda fır döndüye bağlayınca iğneyle fır döndü arasında misina oluyordu ama bu yaylı oltayla fır döndünün arasına bir misina eklemesi yapmalımıyım. yaylı oltanın herhangi bir misinası yok sadece sarı bir ipe sarılı olan iğneleri var ama olta misinasına bağlanmak için misinası yok. demek istediğim yaylı oltanın oltadaki misinaya bağlkanması için yani misinanın ucundaki fır döndüye takılması için bir misina bağlantısı eki olması gerekiyormu yoksa yaylı oltayı direkmen fırdöndüye bağlasam olurmu. ben biraz arada boşluk olsun diye turna avında kullanmak üzere olan çelik tel taktım oda olsun olsunda 20cm olsun yeterlimi? veya bu tip çelik tel yada dahada önemlisi misinayla yaylı olytayla fırdöndünün arasına bir ekleme yapmak gerekir mi?
    birde ikinci sorumda şu: bu yaylı oltalarda yaya 5cmlik sarı iple bağlı iğneler var yani 4 adet altta sarı ip vede onların ucunda birer iğne var yukardada yine aynı şekilde 5 cmlik sarı iplere bağlı 2 iğne var. yahu düşünüyorum ben bu yaya yem sıkıştırdığımda bu iğneler ya bu yeme takılır ya bu yemlerin içine iğnelerin ucu girer. ee diyceksinizki iğnelerin ucunada yem takacaksın ya mısır ya makarna yada yine yaya takılan yemden yem takacaksın diyceksiniz ama yaw evde mısır haşladım vede oltaya taktım biraz salladın salladıkça iğnenin ağzından çıkmaya başladı ya geri gidiyor iğnenin ucu çıkıyor yada ileri gidiyor iğneden tamamen kurtuluyor vede sonucunda iğnenin ucu gidip yeme takılıyor ee ucu bir yere takılmış olan iğneye hangi balık kendini kaptırır? bu benim kafamda kocaman bir soru işareti olarak hala yer kaplıyor bana yardımcı olacak kişilere saygımın sonsuz olacağını söylemek isterim:)
     
  2. sazan_kolik

    sazan_kolik saffet

    Mesajlar:
    248
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    Mitchel atlantis 390.lineaeffe oyster 390 albastar leo 350
    Favori Makine:
    Mitchel armada 7000.Lineaeffe rapid carp 65 albastar kk 70
    En İyi Avı:
    10 kg aynalı sazan 17 kg yayın 3.5 kg alabalık
    orhan fırdöndüyle yay arasına 50 cm 40lık yada 50 lik misina takman gerek yayın üzerindeki iki kancayı iptal et yaydaki dört kanca yayın ucunada 30 cm tek köstelki bir kanca ilave et yayın etrafındaki kancalara yem takmana gerek yok yay a bastıgın hamuru bol yap en az yayın iki katı olsun yaydan dışa taşsın yani hamur bu hamura yayın etrafındaki kancaları hafif ce batır yayın uç kısmına yaptıgın tek köstekli kancayıda mısır boili yada solucan tak at. yayın etrafındaki kancaların avantajıda var dezavantajıda balık yakalama avantajın cok olur takımın takılma olayıda cok olur takımdaki kanca sayısı nekadar cok ise takımın takılma olayıda okadar fazladır senin elindeki takımda yapman gereken yay a hamuru bolca basıp kancaları hafiften hamura cakman istersen o kancalara mısırda takabilirsin sen nasıl tercih edersen umarım anlatabilmişimdir
     
  3. dilenci

    dilenci Orhan Yılmaz

    Yaş:
    33
    Mesajlar:
    46
    Şehir:
    Ankara(YOZGAT)
    hocam okadar güzel anlattınız ki keşke sitedeki herkes sizin kadar acemilere karşı anlayışlı olsa. şimdi sadede gelirsek izninle olayı daha iyi kavramak için bir kaç sorum hatta karşılıklı soru cevap şeklinde sormak istiyorum hatta başka bilen arkadaşlarda yorumlarını katarlarsa sevinirim. hocam madde madde sormak gerekirse
    1) misina ne kadar kalın olursa okadar balık tarafından görünme riski yokmudur galiba rakam büyüdükçe misina kalınlığıda büyüyo öle değilmi? e dolayısıyla biz misinayı kalınlaştırdıkça balık olayı biraz çakmaz mı? ayrıca misina nın renkli olanlarından bahsediyorlar siz ne dersiniz?
    2)yaya bağlı kancaların (iğneleri olarak anlıyorum) bazılarını neden çıkartıyorum? tamam ne kadar çok iğne okadar karışma riski dediniz bu sadece karışma riskinde mi çıkarıyorum yoksa bir limiti olması içinmi fazla oltaya limit getirilmesi gibi mi?
    3) hocam kancaları yeme saplamadaki amaç balığın yemi ıssırması sonucu balığın kancaya yakalanması galiba ama yem suya girer girmez balık gelmesi mucize ee öyleyse yemde suda belirli bir süre dağılmadan kalıyorsa yeme hafifçe batırırsak bu yem dağılınca kancalar açığa çıkmazmı yemsiz bir şekilde. peki ozaman bu kancaların bütün işlevi kaybolduğundan bir amaçlarıda kalmamış olmaz mı?
    4) yada yaya bağlı olan kancalara mısır tak dediniz yine konunun en başında yazdıklarımı tekrarlamak istiyorum; mısır taktığımda bu kancaların ucu açılıyo yada tamamen mısır iğneden kurtuluyo vede gidip yeme takılmazmı ozaman ? vede bu şekilde yine işlevini kaybetmez mi?
    5)köstek dediğiniz olayı anlayabilmiş değilim ama şu galiba yaya belirli uzunluktaki bir misina yardımıyla (siz yukarda 60cmlik bir misina demişsiniz) iğne takılması doğrumudur köstek diye açıkladığımız olay bumu? e peki bu köstek neden bir taneden oluşturuyoruz bunu 2 yada 3 köstek yapsak olmaz mı? vede bu kösteklere takacağımız misinanın kalınlığı nekadar olmalı?
    5) vede hocam çok soru sordum yordum farkındayım ama sizce sazan için vede hani şimdi olmaz belki ama ilerde turna yada levrek için sizce ne kalınlıkta misinayı oltaya sarmak gerekir. benimkisi galiba şuan 025. nerden biliyosun dersen alıp eve giderken yolda karşılaştığım kiiyle durakta sohbet etme fırsatı yakalamıştım o söylemişti belkide yanılıyodur ama 0.25 galiba demişti. sizce bu kalınlık çokmu zayıf kalır olta için atarken yada balıkla çekerken kopma riski ne olur sizce?


    hocam lafın kısası bu sitedeydi galiba ''cahillik zor zanaat ama allahtan soru sorma cesaretim var'' demişti birisi, o meçhul kişinin bu güzel lafından yola çıkarak biliyorum ki çok baş ağrıtıyorum ama sizlerde olmasa benim balık tutmayı öğrenebileceğim felan yok, ne olur yardım etmekten vede bana laf anlatmaktan bıkmayın :)
    teşekkürler...
     
  4. sazan_kolik

    sazan_kolik saffet

    Mesajlar:
    248
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    Mitchel atlantis 390.lineaeffe oyster 390 albastar leo 350
    Favori Makine:
    Mitchel armada 7000.Lineaeffe rapid carp 65 albastar kk 70
    En İyi Avı:
    10 kg aynalı sazan 17 kg yayın 3.5 kg alabalık
    1 makinada sarılı olan misina 035 olabilir ucunda fırdöndü var yay ile fırdöndüye bağlayacağın aramisina 40 lık hatta 50lik olması yayın hamurla birlikte agır olamasından ince misin atışlarda sıkıntı olur ince misina kopar balıgın görmesinden ziyade kalın misina daki amac yay ile hamur birlesince baya bi agır olur buyuzden aramisina kalın olsa zararı olmaz.
    2 yay ın etrafındaki 4 kanca isini rahat görür ekstradan yay ın uc kısmına 20 30 cm ip köstek ilave ederek tek kancaya. mısır hamır yada solucan boili takabilirsin toplam 5 kanca eder.
    3 yayın etrafındaki kancaları hamura batırdın hamur suda eridi kancalar acığa cıktı bunun hicbir zararı olmaz balık yemle ilgili kancalar acıkta olsada yemden almaya calısacak her yemi almayacalıstıgında mutlaka kancadan birine takılacaktır yem alma dememelerinin birinde kurtulsa digerinde kancaya takılır yayın etrafındaki 4 kanca olmasının nedeni bu ben küspe ile avlanırkan 5 kanca hic yem takmadan kancaları küspeye cakıyordum atıyordum arkadaşlarım hepsi kancalara mısır markarne vs vs yem takıyordu ekstradan verim konusunda bende tutuyordum onlarda yaylı olta duzeneginde kancalara yem takacaksın diye bir durum söz konusu degil yemi sacece yayın altına bagladıgın 30 cm köstekteki tek kancaya takarsın o yay dan mesafeli durdugu icin onda yem olması sart yayın altındaki köstek icin ip misina yada saglam 035lik fc misina kulanabilirsin
    4 fırdöndüyle yay arasındak 50 lik misinaya hicbir sekilde köstek kanca takma söyle anlatayım fırdöndü araya 50 cm 50lik misina yay ı bağladık yay a bağlı dört kanca burayakadar tamam simdi 30 cm bir köstek yayın diger ucuna olay bu o kancayada mısır her ne takmak istersen tak at
    5 sazan avında makinada sarılı olması gereken en ince misina 035lik saglam bir misina olması gerek 040 misinada kulanıyorum 035 040 ideal misina kalınlıkları 035 misina turna avındada iş görür zannedersem
     
  5. dilenci

    dilenci Orhan Yılmaz

    Yaş:
    33
    Mesajlar:
    46
    Şehir:
    Ankara(YOZGAT)
    1)peki şunu bir kere daha soruyum hocam bende 0,25lik misina var sizce bu çokmu zayıf kalıyo, yani atarken felan kopabilirmi?
    2) misina için marka önerirmisiniz?
    3)bu olayı bir kere daha sormak istiyorum çünkü tam anlamıyla ben ne demek istediğimi anlatamadım çünkü. şimdi yaya bağlı olan kancaları yani o 4 kancayı yeme çaktık bunun ne kadarını çakmamız gerekir? sadece iğnenin ucumu girmesi gerekir yoksa iğnenin bedenimi girmesi gerekir yoksa boyun kısmımı biraz karışık oldu galiba?
    4) bir aklıma takılanda şudur ki: kancaları yeme iğne uçları dışarıya gelecek şekilde mi saklamamız gerekir yoksa tam tersi iğne uçları yemin içine girecek şekilde yanibeden kısmının bizden yana olması gerekir?
     
  6. sazan_kolik

    sazan_kolik saffet

    Mesajlar:
    248
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    Mitchel atlantis 390.lineaeffe oyster 390 albastar leo 350
    Favori Makine:
    Mitchel armada 7000.Lineaeffe rapid carp 65 albastar kk 70
    En İyi Avı:
    10 kg aynalı sazan 17 kg yayın 3.5 kg alabalık
    025 misina sazan avında olmaz en az 035 mm kalınlığında olacak mono yada fc misina örme ip kulanırım dersen ozaman olur örme iplerde cok pahalı oldugu icin mono yada fc 035 040 misina kulanmanı tavsiye ederim. iğnelerin ucunu hafiften hamura batır her birini degisik yerlere batır. zaten yem eridikce iğneler acıga cıkacak kendiliginden iğneleri hamura batırmaktaki gaye atış yaparken yada yem suyun dibine inerken iğneler bir birine dolamaması icin normalde. iğneler yem yavaş yavaş eridikce balık vurus yaptıgı zaman yemi dagıtacak iğneler kendiliginden serbest kalacak balık hala yemi yoklayacak iğnelerde ozaman balıga cakılır yani iğneleri yeme hafif cakmadaki amac iğneler bir birine cok yakın oldugu icin 4 tane iğne dolaşma yapması cok doğal sen bilemessin atarkenmi dolaştı yoksa yem suya düstügünde dibe inerkenmi dolaştı bunu önlemek icin kancaları yemin etrafında cakarsan hicbiri birbiriyle temes etmez yem dipte eridikcede birinine dolaşması olmaz artık misina tavsiyesi demissin 035 yada 040 mono yada fc misina marka olarak tavsiyem yok 5 tl ye aldıgın misina cok saglam cıkabilir 50 tl ye aldıgın misinada bi okadar randımansız cıkar yani misina isi tamamen deneme yanılma yöntemi bende 100 metresi 5 tlye aldıgım misina var markasını suanda bilmiyorum öyle kalite markalı bir misina degil ama owner kancayı actırdı kopmadı misina 035 iyi bir misina kulanabilirsin 025 misina hem zayıf kalır hem cok dolasma yapar ince misinalar sazan avında özellikle rüsgarlı havalarda sıkıntı olur zaten yem yeterince agır. yay hamur nereden baksan 300 g agırlık atacaksın bu agırlıgın fazlası var eksigi yok 025 misina kulanacaksın kanca sayısı cok takımda cok kücün bir dal parcasına yada taşa takılsa kancanın birisi 025 misina hayatta getirmez onu.
    http://img696.imageshack.us/img696/3374/grnt047x.jpg
    lingteki misina 100 metresi 5 tl owner kancayı acan misina bu 035lik. makina albastar kk serisi 60 yada 70lik tam bilmiyorum görmeyeli hepsini unuttum takımlarımın. kamış albastar leo 350. linkte görünen kamış o makinaya baglı degil makinanın bağlı oldugu kamış görünmüyor.
    http://img29.imageshack.us/img29/7724/grnt044r.jpg
    buling te ayaktaki en kısa kamış makina yukarıda söylediklerim
     
  7. dilenci

    dilenci Orhan Yılmaz

    Yaş:
    33
    Mesajlar:
    46
    Şehir:
    Ankara(YOZGAT)
    anlıyorum hocam.
    1)Anladığımda yemi bir avuç gelecek kadar yem sıkıyoruz vede iğneleri yeme tamamen batırıyoruz siz hafif dediniz ama bu hafiflikten kastınızı anlamadığım için bütün iğne ucu ve boynu dnilen kavisli yeri yeme iğnenin sırtı bize gelecek şekilde batırıyoruz doğrumudur? yani iğnenin uç kısmı yeme bakacak dış kısmıda bize bakacak ölemi? ben tam tersini düşünmüştüm balığa iğnenin ucunun daha yakın olması gerektiğini düşünerek iğne sırtı oltanın iç kesimine gelecek şekilde saplarım diye düşünüyordum. fakat yeme batırırkende bunların ucuna mısır taksak nasıl olur diycem saçma gelecek ama yahu boşta kalan iğneyi hangi salak (afedersiniz) sazan ıssırır anlamıyorum. burdaki amaç ısırmak değilmidir acaba sizin dediğinizden birazda bunu anlıyorum galiba illa ağzına alacak diye bir şey yok öylemi derisinin ağız haricinde dış derisinede batsa oluyormu?
    2)Birde bu mevcut 4 iğneyi yeme batırsak diğer kalan ikisinede mısır taksak nasıl olur sizce dolaşma ihtimali ne olur?
    3)Misina konusuna gelirsekte adamın dediği neydi bilmiyorum ama bir kere deniycem misinayı sonrasında misina alıcam nasıl anlaşılır ne olduğu keşke üzerinde yazsay yada bakınca hemen anlaşılsa :))
    4)En son olarakta hocam sazan için yem? ne önerirsiniz? bazıları yaş kedi mamasını ekmek içiyle karıştır diyo bazısı civciv yemiyle vanilya mısır unu beyaz un şeker karıştır diyo bazısıda sırf ekmek içini ıslat biraz sonrasındada yaya sık diyo siz ne dersiniz?
    5) son olarak bunu yazıyım en iyisi. yayla köstek arasındaki vede yayla fırdöndü arasındaki misinanın marka olması gerekirmi yoksa dediğiniz ölçülerdeki bir misina işi görür mü teşekkürler.
    her şey için teşekkürler inşallah aklımda başka soru takılı kalmayacak. anlayışınız için teşekkürler. sağolun. ama arada yine sorarım ona izin vardır değilmi:)
     
  8. sazan_kolik

    sazan_kolik saffet

    Mesajlar:
    248
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    Mitchel atlantis 390.lineaeffe oyster 390 albastar leo 350
    Favori Makine:
    Mitchel armada 7000.Lineaeffe rapid carp 65 albastar kk 70
    En İyi Avı:
    10 kg aynalı sazan 17 kg yayın 3.5 kg alabalık
    1 kancayı hamura iyice gömmene gerek yok atarken serbest kalmayacak sekilde caksan olur anlarsın zaten kancanın sivri ucunu hafit hamura cak sazan balıgı senin bildin gibi yemlenmez yemi emerek alır kanca cok bazen agzının icine gelir bazende yemi alıp kafasını sert sekilde döndürünce kanca cakılır. yayın etrafından başka yerde kanca varsa onları yem takman sart yayın etrafındakilerde yem sart degil yem olarak fırıncıların ekmek hamurundan bir tane al bir ekmek hamuru yeterli olur bol olsun yemlemek icinde kulanacam dersen iki ekmek hamuru fırıncılarda yogurulmus sekilde bulursun aynı fırından birazda un al eve gel bu hazır hamura civciv yemi azar azar ileve ederek 3 5 tane yumurta biraz toz seker guzelce yogur cıvık olursa fırından aldıgın undan ilave et en basiti bu degisik ilaveler yapabilirsin vanilya gibi koku vermesi icin onlar okadar önemli degil yem olayıda randıman alırsan aynı sekilde yaparsın alamaz isen degisik katkı maddeleri kullanırsın kırılmıs mısır falan. burada cok yem tarifleri var ben yaylı olta ile avlanıyorum sadece fırından aldıgım hamura yumurta ilave ediyorum un ile tam cam macunu kıvamına geldimi yay a basıyorum yayda kanca olmaz bende tek kanca yay ın sonuna 30 cm köstek heir rig ucunda 2 yada 3 mısır takıyorum bazende boili osekilde avlanıyorum yay daki hamur balıgı obölgeye cekmek yani bir tür yemleme aparatı gibi kulanıyorum sen deki şeklinide biliyorum öyle avlanan da cok var guzelde balık tutuyorlar o sekilde ama büyük balık peşinde olmayanların kulandıgı bir sistem
     
  9. dilenci

    dilenci Orhan Yılmaz

    Yaş:
    33
    Mesajlar:
    46
    Şehir:
    Ankara(YOZGAT)
    yaw fırıncılar yaptıkları ekmek hamurunu verirlermi? birde sen orda bir tane al demişsin ne bu taneyle satılan bişeymi yada kiloylamı istiycem. o değil bunlar ekmeği okadar erken yapıyolarki nasıl yetişicem kaçta kalkmam gerekiyor. vede sen demişsin ki büyük balık peşinde koşmayanların işi demişsin peki büyük balık için ne yapmam gerekiyor? hocam bu şekilde konuşmak çok zor oluyor. msn adresin varsa bu benim msn adresim yok facen varsa ondad aynı adres geçerli eklersen ordan daha seri ve akıcı konuşuruz. kareem_abdul_jabbar.66@hotmail.com