SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık

04 deki palamutlar

Konu, 'Denizlerimizden Güncel Av Raporları' kısmında mder55 tarafından paylaşıldı.

  1. mder55

    mder55 Eray

    Yaş:
    58
    Mesajlar:
    252
    Şehir:
    Bafra
    Favori Kamış:
    olta
    Bu sabah palamut avından görüntüler.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Günün sonunda üç arkadaşa düşen palamutlar ve 3 adet lüfer.
    69 adet palamut (kayıkta saydığımızda 72 adetti 3 tane ne oldu bulamadık:) :) )
     
  2. Sponsor

  3. mder55

    mder55 Eray

    Yaş:
    58
    Mesajlar:
    252
    Şehir:
    Bafra
    Favori Kamış:
    olta
    [​IMG]
     
  4. EFE42

    EFE42

    Yaş:
    41
    Mesajlar:
    99
    Şehir:
    avusturya
    Favori Kamış:
    makarali olta
    En İyi Avı:
    pullu sazan 14 kilo
    maasallah denizi kurutmusunuz birdahaki sefere ne avlamayi düsünüyorsunuz?????????????????????????? sirkülerde diyorki kisi basi yakalanan palamut tek veya cesitli olmak üzere 5 kiloyu gecemez burdan bakildigi zamanda aranizdaki paylasimida göz önünde bulundursak bile sanirim 5 kiloyu coktan asmisiniz.
     
  5. 69 palamut + 3 lüfer = 72. lüferleri çıkarınca geri 69 palamut kalıyor. hesap doğru. o an heyecandan lüferleri de palamut diye saydınız galiba.
     
  6. Matchbox

    Matchbox

    Mesajlar:
    500
    Güzel bir av olmuş tebrikler.....:)
     
  7. AVCIYILMAZ

    AVCIYILMAZ Şaban YILMAZ

    Mesajlar:
    405
    Şehir:
    izmit
    Favori Kamış:
    Lineaffe 420 10kilos
    Favori Makine:
    Shimano ultegra 4500-5500
    En İyi Avı:
    3 kg Levrek
    ya okadarda incelemeyelim be hocam. balık vururken bırakıp gitmek zordur yani. ben olsam bırakamam açıkçası. ve balıkları çürütüp çöpe atmıyoruz yiyoruz yediriyoruz. ve oltayla av denizi kurutmaz bence. yalan söylemeye gerek yok. ben 10 kez balığa gidiyosam belki bir kez iyi balık denk geliyo ondada yarıda bırakıp geri dönmem. adet sınırlamasına karşıyım açıkçası . ama boy ve yasak sınırlamalarına katılıyorum .belki arkadaşlar kızacak ama ben böyle düşünüyorum .
     
  8. John Dory

    John Dory Emre

    Mesajlar:
    632
    Şehir:
    istanbul - bodrum
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz 70 cl, İstanbul Boğazı
    Harika av, harika fotograflar.Bir buraya uğrayamadı bu balıklar.
    Arkadaşlar palamut avının gerçeği böyle, balığı buldunuz mu bir anda çok yüksek sayılara ulaşabiliyorsunuz. Zaman zaman amatör sınırları biraz aştığımız oluyor. Burada da belki sınır biraz aşılmış olabilir.(Oradaki 70 çingene palamudu 20 kilo civarında eder. 3'e bölerseniz sınırı 1 kiloyla aşmış olursunuz.)
    Sert tepkiler göstermeye gerek yok. Denizlerimiz iç sularımıza oranla daha cömert, amatör avcıların sınırları biraz aşmalarına daha töleranslıdır.
    Bir gırgırın ezilmiş olması nedeniyle 300 kasa palamutu denize döktüğü yerde kişi başı 1 kilo fazla balık avlamakla palamut soyu tükenmez. Evet yine biz limitlerimize uyalım ki, kaçak avlananları, kuralları kötü niyetle ihlal edenleri suçlarken yüzümüz ak olsun.
     
  9. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    73
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Hay maaşallah!

    Mubarekler ne de güzel görünüyor.
    Eldivenli balıkçı:p bunların hikayesini de anlatsana.ne kadar açıkta, kaç saatte , nasıl olta(görüyorum ama olsun) gibi detayları da ver.
    Allah bereketini artırsın.
     
  10. Matchbox

    Matchbox

    Mesajlar:
    500
    +1.....
    Tebrikler arkadaşım...:D
    Yeter valla, her fotoğraf ekleyene yok sirküler, yok küçük, çok 5 kg. fazla....:mad:
    Oltayla balık avlıyoruz , trolle değil.... Gelin görün Sarosa troller neler yapıyorlar?:mad:
     
  11. korkmaz5

    korkmaz5

    Mesajlar:
    77
    Şehir:
    ist.
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    yayın 33kg
    afiyet olsun valla süper bi av olmuş
     
  12. fsekerci

    fsekerci

    Mesajlar:
    822
    Şehir:
    ankara-batıkent
    Favori Kamış:
    sadece olta
    En İyi Avı:
    turna 4 kg
    valla yılmaza hakvermiyor değilim,boy yasağı kesinlikle olması gerekli,
    adet sınırlamasıda kişi başına göremi açıklık getirilmeli.
    7-8 kişi balığa gittiğimiz oluyo, o zaman ne olacak.
     
  13. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.940
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Bir işin suyunu çıkarmak var..

    Bir ara, tam olarak geçtiğimiz kurban bayramının 4. günü. Karaköy ayağında galata köprüsünün, kraça tutuyoruz. Sakallı, tulum giymiş, yaşlı bir tanesi, elinde serpme ağ ile geldi. Barbun tutacaam, Tekir tutacam diye, arada atıyor, çıkan kraçaları dolduruyor. Koca bir kova. En az 20 kiloluk bir yoğurt kovası şöyle.. Kova doluyor, bizimki kayboluyor. Bir süre sonra gene ortaya çıkıyor. Barbundan birazdna başlar, tekir şimdi başlar vs. derken gene aynı şey..

    Sonuç, 3-4 kova kıraçayı taşıdı. İçimden geçmedi değil, tut şunu at denize.. Başak bir mevzu, iyice canımı sıktı, kalktım geldim geri..

    Şimdi düşünün. 5 kg, adam başı hayli iyi bir rakam. Az filan değil. Eğer had tahdidi konmasa, böyle tiplere ne yaptırım uygularsınız?

    Siz topluca tutmuşsunuz. 5 yerine 6'şar kilo olmuş.. Ne olur ki bundan? Olsun 2,3 balık fazla olmuş. İstavritteki gibi 40 balık değil.. Ama, burada mesele şu. Şöyle bakıp, 5 kg. kadar oldu. Yetsin artık diyebiliyor muyuz? Buradan sonra ya "yakala & bırak" yada "toplan ve dön" yapabiliyor muyuz? Ne olacak canım diyerek, gözüne vurup balık nüfusunu nakavt etmenin alemi yok.. İşte amatör ruh budur. Zabıta'nın elinde "ruh gösterici" olmadığına göre, kovasına bakınca gel sen şöyle diyebileceği bir ölçü lazımdır. İşte sirkülerdeki ölçü bunun içindir. Ama, amatörün vicdanındaki ölçünün çok daha hassas olması gerekir. Öyleki, tamam, limitin üstünde ama, bunlar zaten nadir burda diyerek, 4.5 kg Turnayı geri salmaktır amatörlük.. 4 Saat cebelleştiği 22 kg Yayına saygısını gösterip geri bırakmaktır amatörlük.. İşte, amatörün cetveli, terazisi böyle olmalıdır. Tavaya kaç balık sığacağı değil..

    Elbette, bunlar benim amatörlük anlayışımdır, kimseye dikte ediyormuşum gibi algılanmasın..
     
  14. AVCIYILMAZ

    AVCIYILMAZ Şaban YILMAZ

    Mesajlar:
    405
    Şehir:
    izmit
    Favori Kamış:
    Lineaffe 420 10kilos
    Favori Makine:
    Shimano ultegra 4500-5500
    En İyi Avı:
    3 kg Levrek
    serdar bey haklısın . örnek verirken ihtiyarın ağ kullandığını söylüyosunuz. oltayla yakalasınya o kadar balığı görelim. benim yazıma dikkat ederseniz olta balıkçılığı nesil tüketemez diyorum. o yüzden birkaç tane balık sirküleri geçti diye zabıtalık yapmayalım burda . hepimiz balıkçıyız . olmasak burda ne işimiz var değilmi. benim tuttuğum balığı salma veya alma kararıma kimse karışamaz ben istemedikten sonra . ben eşkina dan başka balık tutmuyodum buraya gelene kadar . arkadaşlar uyardı yasak diye . niye yasak kardeşim nesli tükeniyomuş tamam doğrudur dedim bıraktım eşkina avını . arkadaşlarımıda uyardım bunun için.sazana gidiyodum havyar mevsimi yasağı varmış bilmiyodum. arkadaşlar uyarınca hemen dikkate aldım tabi.bunlar mantıklı ve olması gereken şeyler . ama adet olarak sınırkoydunmu olmaz be kerdeşim. zaten yılda belki yüz kere balığa gidiyoruz kaç kez balık denk geliyo allahını seversen. ben yine de söylüyorum balık denk gelipte adet sınırlamasını geçerse durabileceğimi hiç zannetmiyorum . o yüzden adet sınırlamalarınıda hiç okumadım sirkülerden. yalan söyleyemediğim için arkadaşlar kızarmı bana bilmem :)
     
  15. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.940
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Balık denkgelirse, inan ki durabilir olursun. Bir dahaki sefere de tutabilir olman için.

    Ama söylediğim gibi, ilk terazi senin kendinde olmalı. Ahanda oldu.. Yunuslar sürmüş koca bir palamut sürüsünü, 5'er 5'er çektin. 1 ton tuttun tam. Ne olacak? Konu komşuya dağıtırsın belki.. Bu benim elimden gelmemiş bir şey değil. Dilesem tonları bulacak yerleri bilirim, balık tuttuğum.. İnan, bir kaç onlu kilolarda iken bıkarsın. Artık zevk vermez, vuruşu filan. İğneden çıkarmak eziyet gelmeye başlar. Sanırım, henüz öyle "vurgun" türü balık avına denk gelmediğin için söylüyorsun bunları..

    Eeee? İşte o ağ ile tutan adam vs. gibileri denetim altında tutabilmek için, bu limitler var. BU limitlere uymaya çalışırsak, bundna en kazançlı çıkacak olan biz oluruz gene. Ama, efenim, 5 kg limit, 7 kişi 6'şar kg tutmuşuz.. Tutmasak iyiydi.. Ama olmamış..

    Aslında, sirkülerde, adam başı düşen balık değil, adam başı tutulabilecek balıktan bahseder. Yani, yanınızdaki hiç tutamamış olsa bile siz gene limit dahilinde tutmalısınız. Hatırlatma olarak söyleyeyim de.. Benim görüşüm, limite ulaştığınızı düşününce kovaya doldurmayı bırakın. Bu amatör için gerçekten yeterlidir. Beni kesmez diyebilirsiniz, ama birde yarınları düşünün. Ve tek balıkçı siz değilsiniz. Zaten bir şekilde can havliyle kıyıya sokulmuş balık. Belki bir kaçı kurtulup yeni nesli oluşturacak.. Onları da biz böyle kırıp geçirirsek, bizim çocuklar, balıkların kutu içinde buzlukta yetiştiğini sanmaya başlayacak..
     
  16. AVCIYILMAZ

    AVCIYILMAZ Şaban YILMAZ

    Mesajlar:
    405
    Şehir:
    izmit
    Favori Kamış:
    Lineaffe 420 10kilos
    Favori Makine:
    Shimano ultegra 4500-5500
    En İyi Avı:
    3 kg Levrek
    hocam sen de bizi balık katliyamcısı zannettin galiba. o kadar değil yani. abartmaya gerek yok diyorum sadece
     
  17. mder55

    mder55 Eray

    Yaş:
    58
    Mesajlar:
    252
    Şehir:
    Bafra
    Favori Kamış:
    olta

    Hayır arkadaşım bizim hesap doğru resimde görüldüğü gibi lüferleri ayrı koymuştuk.
     
  18. oguzhan

    oguzhan

    Mesajlar:
    418
    Şehir:
    αηкαяα
    Favori Kamış:
    σℓтα
    En İyi Avı:
    1.5 кg αуηαℓı ѕαzαη
    O nası bi olta ya çok güzel bir av olmuş

    Denizde palamut bırakmamışınız vala

    TEBRİKLER!:D
     
  19. kral balıkçı

    kral balıkçı mustafa gedikoğlu

    Yaş:
    36
    Mesajlar:
    1.886
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    surf
    En İyi Avı:
    çino sarı lüfer istavrit izmarit zargana vs....
    eray abi o palamutları çeken ellerine kollarına sağlık maşallah abicim tebrikler;) :) :)
     
  20. avcı_55

    avcı_55 Alaattin ışık

    Yaş:
    50
    Mesajlar:
    293
    Şehir:
    İstanbul /Dudullu
    Favori Kamış:
    Olta.
    Eray bey Tebrikler.Balıklar gerçekten güzel.
     
  21. korni

    korni koral

    Mesajlar:
    7.549
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    55 kg trakya kıvırcığı
    abi çok güzel av olmuş tebrikler baba istanbula gelen palamutları tutmuyon dimi bizede balık kalsın:)))))))))