Bayraklı,Karşıyaka,Gümüldür Raporu

Konu, 'Kıyıdan Balık Avcılığı' kısmında siyahca tarafından paylaşıldı.

  1. Haftasonu balık olmadığını bile bile gene can sıkıntısından dayanamadım ve aldım oltalarımı önce bayraklı sahile gittim.levreğe atıyorum tabiki.bu mevsimde levrek ve kefalden başka bişi yok ortalarda.yem olarak sardalya kullanıyorum.bekledim ancak sonuç alamadım öğlene doğru orda tanıştığım bi balıkçı arkadaşada yerimi bırakıp karşıyaka tarafına gittim.Sonuç olarak bişi tutamadım.bostanlıdaki arabalı vapur iskelesinin karşısındaki balıkçı limanından deneme yaptım.ancak ordada balık yoktu.

    Daha sonra aldığım istihbaratları söylüyorum size

    1-bayraklıda yerimi bıraktığım balıkçı arkadaş gece saat 23:00 ve 24:00 de toplam 3 adet levrek yakalamış.(attığımız yeri tüm orda avlananlar biliyor ve orası gerçekten levrek yapan bir avlak)

    2-Bir diğer istihbarat ise gümüldürden geldi az önce (13/12/2006-13:05) tekneyle giden 4 arkadaş 4 adet irice mırmır tutmuş.


    Sonuç arkadaşlar.ya geceden sabahlayın bi sahilde levrek tutarsınız belki yada daha öncede dediğim gibi bu mevsimde tekne tekne tekneee... :)


    herkese rasgele...
    sevgiler...
     
  2. Mehmet PEKMEZCİ

    Mehmet PEKMEZCİ

    Mesajlar:
    736
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    olta
    Akın Üçkuyular vapur iskelesi ile Bostanlı vapur iskelesi arasına çekilen hattın doğusunda (bayraklı ve Karşıyakanın bir bölümü burda kalıyor) balık avlamak yasaktır. Umarım bundan sonra buna dikkat edersin.
     
  3. granyoz

    granyoz

    Mesajlar:
    271
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    Olta-mızrak
    En İyi Avı:
    Hayalim Kiloluk Çipura
    Oralardan yakalanan balığı nasıl ve ne amaçla yakalıyorsunuz? Yakala-bırak yapmak içindir umarım.
     
  4. yassak hemşerim yassak.. :)
     
  5. ilginç

    arkadaşlar rica ediyorum biri bana açıklasın ben trolle avlanmıyorum.tırıvırı ile avlanmıyorum.oltayla 1-2 tane balık tutucam bunun neresi yasak ve orda bana polismi?yoksa belediyemi?müdahale eder?

    ve en kesinide şu ki madem orda balık tutmak yasak oraya balık tutmanın yasak olduğuna dair levha koymak zorundalar ki bende bileyim o zaman.
    bir çok insan var orda avlanan ve ben daha izmirin hiç bir yerinde yasak diye yakalanan :) insan görmedim...
     
  6. sirküleri bir okusan akın kardeşim..
    yasaklara uyup uymamak sana kalmış daha doğrusu vicdanına..
    kuralları koyanlar bizden daha iyi biliyordur nasılsa..:)
     
  7. Salihreis

    Salihreis Salih Günerergin

    Mesajlar:
    319
    Şehir:
    İZMİR
    Favori Kamış:
    sadece olta
    Favori Makine:
    okuma salina SA-65
    En İyi Avı:
    kaçan balık :-)

    Sevgili Akın,
    yakaladığın balıkları yemek için mi tutuyorsun yoksa sadece öldürme içgüdünü tatmin etmek için mi!
    yasak olmasının sebebi; burada yakalanan balıkların ağır metaller içermesi ve yenmesinde sakınca olması...
    eğer buradan daha uzaklara gitme imkanın yok ise nacizane tavsiyem yakala ama zarar vermeden yakalanan balıkları geri bırak,
    ya da yasak olmayan ve yakaladığın balığı yiyebileceğin söz konusu yasak bölgenin dışında tuzla civarı ya da sahil evlerinden sonraki yerlerde hobini tatmin edebilirsin. Şansın bol olsun.
     
  8. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.941
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Sana birinin müdahale etmesi gerekmiyor...

    Neden doğruyu yapmak için illa bir zabıta kuvvetinin tepemizde olması gerekiyor? Kimsenin görmediği bir zamanda, şuradaki 5 yaşındaki oğlanın elindeki çukulatayı kapıp yiyor musunuz?

    Yada, komşunuzun kapısının önünde bisikleti görünce, amaneeey diyerek, atlayıp gidiyor musunuz?

    Burada balık tutmak yasak. Çeşitli ve makul sebeplerden.. Buna uymak için illa ki zabıta kuvveti mi gerekli?

    Ama "ve en kesinide şu ki madem orda balık tutmak yasak oraya balık tutmanın yasak olduğuna dair levha koymak zorundalar ki bende bileyim o zaman." diyosun.. Evet, işte bunda çok haklısın. Bir avın serbest olduğu yerler listesi yok. Genel olarak her yerde av serbest. Avın yasak olduğu yerler listesi var. İşte bunları makul şekilde asmak lazım..

    Ama şu önemli olan. Burası senin memleketin. Bu toprağa döneceksin. Bu toprakta evlatların kalacak. Onlar bu denizde balık tutacak.. Memleket bir avuç polis veya jandarmanın değil.. İşte bu memlekette yarın çoluk çocuğunda bilsin, levrek vs. neymiş diyerek bir yasak konmuş. Ama bir şekidle uyarı tabelası asılmamış.. Senin haberin yoktu. Büyük ihtimalle haberin olmadığı için de ava devam dedin.. Ama artık haberin var.

    Ve bir vatandaş olarak memleketine sahip çıksan. Bir parça tahta, plastik vs. bir şeye, bir şekilde "37/2 nolu sirküler uyarınca BALIK AVLAMAK YASAKTIR" yazıp, oraya assan.. Diğer insanlarda böylece bilinçlense.. Sende memleketin için iyi bir şey yapmış olmanın huzuruyla akşam yatağına yatsan.. Daha bir hoş olmaz mı?

    Böyle yaparak, belki biri de senin çocuğun olmak üzere bir sürü hayat kurtarabilme şansını tepme derim..
     
  9. güneyli

    güneyli

    Mesajlar:
    418
    Şehir:
    mersin
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    70 cm Baraküda

    Forumda daha öncede işlenmişti ama sonuca varmadı sanırım..bu vesileyle tekrar gündeme getirsek nasıl olur..?
    Şimdi araştırıyorumda bu konuyla ilgili İzmir tarım il md.
    kontrol şube müdürlüğü
    kontrol@izmirtarim.gov.tr
    kontrol35@hotmail.com
    tel: 0232 462 07 31 faks: 0232 462 24 93
    Bilgilerine ulaştım..
    Bu yasak konusunda tabela koyacak kurum bu mudur?Yoksa belediye felanmı..BU konuda yönlendirebilecek birisi varmı aramızda..Ona göre faaliyete geçelim bence..
     
  10. Mehmet PEKMEZCİ

    Mehmet PEKMEZCİ

    Mesajlar:
    736
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    olta
    Bizler o yasağın neden konduğunu tartışmıyoruz. Bizler kurallara uyan insanlarız. Yasakları saçma ya da anlamsız olarak nitelendirmek yerine, o yasağa uyarken bir yandan da değiştirilmesi için çaba sarf edenleriz.
    Levha olmadığı halde sizce biz nerden öğrendik dersiniz. Kuşlar söylemedi bize balık avlarken. Bizler bu işi yapıyorsak gerçekten de nasıl yapıldığını araştıran insanlarız. Ve öğrendikki amatör balıkçılığı düzenleyen "sirküler" isminde bir şey var. Hımmm dedik var demekki uyacağız. Amacımız yakalayabildiğimiz kadar balık yakalamak değil kurallara uygun balık yakalamaktır.

    Size orada balık avlamanın yasak olduğunu söyleyecek kurum Tarım ve Köy İşleri Koruma Kontrol Müdürlüğü dür. Cezasına gelince yanılmıyorsam 600 YTL civarında olacak. Ve takımlarınıza da el konur. Bu güne kadar sizi neden yakalamadıklarını bize değil onlara sormalısınız. Neden levha konmadığına gelince; madem internet kullanıyorsunuz İzir Valiliğnin sitesine girip bilgi edinme bölümünden bunu bizzat Sayın Valimize sorabilirsiniz. Kanuni olrak buna hakkınız var. Yani burada da muhattab biz değiliz.


    Size şöyle yapın böyle yapın diyecek durumumuzda yok. Fakat bu sitede yasak yerde avlanılmış balıkları göremezsiniz. Ve bu sitede az önce bahsettiğim sirkü dene şeyde yazan limitlern dışında da balık bulamazsınız. Koyanlar uyarılır ve resimler silinir.

    Fakat lütfen şunu unutmayın. Amacımız amatör balıkçılığın kurallarına göre yapılmasını sağlamak en azından buna katkıda bulunmaktır. Başka bir niyetimiz yoktur. Haberiniz olmayabilir. Ama bizim duymak istediğimiz bu değil. Haberim yoktu öğrendiğim iyi oldu şeklindeki bir cümledir duymak istediğimiz. Demezseniz sizin bileceğiniz bir şey. Sonuçta bizde emniyet mensubu falan değiliz. Ceza kesecek durumumuz yok size. Sizi sadece uyarıyoruz. Lütfen yanlış anlamayın sizi yargılamak gibi bir niyetimiz yok.

    Saygılarımla...
     
    Son düzenleme: 13 Aralık 2006
  11. gokseldbuga

    gokseldbuga

    Mesajlar:
    30
    Foçadan tekne ile avlanma açmazında da benzer bir yorum yapmıştım, gene yapacağım. Yurdum insanı boşluklardan istifade etmek veya mantıklı konulmuş! kanunları sorgulamaktan önce bilgisizliğini öğrenme ile giderme yoluna gitseydi şu anda çok farklı yerlerde olurduk.
    1-Tırıvırı vs vs kullanmıyorum ben amatör balıkçıyım diyorsunuz o zaman gereklerini yerine getiriniz zira bu tarz düşünmeniz tırıvırı kullanmaktan pek farklı değil.
    2-Biz sizin sağlığınızı da düşünerek üstelik te kanunu gösteriyoruz, uymazsanız keyfiniz bilir.
    3-Zabıta da engel olabilir polis te, veya sorumlu bir vatandaş ta durumu polise bildirebilir, vatandaşlık görevidir.
    ben sizin yerinizde olsam konuyu daha da uzatmadan sirküleri iyice bir okurum.

    saygılar
     
  12. smyrna

    smyrna Sevil Kurtoğlu

    Yaş:
    54
    Mesajlar:
    7.772
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    olacak inşallah
    DEJA VU :D :D
     
  13. teşekkür

    arkadaşlar teşekkür ederim açıklamalar için.Orda veya başka yerde avlansamda ceza yemeyeceğimi biliyorum.ama madem kurallar var.uyalım o zaman.yani o bölge yasaksa avlanmam bu çok problem değil.ama levha konulması gerekiyor ki tüm herkes bilsin.bu çok zor bi şey değil.bizde ona göre yasak olan yerlerden avlamayalım....
     
  14. konu bitmiştir..:)
    sorun yok yani..
    merhaba akın tekrardan..
    şimdi hoşgeldin işte.:)
     
  15. Mehmet PEKMEZCİ

    Mehmet PEKMEZCİ

    Mesajlar:
    736
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    olta
    Anlayışın için teşekkürler. Bende tekrar hoşgeldin diyorum.:)
     
  16. güneyli

    güneyli

    Mesajlar:
    418
    Şehir:
    mersin
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    70 cm Baraküda

    Mehmet Hocam benden günah gitti,sen yönlendirdin nede olsa:eek:
    http://www.izmir.gov.tr/valilik/mesaj.aspx
    buraya gerekenleri yazdım.
    biraz ısrarcı olursak amacımıza ulaşabiliriz..Bir kaç tık ötede..
    Bilinçsizce orada tutulan balıkları nice bebeler yiyordur:(
     
  17. Spider

    Spider Mert Eren

    Mesajlar:
    1.181
    Şehir:
    Ankara
    Sevgili Akin,

    sana kocaman tebrikler
    gosterdigin buyuklugu herkes bu kadar icten yapamayabiliyor.
    aramiza hos geldin.
    lutfen ilk firsatta sirkuler bolumunu incele. hem kurallari hem de yorumlarimizi okursun
     
  18. ????

    arkadaşlar sirküleri okudumda e o zaman konak,alsancak,karataş hepsi yasak bölge kapsamında öylemi?doğrumu anladım?o zaman seferihisar ve çeşmealtına devam edeyim ben:)
     
  19. gokseldbuga

    gokseldbuga

    Mesajlar:
    30
  20. AKIN74

    AKIN74

    Mesajlar:
    707
    Şehir:
    Karşıyaka / İzmir
    Arkadaşlar ben başvurdum, olması gerekende bu diye düşünüyorum...;)

    Sizlere de bir tık kadar yakın...