SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık

Bedene Düğümsüz olarak kösteği nasıl bağlarım?

Konu, 'Kıyıdan Balık Avcılığı' kısmında burakreis tarafından paylaşıldı.

  1. burakreis

    burakreis

    Mesajlar:
    110
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    LINEAEFFE Atlantica 4.20 Kamış ,DAİWA EMCAST ADVANCED 5500
    En İyi Avı:
    Palamut Oldukça büyük tartmadım
    Arkadaşlar,

    Ben bedene kösteği düğüm atarak bağlıyorum, varsa resimli olarak düğümsüz nasıl bağlanır yazarmısınız,

    Teşekkürler
     
  2. Sponsor

  3. cakometti

    cakometti ersan

    Yaş:
    54
    Mesajlar:
    290
    Şehir:
    ist-bahçelievler
    Favori Kamış:
    century TTR 14 ft - daiwa prime caster surf 450
    Favori Makine:
    abu chrome rocket 6500 CT - Abu Ambassadeur 7000I C3 CT Mag
    Hocam şu konuyu biraz açar mısın, soru eksik sanırım....
     
  4. Evet arkadaşım anlatmak istediğini biraz netleştirirmisin ?

    Düğümsüz derken ..?
     
  5. burakreis

    burakreis

    Mesajlar:
    110
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    LINEAEFFE Atlantica 4.20 Kamış ,DAİWA EMCAST ADVANCED 5500
    En İyi Avı:
    Palamut Oldukça büyük tartmadım
    Arkadaşlar pardon çalışırken forma takılınca böyle oluyor işte, hani bedene hazır köstekleri yada kendi yaptığımız köstekleri bağlıyoruzya ,
    Ben önce bedene bir düğüm atıp onun üzerine kösteği bağlıyorum ki oynamasın,
    Ama bedene düğüm atmak bedeniz zayıflatıyor,

    bedene hiç düğüm atmadan (köteği çevirerek) Nasıl düğüm atarım?

    Yada En idaal köstek bağlama yöntemi nasıldır?

    Teşekkürler
     
  6. burakreis

    burakreis

    Mesajlar:
    110
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    LINEAEFFE Atlantica 4.20 Kamış ,DAİWA EMCAST ADVANCED 5500
    En İyi Avı:
    Palamut Oldukça büyük tartmadım
    10'lu çapari yaptığımda bir bedende 10tane düğüm oluyor
     
  7. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    71
    Mesajlar:
    2.395
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Burak, kazıkbağı adı verilen bir düğüm var.
    Tarif edemem, çizemem.
    Düğümler arasında bulursan, kendin halledersin.
    Bedeni kazık, kösteği de ip olarak düşünürsen, kazık bağı ile bedene düğüm atmadan kösteği bağlayabilirsin.
     
  8. cakometti

    cakometti ersan

    Yaş:
    54
    Mesajlar:
    290
    Şehir:
    ist-bahçelievler
    Favori Kamış:
    century TTR 14 ft - daiwa prime caster surf 450
    Favori Makine:
    abu chrome rocket 6500 CT - Abu Ambassadeur 7000I C3 CT Mag
    Bu düğümlerin atma esnasında kopmalara sebep olmasından yakınıyorsanız farklı misina ve düğüm seçenekleri deneyin derim.
    En ideal düğüm, en çok tercih edilen yada kullanılan yöntem olsa gerek, aksi taktirde kösteğin beden üzerinde gezmesine engel olamazsınız, er veya geç hareket eder. Siz kaymasın sağlamlaşsın diye kösteği ırgaladıkça düğüm atmasanız dahi bedeni yaralarsınız. Kolay gelsin...:)
     
  9. burak hocam elden geldiğince bişiler çizmeye çalıştım.. umarım yanlış anlaşma olmamıştır.. takıldığın bişi olursa açıklama yaparım.. rastgelsin..

    [​IMG]
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 30 Kasım 2006
  10. Iskarmoz

    Iskarmoz

    Mesajlar:
    771
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    Her cins Olta
    En İyi Avı:
    1988 Dalyanköy Levrek 4.7 kg
    Bravo Bülent.. Bak ben bunu bilmiyordum. Süper bence. Hem de kolay..
    Niye daha önce söylemiyorsun be kardeşim..:mad: :D
    Esen kal..:)
     
  11. bambul

    bambul Noyan Ekici

    Yaş:
    45
    Mesajlar:
    252
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    sopa, el oltası
    En İyi Avı:
    Orkinos 5 kg, kalamar 1100g
    Ben de iğne ve köstek düğümlerini öğrenmek için 100 m pelikan misinayı yedikten sonra gayet kolay ve çok etkili düğüm atmaya başladım. Köstek düğümünü elimden geldiğince çizdim.

    [​IMG]
     
  12. zodi

    zodi

    Yaş:
    45
    Mesajlar:
    353
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    sadece olta
    En İyi Avı:
    1.2 kg çipura. Kilo olarak ta 3 kişi 15 kg istavrit (tekneden)
    Noyan çok teşekkür ederim. İki yöntem de çok iyi anlatılmış. Bu arada Karşıyaka'ya gidiyormusun? :)
     
  13. bambul

    bambul Noyan Ekici

    Yaş:
    45
    Mesajlar:
    252
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    sopa, el oltası
    En İyi Avı:
    Orkinos 5 kg, kalamar 1100g
    Ya en son 1 yıl önce kışın gittim gözümde tütüyor Alaybey. Aslında şu aralar iş yok güç yok yollar da fena sayılmaz bi İzmir organizasyonu olursa uçar gelirim. (İzmirli arkadaşlara çaktırmadan ışığı yakmış olayım :) )
     
  14. hakanozden

    hakanozden hakan

    Mesajlar:
    1.280
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    420 3 parça dam black panter //390 linefea tuornement surf
    Favori Makine:
    banax sx3000
    En İyi Avı:
    3,5 kg kalkan
    valla kösteği sıkı sarıyorum ama kaymasınında çok kafanıza takmayın bence... büyük balığın kafa atmasında kayarak kopmuyor balığın kaçmasını engelliyor ufak bir tiyo :D
     
  15. bambul

    bambul Noyan Ekici

    Yaş:
    45
    Mesajlar:
    252
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    sopa, el oltası
    En İyi Avı:
    Orkinos 5 kg, kalamar 1100g
    Bülent abi senin sistem çok güzele benziyor ama bişeyi anlayamadım: 1. resimde ikösteğin ucuna halka yapmışız tamam. Sonra ortaya kadar misinaya dolayıp düğüm mü atmışız? Yani son adımda kösteği çekince ucundaki halkayı da sıkıştırıp bedenle birleştiren kısmı pek anlayamadım.
    Teşekkürler.
     
  16. zarganacı34

    zarganacı34 önder

    Yaş:
    38
    Mesajlar:
    518
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    lineaeffe s-curve kamış+Okuma synex 660 makina, Lineaeffe fire spin trabucco makina
    En İyi Avı:
    Levrek
    Pazar günü gelirsen eğer uygulamalı gösteririm ben reis amcanın dediği gibi anlatması zor biraz. Ama anlatmaya çalışayım buradan.
    1- Önce beden misinasını gergin tutabileceğin bir yere takıyoruz.
    2- köstek misinayı beden misinasının arkasından parmağımızla tutuyoruz.
    3- daha sonra köstek misinayı beden misinanın üzerine dolayacak şekilde 2-3 defa düğümlüyoruz.
    4- bu düğümden sonra parmağımızı köstek ve bedenden çekmeden tekrar 2-3 düğüm atıyoruz.
    5- artık parmağımızı bırakıp köstek misina artık kaymayana kadar düğümü sağlamlaştırıyoruz.

    sanırım reis amcanın bahsettiği kazık düğümü bu olsa gerek.
     
    Son düzenleme: 30 Kasım 2006
  17. Sevgili Noyan, aynen dediğin gibi..misinayı katlıyorsun elinde burgu yapıyorsun sonrada bildiğimiz düğümü atıyorsun. o bölümde biraz kalınlıkta sağlıyor..su içinde de gözledim.. o kalınlık kösteği bedenden de biraz uzaklaştırıyor.. dolayısıylada kösteğin dolanmasını bir ölçüde engelliyor.. bedene monte ederkende kement gibi içinden geçiriyorsun.. (bedendeki ikili halkanın içinden) umarım anlatabilmişimdir.rastgelsin..
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 30 Kasım 2006
  18. bambul

    bambul Noyan Ekici

    Yaş:
    45
    Mesajlar:
    252
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    sopa, el oltası
    En İyi Avı:
    Orkinos 5 kg, kalamar 1100g
    Teşekkür ederim çok açıklayıcı anlattınız abi. Sizin sistemde köstekle beden tam dik açıya yakın yapıyor sanırım o yüzden ben de elimi alıştırıp öyle bağlayacağım.
     
  19. hakanozden

    hakanozden hakan

    Mesajlar:
    1.280
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    420 3 parça dam black panter //390 linefea tuornement surf
    Favori Makine:
    banax sx3000
    En İyi Avı:
    3,5 kg kalkan
    toplantıda görüşür her bağlama türü hakkında bilgilerimizi paylaşırız :)
     
  20. burakreis

    burakreis

    Mesajlar:
    110
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    LINEAEFFE Atlantica 4.20 Kamış ,DAİWA EMCAST ADVANCED 5500
    En İyi Avı:
    Palamut Oldukça büyük tartmadım
    Arkadaşlar çok çok teşekkürler Sizler harikasınız!!!!!!
     
  21. Iskarmoz

    Iskarmoz

    Mesajlar:
    771
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    Her cins Olta
    En İyi Avı:
    1988 Dalyanköy Levrek 4.7 kg
    Bildiğimiz düğümü orada göremedim. Benim anladığım Mahir Abi nin bahsettiği kazıkbaşı bağı o. O iki halkayı beden ipi arada kalacak şekilde üst üste bindirdikten sonra bir kazığa geçirip sıkarsaız kazıkbaşı bağı olur. Yok, bu halkaların içinden köstek ilmeğini geçirip sıkarsanız köstek kazıkbaşı bağı ile bedene bağlanır. Resim çok açık bence..:)