SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık Kolay Av

Bot konusunda yardım, tavsiye ve çeşitli bilgiler

Konu, 'Şişme Botlar' kısmında rainman tarafından paylaşıldı.

  1. rainman

    rainman

    Mesajlar:
    93
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    her türlü olta
    Sayın abilerim ben genellikle kıyıdan 100-150 metre açıkta avlanmak için 3-4 kişilik bir bot almak istiyorum. Biraz araştırma yaptım fakat internet ortamında pek tatmin edici bilgi bulamadım...Hangi marka yada nasıl bir model almalıyım acaba? kullanan abiler varsa hangi botu kullanıyorlar ve memnunlarmı?
     
  2. Sponsor

  3. Matchbox

    Matchbox

    Mesajlar:
    500
    SeaMaster kullanıyorum çok memnunum. Aynı botu 5 sene daha kullanabileceğimi tahmin ediyorum.;)
     
  4. ist balıkcısı

    ist balıkcısı

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    653
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    şeyan olta -surf kamış
    En İyi Avı:
    daha öğrenecek çok şey var

    serkan bu botların fiyatları nasıl. ayrıca motorlumu . biraz bilgi verirsen sevinirim
     
  5. Leon 79

    Leon 79

    Mesajlar:
    31
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    500 gr Mırmır
  6. Matchbox

    Matchbox

    Mesajlar:
    500
  7. Matchbox

    Matchbox

    Mesajlar:
    500
  8. ömer65

    ömer65

    Mesajlar:
    695
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    sazan 2 kg
    merhaba selman bende sürekli botla açılıyorum ilk olarak ince bot kesinlikle tafsiye etmem botun kalınlıgı biraz etli olmalı aslında bu aralar sezon sonu indirimleri başlamış olmalı ben iki sene önce karfırdan bu aylarda çok güzel kalın ve 300kgr agırlık çeken 320cm boyunda 150 milyona almıştım
    büyük marketlein sezon sonu indirimlerini kollamanı tafsiye ederim
     
  9. rainman

    rainman

    Mesajlar:
    93
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    her türlü olta
    ömer abi büyük marketlerde ki botlar kalitelimidir acaba yoksa ne olursa olsun işini görür mü diyorsunuz?
     
  10. ercanguven

    ercanguven Ercan

    Mesajlar:
    249
    Şehir:
    Ankara
    Favori Kamış:
    Spin kamış & fly
    En İyi Avı:
    Balık
    - C 340 FR Acti-V -
    * Longueur 3,40 m
    * Largeur 1,79 m
    * Charge Maxi 750 kg
    * Puis Maxsi 15 CV
    5 + 1 PERSONNES
    Ccode Z11414
    Rastgele
     
  11. rainman

    rainman

    Mesajlar:
    93
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    her türlü olta
    1900 euro bu abi :)
     
  12. avcı22

    avcı22 Mesut Turan

    Mesajlar:
    761
    Şehir:
    edirne
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    yayın 3.4 kilo
    Voyager 500 Bot ve BESTWAY 65010 ZODIAC TİPİ BOT

    Voyager 500 Bot ve BESTWAY 65010 ZODIAC TİPİ BOT hakkında bilgisi olan var mı?Tatlısı ve deniz balıkçılığı için idare eder mi?Bilgisi olan ve kullananlar arkadaşlar bilgi verirse sevinirim.
     
  13. Bu bot için sitede fikir alışverişinde bulunulmuştu.
    Arama bölümüne " voyager " yazmanız halinde gerekli konulara ulaşacaksınız.
    Umarım istediğiniz cevaplar bunların içinde vardır.
     
  14. emrecan

    emrecan Emrecan

    Yaş:
    32
    Mesajlar:
    555
    Şehir:
    ankara
    Favori Kamış:
    Shimano
    En İyi Avı:
    turna 95 cm
    mesut abi voyager 500 bot bende var deniz için tavsiye etmem bot sıcak havada kötü oluyo ama fiyatı ucuz ......:D:D:D
     
  15. mallaca

    mallaca Halil Barış Şengül

    Yaş:
    44
    Mesajlar:
    4.028
    Şehir:
    Bursa
    Favori Kamış:
    Makinalı kamış olta,her türlü el oltası,rapala
    En İyi Avı:
    Kiloluk mırmır,Kiloluk iskorpit
    Voyager 500 bot tecrübem

    Evet arkadaşlar bu sabah yeni aldığım voyager 500 şişme botumla denize açıldım.Bu botu almayı düşünen arkadaşlar olabilir düşüncesi ile tecrübemi aktarmak istiyorum.

    Bir kere güvenilir bir bot olduğunu söyleyebilirim.7 bölmesi var.İki adet boston tip süpap çevre ve yan duvarı şişiriyor.Taban ve dış alt yan taraflar bildiğimiz tıpa şeklinde.En dış taraftan yırtılsa bile taban ve yanlarında kano biçiminde odacıklar sizi kıyıya kadar götürür.Tabi gidebilirseniz Neden mi böyle dedim.Anlatayım;

    Her şeyden önce şişirmesi gerçekten dert.Kutu içinden çıkan küçük tip silindirik pompa çok yetersiz. Tek başıma (eşimde yardım etmedi değil ama bayan kuvvetini tahmin edersiniz) yaklaşık 45 dk sürdü şişirmem.Kompresör veya ikinci bir körüklü pompa ile iki kişi yaklaşık 20 dk ' da şişirebilir.Bu da uygun bi zaman.Orjinal kürekleri çok dandik.Zaten ilk denememde elimde kaldı.Alüminyum iki parçalı kürek işinizi görüyor.30-45 YTL civarında.O kadar kolay açıldım ki arkadaşlar anlatamam(Botun heyecanı ile rüzgarı fark etmedim anlayacağınız.) O kadar çabuk sürükleniyorsunuz ki resmen 25-30 sn ' de 15-20 mt yol alıyorsunuz açığa doğru.Çıpa şart.Tahminimce 2.5 kg çıpa yeterli olur.Hemen alacağım.İşin kabus tarafı ise biz öyle bi sürüklendik ki kürek falan fayda etmedi anlayacağınız.İki çekiyorum üç açılıyorum.En tehlikeli kısım buydu.Allahtan bi motorcu dosttan yardım istedim de kıyıya ulaştım.Yoksa karşı kıyıdan çıkardım.
    Birde sorum olacak. Botun arka kısmında motor takmak için yuvalar var.Sehpa satın alıyorsunuz.2.5 Hp minn kota vb.akülü motor almayı düşünüyorum.Sizce yeterli mi?Gerçi bizi çeken motor 5Hp benzinli idi baya iyi gittik.Beni tırıs bi hızda kıyıya ulaştırsın yeter.Acaba kullanan arkadaşlar var mı.Tavsiyelerinize ihtiyacım var. Sağlıcakla kalın.
     
  16. Selam botunuz hayırlı olsun.
    Şişirme olayına benim kendi çözümümü öneririm
    Bota bağlantı (havabasma aparatı) aparatının yada başka bir aparat yaptırın ucuna bir iki metre hortum sabitleyin diğer ucunada arabanızın egzos çapına uygun bir boru takın.
    Arabayı çalıştırıp verin gazı.
    Soğuk kış günlerinde sıcak sıcak iyi oluyor:D :D :D
    Elektrikli motorla uzun süre dolaşmanız zor çünkü akü bitıyor.
    benzinli ve 5 hp bence gayet iyi:)
     
  17. Abi sen kargoyla öncedenmi yolluyon botla motoru avlağa:confused:
    :D :D :D :D
     
  18. deePblue

    deePblue na

    Mesajlar:
    1.573
    Şehir:
    aa
    botunuz hayırlı uğurlu olsun ;)
    çapa ile ilgili bi şey söylemek istiyorum.ben 50 metrelik sağlam bi naylon ip aldım..
    denize açılmadan önce orta boy 2 market poşetinin içine 1.5-2 kilo civarı taş ve ya kum dolduryorum.poşetin havasını aldıktan sonra ipe bağlayıp sallıyorum.bizim 2.70 lik botu hayli hayli idare etti..arabamız zaten 2 kişi olmamıza rağmen doluyor.bide çapa ya yer ayıramam canım ;)
    saygılar.
     
  19. vedatba

    vedatba

    Yaş:
    60
    Mesajlar:
    98
    Şehir:
    Ankara/ElvanKENT
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Sazan 3.450
    Barış kardeş öncelikle botun hayırlı olsun bende de şişme bot var ben tatlısuda kullanıyordum yani göletlerde cumartesi günü gölete gittik ve şişirmeye başladık cankurtaran ipinin baglandıgı yapiştırma yerinden tamamen açıldı ve hava bir anda boşaldı benim kullandıgım botta 4 ayrı yerden şişiriliyordu en dıştaki açılma yapınca hava tamamen ve bir anda boşaldı. Aldıgım yer ile görüşmemde havanın sıcak olmasından ve fazla hava basıldıgından oldugunu söyledi çünkü onlarında başına gelmiş aynı olay. Birde voyager500 botları kesinlikle katlayarak toplamayacakmışsın katlanan yerlerden deliniyormuş bana voyager500 boyu satmadı aklınızda bulunsun kesinlikle cankurtaran yelegi kullanın bilhassa denizde sürüklenme fazla olacagından kıyıya gelmeniz sizinde dediginiz gibi çok zor ve patlama ihtimali çok fazla. Ayrıca dış şişme yeri patladıgından suyun içinde olmuş olsa idik kürek çekme şansımızın olmayacagı gibi 2 kişi açılacaktık ve bizi kaldırma gücü kesinlikle olmayacaktı ayrıca taban şişme oldugundan dengeniz kayboluyor yani taban ahşap olmaz isede sorunlar çıkıyor tabanı şişme botları ben tüm bot alacak arkadaşlara tavsiye etmiyorum. İstanbul dan üretici firma ile bugün görüştüm satınalmış oldugum av bayine verecem geri istediler umarım degiştirirler umarım degil bizim hatamız olmadıgından degiştirme ihtimali yüksek bunuda belirteyim ayrıca. İyi akşamlar tüm amatör balıkçı arkadaşlara.
     
    Son düzenleme: 11 Haziran 2007
  20. mby.yigit

    mby.yigit mustafa

    Mesajlar:
    126
    Şehir:
    ankara-konya
    Favori Kamış:
    shimano
    Favori Makine:
    remixon
    En İyi Avı:
    levrek 1kg
    aynı şekilde geçen hafta bende voyager marka botu arabanın egzozuna bağladıkları bir aparat ile şişirenleri gördüm, havada çok sıcak olduğu için aklıma gelen ilk şey şu oldu, hava önerilen ölçülere göre basılsa bile sıcaktan egzos gazı ile şişirilen bir botta gazın genişlemesi daha çabuk olurmuydu? bu bir tehlike arz ediyormu acaba?
     
  21. Selam:)
    Şu an ben ikinci botumu kullanıyorum.İlk botumu 3-4 yıl bu yöntemle şişirerek kullandım ama sorun olmadı.eskime nedeni ikide bir taş üstüne çıkmam sonucu oldu.İkinci botumuda aynı yöntemle şişiriyorum.sorun olmayacağını düşünüyorum.Nedenine gelince araba egzozundan alınan hava tayzikli ve akış hızı nedeni ile ilk egzos çıkışında sıcak olmasına rağmen bot içine geniş alana yayıldığında ısı ani şekilde düşer.Suya inincede soğuyup su sıcaklığına eşitlenir.
    Burada önemli olan botun sağlamlığı ve kalitesi.050 sıradan malzemeden yapılmış ucuz bir botun dayanıklı olmayacağı aşikardır.Ama yinede soğuk olsun öyle şişireyim diyorsaniz egzosla bot arasına hacımli bir nesne ekleyip bir kova suya koyup öyle şişirin ısı düşüp bota gider.
    Katlanabilir tabanlı botlar şişme tabana göre daha dengeli ve rahat avlanmanızı sağlar.
    Ama üzülmeyin botunuzun tabanı şişme ise hemen sanayıde ağaç işi yapan bir dükkana girin ve içine katlanabilir taban isteyin.Ama bu tabanın sudan etkilenmemesi için gereken korumayı yaptırın.
    Atlayın bota başlayın sırtıya:)