SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık

çinekop çaparisi Için Iğne Tavsiyesi

Konu, 'Kıyıdan Balık Avcılığı' kısmında forsakenx tarafından paylaşıldı.

  1. forsakenx

    forsakenx

    Yaş:
    42
    Mesajlar:
    184
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    3.60m balzer saphire+ryobi 4000 makine
    En İyi Avı:
    hala avdayım:)
    Mustad Iğne Alacağim Ama O Kadar çeşit Varki.kaç No Alayim?(mustad No)
     
  2. Sponsor

  3. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    72
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Ben tekneden salladığım çaparilerde 1251 C kullanıyorum.
    Balığın büyüklüğüne ve hızlı veya nazlı oluşuna göre, köstek kalınlığıyla iğne boıyunu ayarlıyorum.
    1 veya 1/0 küçük boy, 2/0, 3/0 şeklinde sayı büyüdükçe,iğne boyu da büyüyor.
    Beyaz çelik iğne bu.Siyah iğne numarası hatırlamıyorum.
    RAstgele.
     
  4. forsakenx

    forsakenx

    Yaş:
    42
    Mesajlar:
    184
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    3.60m balzer saphire+ryobi 4000 makine
    En İyi Avı:
    hala avdayım:)
    tşk.ederim Mahir abi.tam istediğim cevap.sipariş vereceğimde.

     
  5. zarganacı34

    zarganacı34 önder

    Yaş:
    38
    Mesajlar:
    518
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    lineaeffe s-curve kamış+Okuma synex 660 makina, Lineaeffe fire spin trabucco makina
    En İyi Avı:
    Levrek
    Reis amca varken bize pek laf düşmez ama. Çinkop için bende 1 kere çapari kulandım. O da yemli attığımız iğne numarasından yapılmaydı yani 4 numara.
     
  6. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    72
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Önder

    Estğfirullah, her şey şartlara göre değişiyor.
    4 n. dediğin herhalde 1799 kalite istavrit çapari iğnesi olsa gerek.
    Bununla da tutulur ama nazlı balıkta. Balık salarsa bir anda bu iğneleri traşlar, geride sadece iğnesiz köstekler kalır.:rolleyes:
    Benim dediğim, hızlı balık için. Numaranın yanındaki sıfır, iğnenin sapının normalden uzun olduğunu gösteriyor biliyorsun, çinekop aşırmasın diye balıkçılar böyle iğne kullanıyor.
    Herkese rastgele.
     
  7. zarganacı34

    zarganacı34 önder

    Yaş:
    38
    Mesajlar:
    518
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    lineaeffe s-curve kamış+Okuma synex 660 makina, Lineaeffe fire spin trabucco makina
    En İyi Avı:
    Levrek
    Yeni birşey daha öğrendim teşekkür ederim. Ben hep yemli takım kullandığım için pek çinekop çaparisi yapmadım o yüzden duyduğumu yazdım. Bundan sonra yaparsam bende yazdığınız numaralarda iğne almaya özen göstereceğim.
     
  8. hakanozden

    hakanozden hakan

    Mesajlar:
    1.280
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    420 3 parça dam black panter //390 linefea tuornement surf
    Favori Makine:
    banax sx3000
    En İyi Avı:
    3,5 kg kalkan
    hele bu dönemde sarıkanatın arttığı düşünülürse uzun pala iğne kullanmanızı tavsiye ederim
     
  9. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.940
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Reis hocam, iğne numaraları (MUSTAD'ta) iki seridir: .... 18, 16, 14...3,2,1 gibi gider ve sayı büyüdükçe iğne küçülür. Bunlar standart boylardır. Birde iri boylar vardır, aynı modelin. Bunlarda 1/0, 2/0, 3/0..... olarak gider.. Bu numaralar, uzun beden/kısa beden olarak göstermez..

    Eğer, sıradan misina kullanıyorsanız, uzun bedenli iğne tercih edin. Parlak olsun.. Teknik olarak, seçilecek iğnelere "Aberdeen" denir. Reis ustamızın tavsiyeleri gayet iyi. Ama, yok illada kralı olsun derseniz, 32601BLN işinizi görür. Yada, biraz uğraşmayı göze alarak, 225N alabilirsiniz. Bunlar krom gibi parlaktır, gümüş iğne aratmaz. Ama sapı kısadır. Köstek olarak Dyneema kullanarak veya bir parça çelik telle iğneyi bağlayarak çok iyi netice alabilirsiniz sanıyorum..

    Ama, ben olsam, reis üstadın sözünü dinlerdim.. 100 tanesi 6 YTL, 10 tanesi 6 YTL ve 50 tanesi 6 YTL olan bu iğnelerin arasında, performans farkı çok olacağını sanmıyorum. Çapariye vuracak kadar çinekop olduktan sonra, hepsi de güzel iş görür..
     
  10. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    72
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Serdar

    Ben iğne ve misina uzmanı değilim.
    Lazım olduğu zaman bakıp, beğenip alıyorum, yani el terazi göz mizan hesabı.;)
    Yalnız elimdeki iğnelere bakınca 1799 kalitede numara büyüdükçe ebatın küçüldüğünü, 1251' de ise tam tersine numara ile birlikte boyun da büyüdüğünü görüyorum.
    Numaranın yanına sıfır eklendiğinde ise aynı iğnenin sapının uzadığını farkediyorum.
    Bunlar doğru olmayabilir ama bendeki kutulara bu şekilde iğne koymuşlar.:p

    Herkese rastgele, çinekop olsa da tutsak , ne ile olursa olsun.:)
     
  11. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.940
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    >>> Lazım olduğu zaman bakıp, beğenip alıyorum, yani el terazi göz mizan hesabı.

    En doğrusunu yapıyorsunuz üstad.. Bende aynısını yapıyorum, sonra aklımda tutuyorum, "264 / 10 numara, izmarit livara" gibisinden. 11/12 numara olursa, 264 yerine 1799 olursa vs. livara giden kadar, denize dönen oluyor mesela..

    Ben biraz "balıkçılık" balıkçısıyım. Yani niyet balıkçılık yapmak, balık tutmanın kendisi değil. Balık tutulur, önemli olan, tutana kadar olan süreçte maksimum keyif almak.. O yüzden hemen her tür iğne, misina vs. denerim bol bol.. Doğrusu, verim aldığım takımları bile çoğu zaman bırakır, acayip iğneler, takımlar filan denerim sürekli.. Hatta çoğu zaman, iğneyi elle modifiye filan ettiğim çok olur..

    Ama, konu "iş yapacak takım" ise, sizin üzerinize söze söyleyecek durumda değilizdir.. Biizm gördüğümüzden çok balık sizin livarından geçmiş anladığımız kadarıyla..

    Ve yanlış anlaşılmasın. "Ama, ben olsam, reis üstadın sözünü dinlerdim.." derken, asıl niyetim, REİS usta diyorsa, muhakkak bildiği vardır demektir. Eminim ki, 225N daha iyi tutuyor/tutacak olsa, o tavsiyeniz olurdu..
     
  12. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    72
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Serdar

    Senin çalışmalarından kendi adıma her zaman istifade ediyor ve seni takdir ediyorum.
    225N denemedim.
    Benim için önde gelen masraf-fayda dengesi.
    Doğrusu, balık tutmadan, fazla harcama yapma kaabiliyetim yok.
    Ben de senin veya başka dostlarımın deneyip verim aldığı malzemeyi kullanmak isterim.
    Burada bulunmamızın temel amacı da bilgi paylaşımı ve yeni dostlar edinmek değil mi?
    İnanıyorum ki insan, bir konuda ben biliyorum iddiasında bulunduğu andan itibaren yeni şeyler öğrenme imkanından mahrum olur.
    Ben bu duruma düşmek istemem.
    Livarımdan çok balık geçmiş olması da belki zamanın uzunluğundandır, ustalıktan değil.
    Selam ve sevgilerimle
     
  13. muratuysal

    muratuysal

    Mesajlar:
    183
    Şehir:
    pendik/istanbul
    Favori Kamış:
    olta (zıpkını sevemedim)
    En İyi Avı:
    yayın 12 kg.
    mahir amca bu çinekop çaparisinin bi örneği varmı ve lüfer çaparisinin nasıl olmalı bu konuda bilgi verebilirseniz çok sevinir ve ellerinizden öperim
    saygılarımla
     
  14. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    72
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Murat

    Çinekop çaparisi, istavrit çaparisinin, lüfer çaparisi de çinekop çaparisinin daha büyüğü.
    Yani iğne boyu büyük, köstek ve beden daha kalın, tüy veya floş ne kullanıyorsan onlar daha uzun.
    Örnek olarak, kullandığın misinaya bağlı olarak değişmekle birlikte, çinekop çaparisine 1251 C 1/0 iğne, 0,25,030,035 köstek(balık hızlandıkça köstek kalınlaşmalı yoksa çok çabuk bozulur.)
    Beden olarak da 0,30,0,35,040 misina kullanabilirsin.
    Balık nazlı ise biraz takviyeli istavrit çaparisi daha iyi olur ama küçük balık yakalarsın.
    Her zaman dediğim gibi, bunlar kaba bilgiler.En doğrusunu herkes kendisi deneyerek bulacak.
    http://www.balikavi.net/forum/showthread.php?t=1764

    Rastgele.
     
  15. hakanozden

    hakanozden hakan

    Mesajlar:
    1.280
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    420 3 parça dam black panter //390 linefea tuornement surf
    Favori Makine:
    banax sx3000
    En İyi Avı:
    3,5 kg kalkan
    reis kolay gelsin özelinizede mesaj attım ama görmediniz sanırım bu akşam sıkı bir çalışma bekliyor beni horoz tüylerim ve kösteklerim hazır mustad uzun pala iğnelere bağlayacağım sim olarak ne renk önerirsiniz elimde mor lacivert kırmızı ve bir de iki yüzlü olan sarı mavi sim var

    tavsiyelerinizi bekliyorum
     
  16. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    72
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    En doğrusunu balıklar bilir.:p
    İstersen karışık renkli bir tane çapari yap onunla dene, hangi rengi seviyorsa, tamamı o renk olan çapariye dönersin.
    Geçen sene mavi renk diğerlerine fark atmıştı.
    Tüyün arasındaki sarı veya beyaz gelin teli işe yarıyor.
    Biliyorsun, balığın keyfi değişiyor.
    RAstgele.
     
  17. hakanozden

    hakanozden hakan

    Mesajlar:
    1.280
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    420 3 parça dam black panter //390 linefea tuornement surf
    Favori Makine:
    banax sx3000
    En İyi Avı:
    3,5 kg kalkan
    ortaya karışık gibi bol simli bağlamaya karar verdim abicim her renk sim koymak geçiyor şimdi aklımdan beğenen yesin balık efendilerin :)
     
  18. hakanozden

    hakanozden hakan

    Mesajlar:
    1.280
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    420 3 parça dam black panter //390 linefea tuornement surf
    Favori Makine:
    banax sx3000
    En İyi Avı:
    3,5 kg kalkan
    çinekop sende gelecekmisin bu hafta sonu
     
  19. muratuysal

    muratuysal

    Mesajlar:
    183
    Şehir:
    pendik/istanbul
    Favori Kamış:
    olta (zıpkını sevemedim)
    En İyi Avı:
    yayın 12 kg.

    verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim mahir abi ellerine emeklerine sağlık biraz uğraşayım bakayım bende
     
  20. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    72
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Murat, Hakan

    Allah kolaylık versin ve rastgele.
    Ben bu hafta sonu şehir dışında olacağım Allah nasip ederse.
    Haberleri sizden alırım.;)
     
  21. hakanozden

    hakanozden hakan

    Mesajlar:
    1.280
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    420 3 parça dam black panter //390 linefea tuornement surf
    Favori Makine:
    banax sx3000
    En İyi Avı:
    3,5 kg kalkan
    tabiki abi bu akşam çalışalım hafta sonu gerekeni yaparız