Denetleme Nerede?

Konu, 'Tekneden Balık Avcılığı' kısmında erdemyılmaz tarafından paylaşıldı.

  1. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    Son düzenleme: 25 Aralık 2006
  2. andezit

    andezit

    Mesajlar:
    49
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Çapari,kamış
    En İyi Avı:
    Torik,palamut,lüfer
    Anlamıyorum arkadaşlar ben bu işi.Yasak bölgede 1 değil 2 değil tam tamına 30 tane tekne avlanıyor.Hadi 1-2 tane tekneyi gözden kaçırdı bu adamlar diyeceğim 30 tane tekne avlanıyor yasak bölgede bir allahın kulu ilgilenmiyor.
    Adamlar zaten gelmiyo hadi o ruhsuz adamlardan geçtim illa birilerinin gelip yasak kardeşim burasımı demesi lazım ya,ne biçim insanlar bunlar yada insan mı bu avlanan yaratıklar,bu denizler hepimizin lanet olsun sizin gibi insanlara.O tuttuğunuz balıkları yada balıklardan kazandığınız paraları yiyemezsiniz umarım.
     
  3. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    abi adamlar saatlerce yasak bir bölgede avlanıyor koca tekneleri bir gören yokmu
     
  4. andezit

    andezit

    Mesajlar:
    49
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Çapari,kamış
    En İyi Avı:
    Torik,palamut,lüfer
    Erdem kardeşim gören olsa bile kimin umurunda.Garip bir toplum olduk kimse görevini yapmıyor haberde şikayet edildiği halde kimsenin ilgilenmediği yazıyor baksana.Bu adamları alacaksın içeri vereceksin 2 sene bundan anlar bu adamlar çünkü.Geçenlerde Erzurumda sokak köpeklerini toplayan gençler vardı belediye para veriyormuş izlemişsindir belki,o hayvancıklara öyle davranan adamlardan ne farkları var bunların.Hepsinin gözünü sadece para hırsı bürümüş sadece para.
     
  5. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    75
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Arkadaşlar
    Ben de sizi anlayamıyorum artık.:(
    Şu habere bir bakın.
    Bunu hiç inceleyip düşünmüyor musunuz?
    Söyleyin bakayım bana,
    Hangi balık Aralık ayında yumurta döküyor.
    Sahilden 3 mil yasağı nerede ne için var?
    Çocuk uydurmuş yazmış, hiç bir şey bilmiyor, tamamen uydurma.
    Görmüş orada tekneleri, oturup uydurmuş haberi ve siz de ister sazan gibi deyin ister iskorpit gibi atlamışsınız üzerine.
    Pes yani .
    Ben ne diyeyim şimdi size?
    Neyse, Erdem'in kulaklarını çekerim hepinizin yerine tatlıya bağlarız işi;)
    Bir daha her duyduğunuza hemen doğru diye atlamayın kendiniz bir inceleyin bakalım.
     
  6. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    yav kabak gene benim başıma patladı iyimi:confused::confused:
     
  7. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    75
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Bir başka olay anlatayım.
    23 Aralık cumartesi günü Vaniköy'de olanlar görmüştür.
    Sabah saat 10.00 sıralarında bir balıkçı teknesi geliyor, voli çevirecek.
    Vaay , sen misin buraya gelen, bir de ağ atacaksın ha, hem de bizim keyif için tutacağımız balıkları alacaksın, dur ben seni bir şikayet edeyim.:(
    Açıyorlar telefonu kıyıcı ve kıyımcı:mad: dostlarımız, polise, sahil muhafazaya.
    Bir süre sonra ekipler geliyor.
    Arkadaşlar, yapmayın, etmeyin, kırk defa yazdım, bilmeden kimseyi şikayet etmeyin diye.
    Adamları ben şahsen tanıyorum, 65-70 yaşında insanlar. Onların babaları da balıkçıydı.
    Yakup Hoca'm iyi bilir, belki de nostaljik diyeceğimiz şekilde son manyat ekibi, son tekne.
    Her türlü yasal izinleri var.
    Hem teknenin ve şahısların balıkçı ruhsatları var hem de özel olarak Boğaz'da manyat çevirmek için izin belgeleri.
    Siz hiç bir şey bilmeden, ayrıca, onların ekmek parası için sizin keyif için balık tutmaya çalıştığınızı düşünmeden şikayet ediyorsunuz.
    Hem kanuni, hem vicdani hata size ait.
    Ekipler geliyor, durum anlaşılıyor.
    Tabii yasal olarak yapacak bir şey yok.Siz de diyorsunuz ki şikayet ettik, bir şey olmadı.
    Polis amiri diyor ki, kimse size saldıran, gösterin, alalım onu içeri.
    O şikayet ettiğiniz insanlar yine de feraset sahibi.
    Yok diyorlar, gerek yok, mesele anlaşıldı nasılsa, tatsızlık olmasın.
    Ekipler gidiyor.
    Şimdi bir düşünün haksız yere , bilmeden ekmek parasına çalışan insanları şikayet ediyorsunuz, kolluk kuvvetlerini boş yere meşgul ediyorsunuz, sizin ve karşınızdakilerin stresi de kar kalıyor.
    Ne oldu şimdi?
    Belki yine aynı olay tekrarlanacak, yine şikayet , yine boşuna ve o zaman kolluk kuvvetleri şikayetçiyi alıp gerçekten götürecekler, asılsız ihbar ve meşgul etmekten.
    Lutfen her konuda ne yaptığımızı bilerek hareket edelim.
    Ben kimsenin üzülmesini istemiyorum.
    Siz haksızken haklı olanlarla asla baş edemezsiniz, bunu da unutmayın.
    Selam ve sevgiler.
     
  8. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    75
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    İyi tabii.:p

    İlk sazan sen değil misin, konuya incelemeden atlayan?
     
  9. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    mahir amcacaım şimdi bizi bize ait sirküleri yasagı serbesti biliyoruz fakat tekne olayı farklı tam bilmiyoruz sazanlık etmiş olabilirim kabul ama bunun suçlusu ben degilim koskoca hürriyet gazetesinde öyle bir haber yapanda degilmi:rolleyes::rolleyes:
     
  10. Hürriyet Gazetesine bir uyarı mesajı yazılabilir konu ile ilgili olarak
    Siz nedersiniz Reis Baba'm...Yazılabilir mi Eski bir gazeteci olarak fikriniz nedir.
     
  11. andezit

    andezit

    Mesajlar:
    49
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Çapari,kamış
    En İyi Avı:
    Torik,palamut,lüfer
    Mahir abi haklı Erdem sen değilsin
    ilk sazan benim sanırsam
    ne biliyim bir an o kadar gözüm döndüki
    hiç düşünmeden başladık saydırmaya halbuki Mahir abi olaya önce mantıksal olarak yaklaşıyor dolayısıylada sorun dallanıp budaklanmadan çözülüyor.
    Bizler böyle sazan gibi atlayıp araştırmadan tepki gösterdiğimiz sürece bu tip haberleri yapanlar da amaçlarına ulaşmış oluyorlar sanırsam.
    Hassasım bu konuda ama hassas olmak her şeye atlamayı gerektirmiyor.
     
  12. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    oytun abi ben bu haberi okudugumda direk endirek bile degil dellendim ve biraz önce hürriyete bir mail attım bakalım ne olcak
     
  13. andezit

    andezit

    Mesajlar:
    49
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Çapari,kamış
    En İyi Avı:
    Torik,palamut,lüfer
    O kadar kötü niyetli insanlar varki yemin ediyorum artık her şeye şüpheyle bakar olduk.
    Oysa Mahir abi onun gibi insanlarda hala eski İstanbuldan kalma bir kültür var sadece balık konusunda değil her konuda bu böyle tecrübe,aramızdaki fark bu işte.
    Umarım mailine güzel bir yanıt gelir bakalım ne olacak haber verirsin gelince.
     
  14. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.941
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Aslında iyi bir durum.. Şöyleki, sütten ağzı yanma ve yoğurdu üfleyerek yeme vazifesi. Arada böyle ilgilelere meydanın boş olmadığını hissettirmek lazım..

    Fazla denetlemede bir sakınca olmaz. Harbiden kuralları gözetlemeye pek meraklı profesyonellerimiz, onları rutin olarak güzelce denetleyen birimlerimiz olsa, bu kadar pimpirikli olmaya "yapmayın, etmeyin..." derdim..

    Mesela, oranın derinliği kaç metredir? 50m yoktur herhalde. Ve onlar orada pembe karides avlıyor olabilirler..

    Gelip, Haliç'teki fıskiyenin önüne gırgır atanlar oldukça, bizim böyle yapmamız gerekiyor.. Son iki yıldır, yasak filan tanımayan tonla gır gır gördüm, görüyorum.. Daha 2 hafta önce, torik kadar orkinosları vitrini gibi serip satan balıkçılar vardı. Adama orkinos, ufak değil mi vs.. Yok ağa, torik onlarmış.. Beni kandıracak güya.. Boy, neresinden baksanız, 60 - 70 cm ancak.. Bir şekilde profesyonel balıkçıların denetimsiz olduklarının düşünmelerini engellememiz gerekiyor..

    Diğer yandan vatandaşın şikayetine polis veya balıkçının kızması, alalım nezarete vs. demesi kabul edilemez. Elbette, insanların kendini kanun yerine koyup, yasak bile olsa faaliyet gösterenlere saldırmasıda kabul edilemez.. Vatandaş harita vs. bilmek zorunda değil. Nasıl şüpheli bir çanta görünce arayıp bomba ihbarı yapmak en doğrusu ise, şüpheli bir vakayı ihbar etmekte en doğrusu. Efendilerin yasaksız yerde, doğru dürüst avlanmaları halinde, kimsenin kızacak, darılacak vs. bir şeyi olamaz. Denetleme yapanlar, görevlerini yapıyor. Vatandaş da vatandaşlık görevini yapıyor. Kimseyi görevini yaptığı için tu tuu adam ilan etme hakkımız yok.. Av mevkii, yöntemi vs. uygun diyerek, denetçi kimse onun gidip/gelip denetleyemeyeceği gibi bir husus söz konusu olamaz.. Gönül ister ki, denetçi çıksın gemiye.. Ağları kontrol etsin. Avı kontrol etsin. 20 kHz altı Sonar var mı onu kontrol etsin..

    Yasakların ihlal etmek, yasaklara uymak istisna olmuşsa, bir şeyler yapmak gerekiyor.. Evet, onlar bu işten ekmek parası kazanacak. Evet bu hakları var.. Fakat... Hafta sonu aldığım hamsilerin içinden çıkan 9-10 cm'lik kıraçaları katletmeye hakları yok. İstavridin içinden çıkan 10-12 cm. lik yapraklara da bunu yapmaya hakları yok. 60-70 cm orkinosu getirip bir de vitrin güzeli gibi satma hakları da yok.. En azından bunları bari görmesek, o zaman olur o kadar, ziyanı olmaz derdim..

    Bence şikayetçi olanlar iyi yapmışlar.. Doğru olanı yapmışlar. Denizlerimizin ve doğamızın sahipsiz olmadığını her fırsatta göstermemiz şart.. Ta ki, kural tanımayanlar istisna olana kadar..
     
  15. avcımurat

    avcımurat murat

    Mesajlar:
    271
    Şehir:
    kocaeli(balıkesır)
    Favori Kamış:
    degışık oltalar
    En İyi Avı:
    balıkta geçen butun anılar
    ahhhhhh
    erdem abı senınle konuştuk belkı bunları .ben sahsen kac yalan haber okudum gazetelerden.halkın duygularının nasıl somuruldugunun kac kere sahıdı oldum.gulduk bagzen bagzen kızdık.bagzı kurumlar topluma yalnış tanıtılıyo.boyle neler var abı neler.senın veya bızlerın yasak balıkcılık alanında ne kadar hassas oldugu bellı ama işte.oyle seyler varkı abı oyle şeyler neyse.. bı ara örmeklerınle ve amacıyla anlatırım nacızane bılgılerımle ıstersen sana .burda yazılmaz cunku sıteye yazık:( :( :(
     
  16. Yok Murat,yaz bence,eğer örnek teşkil edecekse..

    Sende bu konu da eteğindeki taşı dökki,bir toplum bilinci oluşabilsin..

    Artı ve eksi, ancak bu şekilde çürüyerek,kalan fikrin aydınlık olduğuna kanaat getirerek doğru sonuçları doğurabilsin..
     
  17. avcımurat

    avcımurat murat

    Mesajlar:
    271
    Şehir:
    kocaeli(balıkesır)
    Favori Kamış:
    degışık oltalar
    En İyi Avı:
    balıkta geçen butun anılar
    husyın bey yazmamamın sebebı bunların bıraz sıyası,toplumu bagzı yonlere cekmeye calışan faalıyetler oldugu ıcın.yanı su meshur derın devlet derler ya nasıl derınse onun basın bıcımı bu.ornekler adlı olaylarla ılgılı cogu o yuzden bu sıtede yada net ortamında konuşalacak seyler degıl.hele bu sıtede hıc konuşmayalım.tadımız kacar.benım ne demek ıstedıgımı akşam haberlerını takıp ettıgınızde adlı olaylarla ılgılı olan haber ayrıntılarında,kolluk mudahalesı ıle ılgılı olaylarda,kanunların uygulanması ıle ılgılı olan olaylarda gorebılırsınız.ömrunde bır kanun kıtabı acmamaış habercıler adlı olaylar yorumlarlarsa boyle olur.sonrada en ufak bı olayda mıllet galayana gelıyo.devletın ıtıbarı sarsılıyo.olaylar oldugu gıbı acıklanmıyo.işlerıne gelen bolumlerı yayınlıyolar yada bızım ıcın hemen yorumluyolar.bızım aklımız calışmaz ya yorumlamaya.vatandaşta vay anasını dıyo.şöyle komık bı ornek vereyım.eskı turk fılmlerıe bakarsanız bızım babacan hakımlerımıze genelde avukat cubbesı falan gıydırıldıgını,hakıme savcı cubbesı gıydırıldıgını goruruz.haberde kocaman başlık gecer İŞKENCECI BABA,yav kamu gorevlısı olmayan kısıler bu sucu işleyemez.yanı yaptıkları suc işkence olamaz.polıs arama yapmamaış yada yapmış .abartılır.polıs olaya mudahale etmedı.polısın arama yetkısı varmı falan dıye yav hakım vermış arama emrını basınımız polısı sucluyo.ondan sonrada bu haberı ızleyen vatandaş polıs dovmeye kalkıyo.sen benı arayamazsın dıye bınlerce ornek ver ınanın bınlerce..:(
     
  18. ceko

    ceko

    Mesajlar:
    8
    Şehir:
    edirne
    Favori Kamış:
    olta
    arkadaşlar iyi akşamlar mahir baba haklı hepimiz amatörüz diyoruz fakat ben şimdiki işime girmeden oniki sene öncesine kadar sizin kıstaslarınızla profosyenel olarakta balıkçılık yapıyordum tabi o zamanlar sizler gibi düşünen ya yoktu yada çok azdı şimdi bir iki tuşa basarak türkiyenin her yerine ulaşabiliyoruz yada birbirimizden öğrendiklerimizi aktarabiliyoruz bu dünyada herkez amatör değil elbette yasaksa yasak ama baştan idam edip sonra yargılamayalım vurun abalıya mantığı haksızlık arkadaş okuduğu bir haberden yola çıkmış gayet güzel ama buraya sorsaydı bellki mahir amca cevabı direk verirdi ve o insanlarda zan altında kalmazdı ve bizlerde onlardan yada vesile olup bil ama yapma mantığı ile mahir amcamız sayesinde manyant avcılığını öğrenirdik hepinize edirneden sevgiler
     
  19. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    75
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Serdar dostum
    Sen de bu şekilde düşünüyorsan artık benim gerçekten kimseye bir şey söylememem gerekir.
    Sen ki balık ve balıkçılığa bu kadar meraklısın, araştırmacısın, dünyayı gezmişsin.
    Bu yazdıklarının hangi birine cevap vereyim.
    Derinliği 50 m. olan yer ve pembe karides nerede avlanıyor tam anlamadım.
    Eğer benim ikinci mesajımdaki voli çevirenlerle ilgili ise orada pembe karides olduğunu nereden biliyorsun?
    Derinlik 50 m veya 15 m ne farkeder?
    Doğrusu o tekne, tekir için manyat çeviriyordu.
    Yok , bu sözlerin Kumkapı'daki tekneler içinse, onlar büyük ihtimalle gırgır tekneleri idi.
    Bu takdirde de dünyanın neresinde gırgırla pembe karides avlanıyor, ben bilmiyorum, sen biliyorsan bize de anlat.
    Ayrıca orada derinliğin 50 m olup olmaması da hiç önemli değil, çünkü gırgıra 11 m. ye kadar çevirme izni verilmiş.
    Haaa, bu yanlış olabilir, buna ben de katılırım. 90 kulaç derinliği olan ağ 6 kulaça atılır mı diye.Ama bu başka bir konu.
    Torik kadar orkinoslara gelince, o tür daha fazla büyümüyor benim bildiğim.
    Yani avlanabilecek boydalar.
    Haliç'te fıskıyenin önünde gırgır çevirdiğini ne zaman gördün ve ne yaptın, sonuç ne oldu?
    Yasaklarla yasak olmayanı birbirine karıştırarak, hepsini şikayet edelim manasına sözler etmeni doğrusu yadırgadım.
    Benim anlatmaya çalıştıklarım boşa gitmiş demek ki, üzüldüm.
    Hamsilerin içinden çıkan kıraçaları denizdeyken ayırmanın bir yolunu biliyorsan söyle, hem biz öğrenelim hem balıkçılar.
    Başka ne diyeyim, ülkemizde demokrasi var, herkes dilediği gibi hareket etmekte ve sonuçlarına katlanmakta serbest.
    Selam ve sevgilerimle.
     
  20. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    75
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Elbette yazılır, hatta yazılmalıdır. hatta ve hatta tek kişi değil, birçok mesaj ayrı ayrı yazılmalıdır.
    YAzılmalı ve kınanmalıdır ki, herkes aklına estiği gibi haber uyduramayacağını anlasın.
    Bana göre onların yaklaşımı, ''Millet nasılsa yer, istediğini uydurup yedirebilirsin''

    Zaten baksanıza, Artist çıkıyor , ben öyle demedim, yanlış aksettirilmiş, futbolcu çıkıyor '' Bunlar benim sözlerim değil'', milletvekili çıkıyor ''Aman etmeyin ben böyle söylemedim, sözlerim çarpıtılmış''. bu örnekleri dilediğiniz kadar çoğaltabilirsiniz, farketmez, sonunda gazeteci çıkıyor.
    ''Yetişiiiiin, basın özgürlüğü elden gidiyooor.''
    Yesinler böyle basın özgürlüğünü.:(