Galata Yikiliyor

Konu, 'Kıyıdan Balık Avcılığı' kısmında oflu tarafından paylaşıldı.

  1. oflu

    oflu

    Mesajlar:
    461
    Şehir:
    ist
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    çinekop,sarıkanat,lüfer,palamut
    arkadaşlar saray burnu bu gün yüzümüze gülmedi fakat akşam dönüşte köprüye uğradım bi bakalım ne var ne yok diye millette tatlı bir çinekop telaşı gördüm hemen yemli bir takım aldım birde 3 lü matarlı çino takımı ,tavuk göğsüyle yem yapmak için 6-7 tane kıraça tuttum ve inanılmaz bir olay tavuk göğsüne çino geldi şok geçirdim, tabi hemen taktım 3 lü çinoyu kıraçaları fleto yaptım 1,2,3,4 derken saat 6 dan 9 a kadar 8 adet çinekop 2 si sarıkanat vari büyük tü ..süperdi yaaa hala devam ediyo balık
    [​IMG] takım bu dur
     
    Son düzenleme: 10 Kasım 2006
  2. ahmetozdemir16

    ahmetozdemir16

    Mesajlar:
    185
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    Lüfer (Bana göre 1kg, arkadaşıma göre 400gr) :-))
    yaşasın gün geldi demek

    yaşasın gün geldi demek...

    hadi başlayalım çinoları tutmaya. bütün yılın en güzel günlerini yaşamaya:D :D
     
  3. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.941
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Beklenen durum.. Sanırım yarın sarayburnu da iyi balık yapar...

    Ama çinekopun görülmesi demek, lüferin bay bay ettiği demek gibi bir anlam da taşıyor olabilir. Mantarları küçültmek iyi bir fikir olabilir, yemli takımlar için...
     
  4. diyafram

    diyafram Selçuk ÖZŞENER

    Mesajlar:
    503
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Lineaeffe s-curve surf kamış 4.50
    Favori Makine:
    OKUMA POWER LINER PL 865 MAKİNE
    En İyi Avı:
    Mırmır 2.2 kg
    Serdar hocam tam olarak çinekop takımını, yakalanma teknikleri ve püf noktalarını, nerelerde daha çok olur tarif edermisin. Bu konuya rağbet çok olur bugün.
     
    Son düzenleme: 10 Kasım 2006
  5. SahEmre

    SahEmre Emre

    Mesajlar:
    2.481
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Okuma Salina 4.20 Salina 100-200 - Lineaeffe Extreme Cast 4.40 180gr. - Okuma V-System 240 10-40g
    Favori Makine:
    Ryobi Proskyer Nose Power - Shakespeare Mach 1 XT
    En İyi Avı:
    Küçük beyaz; 7 cm. Kuzey batı Antartika Sığlıkları..
    sanırım öyle olacak serdar abi. Bundan sonra balık gitgide ufalır gibi düşünüyorum. Mantarlarla birlikte iğneleride ufaltmak gerekiyor sanırım yoksa balık rahat alamıyor iğneyi hatta yemide biraz ufaltabiliriz.
    Hatta benim gördüğüm bir abi vardı mantarlı takıma 3 adet köstek bağlayıp 3 lü mantarlı takım yapıyordu. yani tek mantar 3 adet yem. Böyle birtakım uygun olurmu tarif verebilirmisiniz.

    kabaca çizeyim ben gördüğümü...

    fırdöndü
    I
    I
    I
    I
    I
    I========== 2 hırsızzlı iğne
    I
    I
    I
    I
    I==========2 hıırsızlı iğne
    I
    I
    I
    I
    I
    I========-2 hırsızlı iğne
    I
    I
    I
    I
    I
    Mantar

    karada böyle bu takım denizde mantar üste geliyor tabi
    ne dersiniz çinekop sarıkanat için.

    Ayrıca belki yaygındır bu ama ben bilemiyorumdur.
     
  6. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.941
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Çinekop sürüsü daha kalabalık. Birde birbirlerini yiyecek bir şey sanıyorlar. O yüzden kolay dağılmıyorlar.. Arada denk getirirlerse, birbirlerini de yiyorlar..

    Çinekop küçük olduğu için, lüfer taktığımız koca mantar ürkütebiliyor. Mantar + yem, nerdeyse çinekop kadar oluyor ve çinekop sürü içinde onun da çinekop olduğunu sanıyor (sanıyorum). Onu yemeye gitmesi demek, kendinin de yenebileceği demek.. Balıkların aynası yok, kendi boyunu bilemez..

    Bu yüzden mantarı küçük yapıyoruz. Diğerinin yarısı kadar. Temel fark bu. Elbette, ağzı daha küçük olduğu için daha küçük iğne de lazım. Dişleri lüfer kadar iyi değil. Bu yüzden daha zor keser misinayı, hatta kolay kolay kesemez, ama arada sarıkanat vs. denk gelirse...

    Basitçe, 10 mm boy, 15 mm çap mantar. 3 - 4 numara iğne. Kalabalık oldukları için, birden fazla mantar+yem aynı bedene bağlanır, ikişer, üçer çekilebilir. Ama daha ilginci de olur. Eğer, iğneleri biraz aralıklı bırakırsanız, aynı mantardaki yeme iki tanesi birden vurur. Hatta, nasıl becerdiklerini bilmiyorum ama, tek 1 numara aberdeen iğnede iki çinekop birden çektiğim gibi, garip bir vaka da geldi başıma..

    Çinekop, lüfer gibi "Yedim seni, bitti işin" diyerek hamle yapmaz. "Şurasını yesem, acaba burasını mı" diye ufak ufak uğraşır. Bu nedenle daha keskin ve ince iğne, daha çok randıman verir. Piyasadki beyaz iğneler kalındır. Bu yüzden iğnenin battıktan sonra damağın girmesi birazcık daha güç olur. Mustad gibi sağlam damaklı iğnelerde bu sorun daha çok yaşanır. Bu nedenle, genelde siyah iğne tercih edilir. Bu, çok seri tasmalamanız ihtiyacını bir miktar giderir. Bu nedenle, ince ve zayıf damaklı iğneler tercih edebilirsiniz. Çinekop, lüferdir gene.. Sağa sola, geriye pek hamle yapmaz. Demekki zayıf damaklı iğnelerde yeterince balığı zapteder. Ama, örneğin levrek/kefal, geriye çeker, damak zayıfsa, hamle ettiği gibi kurtulabilir..

    Atik olun. Lüfer gibi hemen kesemez ama, bir diğeri gelip sizin yakaladığınızı yiyebilir.. Dahası, bir çinekop geldi, çekmeye başlamışsanız, rapala çekme etkisi sağlarsınız, diğerleri hücum edebilir..

    Eğer çapari yapacaksınız, iğneleri biraz büyük tutun. 2-3 numara, hatta sarıkanat vs. ihtimali varsa, 1, 1/0 olabilir. Bu mevzu ile alakalı bir topik var..
     
  7. SahEmre

    SahEmre Emre

    Mesajlar:
    2.481
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Okuma Salina 4.20 Salina 100-200 - Lineaeffe Extreme Cast 4.40 180gr. - Okuma V-System 240 10-40g
    Favori Makine:
    Ryobi Proskyer Nose Power - Shakespeare Mach 1 XT
    En İyi Avı:
    Küçük beyaz; 7 cm. Kuzey batı Antartika Sığlıkları..
    Serdar abi anladığım kadarıyla her kösteğe mantar kullanılıyor ama ufak oluyormantarlar ben hemen gitip böyle 2-3 takım yapayım akşam evde :D

    abi yemden ahsetmemişsin yemi de ufaktacağız herhalde eğilmi kocaman bi istavrit varsa mesela sanırım 1-1.5 cm genişliğinde 3 yada 4 cm uzunluğunda bir yem yeterli olacaktır. Bi de bunu açıklayabilirmisin acaba
     
  8. diyafram

    diyafram Selçuk ÖZŞENER

    Mesajlar:
    503
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Lineaeffe s-curve surf kamış 4.50
    Favori Makine:
    OKUMA POWER LINER PL 865 MAKİNE
    En İyi Avı:
    Mırmır 2.2 kg
    Sağol serdar hocam emeğine sağlık.
    Yanlız Dyneema misina kullananlar tasmalamayada dikkat etmesi gerekiyor sanırım. Esneme olmadığı için balığın çenesini koparabiliriz.
    Floracarbonu her takımda olduğu gibi bu takımlarda da önerebilirmisin?

    Saygılarımla
     
    Son düzenleme: 10 Kasım 2006
  9. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.941
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Doğrusunu söylemek gerekirse, florokarbon ile çinekop takımı denemedim. Çinekop saldırgan balık. Misinayı filan öyle pek fazla önemsemiyor (bence). Elbette bu gemi halatı olsa farketmez demek anlamına gelmiyor. Önemli olan, mantarın parlaklığı, yemin taze (=kanlı ve doğru kokuya sahip olması) olması vs. yüzünden çinekopun saldrımayı kafaya koyması. Kafaya koyduysa onu zor durdurur misina filan.. Buralarda pek görmedim ama, suyun yüzeyini görebildiğiniz zaman, gelip rapalayla nasıl kavga ettiğini, ısırıp koparamadıkça nasıl hiddetlenip üzerine üzerine gittiğini görseydiniz, bu misinadan filan tırsmaz derdiniz.

    Dyneema konusuna gelince. Elbette. Ama bu dyneema kullanırken hep geçerli. Fakat bunu, tasma atmaktan sakının gibi anlamayın lütfen. Görüyorum, köprüde mesela, köprüye tahta bağlamış kamışı dayamış arkadaş. Çinekop vurunca, sapına olan gücü ve hızıyla basıyor, hart diye.. Bu hareketi dyneema kullanırken yaparsanız, sanırım sonucun ne olacağını tahmin edersiniz. Kamışın ucunun hareketi, birebir, aynı hızla, aynı güçle iğnede.. Arada hiç bir süspansiyon filan yok.. Tasma atın gene ama, kısa, hafif yumuşak başlayıp, hızla sertleşen bir tasma olsun. Öyle "Allah ne verdiyse" yapmayın, derim..
     
  10. diyafram

    diyafram Selçuk ÖZŞENER

    Mesajlar:
    503
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Lineaeffe s-curve surf kamış 4.50
    Favori Makine:
    OKUMA POWER LINER PL 865 MAKİNE
    En İyi Avı:
    Mırmır 2.2 kg
    Tahmin ettğim gibi serdarcım. Tekrar paylaşımın için teşekkür ederim.
    Seni çok yoruyoruz. Hakkını helal et.

    Saygılarımla.
     
  11. harun91

    harun91 harun

    Mesajlar:
    586
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    shakspeare odysse makina,alba lucky kamış, lineaffe oyster 4.20 ve diğerleri..
    En İyi Avı:
    İsrail sazan istavrit izmarit gelincik
    Serdar Abi Eline Diline Sağlik Gerçekten çok Yararli Bilgiler Veriyorsun :)
     
  12. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    emrecim ben bu takımları kendim yapıyorum en alttaki mantar kısmına kadar dogru mantar yerine 50-75 gr kurşun takıyorsun bu zamanlardada balık dipte degil galata için yanlız bu ileri sallayıp kursun suya deyince oltayı kapatıyorsunuz köstekler 1 karıştan kısa olmayacak ha balık geç başladı balık dipteyse dipten 2-3 tur yukarı
     
  13. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    ayrıca köprü başladıysa tek gecebilecegimiz bir yer var eminönündeki iskeleler gecen sene son gittigimde yarım saatde lüfere yakın 3 tane sarıkanat aldım topladım takımları eve geldim gecen sene cok güzel lüfer yaptı iskeleler
     
  14. SahEmre

    SahEmre Emre

    Mesajlar:
    2.481
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Okuma Salina 4.20 Salina 100-200 - Lineaeffe Extreme Cast 4.40 180gr. - Okuma V-System 240 10-40g
    Favori Makine:
    Ryobi Proskyer Nose Power - Shakespeare Mach 1 XT
    En İyi Avı:
    Küçük beyaz; 7 cm. Kuzey batı Antartika Sığlıkları..
    saolasın erdem tamamdır şimdi takım zaten tereddütteyim şu an belki akşam balığa giderim yani yarım saat bi satt sonra belkide oturur evde takım bağlarım oda balık kadar zevkli olabiliyor bazen.
     
  15. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    takım baglamak cok zevkli ben ilk igne baglamayı çinekop takımıyla ogrendim(en zorundan nasıl oldu bende anlamadım)çinekop takımı yapmak adaha bir zevkli
     
  16. korkmaz5

    korkmaz5

    Mesajlar:
    77
    Şehir:
    ist.
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    yayın 33kg
    erdem haklı arkadaşım ona katlıyorum

    bu arada ellerine parmaklarına sağlık serdar hocam döktürmüşsün valla helal olsun
     
  17. achills

    achills Murat Tunalı

    Mesajlar:
    347
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    El oltası
    En İyi Avı:
    Kofana,kalkan,kırlangıçlar
    Ben yarın eminönü iskeleler-Galata -karaköy üçgeninde oltaları sallayacağım.İnşallah bereketli bir av yaşarım...
     
  18. ahmetozdemir16

    ahmetozdemir16

    Mesajlar:
    185
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    Lüfer (Bana göre 1kg, arkadaşıma göre 400gr) :-))
    iğne meselesi


    hocam ben iğnelerin o kadar büyük olması gerektiğini düşünmüyorum açıkçası. bu sene bayağı bir sarıkanat ve lüfer tuttum hepsini de 4 numara mustad iğneyle yaptığım takımlarla tuttum. ayrıca bunlar bana yem bağlamakta daha pratik özellikle şak şak yapacaksanız ve kıraça kullanıyorsanız:rolleyes:
     
  19. ahmetozdemir16

    ahmetozdemir16

    Mesajlar:
    185
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    Lüfer (Bana göre 1kg, arkadaşıma göre 400gr) :-))
    takım bağlamak ve oltalara bakım yapmak

    takım bağlamak ve oltalara bakım yapmak balık tutmak kadar zevklidir. dün kendime iki adet çapari bağladım, çinekop takımlarımı (Bir kaç çeşit deneyerek) hazırladım. karaköye vardığımda içimde şöyle bir hissin mutluluğu vardı. (evet oğlum ahmet: artık sen de balıkçısın) çoook güzel bir duygu. bir de bu takımlarla balık tutması yok mu onun tarifi imkânsız işte...:eek:
     
  20. oguzhan

    oguzhan

    Mesajlar:
    418
    Şehir:
    αηкαяα
    Favori Kamış:
    σℓтα
    En İyi Avı:
    1.5 кg αуηαℓı ѕαzαη
    Neşat abi tebrikler..........

    Bide resim olsa süper olcak:D:D