SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık

işte merakla beklediğiniz an....

Konu, 'Denizlerimizden Güncel Av Raporları' kısmında kansu tarafından paylaşıldı.

  1. kansu

    kansu

    Mesajlar:
    239
    Şehir:
    istanbul/büyükçekmece
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    vatos yaklaşık 2 kilo vardı.
    işte merakla beklediğiniz an geldi de çattı.işte size dün gündüz ve bu geceki avımdan kareler...(not:mırmırlar dip sıyırtma ile,istavritler yemli şamandıralı takım ile TEK TEK yakalanmıştır.Yem olarak mırmır için canlı teke,istavrit için ise tekenin iç kızmı kullanılmıştır.)

    [​IMG]

    15:00-19:00 arası mırmırlar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    20:30-05:30 arası istavritler...
     
    Son düzenleme: 6 Ekim 2006
  2. Sponsor

  3. ertugrul

    ertugrul ertugrul

    Mesajlar:
    33
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    1,5 kg sazan
    bravoo!!!!

    kansu yine doktürmüşsün kardeşim kaçkere söylendi senın için zincirle baglayın bu kadar balıgı ne yapıyorsun? bizede bırak diye ama kımseyi dinlemiyorsun :mad: olmadı şimdi.

    bunları da difrize atma taze taze götür derim. kaç saatlik emek var burda ¿

    tamam düzeltiyorum ben yaptım hesabi

    sabah postası 4 saat

    iftar molası var arada galiba

    aksam postası 9 saat

    eder 13 saat maşallh maşallh
     
    Son düzenleme: 6 Ekim 2006
  4. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    40
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    kansu mırmırlar ayıklanmış cıktı galiba denizden :)tebrikler gene döktürmüşsün hani devamı gelir inşallah diyecem ama gene gelir esnden kaçamazlar
     
  5. yakutlu61

    yakutlu61

    Mesajlar:
    57
    Şehir:
    istanbul/b.çekmece
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    300gr
    Kansu kardesım dedım sana boyle koyma askerı bırlık gıbı dızme ıstavrıtlerı dıye ama olsun bıri tutacak bırı bakacak kural bu.
    bu arada dun aksam Kansuyla bırlıkteydık avda resımdekılerın canlı halınıde gordum.....
     
  6. yakutlu61

    yakutlu61

    Mesajlar:
    57
    Şehir:
    istanbul/b.çekmece
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    300gr
    bu arada kansu kardesım bızımkılerın senınkılerın yanında lafı olmaz ama benım fotoyuda bana yollarsan cok s evıncem saolasın.
     
  7. fsekerci

    fsekerci

    Mesajlar:
    822
    Şehir:
    ankara-batıkent
    Favori Kamış:
    sadece olta
    En İyi Avı:
    turna 4 kg
    eline sağlık,,,
    artık merak etmiyoruz,alıştık haliyleeeeee....
    benim merak ettiğim bu kadar balığı ne yapıyorsun,işi ticarete dökmedin inşallah,
    hergün balık yemek te olmaz,allah korusun protein zehirlenmesi.....
     
  8. ist balıkcısı

    ist balıkcısı

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    653
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    şeyan olta -surf kamış
    En İyi Avı:
    daha öğrenecek çok şey var
    tebrikler müthiş av olmuş . kansu kardeşim beni nezaman davet ediyorsun balık tutmaya mesela bu akşam olabilir.
     
  9. Lear

    Lear

    Yaş:
    46
    Mesajlar:
    139
    Şehir:
    Bursa
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    ilk tuttuğum balık lapin
    tebrikler

    artık bu kansu için olağanüstü önlemler alma vakti geldi de geçiyor bile:) balıklar bir araya gelmiş böyle düşünüyolarmış:) neslimiz tükenecek diye panikteymiş balıklar. şaka bi yana balık için bu kadar vakit bulup da o vakti de boş geçirmemek herkesin imrendiği bişeydir mutlaka. nazar değmesin diyorum.
     
  10. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.940
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Kansu, kızma ama...

    Eskihisara insem, mesaiden sonra, yüklensem çapariye bu kadar istavritten fazlasını alır, 20:00 gibi mekanı terk eder, 21:15 gibide bizim bakkalı sevindirmiş olurdum.

    Yani, sayısı önemli değil ama, alt tarafı istavrit için 20:30-05:30 nöbetine kalmak pek güzel görünmüyor. Bilmiyorum ama, benim çantamda çook uzun bir süredir çapari yok. Evet, yok. İstavrit tutmak ancak yem olacaksa bir anlam ifade eder oldu.

    Mırmır için sözüm yok.

    Senden artık istavrtiten fazlasını beklemek hakkımız sanıyorum. Ne bileyim, Levrekler, Eşkinalar, Lüferler.. Hatta Zindandelen, Orkinos filan..

    Bu kadar istavrit nüfusunu seyrelttikten sonra, biraz da böylelerine terfi etsen diyorum.

    Belki bunu "erişemediği ete mındar diyen kedi" olarak anlarsın. Ama bence, bir kaç levrek filan tutsan, sende çantasında çapari olmayan kara bahtlı balıkçı olmayı öğrenirsin.
     
  11. yakutlu61

    yakutlu61

    Mesajlar:
    57
    Şehir:
    istanbul/b.çekmece
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    300gr
    kardes ozaman koy su levreklerın resmınıde bızde balık gorelım madem ıstevrıtler yaramaz dıosun:) :) :) :) :) :) :) :) :)
     
  12. lustral

    lustral osman karatepe

    Mesajlar:
    327
    Şehir:
    bursa
    Favori Kamış:
    klasik 3'lü takım
    En İyi Avı:
    sazan 7.250gr
    kansu bugün senin için özel sirküler yayınlamışlar ülkenin bütün kıyıları yasaklanmış sana :D :D
     
  13. skoylu

    skoylu Serdar KÖYLÜ

    Mesajlar:
    7.940
    Şehir:
    GEBZE
    Favori Kamış:
    Olta, başkası olmaz..
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz; 7 mt. Güney Afrika Açıkları..
    Valla, Eskihisar'da orkinos vardı da biz mi tutmadık?

    Ama en azından sabaha kadar istavritle boğuşup bu kadar tutmaktansa, levrek filan arayıp hiç tutamak daha evladır. Kısaca, uğraştığınız şey ne? Sabaha kadar istavrit gelecek diye gözleyeceğinize biraz levrek gelecek diye gözleseniz daha iyi değil mi? Eee, tutulmuyor. Olabilir. Sabretmeden bir dervişin muradına erdiğini tarih yazmamıştır.

    Genel kaide şudur. Bir yerde bir canlı varsa, onu yiyecek bir başka canlıda vardır. Eğer bu istavritler oralarda ise, bunları yiyecek bir şeyde vardır burada, Kansu'nun dışında.

    Mesele, o şeyi yakalamaya çalışmak. 50 tane istavrit için sabahlamaktansa biraz da onlara takılmak. Kansu kardeşimiz, görüyoruz, tahminen aynı yerde, kaç defadır 3-5 mırmır, 40-50 istavrit için uğraşıyor. Bugün tutamayacağını mı sandık. Hayır hiç sanmadım. Bugün gene tutacak, yarında.. Ama biraz kendini aşmaya çalışırsa, ya ben bu istavriti hep tutuyorum, tutarımda. Birde kandimi aşayım, başka bir şeye bakayım derse, işte o zaman ilerler bu işte. Yoksa, 2-3 günde bir biz burada o ve istavritlerini görür, bir süre sonra, ilgimizi bile çekmez, formaliteden bir ikimiz tebrik eder, geçer gideriz.

    Benim dediğim, biraz kendini, ortamı aşmayı denemesi. Denemeden yapamazsın.

    Bakalım. Eskihisarda bilinen, oltayla kıyıda camgöz (ufak bir şey) tutmuş tek insan benim. Çapariyle çinekop demiş ve günde 30-40 çinekop getirmiş tek insan gene benim. Herkes istavrit çekip maşallah derken, kiloluk kırlangıç çeken gene benim. Benden başka, raslantı eseri tutanları saymazsak, levrek, eşkina, mırmır, çinekop tutan yok.

    Eee, nasıl oluyor?

    Adam gider hüseyin abiye (malzemeci). Alır ördek tüyü çapari. Akşama kadar salla babam salla. Öbürü 5'li mezgit takımı, gene hüseyin abiden bir midye kepçesi. Çıkar, tak midyeleri, at, mezgit çek. Arada bazen kırlangıç iri istavrit filan. Bir de küçük saydam silikon kurtla iskeleden seyirtme yapılır. Sık sık istavrit çıkar, arada palamut, levrek filan vurduğu olur.

    Bazen, bir kaç meraklısı vardır, bir iki noktada gene hüseyin abiden alınan 15'li siyah iğne kıbrısa ekmek sarar, bildiği yere atar.

    Ama kimse (çoğunluk) dur bir yemli atayım. Dur şöyle canlı teke takayım, iri iğneyle şöyle edeyim. Dur palamut çaparisi atayım, rapala atayım filan demez. Hep aynıdır kullanılan şeyler. Yahu şu kıbrısa bir kurşun tak, dibe at.. Olmaz, onu hiç denememiş. Öğrenmiş bir yol, hep aynı yer, hep aynı malzeme. Hepte aynı balık: İstavrit veya kefal veya mezgit.

    Ama benim çantamda çapari yok. 17-18 çeşit sahte kurt mevcut. 7-8 çeşit (adet değil, iğnesi vs. farklı) yemli takımı var. 4-5 çeşit çapari var, ama istavrti çaparisi değil, kolyoz, palamut, çinekop vs. için.

    Ben çapariye yükleneceğime bunları kullanıyorum. Evet, elim çoğu zaman boş kalıyor. Ama insanı memnun edecek sayıda, vaktine göre mırmır, levrek, palamut, iri kırlangıç ve alıyorum, istikrarlı olarak. Asıl söylemeye çalıştığım şu: "Denemeden, bilemezsin". Elinde istavrit takımı ve çapari olduktan sonra, ganimet gibi levrek olsa tutamazsın. Reis ustamız kaç defa söyledi, arnavutköy'dü herhalde, "yahu bir bırakması yapın deneyin, öyle yerde levrek olur" diye. Sanırım hiç kimse denemedi..

    Elbette bu iş bir zevk işi. Zevkler ve renkler tartışılmaz. Ama, levrek tutmaya çalışıp levrek tutmuş birinin bundan zevk almayacağını hiç sanmıyorum. Fakat siz, elinizden istavrit takımını bırakmadığınız sürece, öyle bir balık tutmanız ancak tesadüf olacaktır..
     
  14. yakutlu61

    yakutlu61

    Mesajlar:
    57
    Şehir:
    istanbul/b.çekmece
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    300gr
    Kardes Tamam Farzetki Haklisin Biz Bu Kadarini Tutabilip Koymusuz Resmini Ee..hani Senin O Suruyle Cektigin Levrekler:) :) :) :) :) :)


    Bu Arada Ustune Alinma Ama Avciligin 3 Te 2 Si Aticilik Bunu Hepimiz Bilioruz Ama Kanit çok Basit Fotograf Makinesi.gözunu Seveyim Teknolojinin.
    Hadi Kardes Gorelim Su Levrekleri.....
     
  15. yakutlu61

    yakutlu61

    Mesajlar:
    57
    Şehir:
    istanbul/b.çekmece
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    300gr
    ARKADAŞİM HİÇ ÖVÜNMEYİ SEVMİOSUN BELLİ :) BİZ İSTAVRİT TUTUP MASALLAH DİORUZ TAMAM EYVALLAH AMA NERDE SENIN ÇINEKOPLAR CAMGÖZLER KIRLANGIÇAR NERDE RESIMLER....:):):)


    :):):):)
    Bakalım. Eskihisarda bilinen, oltayla kıyıda camgöz (ufak bir şey) tutmuş tek insan benim. Çapariyle çinekop demiş ve günde 30-40 çinekop getirmiş tek insan gene benim. Herkes istavrit çekip maşallah derken, kiloluk kırlangıç çeken gene benim. Benden başka, raslantı eseri tutanları saymazsak, levrek, eşkina, mırmır, çinekop tutan yok
     
  16. DR_BLOoD

    DR_BLOoD

    Mesajlar:
    350
    kansu nerde zargana hani zargana nerede yaaa sen hiç bir resminde zargana olmadan çekmezdin yaaw neyse bir dahaki sefere zarganalar tebrikler çook güzel av olmuş ellerine salık...
     
  17. Öncelikle, Kansu arkadaşımız aktivite ve site içi katılımı çok yüksek bir arkadaşımız ancak serdar arkadaşımız belirttiği konularla eleştirel değilde kişilerin bu konuda kendilerini geliştirebilmeleri adına çok doğruları vurgulamış olduğunu düşünüyorum...Sende göster bakalım seninde resimlerini görelim tarzından ziyade, anlamakta fayda var derim. aslında düşündürücü..

    Bende açıkçası kendimde olan yeni şeyler denememe üşengeçliğimi ve yaratıcılığın vede yeni teknik deneyimlerimin pek üzerine gitmediğimi düşündüm bir an.
    Tatlısu av balıkları boylarıyla poslarıyla havada uçuşurken,bizimde deniz balıkçıları olarak gerek çeşit gereksede yeni av teknikleriyle hem kendimizi geliştirip hemde arkamızdan gelen insanlarada yol yordam gösterebilmemiz açısından hayırlı olur diye düşünüyorum..
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 6 Ekim 2006
  18. yakutlu61

    yakutlu61

    Mesajlar:
    57
    Şehir:
    istanbul/b.çekmece
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    300gr
    Arkadaslar ona bı lafım yok ama bu arkadasım ıstavrıtte balıkmı sız hala ıstavrıt tutp masallah dıosunuz bız kedılere vermıoz tarzında konusursa ben buna deneyım paylasmak degıl dırekmen UZANAMADIĞI CIGER VAKASI DERIM.
    VE MADEM OYLE KANSU KARDESIN TUTTUGU BALIKLAR LEVREK YANINDA SIFIR VE O HEP LEVREK ,CAMGÖZ BALİNA FİLAN TUTUYO KOYSUN RESIMLERINIDE BIZDE BALIK GORELIM CAHIL KALMAYALIM DIMI AMA:) :) :)
     
  19. diyafram

    diyafram Selçuk ÖZŞENER

    Mesajlar:
    503
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Lineaeffe s-curve surf kamış 4.50
    Favori Makine:
    OKUMA POWER LINER PL 865 MAKİNE
    En İyi Avı:
    Mırmır 2.2 kg
    Öncelikle KANSU kardeşim seni yine tebrik ediyorum.

    Daha sonra ise Serdar arkadaşıma katılıyorum.
    Serdarın demek istediği yerinizde saymayın ilerlemeye çalışın. Her cinsten zevk alın.(balık yani:))
    Tamamen haklısın serdar. Yanlız şu var, ben 2-3 ay oldu bu işe gönül vereli. Malum istavritle başladım, mezgitle devam ettim, izmaritle çeşitlendirdim, yani 3 çeşit balık tutmak amacında bulundum ve tuttum. bu yıl sadece bu balıkları tamamen öğrenip seneyede diğer olabilecek cins balıklara yönelmeyi düşünüyorum. bir ondan bir bundan yapmıcam, acemi olduğumdan kafam çorba oluyor başlangıç için 3 çeşit yeter sanırım. Bu haftaki sarayburnu organizasyonunda belkide sadece ben lüfere çinekopa atmayan amatör olucam. atmam ona daha var, önce emeklemeyi bitirmeliyim, sonra yürür koşarız. Tabii bu herkes için geçerli.

    KANSU kardeşim serdar abinin sözlerine kulak ver bence.

    Saygılarımla.
     
  20. yakutlu61

    yakutlu61

    Mesajlar:
    57
    Şehir:
    istanbul/b.çekmece
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    300gr
    tamamda ben yıne dıorum serdar bey ın uslubu yanlıs arkadaslar en buyugu ben tuttum sızınkıler solucan tavrını hos buluyorsanız bısey soylemıorum
     
  21. diyafram

    diyafram Selçuk ÖZŞENER

    Mesajlar:
    503
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Lineaeffe s-curve surf kamış 4.50
    Favori Makine:
    OKUMA POWER LINER PL 865 MAKİNE
    En İyi Avı:
    Mırmır 2.2 kg
    Pardon Ali ama serdarın bu cümlesini nerde söylediğini alıntı yaparmısın lütfen. ben bulamadımda...