SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık

Kayış Balığı

Konu, 'Denizdeki Balık Türleri' kısmında REİS tarafından paylaşıldı.

  1. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    71
    Mesajlar:
    2.395
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Merhabalar,

    Buyurun size yeni bir konu.
    Kayış Balığını bilenler, bilmeyenlere anlatsın.
    Benden de selam ve sevgiler herkese.
    [​IMG]
     
  2. Sponsor

  3. REİS BABA ben bunu mığrı yavrusuna benzettim halk dili ile yılan balığı ben bu balığın 1,5 -2 kg lığını tuttum aynı ama belkide yanılıyorda olabilirim ama boyut hariç aynı balık, gece taşlıklara iner ve kıyıdan avlanır etcil bir balıktır
     
  4. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    71
    Mesajlar:
    2.395
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Yok, Mığrı başka bir balık .
    Biraz kopya vereyim.
    Kayışbalığı fazla büyümez.Gelincik kadar ancak.Zaten ona da çok benziyor.Yalnız rengi gelincikten daha açık.
    Kumluklarda bulunur.
    Üzeri kaygan bir sıvıyla kaplıdır ve son derecede hareketli olan bu balığı elde tutmak çok zordur.
    Kıvrım kıvrım kıvrılır,Başını kuyruğuyla bir araya getirir, bu da yetmez,havada çift burgu yapar.:) Neredeyse kendi kendine düğüm olur.
    Tam Sennur'un tarif ettiği artistik patinajın ustası yani.
    Hadi bakalım, şimdi tanıyan oldu mu?
     
  5. alla alla :( oysa çok benziyor :(
    baksanıza
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. djemr

    djemr

    Mesajlar:
    175
    Şehir:
    Ankara
    Favori Kamış:
    Olta, Zıpkın
    En İyi Avı:
    Kırmızı Benek alabalık, 5.5 KG
    Familya : OPHIDIIDAE (KAYIŞ BALIKLARI)


    Ophidion barbatum Linnaeus, 1758 (Kayış Balığı)
    :150m derinliğe kadar rastlanır. Boyu TL=30cm kadar olabilir. Balıkçılığı yoktur. Türkçede yılansı balık ve kayış balığı olarak anılır.

    Ophidion rochei Muller, 1845 (Kayış Balığı) : Demersaldir ve 150m derinliğe kadar rastlanır. Boyu TL=30cm kadar olabilir. Balıkçılığı yoktur.


    [​IMG]


    Ayrıca aynı ada sahip oldukça büyüyebilen bir başka balık daha var... :)

    [​IMG]
     
    Son düzenleme: 21 Haziran 2006
  7. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    71
    Mesajlar:
    2.395
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Erdem,
    Sınav değil, ne haddimize sizleri sınamak.
    Belki bilgilerimizi yoklamak diyebiliriz.
    ...
    Sınav dersek eğer Emrah kazandı.
    Bilgiler hangi kaynaktan bilmiyorum ama benim kayıtlarımda OPHİDİUM BARBATUM,
    Bearded ophidium-Cusk-eel(İng.), Schlangenfische(Alm), ve Donzelle commune-Galegneiris (Fr.) olarak geçiyor.
    ...
    Eti beyaz ve yeniyor.
    Bizim sularımızda Marmara ve Boğazlar'da var, zaman zaman çoğalıyor,bazan kayboluyor.Ege ve Akdeniz'de var mı bilmiyorum.
    ...
    Bilenler hatırladı, bilmeyenler tanıdı.

    Bir başka balıkla buluşmak üzere selam ve sevgiler.

    Emrah,
    İkinci resimdeki iki balık, deniz turnası değil mi?
     
  8. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    71
    Mesajlar:
    2.395
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Erdem,

    Olabilir.
    Gelincikten ayırmak çok zor.Sadece rengi biraz daha açık. Vücut yapısı neredeyse tamamen aynı.
    Bir de canlıyken (Dediğim gibi) kıvrılıp,bükülür,tutmak çok zordur.
    Gelincik de üzerindeki kaygan sıvı dolayısıyla elde zor tutulur ama bu kadar değil.
    Gelincik bu.
    [​IMG]
     
  9. hatayi33

    hatayi33 Nebi Şahin

    Yaş:
    53
    Mesajlar:
    472
    Şehir:
    Mersin
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    Kofana 1,5 Kg.
    Kayış balığı akdenizde de bulunur.aralık-mayıs arası dönemlerde avlanabilir.ekonomik değeri yok denecek kadar azdır.eti yenebilir.özellikle ızgarası iyi olur.Mersin de sardalya ile avlanabilir.etçil bir balıktır.boyu (yakaladıklarımızın) 30-70 cm. arasındadır.yakalaması hayli zevklidir.yakalandığında çok iyi asılır ama 10-15 saniye sonra kendini bırakır.çok keskin dişleri vardır bu yüzden oltadan alırken dikkat etmek gerekir.
     
  10. Mehmet PEKMEZCİ

    Mehmet PEKMEZCİ

    Mesajlar:
    736
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    olta
    Kayış balığı olarak bilinen balığı bende paletin altındaki balık olarak tanıyorum. Diğerini hiç duymamış ve görmemiştim.
    Geçen yıl Fethiye'de bu balıkla tanışma fırsatım oldu. Tekneden sardalyeyle kurşunsuz ama mutlaka çelik telli takımla avı çok güzel oluyor. Yukarıda da dendiği gibi balığı çıkarırken çok dikkatli olmak lazım zira dişleri çok keskin.
     
  11. REGALECUS GLESNE [king of herrings]
    Pelajik okyanus göçerdir. 20-1000m derinliklerde rastlanır. Boyu TL=11m ve ağırlığı 272kg olabilir. Ticari balıkçılığı önemsizdir. Derinlerde yaşar. Larvalar yüzeye yakın durur. Bilinen en uzun boylu kemikli balıktır. Türkçe’de kayış balığı, şerit, kurdele balığı, büyük kurdela balığı adlarını alır..

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    71
    Mesajlar:
    2.395
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Merhabalar

    Emrah'ın fotoğrafındaki (paletin altındaki balık) benim bahsettiğim değil.
    Ona kayış balığı, kemer balığı veya kurdele balığı da diyorlar bildiğim kadarıyla.
    Vücudu yamyassı kağıt gibi birşey, boyunun da 1 metreye yakın olduğunu görmüştüm.
    Kadıköy balık pazarında 3-5 sene evvel satıyorlardı.
    Sanırım o, bizim denizlerimizin balığı değil.
    Akdeniz'e de belki Kızıldeniz'den gelmiştir.Bilmiyorum,ukalalık etmek istemem, bilenler bize de bu balığı anlatırsa hep beraber öğreniriz.
    Selam ve sevgiler.

    Ümit'in yazısını okumadan yazmışım.Bahsettiğim büyük olan bu balık. benimki gelincik kadardı.
     
  13. sakura

    sakura

    Mesajlar:
    57
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Çeşitli boylarda kamış ve olta malzemeleri,Birde bazı yerlerde ellerim.
    En İyi Avı:
    2,5 kiloluk bir sazanı ellerimlere yakaladım:)
    Bu ne Balığıdır?

    Merhaba, bu ğı dün akşam kuruçeşmeden mezgit tutan Arkadaşlarım yakaladı ama ne balığı olduğunu bir türlü anlayamadık.Yardımcı olursanız sevinirim:)
    Balık tutulduğunda aynı mezgite benziyordu ama sudan çıkınca boyun bölgesinde beyaz bir kabarcık çıktı ve şişti,oltadan çıkarnak için elimize alınca çok hafif bir yanma hissi verdi elime tabi biraz korkup arakdaşım bez ile oltadan çıkarıp denize geri yolladı.

    Resimler:
    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. karayel

    karayel Yakup ERDEM

    Yaş:
    51
    Mesajlar:
    2.068
    Şehir:
    Sinop
    Favori Kamış:
    şeytan otası
    En İyi Avı:
    kaya balığı (1.5 gram) :)
    Gelincik balığıdır. Ülkemizde bulunan iki tür gelincik balığından biridir.
    Bilimsel adı Gaidropsaurus mediterraneus tur. 50 cm ye kadar erişir. Mezgit familyasındandır. Eti yenir. Eskiden en çok sepet içine yengeç kırıntısı konarak avlanırdı. Sanırım hırıstiyan yortusunda yenilen özel bir yemek olarak değeri var.
     
    Son düzenleme: 5 Aralık 2006
  15. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    71
    Mesajlar:
    2.395
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Evet gelincik değil.
    Buna İstanbul'da kayışbalığı denir.
    Daha önce bununla ilgili bir konu açmıştım yanılmıyorsam.
    Zararsızdır, çok hareketlidir, kıvrım kıvrım kıvrılır.
    Rengi gelinciğe göre daha açık bej .
    Yakup hocamın anlattığı, sepetle tutulan, gelincik balığı.
    Museviler nezdinde çok makbuldür ve adı GAYA dır.
    Çakal eriği salçasıyla özel yemeği yapılır.
    Bu resimdeki kayışbalığı, kumluklarda olur, tekir ağlarında tesadüfen yakalanır, ekonomik değeri olmadığı için denize geri bırakılır.
    Ben yazın yakaladığım birkaç tanesini deneme amaçlı yemiştim, eti beyaz , yeniyor yani,aklınızda olsun.
    Yalnız boğazının şişmesi ve beyaz renk almasına ilk defa şahit oluyorum, o yüzden bir yorum yapamayacağım.
    Bir anomali olsa gerek.
    Doğru yorumu Yakup Hocamdan bekleyelim.
     
  16. karayel

    karayel Yakup ERDEM

    Yaş:
    51
    Mesajlar:
    2.068
    Şehir:
    Sinop
    Favori Kamış:
    şeytan otası
    En İyi Avı:
    kaya balığı (1.5 gram) :)
    Reis abi bu da bir gelincik türü, tabi her zamanki gibi yörel isim meselesi önümüze çıktı. :) zaten bu konu olmasa siz ne isterseniz yazın ben altına imza atayım.
    Sanıyorum sadece yem ve kanca ile askıda kalmasından gerdanı açılmış. Bir anomali olmasa gerek.

     
  17. John Dory

    John Dory Emre

    Mesajlar:
    632
    Şehir:
    istanbul - bodrum
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz 70 cl, İstanbul Boğazı
    Hocam, Ophidion barbatum'a da çok benziyor. Sanırım ona da yaygın olarak kayışbalığı deniyor, bana Mahir amca haklı gibi geldi.
     
  18. John Dory

    John Dory Emre

    Mesajlar:
    632
    Şehir:
    istanbul - bodrum
    En İyi Avı:
    Büyük beyaz 70 cl, İstanbul Boğazı
    Şimdi kısa bir araştırma daha yaptım. Kafa yapısı itibariyle Ophidion rochei e daha çok benziyor.Gerçi Ophidion rochei hakkında çok fazla fotograf yok internette. Ondan emin değilim.
     
  19. karayel

    karayel Yakup ERDEM

    Yaş:
    51
    Mesajlar:
    2.068
    Şehir:
    Sinop
    Favori Kamış:
    şeytan otası
    En İyi Avı:
    kaya balığı (1.5 gram) :)
    Pes ediyorum !

    Haklısınız, Reis abi bir idi, şimdi Emre de katıldı.
    Aklıma bile gelemeyen, nasılsa o kadar önemli tür değil diye bakmadığım balıkları da kontrol ederek, gelincikten daha doğru bir tanımlama yaptınız yine. Evet bu balık ophidion a daha fazla benziyor. Yani gelincikten daha çok sanki kayış balığı
    Ben pes ediyorum ve saygıyla eğiliyorum karşınızda.
     
  20. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    71
    Mesajlar:
    2.395
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Estağfirullah

    İlme ve ilim sahiplerine her zaman saygılıyız .
    Çünkü Allah Kuran-ı Kerim'in birçok yerinde ''Bunu ancak akıl sahipleri anlayablilir'' ve ''Hiç, bilenlerle bilmeyen bir olur mu?'' mealindeki ayetlerle bize öğretiyor.
    Burada da ben , (Tekir ve Barbunya'da:p olduğu gibi) sadece bildiğimi söyledim.
    ..
    Hocam sahiden Karadeniz'de 300 gramlık barbun var mı?
    Bizim barbunyalar rahatlıkla 300 gram oluyor da.:)
     
  21. karayel

    karayel Yakup ERDEM

    Yaş:
    51
    Mesajlar:
    2.068
    Şehir:
    Sinop
    Favori Kamış:
    şeytan otası
    En İyi Avı:
    kaya balığı (1.5 gram) :)
    Reis abi balıkları tanımlarken kullanılan tür tayin anahtarları vardır.
    En azından benim bunu kullanarak tespit yapmam doğrusudur. Ama işler arasında göz attığım mesajlarda yakından tanıdığım bir tür yada ona çok benzeyen bir tür olduğunda biraz hızlı karar veriyorum.
    O zaman da Emre kardeşim anında doğru türü bulup doğru tespiti yapıyor (laf aramızda ben de kolaycılığa iyice alıştım :)) Sanırım doğru olan eksik kararlarda ısrarcı olmamaktır. Ben de bu kolaycı ve aceleci tavrımla vardığım eksik kararlardan kolaylıkla vaz geçiyorum.

    Gerek trol gerekse dip ağlarıyla barbunya avcılığına dayalı pek çok çalışmanın içinde bulundum. Tezgahları gezip balık seyretmek te neredeyse bir hobi oldu benim için. Bu güne kadar Karadeniz'de rastladığım en iri barbunya 26 cm boyuna sahipti. 24 cm lik balıkları nispeten sık görüyoruz. Ama burada iri barbunya diye satılan balıklar sadece 15 cm boyundadır.
    Bilimsel çalışmalarda teorik azami boy bile 29 cm bulunmuş. Genellikle diğer çalımalarda 23 ile 25 cm arasında azami boy verilmiş.
    Bunlara rağmen gördüğüm bu en büyük balık (26 cm lik) 280 gram, 24 cm lik balıklar 200 gram civarında bir ağırlığa sahipti.

    Hürmetlerimle .