SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık Kolay Av

kıbrıs yardım

Konu, 'Takım Çantası' kısmında mehmetali tarafından paylaşıldı.

  1. mehmetali

    mehmetali

    Mesajlar:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    Olta, Zıpkın
    En İyi Avı:
    köpek balığı
    selamın aleyküm arkadaşlar ,

    umarım hepiniz iyisinizdir :) bu seferki konu kıbrıs takımının iğnelerinin bağlanması , normal iğne bağlamada kullanılan teknikden farklı , bilen varsa açıklayıcı bir şekilde öğretebilirmi . . ?

    şimdiden çok teşekkürler . .
     
  2. Sponsor

  3. fsekerci

    fsekerci

    Mesajlar:
    822
    Şehir:
    ankara-batıkent
    Favori Kamış:
    sadece olta
    En İyi Avı:
    turna 4 kg
    ben kendi kıbrıs takımımı kendim yaparım.
    iğne bağlanışını buradan anlatabileceğimi sanmıyorum,ama normal iğne bağı ile aynı benimki.
    farklıysa bende öğrenmek isterim
     
  4. gencerli

    gencerli Bekir

    Mesajlar:
    23
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    okuma salina
    Favori Makine:
    shimano-pen
    En İyi Avı:
    2.850 gr. ÇİPURA
    selam arkadaşlar..

    ben bir arkadaşımdan öğrendiğim saçak bağlama stilini sizlere anlatmak istiyorum.gerçi aramızda bilenler vardır belki ama, ben yinede anlatayım. bu stili paint programında elimden geldiği kadar çizmeye çalıştım, umarım anlaşılır.

    saçak bağlamanın en sağlam ve pratik yolu budur. balıkçılar paragatlarını genelde bu şekilde bağlarlar.


    1- aşağıdaki birinci şekildeki ilk işlem, saçak bağlanacak olan bedeni resimdeki gibi kazık bağı haline getirmek.

    [​IMG]

    2- halka halini almış olan taraf tekrar kendi ekseni etrafında bir tur daha attırılır.eğer bağın dahada sağlam olmasını istiyorsanız bu işlemi birdaha tekrarlayabilirsiniz. ben genelde bir tur daha attırıyorum.

    [​IMG]

    3- en son işlem ise saçağı halkanın deliğinden geçirip istenilen uzunluk ayarlandıktan sonra, bedeni her iki ucundan asılıp düğüm olmasını sağlamak.

    [​IMG]

    gerisi size kalmış artık rastgele, bol avlar..
     
  5. ertugrul

    ertugrul ertugrul

    Mesajlar:
    33
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    1,5 kg sazan
    eline saglık güzel bir çalışma yapmışsın bekir abi

    kostegin ignesiz olan ucunada bir kordugum atmak daha garanti olur tabi
     
    Son düzenleme: 8 Ekim 2006
  6. mehmetali

    mehmetali

    Mesajlar:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    Olta, Zıpkın
    En İyi Avı:
    köpek balığı
    benim dediğim saçaksız , 1 gövde üzerine 2-3 cm aralıklarla 15-20 iğne bağlıyolar onun yapılış tarzı . . . ama verdiğin örnekdeki gibilerde var , çok teşekkür ederim
     
  7. gencerli

    gencerli Bekir

    Mesajlar:
    23
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    okuma salina
    Favori Makine:
    shimano-pen
    En İyi Avı:
    2.850 gr. ÇİPURA
    selam.

    ertuğrul bey bence kösteğin ucuna düğüm atmaya gerek yok, bir deneme yaparsan nekadar sağlam olduğunu göreceksin.okadar sağlam oluyorki yerinden bile oynatamazsın.ancak çok zorlarsan düğümün olduğu yerden kopar.

    teşekkür ederim..
     
  8. gencerli

    gencerli Bekir

    Mesajlar:
    23
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    okuma salina
    Favori Makine:
    shimano-pen
    En İyi Avı:
    2.850 gr. ÇİPURA
    selam..

    anlattığım işlemi aynı beden üzerine 2-3 cm aralıklarla istediğin kadar tekrarlayıp saçak bağlayabilirsin.

    teşekkürler..
     
  9. ertugrul

    ertugrul ertugrul

    Mesajlar:
    33
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    1,5 kg sazan

    biliyorum bekir abi bende kullanıyorum fakat daha garanti olsun diye atıyorum kostek ucundaki dügümü içim rahat etmiyor başka türlü ne yapayım ben genede atmasını isterim
     
  10. gencerli

    gencerli Bekir

    Mesajlar:
    23
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    okuma salina
    Favori Makine:
    shimano-pen
    En İyi Avı:
    2.850 gr. ÇİPURA
    selam.

    tabi o senin tercihine kalmış birşey. bende işin sağlamına kaçarım, gider misinanın en sağlamını alırım çünkü sonradan dövünmek işe yaramıyor..garantici olmak herzaman iyidir.

    teşekkürler.
     
  11. ertugrul

    ertugrul ertugrul

    Mesajlar:
    33
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    1,5 kg sazan

    işte düşünce tarzım budur bekir abi saygılar hayırlı sahurlar dilerim
     
  12. gencerli

    gencerli Bekir

    Mesajlar:
    23
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    okuma salina
    Favori Makine:
    shimano-pen
    En İyi Avı:
    2.850 gr. ÇİPURA
    Allah razı olsun. sizede hayırlı sahurlar olsun.

    teşekkürler.
     
  13. mehmetali

    mehmetali

    Mesajlar:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    Olta, Zıpkın
    En İyi Avı:
    köpek balığı
    hayırlı sahurlar ;

    abi peki saçaksız nasıl yaparız ?? acaba sacak yerine direk iğneyi bağlasakda olurmu ?
     
  14. Spider

    Spider Mert Eren

    Mesajlar:
    1.181
    Şehir:
    Ankara
    Daha önce başka bir konuda yazmıştım.
    kıbrıs oltanın açık ucuna 15-20 cm lik misine ile
    1 kanca daha bağlıyorum (kıbrısın iğnesinden
    genelde 1 no daha büyük) bu iğneye armut
    şeklinde ekmek hamuru kapatıyorum.

    kıbrısı normal iğne bağlayarak yapıyorum.
    ard arda misineye iğneleri standart düğümler
    ile bağlarım. Çok özel bir şey yapmadım bu güne kadar..
    genelde sarkıttığım ekstra iğne ile yakaladığım için
    belki de çok önemli olmadı.
     
  15. karayel

    karayel Yakup ERDEM

    Yaş:
    53
    Mesajlar:
    2.068
    Şehir:
    Sinop
    Favori Kamış:
    şeytan otası
    En İyi Avı:
    kaya balığı (1.5 gram) :)
    Değişik bir kıbrıs olta

    Arkadaşlar bir de düğümsüz tespih tipi kıbrıs olta var, forumda başka bir bölümde bir arkadaşa önerdim, burada detaylı tekrarlamaya gerek yok.
    Fakat kısaca anlatırsak, uygun uç, sap ve damak özelliğine sahip halkalı kancaları alıyoruz bedene halkalarından diziyoruz. En uca da bir tane kanca bağlıyoruz. İşte size pratik bir kıbrıs olta.
    Biz bunu duble ve triple (ikili ve üçlü ) kancalarla da yapıyoruz. Gayet verimli oluyor.
     
    Son düzenleme: 20 Ekim 2006
  16. ZANDER

    ZANDER

    Mesajlar:
    1.066
    Şehir:
    BREGENZ
    Favori Kamış:
    RON THOMSON HARD CORE ; Yayin icin ,Abu Garcia Cardinal 505 FR Freilauf Rolle Modell 2006 makina
    En İyi Avı:
    Sazan 17 kilo . Turna 11 kg 110 cm.
    Ord. Prof. Namik :) katiliyorum aynen, de bu alet ne olaki? :eek:
     
  17. mehmetali

    mehmetali

    Mesajlar:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    Olta, Zıpkın
    En İyi Avı:
    köpek balığı
    Namık abi süpersin :D bak bende bunu çözmeye çalışıyodum :D ellerin dert görmesin ..
    buarada ben kıbrısla 2 tane kefali birden çektim bikeresinde ama söylememişim gibi farzet :D:D
    Abi herkesin görüş açısı farklıdır şimdi ben orda 14-15 iğne görmüyorum mesela . . :D 1 tane iğne var ucunda diğerleri aparatif spor olsun diye takılmış :D ..
     
  18. mehmetali

    mehmetali

    Mesajlar:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    Olta, Zıpkın
    En İyi Avı:
    köpek balığı
    çupra mırmır vb balıklar için yemli olta yapıcam .. ne iğne ve misina nasıl olsun ??

    bende 5 numara siyah capraz singapur iğne , köstek içinde gold fish 0.30 mm 5.2 test misina var. .. bedeni saglam misinadan yapıcam zaten uyarmı ???
     
  19. mehmetali

    mehmetali

    Mesajlar:
    18
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    Olta, Zıpkın
    En İyi Avı:
    köpek balığı
    Cevap yokmu hiç abi yaaa . . :( :confused: :eek: :mad: :cool: :eek: ;)
     
  20. ergen

    ergen

    Mesajlar:
    36
    Hepsi uygun

    Sen Malzemeleri sayinca, bizde Takimlari bagladin diyerek ses cikarmadik;)

    Ama gönül rahatligi ile baglayabilirsin.:)

    Rasgele
     
  21. arm59

    arm59

    Mesajlar:
    304
    Şehir:
    Tekirdağ/Antalya
    Favori Kamış:
    Olta:Dam,daiwa,banax
    En İyi Avı:
    Sazan 4,5 kg.(1994)
    Hocam yani bu kadar yasaklar içinde balık tutuyorsunuz ya size helal olsun.
    Gerçi yasaklar gerekiyor çünkü herkes iyi niyetli değil serbest bırakırsan bizdeki gibi tırıvırı, nehiri baştanbaşa ağla donatma, dinamit, zehir aklına ne gelirse yapılıyor. Bu birazda sanıyorsam ekonomik nedenlerden dolayıda oluyor.Birazda cahillikden kaynaklanıyor.Gerçek amatör balıkçı yarında balığa gelebilmek için bunları yapmaz.