kıraça = İstavrit'mi?

Konu, 'Genel Konular' kısmında dhan tarafından paylaşıldı.

  1. dhan

    dhan

    Mesajlar:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    olta
    merhaba arkadaşlar gecenlerde av malzemeleri ararken tesadüfen buldum bu siteyi hemen üye oldum ve o günden beri nette geçiriğim sürenin büyük bir bölümünü bu sitede geçiriyorum böyle bir site yapan arkadaşlara teşekkür ederim.
    bilgisizliğimi hoşgörün ama soru budur kıraça = İstavrit'mi bu gün sitede bir şemaya rastladım.limitlerle ilgili bu şemaya göre diyorki istavrit 13 cm boy ve en fazla 5 kg tutulmalı Kıraça = İstavrit ise köprüde 7 , 8 cm tutanlar var (tabi bunlara bende dahilim) tabiki benim daha önceden limitler hakkında bir bilgim yoktu
    bu konuda beni bilgilendirirseniz sevinirim
    şimdiden teşekkürler
     
  2. adra

    adra

    Mesajlar:
    954
    istavritin küçüğüne kıraça deriz
     
  3. dhan

    dhan

    Mesajlar:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    olta
    tamam arkadaşım onu biliyorum peki benim merak ettiğim tutulmalımı tutulmamalımı? yani limit varmı bunun içinde
     
  4. adra

    adra

    Mesajlar:
    954
    boy olarak rakam veremem ama görünen köyde kılavuz istemez ufacık balıklar tutulmaması lazım ama sana bi sır vereyimmi kıraçadaki lezzette hiç bişede yok
     
  5. dhan

    dhan

    Mesajlar:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    olta
    iyi güzel hoşta abicim ben ben bi hamsi yerim birde alabalık
     
  6. adra

    adra

    Mesajlar:
    954
    olurmu abi denizden ne çıkarsa yiycen helede istanbulda o boğazdan geçen balığın haddi hesabı yoktur
     
  7. dhan

    dhan

    Mesajlar:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    olta
    valla sazan da tuttum turnada tuttum çinekop istavrit sarı kanat kefal hepsini tutum ama daha bir tanesinin bile tadsına bakmış değilim tutmak yetiyor bana
     
  8. ufukkula

    ufukkula ufuk

    Yaş:
    37
    Mesajlar:
    1.537
    Şehir:
    İzmir
    En İyi Avı:
    Henüz yakalamamış olduğum

    Tutalım mı tutmayalım mı???
     
  9. esabi

    esabi SENIOR MEMBER

    Yaş:
    51
    Mesajlar:
    4.881
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    reklama gerek yok
    Favori Makine:
    favori kamışım bölümünde yazıyor
    En İyi Avı:
    pulu imzamda
    istavritin küçüğüne kıraçha denir vede su ürünleri sirkülerine göre tutulması yasaktır neden yasaktır onuda anlatalım görmüş olduğunuz o tablodaki boylar balıkların en az bir kere yumurta bıraktıktan sonraki boylarıdır yani balık büyür yumurtasını bırakır ve ondan sonra tutarsak balığın çoğalmasına imkan vermiş oluruz ama biz onu kıraçha iken yani yavruyken tutarsak o balık yumurta bırakamaz yani çoğalamaz ve bu yüzden yarın öbürgün nesilleri tükenir bizim çocuklarımıza tutacak balık kalmaz güzel kardeşim kıraçha için lezzetli oluyor demişsin pekiii bende ozaman sana civciv lezzetli desem ne düşünürsün yermisin o minicik eti bile olmayan civcivi kendinize iyi bakın gençler
     
  10. dhan

    dhan

    Mesajlar:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    olta
    dün akşam karaköy tarafında unkapanına bakan kısımdaydım saat 17:00 dan 22:30 a kadar
     
  11. adra

    adra

    Mesajlar:
    954
    en güzeli tutuktan sonra bırakmak spor amaçlıı bi tadımlık almaktanda bişe olmaz gerçi:))))
     
  12. dhan

    dhan

    Mesajlar:
    24
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    olta
    teşekkür ederim abi saolasın
     
  13. Gürol abimize ufak bir süpriz olsun istedim ve konuda gerekli temizlik işlemleri sonrasında burdan devam edilmesinin daha sağlıklı olacağı kanısındayım.
     
  14. güroloflu

    güroloflu Gürol Ofluoğlu

    Mesajlar:
    3.043
    Şehir:
    samsun
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    1.5 kg lık kofana
    Teşekkür ederim Ahmet inanki sonucun böyle olmasına sevindim.Sakın şovalyeliğe soyunduğumu sanma yemin ederim canım çok sıkıldı üstelik Ömer arkadaşı hiç tanımam ve bahsi geçen diğer arkadaşların bir kısmını tanırım.Amacımızın ve neticesinin böyle olması gerek.
    Tekrar teşekkür ederim.
     
  15. esabi

    esabi SENIOR MEMBER

    Yaş:
    51
    Mesajlar:
    4.881
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    reklama gerek yok
    Favori Makine:
    favori kamışım bölümünde yazıyor
    En İyi Avı:
    pulu imzamda
    sağolasın ahmet böylesi daha iyi oldu
     
  16. esabi

    esabi SENIOR MEMBER

    Yaş:
    51
    Mesajlar:
    4.881
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    reklama gerek yok
    Favori Makine:
    favori kamışım bölümünde yazıyor
    En İyi Avı:
    pulu imzamda
    ömer kardeş daha önce yazıpta gönderemediğim yazıyı üzerinde birazcık değişiklik yaparak tekrar yazıyorum gönderememin nedeni ben o esnada netten kopmuştum tekrar bağlandığımda ise olay kopmuştu neyse konumuza gelelim şimdi sen diyeceksinki abi köprüde herkes kıraçha tutuyor kimse limitleri bilmiyor adamlara nasıl anlatırız limitleri bizimle dalga geçerler bizi terslerler..
    hayır ömer kardeş öyle değil bak sen bu siteyi buldun ve bu kuralları öğrendin ve daha çok şey öğreneceksin sürekli köprüye gitmen büyük bir şans sana şöyle anlatayım senede 100 kere köprüye gitsen ve her gittiğinde bir kişiye bu sitede öğrendiklerini aşılayabilsen bir sene sonra 100 kişiyi bilinçlendirmiş olursun ertesi sene o 100 kişi 50 kişiyi bilinçlendirse 5000 kişiye ulaşılmış olur yani herkes tutuyor ben tek başıma tutmasam ne değişirki demeyelim ve sürekli insanlara bilinçlendirmek için çalışalımki çocuklarımıza ve torunlarımıza balık bırakabilelim ben artık sırf bunun için çalışıyorum ve senide bu çalışma içinde görmekten zevk alacağım kolay gelsin kardeşim
     
  17. güroloflu

    güroloflu Gürol Ofluoğlu

    Mesajlar:
    3.043
    Şehir:
    samsun
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    1.5 kg lık kofana
    Sağol Aytekin bak ne güzel anlatmışsın vede çok mantıklı .
    Ne haber nasılsuın kılıç kalkan hep yanındamı hala,bu sıcak havalarda taşımak zor olmuyormu:D :D :D
     
  18. esabi

    esabi SENIOR MEMBER

    Yaş:
    51
    Mesajlar:
    4.881
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    reklama gerek yok
    Favori Makine:
    favori kamışım bölümünde yazıyor
    En İyi Avı:
    pulu imzamda
    sağolasın gürol abi idare ediyoruz sen nasılsın abi
    abi bu sıcaklarda ne kılıcı ne kalkanı balığa bile gitmiyom valla
    nerde gölge bulursam bir güzel yatıyorum tavsiye ederim abi sende öyle yap nede olsa bizimkadar genç değilsin:D
     
  19. güroloflu

    güroloflu Gürol Ofluoğlu

    Mesajlar:
    3.043
    Şehir:
    samsun
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    1.5 kg lık kofana
    Bu pazar Altınkaya barajına 11 kişilik bir gurup gittik bir gece kaldık hava 25 derece cıvarında idi gece parkeleri giydik.!5 tane kadar sazan tutuldu bir tanesi 5 kg lık ama benim gibi üç arkadaş hiç balık alamadık ama çok güzel eğlendik .Burası istanbul kadar sıcak değil ama şu anda denizde bir şey yok.Kıraça var .20 gündür denize gitmedim.Kısmetse belki pazar günü y,ine tatlısuya kaçarız.
     
  20. esabi

    esabi SENIOR MEMBER

    Yaş:
    51
    Mesajlar:
    4.881
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    reklama gerek yok
    Favori Makine:
    favori kamışım bölümünde yazıyor
    En İyi Avı:
    pulu imzamda
    zaten kıraça tutacağına git göl kenarında ağaç gölgesinde uyu daha iyi abi seneye o kıraçaları istavrit olarak yakalarsınız inşallah üç arkadaş hiç balık alamadık demişsin hiç önemli değil be abi en azından temiz hava bol gıda almışsındır bakarsın bu hafta kısmet olur sanada bir kuzu yakalamak
    kendine iyi bak abi