merhaba turna tutmak için uzaktan kumanda

Konu, 'Tatlı SU Balık Avcılığı' kısmında risale tarafından paylaşıldı.

  1. risale

    risale

    Mesajlar:
    19
    Şehir:
    kayseri
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    300gr turna
    200 metre mesafeli uzaktan kumandalı kayık yaptım normal havuzda yüzdürdüm ama bançecik barajında denemedim kayığınn etrafına 4 tane misine takacam ve barajda yüzdüreceğim sizce balık tutarmı
     
  2. sarılacivert

    sarılacivert

    Mesajlar:
    296
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Kamış, Olta ne var ne yoksa
    En İyi Avı:
    PALATUTamadım
    Batmasın tekne :D:D
     
  3. derya__kuzusu

    derya__kuzusu Manyak Müjdat :)

    Yaş:
    51
    Mesajlar:
    7.966
    Şehir:
    izmir/bornova
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    yayın 4,5 kg.-4,kg.Lambuka
    Bu tür çalışmalar var ama bunu denemen çok güzel :)
    eğer balığı kayık yutarmı dersen bence işe yaramaz :D
    Ama kayıktan kaydırıcam misinayı ve ben yakalarmıyım dersen bence yakalıyabilirsin :)
     
  4. mcaglar

    mcaglar Mehmet ÇAĞLAR

    Yaş:
    42
    Mesajlar:
    329
    Şehir:
    Ankara, (Samsun)
    Favori Kamış:
    Olta, Kaşık, Meps, Rapala
    En İyi Avı:
    Turna, 6 kg
    Murat abi bence büyük bir turna gelirse kayığı alabora eder :D ve büyük 2 turna gelirse kayığı unut derim :D:D:D Ama gerçekten güzel bir fikir. Kayıkla iyi sırtı çekersin :D
     
  5. risale

    risale

    Mesajlar:
    19
    Şehir:
    kayseri
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    300gr turna
    arkadaşlar benim elimdede kayığı tutan misine olacak eğer büyük bi balık yakalarsa kayıyı misineyle çekecem
     
  6. risale

    risale

    Mesajlar:
    19
    Şehir:
    kayseri
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    300gr turna
    video var ama nasıl yüklicemi bilmiyorum
     
  7. Resmini eklemeniz mümkün mü?

    Bende de var ama sadece oltayı uzağa atmak için kullanıyoruz. Sırtı olayını hiç denemedik.
     
  8. KaKaMaNia

    KaKaMaNia

    Mesajlar:
    114
    Şehir:
    Ankara
    Favori Kamış:
    Kamışım ve makinam ha bide misinam ve iğnem :)
    En İyi Avı:
    Elle tutulur bişey yok :)
    Aslinda cok ilginc ve bir o kadarda guzel bir fikir.Balikda alabilirsin ama soylenenler gibi iri bir balik gelirse tekneyi bartirabilir tabii burada senin yaptigin kayigin boyu,eni ve gucu onemli abi bence mutlaka denemelisin.
    Belki ileride isi iyice ilerletirsin.
     
  9. murat41

    murat41

    Mesajlar:
    1.231
    Şehir:
    kocaeli-izmit
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    vatoz 46,7 kg
    dahice fikirlerin var

    :D selam:D bence bu kayık işi yemlemede vedeoltayı ileri bırakmada kullansan daha iyi verim alırsınben ben bununla ilgili chese peacte proğram seyrettim süper randıman alıyorlar
     
  10. carpe chasseur

    carpe chasseur ORHAN

    Mesajlar:
    283
    Şehir:
    UŞAK
    usta haklı

    bencede sadece yemleme ve mesafe etışlarında kullanman teknenin saglığı açısından iyi olur kanısındayım teknedeen salladığın kancalara almaya en azından değecek büyüklükte bi turna gelmiş olsa dahi sonuçta teknen suda ve kendi başına sen ne kadarda dışardan elnde misinayla tekneyi tutsanda tekneni kıyıya çekerken teknen ya yan gelmiş yada ters yüzüyo olur kanısındayım çünkü tekne suda anca o kadarlık bi dengede durur ha ama teknen 20 kılo civarındaysa 5 kıloya yakın bi balığı alır tahmınım ama mantıklı güzel bi fikir eline sağlık

    şöyle yapsan nasıl olur sen dahisin mantığına uyabilir diye düşündüm tekneden salladığın kancaları oltandan versen ayrıca bi misinayla tekneyi tutmana gerek kalmaz ve balık vurduğunda tekneni pek etkılemez sabitlemeyeceksin bi stoperle tekneden belli bi derinlik verip sırtı çekeceksin balık vurduğunda sanki kamışa vurmuş gibi teneni pek etkılemez diye düşünüyorum işine yarayabilir rastgele
     
  11. amatörötesi

    amatörötesi

    Yaş:
    44
    Mesajlar:
    425
    Şehir:
    Bursa
    Favori Kamış:
    2 kamış 2 makina detaylara girmeyelim
    En İyi Avı:
    Kocaman kocaman istavritler
    Tembellik büyük icatlara gebedir.

    Benim de aklıma bir fikir geldi. Müsadenilze ayrıca konu açamadan buraya yazayım. Komik, eğlenceli ama bir o kadar da ilginç bir fikir.

    Turna yakaladığınız yeri karşılıklı iki yaka olarak düşünün. Mesela bulunduğunuz kıyının 50 ötesinde karşı kıyı var ve dolaşılabilecek bir mesafede. 2 kişisiniz, 2 oltanız var. Karşılıklı yerleşiyorsunuz ve ikiniz de oltanıza aynı sahteyi (ya da kaşık her ne kullanıyorsanız) takıyorsunuz. önce bir taraf şekiyor, bitince diğer taraf başlıyor çekmeye. sahte yem iki kişi arasında gidip geliyor. Ne tarafa giderken balık atlarsa artık o onun şansı ya da takım çalışması diyelim.

    bu fikri isterseniz güzel bir espri isterseniz de ilginç bir fikir olarak algılayabilirsiniz. ;)

    Ne işe yarar bu derseniz, atmıyorsunuz, sadece çekiyorsunuz. :)

    (Resim ekleyemiyorum, anlatmak istediğimi anlayan bir arkadaş çizip eklerse sevinirim).
     
  12. soda

    soda

    Mesajlar:
    67
    Şehir:
    ankara
    Favori Kamış:
    F=m.a
    En İyi Avı:
    dolu çapari
    Güzel fikir, kayık batmasın diye bir şekilde destekleyebilirsin. Benimde aklıma şu geldi; havuzlarda kullanılan şerit şeklinde köpükler var, ince olanlarından bulup kayığın etrafına monte edersen heralde batmaz:D :D Tam emin değilim yani:D
    Bu köpüklerin silikon gibi sıkılan türlerindende olması lazım.

    Sen bir dene, fizibilitesini çıkar, tutarsa bende denerim bu yöntemi;) rastgele
     
  13. Avciperdeci

    Avciperdeci SeRDaR

    Mesajlar:
    7.433
    Favori Kamış:
    El Oltası
    Aslında bu uzun zamandır benim de aklımda
    Yani denenmesi lazım ama ne kadar etik olur tartışılır. :( :rolleyes: :cool:
     
  14. REALGS

    REALGS

    Mesajlar:
    859
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    4 kamış+3 makina+örgü misina.Ah birde bol zamanım olsa
    En İyi Avı:
    Çocuklarım......
    Denizde kullanabileceğimiz ve takımı üstüne koyup 150 Mt felan ileriye gidince misinayı bir an tutup,takımın tekneden suya düşmesi ile yemli balık (at-çek değil) için bekleme yapabileceğimiz bir sistemde , buna uyan 200 metrelik uzaktan kumanda mesafesi olan tekneyi nerden kaça bulabiliriz..
     
  15. soda

    soda

    Mesajlar:
    67
    Şehir:
    ankara
    Favori Kamış:
    F=m.a
    En İyi Avı:
    dolu çapari
    Niye etik olmasın yaw:) Varsayalım tekneyle balığa gidiyorsun, mazot yakıp çevreyi kirletiyosun. Bu yöntem daha bile ahlaki denebilir aslında.:D
    Bu zaten balık tutmaktan çok eğlenceye yönelik olabilir. Yani biraz zor böyle balık tutmak.

    Bu arada mazot dedimde; sahi bu tekne elektirikle çalışıyor değilmi?
    Maket arabaların çoğunda şarj 1 saat kullanılabiliyor.:p :p Teknede çok farklı değildir herhal. Yani 1 saat sonra barajın ortasında kalmasın bu tekne?:D :D
     
  16. SahEmre

    SahEmre Emre

    Mesajlar:
    2.481
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Okuma Salina 4.20 Salina 100-200 - Lineaeffe Extreme Cast 4.40 180gr. - Okuma V-System 240 10-40g
    Favori Makine:
    Ryobi Proskyer Nose Power - Shakespeare Mach 1 XT
    En İyi Avı:
    Küçük beyaz; 7 cm. Kuzey batı Antartika Sığlıkları..
    Bir yerden duyduğun kadarıyla uzaktan kumanda mesafeleri telsiz kanunu uyarınca 100 metreyi geçemiyor geçenlerde yasal olmuyor. Ama bulunabilir herhalde bir şekilde.
    Ben senin amacını biliyom zaten kofana istiyosun sen :D

    Ama güzel girişimlere devam hepside işe yarar.
     
  17. Avciperdeci

    Avciperdeci SeRDaR

    Mesajlar:
    7.433
    Favori Kamış:
    El Oltası
    tabii canım elektirikle çalışıyor
    uydudan elektirik bağlantılı :D:D:D
     
  18. soda

    soda

    Mesajlar:
    67
    Şehir:
    ankara
    Favori Kamış:
    F=m.a
    En İyi Avı:
    dolu çapari
    Mazotla çalışan maket arabalar var avcı, gerçek arabadan hızlı gidiyolar vallahi. 120-130km yapanı var.:D

    Tekne mazotla çalışıyosa birde hortum bağlayıp sahilden mazot pompalanabilir aslında:p :p :p :D :D Yine geyiğe bindirdik güzelim tekneyi
     
  19. KRAL_BALIKÇI

    KRAL_BALIKÇI

    Yaş:
    60
    Mesajlar:
    3.893
     
  20. risale

    risale

    Mesajlar:
    19
    Şehir:
    kayseri
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    300gr turna
    arkadaşkar kayığın batması imkansız sadece ters dönebilir biriniz msn versede video göndersem o kişide foruma eklese dahada anlaşılır olurdu