SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık Kolay Av

mırmır yemi

Konu, 'Yemler ve Yemleme' kısmında ALİ_1907 tarafından paylaşıldı.

  1. ALİ_1907

    ALİ_1907

    Mesajlar:
    14
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    :( selam arkadaşlar mırmır için ne yem kullanayım birde takım nasıl yapım
     
  2. Sponsor

  3. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    41
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    ali mırmıra benim bildigim kurt kullanılıyor başka yem ne kullanılıyor bilmiyorum
     
  4. balikci

    balikci

    Mesajlar:
    2.183
    mırmır avı ve yem tercihi

    Sülünes, boru kurdu, yaprak solucanı, toprak solucanı, v.b. yemler mırmır için en iyisi diyebilirim.

    Boru kurdu ilk tercih olmalı;

    [​IMG]

    Takım için bizim klasik çifter köstekli dip oltasını kullanabilirsin, takıma sinek iğne bağlaman mırmır'ın avında verim almanı sağlayacaktır.
     
    Son düzenleme: 19 Nisan 2012
  5. blutfu

    blutfu

    Yaş:
    39
    Mesajlar:
    23
    Şehir:
    denizli\çivril
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    sazan 20 cm
    boru kurdu

    Acaba boru kurdunu nerelerde yetişir veya nereden bulabilirim.
     
  6. MGB

    MGB GOKHAN

    Yaş:
    37
    Mesajlar:
    986
    Şehir:
    AYT - DUBAI
    Favori Kamış:
    Kamış olta, yapay yemler, sırtıyı pek severim :) ...
    En İyi Avı:
    Umarım yakında İRİ bir LEVREK :)
    Ben mırmır avında karides kullanıyorum, çok ta verim alıyorum... Eğer balık küçükse, karideslerin kafalarını koparıp takıyorum; yok eğer büyükse kafalı takıyorum yemleri... Mırmır gerçekten avlaması güzel bir balık... El kadar bir mırmırı çekerken sanırsın ki yarım kg luk bir kuzu geliyor :) Seviyorum bu balığı....
     
  7. MGB

    MGB GOKHAN

    Yaş:
    37
    Mesajlar:
    986
    Şehir:
    AYT - DUBAI
    Favori Kamış:
    Kamış olta, yapay yemler, sırtıyı pek severim :) ...
    En İyi Avı:
    Umarım yakında İRİ bir LEVREK :)
    Bu boru kurdunu bende çok merak ettim, şimdi nerelerde bulunur.... Balıklar için bayağı iştah açıcı bir şeye benziyor....
     
  8. ist balıkcısı

    ist balıkcısı

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    653
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    şeyan olta -surf kamış
    En İyi Avı:
    daha öğrenecek çok şey var
    ben mırmırı genelde kum kurdu ile yakalıyorum. ama teke de başarılı bir yem hatta balık aç ve yumurta dökümünü tamamladıysa kum midyesine bile geliyor. ama kurd en verimli yem. hele birde oltaya takarken yemi öldürmezsen balık almaman için hiç bir sebep yok.
    birde son iğneyi kurşunun yanından bağlayıp kurşunun altına doğru iki karış kadar uzatırsan daha verimli olur.
     
  9. ALİ_1907

    ALİ_1907

    Mesajlar:
    14
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    olta
    bilgiler için teşekkür ederim ama daha fazla bilgi de vere bilirsiniz
     
  10. Suatreis

    Suatreis

    Mesajlar:
    267
    ali 1907 bey diye seslendim çünkü adınızı ve d.tarihinizi imzanızda göremedim. Öncelikle mırmır herşeyyergiller familyasındandır. Bunu bilmek faydalı olacaktır. Sert mizaçlı ve bir o kadar obur olması hareketli kımıl kımıl yemlere olan ilgisini arttırmaktadır ve enteresan karşılanabilir ama renk ayrımı konusunda becerikli olduğu kanaaitndeyim çünkü burada deniz kurdu denilen yemin kırmızı rengini tercih ediyor. Tüm bunlara ilaveten birde hamur tarifi vereyim, sadece içeriğini yazıyorum oranlaması hamurun kıvamı ile ilgili onu halledebilirsin.Hani olmadı sonra görüşürüz.
    -----hamur tarifi-------
    salamura hamsi (kılçıksız ve sossuz olup yıkanmayacak)
    salamura hamsinin birazcık suyundan
    beyaz un
    yumurtanın akı
    bulabilirseniz çok az pastırma çemeni (şart değil)
    spor ayakkabı ve eşofman
    evinizin yedek anahtarı

    hamsilerin kuyruk falan gibi sert yerleri varsa ayıklayıp blander de macun kıvamına kadar çekiniz. bir kaba koyup yumurta, çemen, salamura suyunu(azıcık olucak ama ha) vıcık vıcık yapınız. Azar azar un ilave edip kulak memesi mevzusuna kadar güzelce yoğurunuz sonra arenadaki mırmırların büyüklüğüne göre mesela nohut yada portakal kadar :) yuvarlayıp gaste kaadına diziniz önceden kaynattığınız bi tencere haşlak suya delikli kepce yada ilistir(süzgeç)
    ile daldırıp 20 sn.kadar daldırıp çıkarıp başka gaste kaadının üstüne alınız. 20 saniye ayarı için sabaha kadar düşünüp bi tekerlemede icad edebilirsiniz. yem işlemi tamamdır. azar azar yapınız dondurucuyla falan işiniz olmasın ortalık zaten batmış vaziyettedir. spor ayakkabı ve eşofmana gelince anneniz yada yengehanım vaziyeti görünce anahtar ise eve geç saatte usulca girmek için lazım olacaktır.
    Takım a gelince 40 gr gezer kurşundan çıktığınız 60-70cm kalite 025 beden ucuna mırmırın vaziyetine göre ki mustad kısa pala çapraz karbon 6-7 no genelde yeterli oluyor. (hafif olması nedeni ile) iğneyi tek bağlayıp gerekli yerlere fırdöndüleri taktınızmı alternatif bi takımız daha olur. Ben öyle yaptım iyi oldu. yem işinde bulabilirseniz teke ve kurt üstüne yok diyebilirim hiçbişey yoksa hamur iş görür o da olmadı sülünez yada istavrit parçası. Mırımır aç yada yeni yumurta dökmüşse her şeye atlar ancak yemin büyüklüğünü öyle ayarlamak lazımki, tek lokmada indirsin yoksa parçayı koparıp gitiyse artık geri dönüp tekrar atlaması çok zor. Niyesini falan sormayın öyle yapıyo işte.
    yardımcı olabildimse ne mutlu, kalınız sağlıcakla :):):)
     
  11. ist balıkcısı

    ist balıkcısı

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    653
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    şeyan olta -surf kamış
    En İyi Avı:
    daha öğrenecek çok şey var
    suat reis güzel anlatım olmuş eline sağlık valla balığa gerek yok o hamuru hazırladıktan sonra salataların üzerine iki kaşık attınmı tadına doyu olmaz.:D :D

    bu arada silivride balık başladımı ben gümüşyakada gecen c.tesi sabahın köründen saat 10 a kadar uğraştım ama mırmır yok diyebilirim olanlarda çok küçük. eğer davet edersen bir safta sonu sabahtan silivirye gelirim . arkadaş ben de çok arsız oldum yaa:D :D :D
     
  12. Suatreis

    Suatreis

    Mesajlar:
    267

    davet ne kelime dostum yer saat mevzuuna girelim gelip ben alırım seni.

    balık meselesi bu sezon biraz garip gelişti bu tarafta. daha sular ısınmadan nisan başında mırmır, kalkan yaptı sonra istavrit başladı şimdi mırmır dediğin gibi ufaldı tek tük oldu. yunuslar geldi istavrit aldı voltayı gitti zargananın daha adam gibi yüzü görünmedi ki geçen sezon bilirsin belki klasis otel önünden at çek yapıyorduk. Kısacası şu an için burda sadece denemek lazım diyebilrim olmadı değirmenköy göletine kaçar hiç olmazsa kerevit yeriz.

    Bu mırmır bu kadar yüzsüz olduysa e bırakta bizde arsız olalım be...!
     
  13. ist balıkcısı

    ist balıkcısı

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    653
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    şeyan olta -surf kamış
    En İyi Avı:
    daha öğrenecek çok şey var
    suat reis uzun zamandır sitede yoktum cevabını şimdi farkettim. allah razı olsun kardeş beni almana gerek yok ben gelirim senin yanına önümüzdeki hafta sanırım olabilir. irtibat kurarız tabiki sende müsayit isen
     
  14. Suatreis

    Suatreis

    Mesajlar:
    267

    slybria ve seçkin kardeşlerde var 4 kişi olduk yapalım bişeyler haftaya ayarlar hepinize bildirim. selamlar
     
  15. batuhanoc

    batuhanoc

    Mesajlar:
    15
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    3.60
    Suat kardeşim mükemmel anlatım için teşekkürler.
     
  16. djgoldıe

    djgoldıe Gürkan

    Yaş:
    31
    Mesajlar:
    223
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    iş yapan tüm setler :)
    Favori Makine:
    Remixon
    En İyi Avı:
    2.5 kg levrek
    arkadaşlar mırmır için bana yardımcı olurmusunuz !!!!!!!

    slm arkadaşlar aranıza yeni katılmış bulunmaktayım 21 yaşındayım ve inanın balık tutmaya 10 yaşında küçük el oltaları ile başladım ve benim için asla vazgeçilmez bir tutku haline geldi adete kanıma işledi ya hemen hemen her gün balığa gidiyorum ama ben istanbul topkapı da oturuyorum ve şu an istavrit zamanı olduğu için hep unkapanı köprüsüne gidiyorum en son gittiğimde 1 tanede sardalye çektimki baya büyüktü bu demekki sardalye zamanıda yavaş yavaş başlıyo

    ama benim canım şu anda mırmır gibi bir balık çekmek istiyor bilmiyorum mırmır zamanı geldii veya geçiyomu

    dediğim gibi ben istanbul topkapıda oturuyorum ve benim gibi buralarda oturupta mırmıra giden arkadaşlar var ise bana bilgi verebilirlermi lütfen

    en yakın yani bana yakın nerelerde mırmır tutabilirim.. yada giden arkadaşlar var ise bana yakın olan birliktede yapabiliriz bu işi

    mırmırı özledim valla ya felaket lezzetli ve çekmeside o kadar süper bi balık en ufağını bile sanki köpek balığı geliyomuş heycanı ile çekiyodum he :)

    neyse bu konuda bana bilgi verecek veya verebilecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum
     
  17. Huseyin Alp Arslan

    Huseyin Alp Arslan Huseyin Alp Arslan

    Yaş:
    50
    Mesajlar:
    3.370
    Şehir:
    Auckland/Yeni Zealanda
    Favori Kamış:
    olta ve oltadan baska hic bir sey
    En İyi Avı:
    22 kg Kingfish


    Sevgili arkadasim
    Herseyden evvel sitemize hosgeldiniz. Lutfen profil bolumune girerek, imza yarlarinizi yapiniz. Bu sitemiz icin onemli bir kuraldir. Imza ayarlarinizda adiniz, isterseniz soyadiniz, dogum tarihiniz, katildiginiz yer ve kan gurubu bilgilerini bulundurmayi unutmayiniz.
    Sorunuza gelince arsivimizde mirmir baligiyla ilgili istemediginiz kadar yazi ve bilgi vardir.Arama makinasina tiklayarak, 'mirmir" yazmaniz bu bilgilere erismek icin yeterli olacaktir.
    Firsat bulurda tanisma bolumunden kendinizi ve balikciliginizi ifade eden bir konu acarsaniz tum site dostlari size sicak bir hosgeldin deme firsati yakalar.
    Saygilar sunarim. Keyifli paylasimlarda gorusmek dilegiyle...
     
  18. turkkan74

    turkkan74 Efkan

    Mesajlar:
    82
    Şehir:
    mersin
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    sapan 4.5kg...karakulak 500 gr... levrek 800 gr
    Reis hakkaten güzel anlatım, mırmırda hamuru ilk kez duydum, iş yaparsa şahane... hamsi malum kış balığı, Akdenize de pek gelmez, burada an bol sardalya... yaz kış mevcut ve ucuz.. hamsi yerine sardalya geçse blenderdan olma mı? sağlıcakla kalınız...
     
  19. mallaca

    mallaca Halil Barış Şengül

    Yaş:
    44
    Mesajlar:
    4.028
    Şehir:
    Bursa
    Favori Kamış:
    Makinalı kamış olta,her türlü el oltası,rapala
    En İyi Avı:
    Kiloluk mırmır,Kiloluk iskorpit
    Arkadaşım mırmırın en güzel yemi hemen dalgaların vurduğu yerlerden çıkaracağın deniz solucanıdır.Çünkü bu solucanlar denizde de oluyor(dalgalarla falan gidiyor zannedersem) bu nedenle balık alışık olduğu yemi yadırgamaz. Takıma gelince 5 numara beyaz çapraz mustat işini görür.Köstekleri en az 23-25 cm tut.Kurşunla son köstek arasında en az 80 cm olsun.İki köstek yeter.Bedenin en ucunda fırdöndüden sonra 10-20 gr zeytin kurşun takarsan takım tam dibe yatar.Mırmır akıllı bir balıktır.yemi önce alır biraz öteye bırakır.Bu nedenle köstekler en az 23-25 cm olsun.Kurşunun 80 cm lik mesafesi ise bu taşıma sırasında kurşunun ağırlığını hissetmemesi içindir.Yoksa kaçar.Mırmır yemi alıp bıraktıktan sonra 45 derecelik bir açı ile atılır ve yutar.Yuttuğunu anladığına hiç kımıldamaz bekler.Sen asıldığında sana doğru yüzer sanırsın ki balık kaçtı.Olta boşalır yani.Oltanı kuma 30-45 derecelik bir açı ile saplarsın çok dikolmasın.İlk önce biraz titreme olur sakın dokunma dediğim gibi ağzı ile alıp yemi başka tarafa koyar.Yuttuğunda olta öyle bir gerilirki şaşarsın.Sonra köstekledikten sonra çekersin.O müthiş zevki anlatamam sana.Hadi rast gelsin
     
  20. AVCIYILMAZ

    AVCIYILMAZ Şaban YILMAZ

    Mesajlar:
    405
    Şehir:
    izmit
    Favori Kamış:
    Lineaffe 420 10kilos
    Favori Makine:
    Shimano ultegra 4500-5500
    En İyi Avı:
    3 kg Levrek
    usta okurken valla kendimi mırmırda hissettim. tamamen katılıyorum %100 doğrudur.
     
  21. Amateur Hunter

    Amateur Hunter

    Yaş:
    28
    Mesajlar:
    314
    Şehir:
    Ankara
    Favori Kamış:
    3-5 tane kamış ve 3-5 tane makina , meps , sahteler , çelik teller vs vs
    En İyi Avı:
    en iyi avım çanıllıda 65 cm uzunlukda turna , YeniFoça 450 gr. Mırmır .
    valla duyduğuma ve gördüğüme göre hırsızlı oltalarda ise ayrıyormus mırmırdı