SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık

Müren

Konu, 'Av Hikayeleri' kısmında atesh tarafından paylaşıldı.

  1. atesh

    atesh

    Mesajlar:
    91
    Şehir:
    İstanbul / Küçükçekmece
    Favori Kamış:
    Olta bazen zıpkın
    En İyi Avı:
    ?
    3 - 4 Yıl önce assos tatili sırasındaydı. Deniz tam zıpkın avı yapılabilecek devasa kayalıklarka doluydu. Ama öğrendiğime göre yerli balıkçılar dinamitle avlana avlana pek bişey bırakmamış hatta balık tutmaya karşı yunan adasına gidiyorlar yunan hücüm botu yanaşana kadar o bölgede avlanıyorlarmış.

    Epeydir sudaydım ve vuracak ebatta birşey bulamamıştım. Şeytan dürttü küçük bir karagöze zıpkını boşattım. Iskaladım tabi ama şiş bir deniz kestanesine denk geldi ve parçaladı. Küçük balıkların üşüşmesi geçikmedi derken onu gördüm devasa bir kayanın altından çıkıyor ve deniz kestanesinden nasiplenmek istiyordu. Kocaman bir mürendi ve daha tamamı kayanın altından çıkmamıştı bile. Zıpkını kurdum doğruttum sonra aklıma ustaların sözü geldi : '' müreni ıskalamayacaksın'' O ebatta bir hayvanın saldırısına uğramak gerçekten ürkütücüydü. Ama onu vurmak da istiyordum çünkü günlerdir birşey vuramamıştım. O yüzden hile yapmaya karar verdim. Sudan çıkıp eve gittim ve soner abinin donmuş lüferlerinden birkaç parça kestim bunu zıpkının şişine taktım. Hayvan yemek için hamle yaptığında ağzınan vuracaktım (yasak değildir herhalde ama etik olmadığını biliyorum)

    Aynı taşı buldum yanımda getirdiğim diğer yemleri (taşlara bağlamıştım) bıraktım çok geçmeden bizimki çıktı. Zıpkının ucuna yöneldi ....

    Çok güzeldi ya arkadaşlar kıyamadım. tatil bitene kadar hergün besledim bunu.
    Merak ediyorum şimdi acaba hala ordamıdır diye....
     
  2. Sponsor

  3. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    40
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    abi enteresan valla bir eve goturup besleme:)
     
  4. simendifer

    simendifer Sennur

    Mesajlar:
    9.177
    Şehir:
    İstanbul
    Çok güzel hikaye, teşekkürler... Bence günlerce seni beklemiş ve ümidi kesince de oradan ayrılmışır ;) Alışmıştır senin yem getirmene, yem getiren olmayınca ne yapsın hayvan, gitmiştir bana kalırsa...
     
  5. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    73
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    O duyguyu biliyor ve çok takdir ediyorum.
    Sana güvenip gelene nasıl ihanet edeceksin?
    Savunmasız, sana meydan okumuyor,seni düşman bilmiyor, belki yemek getirdiğin için sana kendi hal diliyle dua ediyor.
    Ve sen kalkıp bunu vuruyorsun.
    Yok, yok, böyle birşey olamaz.
    Şükür ki olmamış.
    Olsa çok acı olurdu ve ömrünce unutamazdın.
    Hiç kimse görmese ve bilmese de sen bilecektin ya.
    ..
    Kutlarım.Doğrusunu yapmışsın.
     
  6. Matchbox

    Matchbox

    Mesajlar:
    500
    Tepkimizi gösterelim...

    Tebrikler dostum. Güzel bir hayvanı öldürmediğin için...;)

    Mığrı ve Mürenlerin zevk için avlanmalarına lütfen tepkimizi gösterelim arkadaşlar....:(
     
  7. kykh

    kykh

    Mesajlar:
    218
    slm lar

    Aslında müren vurma işi bilinen gibi biraz riskli ama ben 1 30 cm lik bir müren vurmuştum. Aslında olay benim vurduğum bir mırmırla başladı koca bir orfos kovalıyodum ama kaçtı tek uc la dalşmıştım orfos kaçınca öle aranırken bir kayanın önünde mırmır gördüm kumda debeleniyodu atış yaptım bamm kafadan delip geçti şiş ben böle durumlarda zıpkını tekrar doldurmadan balığı almaya ikinci bir dalış yapmam zıpkını kurup daldım ve balığı aldığımda kayanın altından bizim müren mırmırıma :) atladı bende paletimle ittim hayvanı senmisin iten gitmiyo hayvan ama önümde balığı bekliyo resmen benle diil işi balığa atlıyo ben çekiyorum balığı iide mırmır büyük yani yüzeye çıktı benimle boş dönmicemya eve bende zıpkıkının üstüyle ittim hayvanı oda sol diz kapağımıntam sağa doğru 2 parmar altından ısırdı ama öle önemli bişe diil nasıl bi diş varsa hayvanda kıyma gibi oldu o bölge bende debeleninde hayvan bana doğru son sortisini yapıyo ağzını açtı bammm şiş ağzından bir girdi ben sağa sola bakıyorum aha bi tane daha çıkarmış bir yerden diye neyse çıktım biraz soluklanıp tekrar girdim çünkü sadece mırmır elimda çıktım ne mırmırsa :) müren ve zıpkını çıkardım ama o sırada bizim arkadaşlar geliyodu sırtladık mazemeleri doğru siteye ve o yara hala durur dizimde o ğün bu gündür yanaşmam abi sevemedimde hayvanı bi türlü
     
  8. doktor

    doktor

    Yaş:
    41
    Mesajlar:
    23
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    mırmır 100 gr
    bir arkadaşta sol omzundan ve çenesinden bir parça kaptırmıştı.şeker gibi çocuktu.hayvan ağzının tadını biliyormuş diye eğlenmiştik..:D fakat insan tırsıyor neme lazım! ne şeytanı gör ne salavat getir demişler
     
  9. Matchbox

    Matchbox

    Mesajlar:
    500
    Arkadaşlar Orfoz avı yasaktır, lütfen uyalım....:mad:
     
  10. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    73
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Meriç

    Geçmiş olsun.
    Bir zaparta atlatmışsın
    Allah bir daha göstermesin.