SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık Kolay Av

solucan üretmek

Konu, 'Tatlı SU Balık Avcılığı' kısmında Spider tarafından paylaşıldı.

  1. Spider

    Spider Mert Eren

    Mesajlar:
    1.181
    Şehir:
    Ankara
    Solucan

    Bir sorum olacak.

    Acaba solucanı uzunca bir süre yaşatmanın yolu nedir?

    malum yağmurlar başladı.
    yağmurda da cimlerin altındaki solucanlar
    dışarı atlıyor ve kaldırımlardan rahat seçiliyor
    istediğiniz kalınlıkta seç beğen al :D

    fakat topladıktan sonra uzunca bir süre yaşatmak için
    ne yapacağız?
     
  2. Sponsor

  3. Bir kabın içine solucanları koy, solucanları bulduğun yerdeki toprağı, kabın yarınsından az olacak şekilde koy, bu şekilde 2 - 3 gün dayanacaktır...
     
  4. Spider

    Spider Mert Eren

    Mesajlar:
    1.181
    Şehir:
    Ankara
    açıkçası bir şekilde beslemek de isterim.. daha uzun sürelerde gerekebilir..

    varsayalım pazar günü yağmur yağdı ve topladık.
    sornraki hafta cumartesi sabah ava gidersek hemen hemen 1 hafta
    yaşatmak lazım..
     
  5. ozan

    ozan Ozan

    Mesajlar:
    3.039
    Şehir:
    Antalya
    kapaklı bir strafor bul balık hallerinde olanlar gibi içini toprakla doldur
    bulduğun bütün solucanları oraya koy arada bir sula kapağı açık bırakma aylarca taşırsın arabada ben öyle yapardım eskiden tatlı su avcılığı dönemlerimde
     
  6. erdemyılmaz

    erdemyılmaz ERDEM YILMAZ

    Yaş:
    41
    Mesajlar:
    2.357
    Şehir:
    İSTANBUL
    Favori Kamış:
    DURUMA GORE BİLDİGİM HER TÜRLÜ YASAL MALZEME
    En İyi Avı:
    EŞKİNE 1,5 KG.,56 CM. TURNA
    ben 1 ay önce topladım splucanları son anda aksilik cıktı gidemedim bir yogurt kovasına ahmet abinin dedigi şekil yaptım cumartesi koydum diger cumartesi solucanlar hala zıpkın gibiydi
     
  7. Numan

    Numan

    Mesajlar:
    613
    Şehir:
    ANKARA
    Favori Kamış:
    10 bilyali Müftelif Makinalar, Müftelif Atarlarda ve uzunluklarda kamışlar. Kasnak Dip oltaları.
    En İyi Avı:
    Sazan 4 kg, 2,5 kg Sazan, 1,4 kg Sazan
    Ben eski çorap içersinde saklıyorum toprağı havalandırmasıda kolay oluyor.
     
  8. Spider

    Spider Mert Eren

    Mesajlar:
    1.181
    Şehir:
    Ankara
    teşekkürler.

    tüm dostlara..

    :D
     
  9. mcaglar

    mcaglar Mehmet ÇAĞLAR

    Yaş:
    38
    Mesajlar:
    329
    Şehir:
    Ankara, (Samsun)
    Favori Kamış:
    Olta, Kaşık, Meps, Rapala
    En İyi Avı:
    Turna, 6 kg
    Ben de bir şey eklemek isterim. Sakın solucanların olduğu kutuyu sıcak bir yerde muhafaza edeyim deme aksi taktirde yarım gün bile yaşamıyorlar (tecrübe konuşuyor :D ). ortam ne kadar soğuk olursa o kadar iyi, evin dışında gölgelik bir yere koy...
     
  10. Spider

    Spider Mert Eren

    Mesajlar:
    1.181
    Şehir:
    Ankara
    ok teşekkürler
     
  11. palukcu

    palukcu

    Mesajlar:
    32
    bence solucanları beslemenin en kolay yolu

    sabah öğle akşam yemeklerini eksik etme.Bir tabak bi kaşık bi de çatal koy yanlarına onlar doyururlar karınlarını.:):):):):)
     
  12. ESENBOGA

    ESENBOGA

    Mesajlar:
    15
    Şehir:
    k.maras
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    sazan 4.5 kılo
    Arkadaşlar eskı bı balıkcının ben solucan ararken bana verdıgı bı öğüttü denemedim acaba bilgisi olan varmı diye fikir almak istedim.
    Yeni kesilen bi keçinin kanını 20kg'lık bı tenekeye koy tenekede %65 oranında toprak dolu olsun ve daim nemli tut solucanlar kendiliğinden olusacaktır bi iki hafta içinde.
     
  13. bence keçinin kanı değilde dışkısı olabilir ve mantıklı solucan zaten gübre ve nemli toprakta çoğalır...
     
  14. Spider

    Spider Mert Eren

    Mesajlar:
    1.181
    Şehir:
    Ankara
    iiggghhhhh

    yani var ya.. bazen nelerle uğraşıyoruz..

    hani pek iğrenmişliğim olmaz fakat
    oruç sebep oldu galiba ..
     
  15. eozsoyeri

    eozsoyeri Erdem Özsoyeri

    Mesajlar:
    1.976
    Şehir:
    İstanbul
    İmkansız diyemem ama ben daha kolay biliyorum en azından kokusuyla leşiyle uğraşmassınız:( büyük bir tenekeye yaş toprak ya da paketlerde satılan çiçek gübresini doldurun topladığınız solucanları oraya atın kendileri ürüyorlar arada bir sulamayı unutmayın özellikle çiçek gübresini çoks seviyorlar:)
     
  16. korkmaz5

    korkmaz5

    Mesajlar:
    77
    Şehir:
    ist.
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    yayın 33kg
    erdem abiye aynen katılıyorum
     
  17. skymount

    skymount Nuri ERTİK

    Yaş:
    46
    Mesajlar:
    899
    Şehir:
    Eskişehir
    Favori Kamış:
    Dam Spezipower 180
    Favori Makine:
    Abu Garcia 100U
    En İyi Avı:
    Yayın,35 kg.,Aras
    ya o toprakta solucan yumurtası olmadan üreme olasılığı olur mu ki...
    hani yumurtası olan bir topraksa belki de...

    benim bildiğim klasik yöntem erdemin söylediği...
     
  18. ergen

    ergen

    Mesajlar:
    36
    Solucan

    Merhaba Bekir:)

    bu yastan sonra herhalde bebekleri Leyleklerin getirdigine inanmiyorsundur;)
    Iste bu Keci kani olayida, Bebek+Leylek gibi bir olay.:p
    Kanla, hangi Hayvandan olursa olsun, pihtilastiktan sonra, acikta biraktinmi, bildigimiz Kara Sinegin Larvalari (Kurtcuk) ürüyor.

    Erdemin tarif ettigi yöntem hem gercek, hemde daha kolay. Ve tabii daha hijyenik.:) Gübreli Topragin icine birde yumurta kartonunu ufak, ufak parcalayip, islatip karistirdigin zaman daha cabuk Randiman aliyorsun.

    Solucanlari beslemek icin arada sirada bir iki Patatesin ve Elmanin soyulmus Kabugunu atarsin. Birde Kahvenin Telvesini ve Cay demledikten sonra Demlikte kalan caylarin tanelerini dökebilirsin. Onada bayiliyorlar.:)

    Rasgele
     
  19. ETAYLAN

    ETAYLAN Erhan TAYLAN

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    71
    Şehir:
    ankara
    Favori Kamış:
    SHIMANO COMPRE SPINNING
    Favori Makine:
    Pflueger President Spinning
    En İyi Avı:
    turna
    Solucan çiftliği

    arkadaşlar alın size solucan çiftliği umarım işinize yarar.:)
    [​IMG]
    [​IMG]
    arkadaşlar bilgiler av ve doğa dergisinden alıntıdır.rastgele
     
  20. lustral

    lustral osman karatepe

    Mesajlar:
    327
    Şehir:
    bursa
    Favori Kamış:
    klasik 3'lü takım
    En İyi Avı:
    sazan 7.250gr
    çiçek toprağının içine bir miktarda kepek katarsanız sonuç çok iyi oluyor ben kendim denedim ama toprağı koyduğunuz kabın dibinde küçük delikler olsun solucanların cıkamayacağı delikler aksi takdirde kabın yada tenekenin dibinde kalan su toprağı çürütüp solucanları çok çabuk öldürüyor
     
  21. myigit

    myigit

    Mesajlar:
    87
    Şehir:
    Ankara
    Favori Kamış:
    olta, zıpkın
    En İyi Avı:
    Alabalık 1kg
    Eline sağlık Erhan :cool: güzel bir bilgilendirme notu....