SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık

tasmalama nedir bilen açıklayabilirmi ?????

Konu, 'Kıyıdan Balık Avcılığı' kısmında ahmetertan tarafından paylaşıldı.

  1. ahmetertan

    ahmetertan a.ertan

    Yaş:
    20
    Mesajlar:
    101
    Şehir:
    SAMSUN
    Favori Kamış:
    okuma salina
    Favori Makine:
    Ryobi ecusima
    En İyi Avı:
    2,5 KG GÖKALA
    dip takımlarında tasmalama nedir yada genel olarak balıkçılıkta tasmalama çok duydum ama bilmiyorum bilenler açıklayabilirmi ??? :confused:
     
  2. Sponsor

  3. Hakan Kılıçkeser

    Hakan Kılıçkeser Hakan Kılıçkeser

    Yaş:
    47
    Mesajlar:
    478
    Şehir:
    istanbul
    En İyi Avı:
    Yengeniz
    Canım Benim:)
    Balık oltaya vurduğu zaman kancanın balığın ağzına takılması için yapılan oltayı veya kamışı hızlıca geri çekme hareketidir.
     
  4. ahmetertan

    ahmetertan a.ertan

    Yaş:
    20
    Mesajlar:
    101
    Şehir:
    SAMSUN
    Favori Kamış:
    okuma salina
    Favori Makine:
    Ryobi ecusima
    En İyi Avı:
    2,5 KG GÖKALA
    yani aslında bilmeden yaptığım bir şey :D :D adını örenmiş oldum teşekkürler hakan abi :)
     
  5. 29519

    29519

    Mesajlar:
    1.340
    Eski balıkçılar tasmalama yerine çalınma'yı kullanır bu da ek bilgi olsun. "Akya yapışınca biii çalındım" gibi
     
  6. mallaca

    mallaca Halil Barış Şengül

    Yaş:
    42
    Mesajlar:
    4.028
    Şehir:
    Bursa
    Favori Kamış:
    Makinalı kamış olta,her türlü el oltası,rapala
    En İyi Avı:
    Kiloluk mırmır,Kiloluk iskorpit
    Bunu ilk defa duydum.Gerçekten güzel bir tabir.
     
  7. Tarzan

    Tarzan Erman

    Yaş:
    30
    Mesajlar:
    227
    Şehir:
    Manisa-İzmir
    bizim bu tarafta balıkçılar tartmakda kullanırlar ''sert vuruş yapınca balığı tarttım'' gibi.
     
  8. Serkan.ist

    Serkan.ist Hidayet

    Mesajlar:
    424
    Şehir:
    Ankara
    Evet Egede tartma kullanılır. Tasmalama daha ziyade lüfercilerin uzun oltada kullandıkları bir ifadedir.

    Birde boğazda kıyı avcılarının bir çoğunun kamışla gereksiz yere yaptıkları garip bir kamış hareketi vardır.Tasmalama olayıbalık oltaya ilk atladığı anda refleks hareketiyle yapılır. Kamışla kamışla yapılan yemli avlarda kamış elde değilse yada ilk anda yapılmadıysa çok gerekli bir olay değildir. Ama öyle gelmiş öyle gidiyor. Birçok avcı gereksiz yere tasmalama yapıcam diye oltadaki balığı kaçırabiliyor.
     
  9. SahEmre

    SahEmre Emre

    Mesajlar:
    2.481
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Okuma Salina 4.20 Salina 100-200 - Lineaeffe Extreme Cast 4.40 180gr. - Okuma V-System 240 10-40g
    Favori Makine:
    Ryobi Proskyer Nose Power - Shakespeare Mach 1 XT
    En İyi Avı:
    Küçük beyaz; 7 cm. Kuzey batı Antartika Sığlıkları..
    Çalınma, gaskallama tabiride nadiren kullanılır..

    Balık vurduğunda iğneyi balığın damağına takmak yani balığı yakalamak için sertçe oltaya vurulan darbedir. Bu darbeden sonra balık yakalanmadıysa yeniden vurması beklenir vurmuyor ise yem tamamen gitmiş veya balık vurmayacak kadar bozulmuştur olta çekilip yem yenilenip yeniden indirilir.. Ayrıca bir çok balık türünde de balık vurmaya başladığı anda sert tasma atılmayıp önce takım hafif hafif hissede hissede çekilir balığın kıskandırılarak yeme daha iştahlı atlaması sağlanır ve akabinde sert tasma atılır burda tecrübe önemlidir hemen olacak iş değildir zamanla yapa yapa teknik oturtulur.
     
  10. Seydihan

    Seydihan seydihan

    Yaş:
    33
    Mesajlar:
    665
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    lineaeffe extreme siyah 4.30
    Favori Makine:
    okuma bluehawk 765
    ben simdi bogazda capari attigimda istavrit yakalamak icin surekli tasma atip sariyorum peki tasmaya gerek yokmu aslinda?? yani sadece balık vurdugundamı tasma atsam daha iyi olur?? ama etrafımda olan herkese tasma atıp sariyorlar?!?!
     
  11. özcan bolat

    özcan bolat özcan

    Yaş:
    41
    Mesajlar:
    406
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    LINEAEFFE 4.50 mt sörf kamış
    Favori Makine:
    okuma salina 2
    istavritte sistem o zaten onun açıklaması başka bahsi geçen tasmalamada sert ve ani yapılır hareket
     
  12. 29519

    29519

    Mesajlar:
    1.340
    Evet gerçekten öyle balık vuruyor yemi yiyor neredeyse üzerine bir de çay içiyor o sırada tasma vuruluyor ben bişey demedim ama şimdiye kadar elli tane laf yerim valla aman aman.
    :D
     
  13. 29519

    29519

    Mesajlar:
    1.340
    Çaparide tasma atılmaz balık zaten otomatik olarak yakalanır. Sadece çapariyi doğru sallamak lazım.
     
  14. Seydihan

    Seydihan seydihan

    Yaş:
    33
    Mesajlar:
    665
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    lineaeffe extreme siyah 4.30
    Favori Makine:
    okuma bluehawk 765
    dogru sallamak derken?? millet capariyi atiyor bende ustalar kadar atabiliyorum belkide daha uzaga bile ama tasma atmak zorundamısın onu merak ediorum zaten at cek yaptıgın icin hissetiosun balıgın vurdugnu o anda tasma atmak daha mantıklı geliyor bana yanlısmıyım??
     
  15. Seydihan

    Seydihan seydihan

    Yaş:
    33
    Mesajlar:
    665
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    lineaeffe extreme siyah 4.30
    Favori Makine:
    okuma bluehawk 765
    arkadaşlar lapala attığında tasmalamayı yapmam gerekiyormu?? yoksa sadece at cekmı yapıcaksın???
     
  16. violinist41

    violinist41 Deniz

    Mesajlar:
    185
    Şehir:
    Kocaeli
    Favori Kamış:
    Lineaeffe extreme cast-Lineaeffe Scruve 4,50 surf-İtalcanna vertigo-shimanospeedmasterspn
    Favori Makine:
    Shimano Biomaster 4000, Twinpower 8000PG,Bull's eye XT9120,Saragosa 6000,Sustain 5000,Tica Dolphin
    En İyi Avı:
    14 kg Akya
    Sevgili kardeşim rapala ile atçek yaparken balık atladığında ani bir hareketle tasmalamak gerekiyor..Ama önemli olan nokta kalama ayarını doğru yapmış olman...;)
     
  17. Seydihan

    Seydihan seydihan

    Yaş:
    33
    Mesajlar:
    665
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    lineaeffe extreme siyah 4.30
    Favori Makine:
    okuma bluehawk 765
    tamam tşkler sagolasın... kalama ayarını nasıl doğru yapıldığnı biliyorum...
     
  18. Attila59

    Attila59 Atilla Akgun

    Mesajlar:
    190
    Şehir:
    Tekirdağ
    Ben asıl derim bu şekilde de olur dimi
    Örnek

    -Abi balık vuruyor galiba

    -Asıl bakalım

    - Asıldım abi Geliyor

    -Hey yavrum Kuzu Kuzu Gelsin bakalım :)