SPOT BALIK, 'Hayata olta at!' SPOT BALIK, 'Hayata olta at!'
Cengiz Balıkçılık

TEMMUZ'UN EN İYİ AVI YARIŞMASI (deniz)

Konu, 'Denizlerimizden Güncel Av Raporları' kısmında Ethem tarafından paylaşıldı.

?

Temmuz'un en iyi deniz avı sizce hangisi ?

Anketin kapanma tarihi 16 Ağustos 2006.
  1. Ethem ve yeğeni

    2,0%
  2. Obivan (Fikret)

    8,0%
  3. Iskarmoz35 (Gökay)

    12,0%
  4. Kral balıkçı (Mustafa)

    32,0%
  5. Hakan Şener

    oy sayısı 0
    0,0%
  6. Mehmet Pekmezci (Arkadaşı Onur)

    6,0%
  7. Çanakkalelibalıkçı (Aziz)

    4,0%
  8. Çanakkalelibalıkçı (arkadaşı Orhan)

    oy sayısı 0
    0,0%
  9. Mder55 (Eray abi ve Berkay)

    30,0%
  10. Deep Ocean (Murat Görgülü ve oğlu)

    6,0%
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. Ethem

    Ethem

    Mesajlar:
    171
    Şehir:
    Rotterdam
    Favori Kamış:
    olta
    En İyi Avı:
    10.6 kg aynali sazan
    dun aksam yegenimle birlikte baliga ciktik, guzel ama bir okadarda ilginc bir hava vardi, alt resimde gorundugu gibi....deniz ile gokyuzu ayni renkteydi.

    [​IMG]

    yegenimde bu resimle katilmak istiyor!!!....bende kendisine bol sans diliyorum.

    [​IMG]
     
  2. Sponsor

  3. obivan

    obivan

    Mesajlar:
    36
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    zoka
    En İyi Avı:
    5,5 çipura
    30 haziran 1 temmuz KORDON (FOTOLU)

    ARKADAŞLAR BI KAÇ GUNDUR YAZAMADIM AMA 3 GUNLUK 0 UYKU AVDAN SONRA 12 SAAT UYUMUSUM CUMA GUNU KARATŞ KOYUNDA 1.5 KG LEVREK NATODA 6 ÇİPURA YAPTIM. çİPURALARI İLGİNÇTİR SAAT 02.00 DEN SONRA ÇIPLAK LA MAMUN YEMLİ OLMAK ÜZERE KARA KIYIDAN TUTTUM. (GECE KARAKIYIYA VOLE YAPMIŞTI TEKNELER BALIĞIN KIYIYA YASLAYACAĞINI DÜŞÜNDÜM VE HAKLI CIKTIM) HEPSİNİ FOTOĞRAFLAYAMADIM CUNKU BI KISMI DOLABIN ALTINDAYDI. KUSURA BAKMAYIN. ŞU HAVA BI DURULSUN GENE RAPORLARIMA DEVAM EDERİM. (RESİMDEKİ ÇİPURA 1.5 KG LUK BI TAKOZDUR VE 4 MT DEN TUTULMUSTUR BİLGİNİZE... SEVGİLERİMLE...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    size son hafta sonunu anlatayım dedim hazır vaktım varken hem de taze bır hikaye dinlemiş olursunuz diye düşündüm...

    akşamüstü balıkhaneden mamaunlarımı aldım saat 6,30 falandı. Hava günlerdir 4-6 esiyor ve ben bı turluı balığa gidemiyordum. O hafta sonu hanımda karşıyaka ya annesine gitmişti ve gece benimdi. Hava hala gundoğudakaldığı ve birz da sert olduğundan hem yürüyor hemde yılların verdiği korfez tecrübesiyle iç muhasebemi yapıyodum. Kendi kandime sesli düşünüyor bı yandan da Orhan Veli misali beni deli zannedceklerini düşünüp gülümsüyordum.Sonunda hava gundoğu olduğundan Kartaş koyuna inmeye karar verdim çünkü bu havanın kordonu çok tuttacağını biliyordum. Kendi kendime du bi karataş yapayım belki akşamsuyu levrek yapar dedim ve yürüyerek koya geldim. Bi kaç acemi balıkçı olta atıyordu. Misina satan adamın sağ tarafında iri mamunlarla zoka yapmaya başladım. Burasının suyu biraz derindi ve açıkcası ısparoz da pek dokunmuyordu. Bır ıkı at çekten sonra biraz daha sola kaydım cunıku onumde bı kaya vardı ve mısına hep ona surtuyordu. Misina satan amcanın önunda ve avlağın kıyıyla bıtıştığı yerdeydım. Misinayı yemleyıp attıktak sonra (10 kulaç) dipte surutmeye başladım bu bızım cok eskıden beri yaptığımız bir metoddu. ilk vuruşu aldım ama hayvan dokunup bırakmıstı. Tekra yemleyıp attım ve surutmeye başladım kıyıya 5 mt kaldı arsız efendı zokayı yutmustu. ama bıraz ırıydı gayet soğukkanlı hayvanı yuzledım ve msınacıya "baba kepçe varmı " dedım amca hemen fırladı yok ama dedi bu var. TAm bir komedıydı amcanın elınde 10 kg luk bır boya kovası oda ıpe bağlı :) "bununiçine sok evlat" deyı kovayı ındırmeye başladı "baba saol sen az cekıl" dedım ve allaha sığınıp 1.5 kg hayvanı 1.5 metrelik setten yukarı adete fırlATTIM. Operasyon tamamdı. Butun acemıler üsüştü basıma "burdan böyle balık cıkıyomu*" bu ne" gibi sorular neyse saat 7.30 olmustu ve yanımdada kopuk yoktu ve balığı bozmak soz konusuydu. Kordondakı tayfayı aradım ve balığım olduğunu soledım. Bana havanın yattığını ve balık olduğunu oaraya gelmemi soledıler. Taksıye atlayım tayafanın yanına vardım ve balığı arkadaşın kopuğe yerleştırdım daha gece başlamamıstı ve ben sahaya 1.5 kg avantajla cıkıyordum... Gece saat 11 de 30 kulaçtan bır tane 900 gram çipura ttum. Artık keyfım yerindeydı ve etraftaıklerle makara sarıyordum. Saat 12 de bı ıncıraltı teknesi onumüze vole yapmaya başladı. Yaklaşık 35 metre onumuzu sardı ve volesını yapıp kaldırdı. Ben bızım tayfaya volenın cok kara kıyı yapıldığını yakına dusmenın iyi olabıleceğini soyledim ama dınletemedğim gi,bi benimde yakın atmamı takımlarını bozacağım dolayısıyla engelledielr. Sabah 4.30 gibi herkesin sağına geçip iice yatmıs olan havanın ıznı de doğrultuısunda cok mınık bır sıkma takıp mamanlu cıplak atmaya başladım. atttğım mesafe 5 kulaç var yoktu. 5 dakıka sonra akıllara zarar bır takozu 4 metrede takmıstım bıle (resmı var deniz avı kordon raporunda) bundan sonra ardı ardına 4 tane daha çpura aldım hemde o mesafelerden. sonunda gun agardı ve ısporoz yamyamı ortaya çıktı ve av sona erdi. Gecenın bilançosu şöyleydi.

    1.5 levrek
    1.5 çipura (tek)
    2.800 çipura (4 adet)

    bu balık mezata gitmyi hakedıyordu cunku bızım ev halkına fazlaydı...
    185 ytl fiyatla mezatta hepsi satıldı v yerine 25 ytlden 1 kg barbun (mezattan gene) tedarik edilip yaş üzüm rakısının işbirliğine evde emanet edildi.... sevgiyle kalın.....
     
  4. ıskarmoz35

    ıskarmoz35

    Mesajlar:
    56
    Şehir:
    izmir
    Favori Kamış:
    rapala ,dip oltası
    En İyi Avı:
    ıskarmoz(barakuda) 2.170 kg çipura 860gr
    ıskarmoz35 TEMMUZ

    selam arkadaşlar 1 aydan fazla oldu hava5 ten aşağıya düşmüyor 2 kere yoldan 1 kerede çeşmeden geriye döndüm en sonunda havayı kıstırdık herhalde saat 15:30da takım taklavatımız toparlayıp çıktık yola devamlı sırtı yapcaamız için fazla yem almamıza gerek yoktu 30 tane kadar sülünez aldık 2 kişiyız saat 17 civarı teknemizin bulunduğu seferhisar payamlıya vardık ve hemen yola çıktık bu arada teknenin iki yanından suni balıklarımızı saldık ( CRYSTAL MINNOW SUSPENDING R469 130MM blue/silver misinalar 0.70 7 kulaçsonra 30grmlık zeytin kurşun ) 2 3 saat boyunca gezdik durduk ama koca denizde sanki hiç balık kalmamıştı iyice ümidimizi, yitirmiştik hadi çapa atalım bari biraz dip oltası sallayalım dedim bu seferde hava iyicene sertleşmişti çapamız tutmuyor devamlı kayıyoruz anlayacağınız oda hüsran neyse zarzor çapayı topladık başladık dönüşe fakat rüzgar sert poyraz geriye dönmenin imkanı yok adanın yanından çıktık karaya allahtan yanımızda battaniye felan var neyse o moral bozukluuyla getirdiimiz kumanyamızdan yedik hava düzeleceğine dahada sertleşiyodu saatlerimizi sabah 04:00 kurduk ve vurduk kafayı yattık
    sabah daha alarımlar çalmadan motore sesleriyle uyandık deniz süt liman hemen motoru çalıştırdığımız gibi başladık gezmeye 2 saat oldu yine hüsran oltalarımıza can vurmuyor neyse dedim yine yemli avlanalım bari dönüyoruz çapa atcaamız yere adanın burnunu geçtik abimin bağırışıyla tekneyi hemen boşa aldım biraz uğraştan sonra işte ilk balıığımız yaklaşık 60cm boyunda bir ıskarmoz saat 06:05tabi döndük geriyedevam gezmeye şeytanın bacaanı kırmıştık fakat başka yok saat 9 civarı attık çapamızı oltalarımızı suya attık ve birtane kırmızı bir balık antalyalı muhittin arkadaşımızın avladığı balığa benziyor bu arada akşam oranın sakinlerine sordum berber balığı diyorlar tadıda barbun gibi oluyormuş güneş tepeye gelene kadar sivri burun karagözle bu berber balığından başka birşey çekemedik fakat iyi av olmuştu topladık çapamızı artık dönüyoruz bu arada rapalalarımız yine suda rolantinin üstünde dönüyoruz bütün koylara girip çıkıyoruz tam yolu yarıladık birden oltama birşey takıldı dedim herhalde bi mercan veya deniz yosunu tam bunu düşünürken birden boşaldı dedim tamam bir turna daha aldım bir doluyo bir boşalıyo turna gibi deyil suyun altıdan geliyor birazdan o muhteşem yakamozunu gördüm beyaz bir balık tekneye çıkardım hayatımın ilk sinariti hayal kırıklığıyla başlayan av maceramız mutlu sona ulaştı ava çıkan bütün arkadaşlarımın livarlarının dolup taşması dileğiyle RASGELE

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. simendifer

    simendifer Sennur

    Mesajlar:
    9.177
    Şehir:
    İstanbul
    Av Kral balıkçı (Mustafa) arkadaşımıza ait olup resimler ve hikaye buraya kopyalanmıştır... Daha iyi avları da olursa yine eklenecektir.... Daha zargana zamanı gelmedi tabi :)

    08.07.2006 cumartesi sabahı
    herkese selamlar.bizim kanki ile beraber izmarite gitmeye karar verdik. yer kabataş fındıklı parkı sabah namazından yarım saat sonra bisiklet ile çıktık yola yaklaşık 06.30 gibi oradaydık
    [​IMG]

    takımları bağladım ve
    [​IMG]

    midye çıkarmak için atladım suya
    [​IMG]

    yaklaşık 1 1.5 metrelik bi derinlikten midyeleri çıkarmak için dalıyorum ve çıkarttığım bidyelerin bir bölümü
    [​IMG]

    şimdi yemleme zamanı
    [​IMG]

    oltaları 07.15 gibi suya attık
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. simendifer

    simendifer Sennur

    Mesajlar:
    9.177
    Şehir:
    İstanbul
    ve ilk balığı 07.15 te çektim
    [​IMG]

    ve ardından bidaha bidaha
    [​IMG]
    [​IMG]

    saat 11.30 civarı artık tamam dedik hasılat 30 35 parça izmarit
    [​IMG]

    [​IMG]

    herkese rastgele;) :)
     
  7. hakansener

    hakansener

    Yaş:
    32
    Mesajlar:
    26
    Şehir:
    ankara-izmir-istanbul-aydın(didim)
    Favori Kamış:
    seacsub x-fire 95
    En İyi Avı:
    4 kg levrek
    bende adayım :D
    Resimdeki arkadaş bu sabah saat 7 sularında 11 metrede agaşondayken önümden geçti :) ( 1.350 kg )
    [​IMG]

    Ben resmi biraz daha büyüttüm ama tabi daha flu görünüyor.. Daha fazla büyütmedim, çünkü o zaman hiç görünmüyor arkadaşlar...

    [​IMG]
     
  8. Mehmet PEKMEZCİ

    Mehmet PEKMEZCİ

    Mesajlar:
    736
    Şehir:
    İzmir
    Favori Kamış:
    olta
  9. ç.kalelibalıkçı

    ç.kalelibalıkçı

    Mesajlar:
    12
    Şehir:
    ÇANAKKALE
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    650 gr lık karagöz
    [​IMG]


    slmlr bizdende bu kadar rastgele....

    Slm Melih Reis ve tüm balikavi.net üyeleri ben aziz,25 yaşındayım.Ç.kaleliliyim 7 yaşından beri kıyıbalıkçılığı ile ilgileniyorum aranıza yeni katıldım.Melih Reisin yakın ilgisi çok hoşuma gitti ve o yolladığım resmin hikayesini istedi bende kırmak istemedim Onu.O balık benim için bu sezonun ilk karagözüydü.Ben Ç.kalenin Kilitbayır beldesinde yeni limanda avlanıyorum genellikle.O gün bu yıl ilk kez sabahlamak için gittik balığa yorucu hazırlıklardan sonra sıra geldi karşılığını almaya burda güzel karagözler Ezan sesiyle başlarlar yemlenmeye arada sırada ezanı beklemekten sıkılır arkadaşlar kendileri patladılar balıkları kandırmak için ezanı ama kanmaz balıklar onlar hepimizden müslümandırlar bilirler vakit saatlerini.O gün ezanda okunmasına rağmen balıklar çıkmamıştı ortaya ama umutluydum arkadaşlara yılmamaları için moral vermeye çalışıyodum ben bunu yapmaya çalışırken koca denizde yer yokmuş gibi çıkageldi bir gırgır tam önümüzü çevirmeye başladı mırıldanmalar ufaktan güzel sözler söyleniyo ama değişen bişey yok zaten hiç vurmayan balık tamamen kaçacaktı burlardan gırgıra iiii dileklerimi iletirken oltam ilişti gözüme oda ne kendi kendine tutulmuş bizim oğlan hemen asıldım oltaya baktımki kuvvetli yaşadığım bir kat daha arttı bunu hissedince iyice yakınlaştırdım kıyıya işte tam o sırada son hamlesini yaptı her karagöz gibi dibe verdi kendini sudan çıkmamak için ama nafile bende son hamlele çıkardım o fotoraftaki 450gr lık karagözü ve ilk işim o sırada hemen önümde olan gırgıra avazım çıktığı kadarıyla kimse kimsenin nasibini tutamaz diye bağırmak oldu.Gecenin ilerleyen saatlerindede çok şükür 200-300gr lık 2 adet Karagöz 1 adet te İstakar almak nasib oldu ve böylece deymişti herşeye hepinize rast gele....
     
  10. ç.kalelibalıkçı

    ç.kalelibalıkçı

    Mesajlar:
    12
    Şehir:
    ÇANAKKALE
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    650 gr lık karagöz
    Dün Gecenin Mahsülü...

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. mder55

    mder55 Eray

    Yaş:
    58
    Mesajlar:
    252
    Şehir:
    Bafra
    Favori Kamış:
    olta
    Berkay ve Levrek

    Arkadaşlar,gerekli yerlerle görüşerek Berkay'ın yarışmaya katılmasına karar verdik.(21-07-2006) günü saat 04 de başlayan bir yolculuktan sonra,ırmakağzı mevkine ulaşılıp kaşıkla at cek yaparak (babası) yakaladıkları levrek ile cektiğim resimi sizlerin beğenisine sunduk. Sevgilerle (AVCI 55)

    3200kğ 68 cm



    [​IMG]
     
  12. deep ocean

    deep ocean

    Yaş:
    43
    Mesajlar:
    166
    Şehir:
    İST-Avcılar
    Favori Kamış:
    SURF Kamış
    En İyi Avı:
    kefal : 1,100 gr. Eşkine: 1 kg.
    deep ocean da resimler

    oğlum ve ben 10 temmuz 2006 yer avcılar sahil

    [​IMG]

    yine temmuz ayından gece yakaladığım bir iskorpit (foto shop yoktur.) Kameranın gece çekim modunda çektim (nightshop)

    [​IMG]

    Birde gelincik. buda temmuz ayından bir resim.

    [​IMG]
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 1 Ağustos 2006
  13. ç.kalelibalıkçı

    ç.kalelibalıkçı

    Mesajlar:
    12
    Şehir:
    ÇANAKKALE
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    650 gr lık karagöz
    Çanakkeleli Orhan Abiden...

    [​IMG]

    resimdeki sarıgöz kıyıdan alınmış,1250gr Orhan Abimiz tarafından tutulmuş:) rastgele..
     
  14. simendifer

    simendifer Sennur

    Mesajlar:
    9.177
    Şehir:
    İstanbul
    Evet arkadaşlar, bugün 01 Ağustos 2006 :p Artık şu avlarımızı oylayalım değil mi ? Konuyu Melih abi açmıştı sağolsun ama aramızdan ayrıldığı için anketi ben açıyorum... Ankete oy verip, fotoğraflar hakkındaki yorumlarınızı da yazabilirsiniz artık... Hepimize kolay gelsin, Sevgiler....
     
  15. djemr

    djemr

    Mesajlar:
    175
    Şehir:
    Ankara
    Favori Kamış:
    Olta, Zıpkın
    En İyi Avı:
    Kırmızı Benek alabalık, 5.5 KG
    Arkadaşlar ilk oyu ben kullandım gördüğüm kadarıyla. Benim oyum Eray abi ve Berkay'ın müthiş levreğine! :)
     
  16. ZANDER

    ZANDER

    Mesajlar:
    1.066
    Şehir:
    BREGENZ
    Favori Kamış:
    RON THOMSON HARD CORE ; Yayin icin ,Abu Garcia Cardinal 505 FR Freilauf Rolle Modell 2006 makina
    En İyi Avı:
    Sazan 17 kilo . Turna 11 kg 110 cm.
    Levrek diyorum, hayirli olsun :)
     
  17. darkdream1977

    darkdream1977

    Mesajlar:
    451
    Şehir:
    Tokat - Turhal (Samsun )
    Favori Kamış:
    mantarlı - makinalı takım
    En İyi Avı:
    yayın 8 kg ( elle :) )
    Bende eray berkay ve levrek üçlüsü diyorum.
    Hem yeğen yakışıklı,hem levrek şahane,hemde Samsunlu :)
    Daha ne olsun.....
     
  18. simendifer

    simendifer Sennur

    Mesajlar:
    9.177
    Şehir:
    İstanbul
    Ben kare kare anlatımıyla oyumu kral balıkçıdan yana kullanıyorum arkadaşlar :p Evet levrekler çok güzel de, hani hikayeler ? ;) Ben Mehmet Pekmezci'nin gönderdiği levreği de beğendim mesela ama hikayeler yok... Eray abi ve Ethem'inkinde de yok hikaye... Obivanın hikayesi de balıkları da güzel, ama fotolar iyi çıkmamış malesef :( Iskarmoz'un avı da hikayesi de güzel, çeşit çeşit balık var ama tekne ve kıyıyı kıyaslayınca şansı daha fazla ;) Çanakkaleli balıkçı'nın balıkları da güzel ama yine hikaye yok... Öncelikli olarak baktığım hikayeler idi ve dediğim gibi kare kare anlatımıyla ben Mustafa'ya veriyorum oyumu... Açıkçası aslında hepsini beğendim yalan değil... Ama kriter belirledim kendime... Hepinize başarılar arkadaşlar, Sevgiler....
     
  19. faik

    faik

    Mesajlar:
    83
    Şehir:
    istanbul
    Favori Kamış:
    sadece olta
    En İyi Avı:
    450 gr Kızılkanat
    oy kullandık ama hepsi güzel, biz sadece güzellerin güzelinin seçiyoruz.
     
  20. seçkin

    seçkin SEÇKİN

    Mesajlar:
    234
    Şehir:
    istanbul/silivri
    Favori Kamış:
    LINEAFFE
    Favori Makine:
    MITCHELL AVO 6500
    En İyi Avı:
    5 KG SAZAN
    kral balıkçı mustafa

    arkadaş epey çaba sarfetmiş fotoları güzel başarılarının devamını diliyorum.
     
  21. REİS

    REİS Mahir Ersin

    Yaş:
    72
    Mesajlar:
    2.389
    Şehir:
    İstanbul
    Favori Kamış:
    Olta
    En İyi Avı:
    Torikler-Kofanalar
    Ben de böyle düşünüyorum.
    Dikkat ederseniz, konu sadece tutulan balık değildi.
    Balık,olta,yem,balığı tutan,fotoğraf, hikaye, hepsinin karışımına not verecektik.
    En azından ben öyle anladım.
    Kral Balıkçı'nın 3 - 5 izmaritinin bir değeri yok belki ama anlatımında herşey var.
    Bazı arkadaşlarımızın balıkları çok güzel ama bize bir şeyler öğretecek bilgi yok.
    Ahkam keseceğine sen ne yaptın , ondan haber ver derseniz, orasını hiç karıştırmayın:p;):) derim.
    Bu ilk yarışmaydı,acemilik vardı diyelim ve Ağustos'da inşallah daha güzel balıklar ve daha kapsamlı hikayeleriyle bir arada olalım.
    Herkese rastgele ve yeni yarışmada başarılar.
     
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.